Pagina 1 van 3

chippen....welke beter?

Geplaatst: 05 jun 2008 14:58
door DarkRider
GSI riders,

Ik wil graag mijn GSI chippen....

Ik twijfel tussen DDV-motorsport en Mathijssen Technics... :oops:

Wie heeft er ervaring met een van deze twee? en welke is aan te raden?

Want bij DDV staat: vermogenwinst tussen de 12 en de 21 pk
en bij M.T. staat: vermogenwinst 15 pk

groetjes

Geplaatst: 05 jun 2008 14:59
door Theo Gsi
ddv zijn er meerder beter over te spreken,

Geplaatst: 05 jun 2008 15:00
door Matt
Mathijssen zijn kant en klare chips, DDV chips worden op maat gemaakt.

Keuze lijkt me eenvoudig

Geplaatst: 05 jun 2008 16:11
door Kakashi
Matt schreef:Mathijssen zijn kant en klare chips, DDV chips worden op maat gemaakt.

Keuze lijkt me eenvoudig
Wat hij zegt.
Geen moeilijke keuze.

Geplaatst: 05 jun 2008 17:40
door Laagvlieger
Geen van beiden.

DDV chips heb ik nooit vermogenswinst bij gezien trouwens!

Geplaatst: 05 jun 2008 17:43
door Trompie
Niels heeft wel een goed adresje.

Ik heb ook een DdV chip, maar dat is al gedaan door de vorige eigenaar.
ben van plan om binnenkort keer te gaan banken, omdat ik gewoon benieuwd ben wat voor vermoggen de auto nu heeft.

Geplaatst: 05 jun 2008 17:45
door Laagvlieger
Door die chip nix extra's.

Niels heeft idd een leuk adresje.
Als die van mij weer klaar is gaat ie daar heen.

Geplaatst: 05 jun 2008 20:53
door astra 1.8
Heb mijn vorige 16V laten chippen bij DDV en het resultaat was gewoon goed.
Op maat geschreven is echter bullshit, want er wordt gewoon een ander kenveld geladen en die schrijft Dennis op een nieuwe chip. Daarna wordt de brandstofdruk verhoogt.
Daarna maakt die een testrit met je en controleert via een wide-band lambda of je AFR rijk genoeg is bij vollast.

Persoonlijk zou ik even naar Vmax gaan, gespecialiseerd op die Opel blokjes. Maar een standaard chip voor een 16V is overal ongeveer gelijk, zou me niet verbazen als de een van de ander gekopieerd heeft.

Geplaatst: 05 jun 2008 22:36
door Laagvlieger
Nou meerdere malen opgereden met C20XE's met DDV chip.
Mijn C20XE destijds liep even hard.

Als je chipped, doe het goed of doe het niet.
Maja nu ben ik ook beetje apart met de auto whahaha.

Geplaatst: 05 jun 2008 23:16
door astra 1.8
Topsnelheid bedoel je zeker. Dit is geen manier om je vermogen te meten.
Om bijvoorbeeld van 240 km/h naar 250 km/h te gaan heb je 17 kW extra vermogen nodig.
Heb je de ene keer dan 10 km/h meer wind als de vorige keer ben je dit vermogen ook al kwijt en rijd je even hard. Helling van een halve procent is ook al voldoende.
Ben geen fan van DDV, maar hij chipt nu ook met rollenbank voor en na, dus dan krijg je een perfect beeld van de vooruitgang.

Wat voor "mooi" adresje heb je dan, ben namelijk nog op zoek naar iemand die mijn let kan chippen. Maar wordt waarschijnlijk toch Vmax

Geplaatst: 06 jun 2008 07:34
door GrinX
Astra 1.8 je hebt pm.

Geplaatst: 06 jun 2008 08:26
door DarkRider
adresje ook voor mij? :oops:

Woon zelf in overijssel, dus als er een GOEDE adresje is binnen deze regio of dichtbij......is hartelijk welkom :P

Heeft trouwens niemand ervaring met Mathijssen?

Groetjes

Geplaatst: 06 jun 2008 17:37
door adriaan
kom gewoon even naar niels heen, hij heeft adres voor echt goede chiptuning.

Geplaatst: 06 jun 2008 18:09
door Laagvlieger
astra 1.8 schreef:Topsnelheid bedoel je zeker. Dit is geen manier om je vermogen te meten.
Neej. gewoon tussensprints enzo.
Stoplichtsprints.

En ik weet dat topsnelheid geen maat voor vermogen is.
Ben zelf ook nie de eerste de beste he :wink:

enne 240/250 zijn geen snelheden. Dan schakel ik eerst naar de 6.

Geplaatst: 06 jun 2008 18:57
door Nick-GSI
mijn vorige GSI was ook gechipt bij ddv en was er goed over te spreken. Ding trok beter op, had meer koppel

Geplaatst: 06 jun 2008 20:32
door oenatje
voor je gevoel? heb je ook een uitdraai of iets?

Geplaatst: 06 jun 2008 21:13
door opelforum
eerst is iedereen laaiend enthousiast over de ddv ,en nu weer niet

ikke niet snap :?

Geplaatst: 06 jun 2008 21:16
door The Stinger
Gewoon zo laten dus, waar is dat gechip toch goed voor?

Geplaatst: 06 jun 2008 21:29
door Laagvlieger
Nick-GSI schreef:mijn vorige GSI was ook gechipt bij ddv en was er goed over te spreken. Ding trok beter op, had meer koppel
Gevoel. Uiteraard.
Das wta anders dan prestaties op de weg.
Rij maar eens een diesel met veel koppel.
Voelt al gauw sneller dan een GSi. Is niet zo. Is gevoel.
Koppel (trekkracht) voel je.
een standaard chippie op standaard blok doet nix. De koppelkromme wordt alleen iets anders. Max. koppel wordt iets eerder bereikt. Dus dat voel je.

Als je chipped. Doe het goed.
Kost wat. maar danheb je ook wat.
Zeker als je het ccombineerd met wat andere dingen zoals nokkenasjes enzo.

Geplaatst: 06 jun 2008 21:31
door The Stinger
Maar verbruikt ie dan niet meer als je hem chipped?

Geplaatst: 06 jun 2008 21:32
door Laagvlieger
Neej.

TENZIJ je het extra vermogen/koppel ook gaat gebruiken.
Gebruik je dat extra vermogen niet. Dan verbuikt ie ook niet meer.

Logisch he. :wink:

Geplaatst: 06 jun 2008 22:38
door chucky66
nou je kan geen fan zijn van ddv.
maar dennis heeft mijn astra afgesteld op de weg....
toen ik op de rollen bank kwam voor afstelling zij die genen zo niet slecht afgesteld voorop de weg!!!!!!

zegt ook wel genoeg he.

en eff heel eerlijk als je geen fan ben van de een en wel naar een ander gaat wie garandeerd jou dat je een totaal ander programma krijgt

het zijn allemaal c20xetjes dus hoeveel verschil kan er nou in zitten onderling???

graaden van de ontsteking zal allemaal op het zelfde komen.
lucht brandstof zal iets verschillen maar dat val te verwaarlozen zijn.

en wat is eenchip op maat !!!!!!!???????!!!!!!
hij word uitgelezen op niet geschreven op een nieuwe EPROM.
en terug geplaatst erword niks tussentijds gedaan

mijn DTA werd om de 500 RPM geschreven


voor een let ga je naar EDS die is gewoon goed

Geplaatst: 08 jun 2008 16:30
door astra 1.8
Als je chipped. Doe het goed.
En koop een vrij programmeerbaar systeem, zeker als je andere nokkenassen gaat monteren (zoals bijvoorbeeld een DTA zoals Chucky), chippen zit je nog met allerlei restricties van je standaard mms.

Geplaatst: 08 jun 2008 16:41
door GrinX
astra 1.8 schreef:
Als je chipped. Doe het goed.
En koop een vrij programmeerbaar systeem, zeker als je andere nokkenassen gaat monteren (zoals bijvoorbeeld een DTA zoals Chucky), chippen zit je nog met allerlei restricties van je standaard mms.
Jij snapt hem :lol:

Geplaatst: 08 jun 2008 21:03
door DarkRider
hoe zit het mathijssen chips?????