Pagina 1 van 2
oliekoelert
Geplaatst: 16 jun 2008 22:09
door Lenblij
ik heb een scheurtje in de aansluiting bij de olie koeler.
is het mogelijk om dit nu tijdelijk even om te lussen?
het lijkt me dat als de motor/olie heet wordt er flink wat druk op komt te staan?
ik heb wel speciale 20 bar slang liggen. dit icm. een paar slangklemmen lijkt me voldoende? zelfs bij hogere temperaturen
wat is julie mening!
Geplaatst: 16 jun 2008 22:12
door RedBill
Hmmm... druk valt wel mee hoor...
Zou moeten lukken, maar niet te lang mee blijven rondrijden, zo'n houtje-touwtje oplossing.
Geplaatst: 16 jun 2008 23:18
door astra 1.8
Oliekoeler is niet echt een must voor een standaard C20xe. Vooral niet als je waterkoeling voldoende capaciteit heeft. Als je nu op een circuit zou rijden, zou ik het niet doen, maar voor "normaal" gebruik kan het zat zonder oliekoeler.
Maar gewoon alles weer origineel maken, gaat namelijk wel ten goede van de levensduur van je olie.
Geplaatst: 16 jun 2008 23:28
door pluggie
Olie boeit geen reet, je blok wel.
Goh valt me tegen 1.8.
Geplaatst: 17 jun 2008 18:05
door Laagvlieger
Gaat vooral om de kritische olietemperatuur.
Koeler zit er niet voor niets. Snelweg flink blazen met 160, gegerandeerd dat die oliethermostaat open gaat.
Geplaatst: 17 jun 2008 18:07
door Matt
Met 160 blazen zit je olie zo al op 120-125 graden
Oliekoeler is echt wel een must in mijn ogen. Ding zit er standaard niet voor niks denk ik zo maar
Geplaatst: 17 jun 2008 18:08
door Laagvlieger
Das al veel te heet eigenlijk Matthew.
Geplaatst: 17 jun 2008 18:09
door Matt
Pfoe, wat mag ie dan worden?
Heb er zo'n olietemp meter inhangen en ben er nog erg blij mee
Geplaatst: 17 jun 2008 18:12
door Laagvlieger
geloof zelfs dat rond de 100 zo'n beetje het max is, want dankrijg je versnelde veroudering.
Geplaatst: 17 jun 2008 18:13
door Matt
100 word ie bij mij al met normaal gebruik
Geplaatst: 17 jun 2008 18:25
door Delax80
mijn c20xe heeft geeneens een oliekoelert en ook nooit gehad. schijnt nix uit te maken.
Geplaatst: 17 jun 2008 18:38
door Rellie opt werk
Latere types hadden geen oliekoeler. Maar wel allemaal een aluminium carter !
Geplaatst: 18 jun 2008 00:44
door pluggie
Rellie opt werk schreef:Latere types hadden geen oliekoeler. Maar wel allemaal een aluminium carter !
En ik dan ??? heb ik ze allebei ?
Serieuze vraag. Volgens mij hebben wij alluminium carters. Begreep altijd dat daardoor 1 dreun per jaar goed ging, en die ijzeren C20NE carters scheurden. Zit ik ernaast ?
Geplaatst: 18 jun 2008 01:20
door astra 1.8
pluggie schreef:Olie boeit geen reet, je blok wel.
Goh valt me tegen 1.8.
geloof zelfs dat rond de 100 zo'n beetje het max is, want dankrijg je versnelde veroudering.
Zelfs je vriendje weet het al.. Valt me tegen Plug
Geplaatst: 18 jun 2008 01:29
door pluggie
astra 1.8 schreef:
Zelfs je vriendje weet het al.. Valt me tegen Plug
Geplaatst: 18 jun 2008 11:42
door Rellie opt werk
pluggie schreef:Rellie opt werk schreef:Latere types hadden geen oliekoeler. Maar wel allemaal een aluminium carter !
En ik dan ??? heb ik ze allebei ?
Serieuze vraag. Volgens mij hebben wij alluminium carters. Begreep altijd dat daardoor 1 dreun per jaar goed ging, en die ijzeren C20NE carters scheurden. Zit ik ernaast ?
Alu carter zorgt voor de koeling, olie koeler uiteraard ook. Maar zal wel bezuiniging geweest zijn. Kadett gsi 8V had namelijk ook een oliekoeler. Die is later bij de Astra ook afgeschaft.
Geplaatst: 18 jun 2008 17:20
door gurdi
en mijn vraag dan kun je er makkelijk een alu op zetten en hoe duur kost zo een alu?
Geplaatst: 18 jun 2008 19:16
door Rellie opt werk
Nieuw een 250 euro excl. sensor of 2e hands 60 euro incl olieniveau sensor.
Geplaatst: 19 jun 2008 10:43
door Trompie
Matt schreef:100 word ie bij mij al met normaal gebruik
zo warm? ik heb ook zo'n meter maar bij normaal gebruik zit hij tussen de 50 en 70 en bij een tijdje goed gassen op de 90.
Geplaatst: 19 jun 2008 10:49
door pascal1109
hangt er misschien vanaf waar je de temp sensor plaatst?
Geplaatst: 19 jun 2008 10:50
door Matt
Wat voor meter heb jij???
En waar heb je de sensor?
Geplaatst: 19 jun 2008 10:57
door Trompie
raid hp.
Heb de sensor in de carterpan zitten?
Welke heb jij dan? en waar?
Geplaatst: 19 jun 2008 10:58
door Matt
Zal is effe opzoeken wat voor meter ik heb.
Sensor zit ook in de carter, heb em bij m-tech vandaan
Editje: Heb ook een Raid HP, model nightflight
Ik heb em in m'n middenconsole in 1 van de 2 luchtroostertjes zitten
Deze
Geplaatst: 19 jun 2008 11:04
door pascal1109
dus bij wie gaat er nou iets niet goed?
Geplaatst: 19 jun 2008 11:05
door Matt
Bij mij flappie