knik in de stuur?
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
knik in de stuur?
Als de auto stilstaat en ik stuur in, dan hoor ik een paar tikjes.
Ook als ik de koppeling snel loslaat voel ik dat de stuur(kolom?) spelling heeft.
Ook op slecht wegdek voel je de stuur een beetje los.
Ik ga van de week naar de garage, maar iemand een idee hoe en wat dit kan zijn?
Bij voorbaat dank...
Ook als ik de koppeling snel loslaat voel ik dat de stuur(kolom?) spelling heeft.
Ook op slecht wegdek voel je de stuur een beetje los.
Ik ga van de week naar de garage, maar iemand een idee hoe en wat dit kan zijn?
Bij voorbaat dank...
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Stuur volledig dwars zetten uit stilstand. Beheerst, maar stevig tot teveel gas geven: 'trekkende' ratel geluid/gevoel ? homokineet. Beide kanten even checken.
Is dat niet streep je hem meteen door.
Knik van stuurbekrachtiging: doettie alssie koud is, heb je knikken soms.
Staat 100 bar ofzo op, dan heb je het vooral als je net gaat rijden. Zie als 'normaal'.
Afgebroken stabi uiteinden stang kan. Nooit gehad.
Stuurkogels e.d. hebk ook gehad, maar merkte ik nooit zelf stiekem.
Speling op stuurkolom ook gehad, merk je ook niet dat aan wat je beschrijft.
Is dat niet streep je hem meteen door.
Knik van stuurbekrachtiging: doettie alssie koud is, heb je knikken soms.
Staat 100 bar ofzo op, dan heb je het vooral als je net gaat rijden. Zie als 'normaal'.
Afgebroken stabi uiteinden stang kan. Nooit gehad.
Stuurkogels e.d. hebk ook gehad, maar merkte ik nooit zelf stiekem.
Speling op stuurkolom ook gehad, merk je ook niet dat aan wat je beschrijft.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Ben maar eens naar de garage geweest voor mn stuur.
Wat (volgens de monteur) is, is het volgende.
Omdat de auto verlaagd is, en mn veren best dik zijn, tikt de veer zichzelf aan tijdens het indraaien van het stuur.
Kan dit??? Ik vind het een rare benederering, maar ik geloof er wel in.
Wat (volgens de monteur) is, is het volgende.
Omdat de auto verlaagd is, en mn veren best dik zijn, tikt de veer zichzelf aan tijdens het indraaien van het stuur.
Kan dit??? Ik vind het een rare benederering, maar ik geloof er wel in.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
kSnap wel wat de monteur bedoelt, maar dan zou het onder belasting zijn in een extreme hoek.
Wat hebben we ook bv geleerd bij Niels en mij, je hoekt op dag snoeihard de auto zelf in. Mijn H&R veren bv zakten wel degelijk uit na jaren. En das echt op zijn snufferd.
Originele post:
TJOEEENING, dat hebben al die angel eyes niet:
viewtopic.php?t=6743&postdays=0&postorder=asc&start=139
En die is OOK onder belasting. Extreme kloenk met weinig belasting is wat anders. Kan zelfs stabi nog.
Stuurkogel, homokineet bij trekkende ratel in uiterste stand, tkan allemaal, tis zo moeilijk om te verplaatsen in andermans auto.
Wat hebben we ook bv geleerd bij Niels en mij, je hoekt op dag snoeihard de auto zelf in. Mijn H&R veren bv zakten wel degelijk uit na jaren. En das echt op zijn snufferd.
Originele post:
TJOEEENING, dat hebben al die angel eyes niet:
viewtopic.php?t=6743&postdays=0&postorder=asc&start=139
En die is OOK onder belasting. Extreme kloenk met weinig belasting is wat anders. Kan zelfs stabi nog.
Stuurkogel, homokineet bij trekkende ratel in uiterste stand, tkan allemaal, tis zo moeilijk om te verplaatsen in andermans auto.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Ja ik vind het ook raar, nooit geweten dat de veer tegen zichzelf kan komen. Hoe dan ook...dat tik die je hoort (en heel licht voelt in het stuur) zit ergens halverwege de draaimoment. Dus niet op het laatste beetje insturen.
Het tikt verder niet hard ofzo...als je goed luistert dan hoorje het wel.
Misschien kan ik beter langs een andere garage voor de zekerheid.
Het tikt verder niet hard ofzo...als je goed luistert dan hoorje het wel.
Misschien kan ik beter langs een andere garage voor de zekerheid.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: knik in de stuur?
Heb je hier een oplossing voor gevonden? Want ik heb exact hetzelfde, op hetzelfde punt en ook met naar links sturen. Kwam uit het niets zomaar opzetten, nooit meer weggegaan.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: knik in de stuur?
Nee helaas niet. De gsi heeft het nog steeds.
Sommige garages zeiden dat het de veer is die zichzelf aantikt als je indraait.
Anderen zeggen dat het de veerschotel is ofzo.
Maarja gelukkig is er tot dusver geen problemen van gekomen behalve het getik
Sommige garages zeiden dat het de veer is die zichzelf aantikt als je indraait.
Anderen zeggen dat het de veerschotel is ofzo.
Maarja gelukkig is er tot dusver geen problemen van gekomen behalve het getik
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Re: knik in de stuur?
haha dit is wel toevallig ....dit heb ik ook. Ik heb het sinds dat ongeluk in de sloot. Opt moment is mn fuseekogel enb draagarmrubber linksvoor niet helemaal lekker. Zodra dat goed is hoop ik dat het gedeeltelijk over is maar ben er bang voor.
Bij mij is het op hetzelfde punt naar links en rechts.
Bij mij is het op hetzelfde punt naar links en rechts.
Re: knik in de stuur?
Ik heb het ook, sinds de verlaging
Heb de draagarmen, stuurkogels, stuurhuis, assen ed vervangen, stuk uit chassis geslepen en het is er zo af en toe nog steeds (wel stuk minder)
Ben nog aan het kijken naar andere, sterkere veren. (waarschijnlijk al gevonden, moet nog even passen)
Want hij moet sowieso weer iets omhoog
Heb de draagarmen, stuurkogels, stuurhuis, assen ed vervangen, stuk uit chassis geslepen en het is er zo af en toe nog steeds (wel stuk minder)
Ben nog aan het kijken naar andere, sterkere veren. (waarschijnlijk al gevonden, moet nog even passen)
Want hij moet sowieso weer iets omhoog
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: knik in de stuur?
Veel mensen die er last van hebben zeg, naja zou het niet kunnen dat het de veer is die zichzelf aantikt?
Als iemand het weet hoor ik het graag!
Als iemand het weet hoor ik het graag!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: knik in de stuur?
Ik heb er geen last van moet ik zeggen.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: knik in de stuur?
Wat bedoel je dan met de veer die zichzelf aantikt? Ik had er aanvankelijk geen last van, in volledig originele setup. Het probleem is echt volledig uit het niets ontstaan terwijl ik met standaard setup rond reed.
Inmiddels heb ik m verlaagd en nieuwe schokdempers gemonteerd. Ik kan daarom veilig uitsluiten dat het aan die zaken ligt.
Blijft over;
Fuseekogels
Stuurkogels
Veerpootlager
Stuurhuis
Stuurstang
Ik zou zeggen dat er iets mis is in het stuurhuis. Maar vervangen biedt kennelijk ook niet de oplossing, zoals hierboven al staat.
Inmiddels heb ik m verlaagd en nieuwe schokdempers gemonteerd. Ik kan daarom veilig uitsluiten dat het aan die zaken ligt.
Blijft over;
Fuseekogels
Stuurkogels
Veerpootlager
Stuurhuis
Stuurstang
Ik zou zeggen dat er iets mis is in het stuurhuis. Maar vervangen biedt kennelijk ook niet de oplossing, zoals hierboven al staat.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: knik in de stuur?
niels dacht bij mij ook al aan de stuurstang/rubbers
maar die zijn nogal prijzig
maar die zijn nogal prijzig
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: knik in de stuur?
vizier schreef:niels dacht bij mij ook al aan de stuurstang/rubbers
maar die zijn nogal prijzig
Ja, en ?
Re: knik in de stuur?
Ik zal wel even doorzoeken naar de oorzaak. Verwacht mijn antwoord medio 2009
(Ben druk met mein haus)
(Ben druk met mein haus)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: knik in de stuur?
Is het niet gewoon de stuurbekrachtigingspomp die tikt?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: knik in de stuur?
De veer die zichzelf aantikt moet het volgende voorstellen;
je hebt de auto verlaagd, dus tussen de veerdraden is er weinig ruimte. Als je instuurt trekt dat een beetje samen, waardoor de veer zichzelf raakt en het getik veroorzaakt.
Snap??
je hebt de auto verlaagd, dus tussen de veerdraden is er weinig ruimte. Als je instuurt trekt dat een beetje samen, waardoor de veer zichzelf raakt en het getik veroorzaakt.
Snap??
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Re: knik in de stuur?
Het is echt in het stuur te voelen. Fysieke contact tussen stuur en pomp zou dan de leiding moeten zijn. Ik kan me bedenken dat het een "hick-up" in de hydraulische druk is, maar is wel vergezocht?Trompie schreef:Is het niet gewoon de stuurbekrachtigingspomp die tikt?
Ik snap, maar.. Ik had het al toen de auto nog niet verlaagd was. Dan zou je kunnen zeggen dat veren vanzelf ook wat inzakken. Dan zou het ook geleidelijk moeten gaan tikken.Mad Driver schreef:De veer die zichzelf aantikt moet het volgende voorstellen;
je hebt de auto verlaagd, dus tussen de veerdraden is er weinig ruimte. Als je instuurt trekt dat een beetje samen, waardoor de veer zichzelf raakt en het getik veroorzaakt.
Snap??
Daarbij zitten de windingen van een verlagingsveer niet per definitie dichter op elkaar.
Blijft een raadsel!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo