Pagina 1 van 2

Supercharger

Geplaatst: 05 jun 2008 14:54
door c18xe
ik verveelde me op school en kwam dit tegen op ebay

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... %26otn%3D4

heb het er even met me leraar overgehad en opzich zou het wel moeten werken je hebt in iedergeval een betere cilindervulling
hoe denken jullie hier over>?

Geplaatst: 05 jun 2008 15:31
door Crazycarschris
heeft iemand al ervaring met dit soort apparaten.
wat doet het precies?
Het ziet er wel interresant uit wel goedkoop maar toch.
Ik zou graag meer info willen hierover.
Gr chris

Geplaatst: 05 jun 2008 17:16
door oenatje
rommel is het.

Geplaatst: 05 jun 2008 17:31
door chucky66
is gewoon turbo compressor
dus werkt
maar welmet uiteraard de nodige aan passingen aan de motor.
b.v. compressie vermindering,stalen drijfstangen,gesmede zuigers.
managment aanpassing.
en veel rekenwerk voor de verhoudingen van de poelies.
en een mooi gierend geluid!!!!

Geplaatst: 05 jun 2008 17:35
door Laagvlieger
Druk is te laag (tis gewoon een blazertje, er wordt nix geperst zoals bij een compressor!!!) voor echt een merkbaar verschil.
En dan komt er nog bij dat de motronic dit niet fijn gaat vinden.
Wat denk je dat de luchtmassameter gaat doen als je ineens een stoot lucht erdoorheen krijgt.
:!:

Geplaatst: 05 jun 2008 17:38
door Theo Gsi
dit is ook een elektro boost apparaat.

Geplaatst: 05 jun 2008 17:40
door Laagvlieger
Ja weet ik.
Ding pompt lucht.
Maakt niet uit of het electro of wat dan ook is.
Werkt evengoed niet. :lol:

Geplaatst: 05 jun 2008 18:03
door oenatje
rommel dus

Geplaatst: 05 jun 2008 18:06
door c18xe
opzich zou het wel een beter cillinder vulling moeten geven

Geplaatst: 05 jun 2008 18:08
door Laagvlieger
Ja tuurlijk.
Maar wat heeft het voor nut als je er geen extra brandstof bij krijgt :wink:

Ik DENK zelfs dat je motor finaal afslaat op het moment dat die blower aangaat. :!:

Geplaatst: 05 jun 2008 18:10
door Theo Gsi
dan zou je hem net iets voor de inlaat zetten, instelbare bezinedruk regelaar op zetten?

Geplaatst: 05 jun 2008 18:11
door Laagvlieger
Benzinedruk is het probleem niet.
Zit hem in de meetwaarden van de luchtmassameter.

Geplaatst: 05 jun 2008 18:11
door Theo Gsi
ja hij moet dus voor de lmm?

Geplaatst: 05 jun 2008 18:12
door Theo Gsi
maar uhm de lmm is een weerstand meter toch?
als jij daar een kasje voor maakt, met daar in de goede weerstand?

Geplaatst: 05 jun 2008 18:18
door Laagvlieger
Neje meet luchtmassa door afkoeling van een hittefilm.
Gaat om de plotselinge luchtstroom. Dan koelt ie te snel af.

Geplaatst: 05 jun 2008 18:19
door Theo Gsi
maar daar is geen omzeiling van/voor met chip op maat? of helemaal niks

Geplaatst: 05 jun 2008 18:20
door Laagvlieger
mooie mighty demon carburateur :P

Geplaatst: 05 jun 2008 18:21
door Theo Gsi
haha, of tb's

Geplaatst: 05 jun 2008 18:44
door c18xe
Dan zet je hem voor je lucht massa meter en die ven staat constant aan dus je lmm meet die waarden die die krijgt en past de regeling daar op aan ?

Geplaatst: 05 jun 2008 18:51
door Laagvlieger
Het is niet de bedoeling om hem constant aan te hebben.
Wat denk je wat er gebeurd met je gasklep dicht.
Bij stationair draaien.
:wink:

Geplaatst: 05 jun 2008 19:15
door RedBill
Zoals altijd geldt ook voor dit soort zaken dat goedkope pk's en koppel niet bestaan... Zeker niet als je al een atmosferisch blok hebt met forse prestaties.

Geplaatst: 05 jun 2008 20:53
door astra 1.8
Als je een compressor hebt die genoeg luchtverplaatsing en druk heeft, kan dit gewoon. Het rendement van zo'n tering ding is gewoon te laag, dus wat je er aan elektrisch vermogen in stopt krijg je er niet voor terug.

Luchtmassameter kan hier wel tegen, als je je gasklep dicht hebt bouwt het ding namelijk enkel een klein beetje druk op, maar stromen er geen extra kilogrammen lucht langs.

Geplaatst: 05 jun 2008 21:42
door Trompie
Laagvlieger schreef:Het is niet de bedoeling om hem constant aan te hebben.
Wat denk je wat er gebeurd met je gasklep dicht.
Bij stationair draaien.
:wink:
Dan zul je al weer iets van een dump valve moeten

Geplaatst: 05 jun 2008 22:19
door Laagvlieger
Voor een dumpvalve geven ze weer te weinig druk.

@Astra 1.8:

LMM gaat ook niet kapot. Maar bij inschakelen krijg je ineens een stoot lucht erlangs. Spul meet zo precies dat je compute rdaar raar op reageert. Doe maar eens bij een lopende motor heel zacht iestjes blazen in de LMM. En zie wattie doet.

Gasklep dicht en veel luchtdoorvoer van die blower geeft problemen met je stationairloop. De LFR integrator gaat zich helemaal dicht regelen met foutcodes en gare stationairloop tot gevolg.

Niet kopen zulke zooi.
Niet op een stukje high tech als een Astra GSi.

Geplaatst: 05 jun 2008 22:22
door GSI078
Je kan ook gewoon naar alternate toe daar hebben ze een fannetje met een luchtverplaatsing van 164 m3/h voor 9,95 hang je die toch achter je filter.. :lol: