Pagina 1 van 1
Koelvin
Geplaatst: 11 jun 2008 21:19
door Erwin_dude
hallo wanner moet normaal de koelvin aanspringen?
bij mij pas vet laat volgens mij .. tegen 100 graden dan springt ie even aan ....motor wordt ook wel snel warm... 2 km rijden en zit al op 80 graden..:s wat kan dit zijn of is dit normaal .. lijkt me niet...
Geplaatst: 11 jun 2008 21:21
door pascal1109
springt bij mij ook pas tegen de 100 graden aan
zit ook na 1 of 2 minuten alweer bijna op de 90 graden
is dan wel voor een 6cilinder, met m'n c18xe heb ik nooit gemerkt dat de koelvin aansloeg
Die werd ook bijna nooit echt heet, altijd beetje op / onder 90 graden, behalve met warm weer in files. Dan ging die wel wat hoger...
Geplaatst: 11 jun 2008 21:50
door Erwin_dude
pascal1109 schreef:springt bij mij ook pas tegen de 100 graden aan
zit ook na 1 of 2 minuten alweer bijna op de 90 graden
is dan wel voor een 6cilinder, met m'n c18xe heb ik nooit gemerkt dat de koelvin aansloeg
Die werd ook bijna nooit echt heet, altijd beetje op / onder 90 graden, behalve met warm weer in files. Dan ging die wel wat hoger...
nee die van mij zit als ik poosje rij ook onder 90 graden ..
vind wel raar...
Geplaatst: 11 jun 2008 21:56
door Matt
Bij de 100 moet ie inderdaad aanslaan
Geplaatst: 11 jun 2008 22:04
door GSI078
Die van mij slaat aan bij de 90
Geplaatst: 11 jun 2008 22:05
door Syl-Astra
Eeen vriendin van mij had het laatst ook met haar 1.6 16v.
Liep bij de stoplichten met warm weer ook heel er snel op naar de 100.
Dus hing ook al snel aan de foon is dat wel goed??
Dus ikke maar even met onze LAAGBAAK gebelt.
En kreeg idd ook het zelfde antwoord.
Geplaatst: 11 jun 2008 22:06
door Erwin_dude
GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90
dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..
Geplaatst: 11 jun 2008 22:07
door GSI078
Geen idee... Maar blokje word niet echt warm
Geplaatst: 11 jun 2008 22:08
door Erwin_dude
GSI078 schreef:Geen idee... Maar blokje word niet echt warm
hm niks ernstigs .. die van mij wel weer extreem warm alsie stil staat..zal wel zo horen..
Geplaatst: 11 jun 2008 22:32
door eddie gsi
Erwin_dude schreef:GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90
dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..
ik denk dat die eerder een andere koelven schakelaar hebt, ikzelf heb hem er namelijk ook in zitten.
ik heb er eentje van M-tech, bij mij slaat de ven nu aan bij de 92 graden.
vind ik toch wat fijner dan dat die pas bij de 100 graden aanslaat.
Geplaatst: 11 jun 2008 22:35
door Erwin_dude
eddie gsi schreef:Erwin_dude schreef:GSI078 schreef:Die van mij slaat aan bij de 90
dan heb je waarschijnlijk een andere termostaat in zitten die vroeger open/dicht slaat ..
ik denk dat die eerder een andere koelven schakelaar hebt, ikzelf heb hem er namelijk ook in zitten.
ik heb er eentje van M-tech, bij mij slaat de ven nu aan bij de 92 graden.
vind ik toch wat fijner dan dat die pas bij de 100 graden aanslaat.
idd vind ik ook , beetje veiliger gevoel miss.. kweet nie pcies van die van mij , hoor koelvin nooit...
Geplaatst: 12 jun 2008 10:26
door Mad Driver
mijne slaat ook bij de 100 pas aan.
En ja mijne wordt ook snel warm in de file met warm weer
als alles goed werkt moet er niks aan de hand zijn.
Geplaatst: 12 jun 2008 10:38
door RedBill
Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.
Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Geplaatst: 12 jun 2008 10:53
door Matt
RedBill schreef:Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.
Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Of als je zekering ineens spoorloos is
Geplaatst: 12 jun 2008 22:53
door Erwin_dude
Matt schreef:RedBill schreef:Niet op je eigen gevoel afgaan. Originele motorsetup is prima. Koelwater mag best 100 graden worden. Dat is een prima bedrijfstemperatuur voor een motor.
Je fan slaat echt wel op tijd aan, tenzij de schakelaar echt kapot is, maar dan slaat die nooit aan.
Of als je zekering ineens spoorloos is
dan zul je zelf wel met je dikke worstenvingers erbij hebben gezeten :p
haha:)