Pagina 1 van 3
C20XE met hevig knallende uitlaat (SuperSeven).
Geplaatst: 23 jun 2008 23:06
door Febe
Nog maar amper 1 km van huis, op de rondweg, met een gangetje van 50-55, ineens de motor van slag...
Hevig knallende uitlaat, geen vermogen meer, wil alleen nog een beetje stationair draaien.
Bij gas geven begint ie gelijk te knallen en slaat af.
Auto langs de kant, allerlei stekers gecheckt, niets te zien. Bougies eruit, allemaal zwart.
Stationair weer naar huis gereden, later ECU gereset, krijgt nergens valse lucht, timing D-riem gekontroleerd, temperatuursensor eruit gedraaid en gekontroleerd, brandstofdruk op de rail is goed, knipperlampje op dash geeft alleen Code 12, Tech1 geeft als melding Mapsensor fout (waarde 100-140 ipv 30-40) daarom LMM vervangen maar dat hielp ook niet.
Ik weet het inmiddels niet meer!
Kan het aan de bobine of ontstekingsversterker liggen en worden die niet gezien door de Tech1? (Of aan de ECU zelf?)
Het is een M2.5 dus met rotorontsteking...
Wie van jullie herkent dit of weet raad?
Febe.
Geplaatst: 23 jun 2008 23:10
door GSI078
Ik weet niet of dit het probleem is maar heb zelf zoiets gehad met mijn calibra... We waren boodschappen wezen doen en telkens als ik gas los liet begon die te klappen, en ging telkens langzamer rijden, tot hij bij huis alleen nog maar stationair draaide kon gas geven wat ik wilde gebeurde niets alleen rare geluiden.. Bij mij was toen het binnen werk van de kat los.. Andere kat eronder en probleem was weg, weet niet of dit bij jouw de oorzaak is maar je vroeg of iemand iets dergelijks had meegemaakt, en ik vond me zelf wel in mijn probleem wat ik had gehad.. Succes verder met je auto..
Geplaatst: 23 jun 2008 23:13
door Febe
Eh, 'k heb geen kat, dus dat kan 't niet zijn...
Maar toch bedankt voor de tip!
Groet, Febe.
Geplaatst: 23 jun 2008 23:15
door GSI078
Oke, dan zul je moeten wachten op de echt technische boy`s..
Geplaatst: 24 jun 2008 07:41
door chucky66
klinkt als ontstekings probleem.
kijk ook eff je draad van de klop sensor na bdp sensor
zit {meestal}met een draad van dynamo zijde over kleppen deksel aan de nokken as zijde naar het uitlaat spruitstuk
Geplaatst: 24 jun 2008 18:13
door Laagvlieger
Ik had je hierop ook al antwoord gegeven op het Opel forum.
Goede kans dat de massadraad van de motortemperatuursensor een overgangsweerstand heeft. Die veroorzaken ook zulk raar gedrag.
Zwolle is hier nu mee bezig geweest als het goed is na mijn tip, want ik had ze weer aan de telefoon vandaag of ik nog ideeen had.
Geplaatst: 24 jun 2008 18:43
door gurdi
bedrading van de mapsensor misschien?
Geplaatst: 24 jun 2008 19:54
door Laagvlieger
Zag in je topic op opelforum dat je de temp sensor gecontroleerd had.
Ik doelde niet op de sensor maar de bedrading van die sensor.
Geplaatst: 24 jun 2008 23:55
door Febe
Al enkele jaren rijdt ik probleemloos met deze motor.
En dan ineens, terwijl de motor nog maar nauwelijks op temperatuur is,
bij een heel rustig tempo, geen verkeersdrempels, spoorrails of andere hobbels, komt deze storing.
Niet eerst af en toe, en later steeds vaker, nee pats ineens!
En het is ook niet meer weg te krijgen door de draadstam te bewegen of stekers los te nemen.
Vind je het gek dat ik dan twijfel over draadbreuken of zoiets?
(Ik verdenk de elektronika, maar ja, welke onderdeel dan...Gaat een ECU wel es stuk?)
Febe.
Geplaatst: 25 jun 2008 00:14
door Febe
Nog even dit, na het vervangen van de LMM heb ik de ECU niet gereset.
Zou dit nog van belang zijn?
Geplaatst: 25 jun 2008 00:18
door GSI078
Kan het altijd proberen, heb laatst een sfi vervanger geplaatst op mijn blok, en die werkte ook pas lekker nadat ik een reset heb gedaan...
Niet geschoten is altijd mis...
Geplaatst: 25 jun 2008 11:08
door Rellie opt werk
Ik weet wel zeker dat het met je temperatuur sensor te maken heeft. Zoals Marcel al zegt, de bedrading goed controleren.
Geplaatst: 25 jun 2008 18:25
door Laagvlieger
Ja ik ben weer gebeld door smit Zwolle hierover.
Alleen was ik toen even niet bereikbaar.
Morgen belt ie me terug.
Benieuwd of ze al wat verder zijn hhahah.
Maar met die sensor is ook geen draadbreuk. Is een weerstand ergens in de kabel.
Weet alleen niet of smit Zwolle dat al bekeken heeft.
Geplaatst: 25 jun 2008 19:03
door sebas969
Misschien heb je hier iets aan. Ik zag het net toevallig staan..
(heb geen scanner lol)
Geplaatst: 25 jun 2008 20:37
door Febe
Dat is een leuk overzicht.
Maar is het (ook) wel voor de C20XE?
(Wil je daar es naar kijken???)
Brandstofluchtsproeier?
Gasklepsluitdemper?
Ik ken ze niet, wie geeft hier even kommentaar?
Febe.
Geplaatst: 25 jun 2008 20:39
door Laagvlieger
Das een standaard lijstje voor elke motor.
Kun je niet veel mee.
De Vlaamse vertaling helpt ook niet echt
Geplaatst: 25 jun 2008 20:46
door Febe
Geplaatst: 25 jun 2008 20:54
door sebas969
Dat schema heb ik vanmiddag uit het handboek gehaald van school.
Geld voor astra's na '93.
Geplaatst: 25 jun 2008 20:55
door Laagvlieger
Naja ik sluit nix uit.
Maar ding staat toch bij smit?
Kun je nu tich nix zelfs aan doen.
Of je moet hem weer ophalen.
Geplaatst: 25 jun 2008 22:02
door Febe
Ik ga er morgen weer naar toe.
Even bijpraten met Alex over de dingen die jullie allemaal schrijven...
Frustrerend onderhand...
Febe.
Geplaatst: 25 jun 2008 22:51
door Laagvlieger
Die dingen Weet Alex al.
Hebik al met hem overlegt.
Hij belt mij morgen weer op als goed is.
Geplaatst: 25 jun 2008 22:54
door Matt
Is het niet beter als ze jou effe een dagje lenen Mars
Geplaatst: 25 jun 2008 23:07
door Laagvlieger
Ben ik te duur voor
Geplaatst: 26 jun 2008 21:06
door Matt
Kan je em niet beter ophalen en naar Kampen brengen???
Loopt iemand die heeeeeeeel erg deskundig is
Geplaatst: 29 jun 2008 18:37
door Erwin_dude
Matt schreef:Kan je em niet beter ophalen en naar Kampen brengen???
Loopt iemand die heeeeeeeel erg deskundig is
haha wat een gemier met da ding..
ander blokje klaar