Pagina 1 van 2
Start Problemen
Geplaatst: 22 mei 2008 09:34
door Crazycarschris
Hallo mensen,
Ik heb een probleem.
De Astra F Gsi 1.8 16V van mijn vrouw start niet.
Ik heb de motor vervangen omdat de kop compleet vernield was.
Ik heb er een 2.0 16V uit een Kadett ingehangen met de complete bekabeling en computer.
Alleen de bekabeling met de ronde stekker is origineel gehouden omdat ik dacht dat deze toch alleen maar voor naar de startmotor en de dynamo is.
nu heb ik het volgende probleem.
De brandstofpomp werkt niet en hij geeft geen vonk.
Ik ben er achter gekomen dat de 2.0 16V bekabeling met de ronde stekker de plus moet bevatten.
Ik heb deze kabel wel liggen maar ik kan hem er niet opzetten want de ronde aansluiting is een mannetje en de ronde aansluiting van de auto is ook een mannetje.
Nu heb ik ook nog 2 stekkers over aan de binnenzijde van de Astra waar de computer normaal zit.
want die gaan weer mijn dashboard in.
En die aansluitingen zitten niet in de bekabeling van de 2.0 16V van de Kadett.
Weet iemand wat ik het beste kan doen?
En waar ik moet gaan zoeken?
Is het misschien handiger om de complete bekabeling te gaan zoeken van een Astra F Gsi 2.0 16V of zit daar ook die verandering in?
Wie o wie kan mij helpen.
Die auto moet zo snel mogelijk weer rijden.
Gr Chris
Geplaatst: 22 mei 2008 13:36
door RedBill
Je moet voor de ronde stekker een originele kabel zoeken van een GSi C20XE, of het één en ander verbouwen. Je hebt namelijk wat extra aansluitingen.
Die stekkers binnenin zijn waarschijnlijk van de Traction controll en Boardcomputervoorbreiding. Omdat je die niet hebt, heb je daar ook geen last van.
Check anders
dit topic even. Staat veel in over motorombouw naar C20XE (kwam ook uit een kadett...).
PS. Stel jezelf ook nog even voor in het "
Hallo, ik ben..." topic.
Geplaatst: 22 mei 2008 21:02
door Roy 2.0 16v
kabelboom van astra 2.0 16v ga je niet makkelijk vinden
denk dat je extra draden en aansluitingen / mannetje-mannetje zelf passend moet maken met een handige auto-electra kennis
Geplaatst: 22 mei 2008 22:16
door Crazycarschris
Ik heb toevallig net iemand gevonden die nog een draadboom voor mij heb liggen.
Deze draadboom is alleen voor een disonsteking.
Kan dit?
Geplaatst: 23 mei 2008 09:28
door Laagvlieger
Eigenlijk niet. Er zijn behoorlijk wat verschillen kwa electronica bij een DIS blok.
Geplaatst: 24 mei 2008 22:29
door Crazycarschris
Ik heb het geinstalleerd maar ik kom niet uit met de ontsteking.
Wat is wijsheid?
Ander blok?
Complete Dis ontsteking incl.draadboom enz,enz?
Of draadboom verknippen?(met alle gevolgen vandien)
Ik ben in staat om de auto gewoon naar de sloop te doen en te stoppen met de hobby.
Ik merk steeds dat als er mensen komen met hun autootje dat het zo gepiept is en als dan 1 van de auto,s van mij kapot gaat dit altijd moeilijk,duur en tijdvretend is.
Motors uitelkaar en weer inelkaar,verbouwingen enz geen probleem.
Maar zodra er veranderingen in bedradingen moeten gebeuren dan lukt het me niet.
Om gek van te worden zeker als het om mij eigen gaat.
Geplaatst: 25 mei 2008 20:06
door Laagvlieger
Is dat die Astra van de foto in je voorsteltopic?
Geplaatst: 25 mei 2008 20:48
door Crazycarschris
ja man.
Ik baal er echt van.
dit is dezelfde.
Geplaatst: 25 mei 2008 21:01
door Laagvlieger
Dan gaatie zo en zo niet lopen.
Wordtheel wat aanpaswerk idd.
Wat ik zo en zo al ie wat niet klopt op de foto:
1) Verkeerde Luchtmassameter,
2) Luchttemperatuursensor hoort niet op een M2.5 motor.
3) Die stekker die op de temperatuursensor zit zal ergens anders op moeten.
Wat ga je nu dan? Ander blok?
Geplaatst: 25 mei 2008 21:23
door Crazycarschris
Ja ik kan nu een blokkie kopen met dis ontsteking.
als ik dit van te voren had geweten dan was ik gelijk op zoek gegaan naar eentje met een dis.
zoals ik al eerder zei de lmm enz.heb ik aangesloten voor de foto.
want die komen van de C18XE.
Motor uit en in elkaar bouwen en dat soort werk daar draai ik mijn hand niet voor om maar zodra er andere bedrading getrokken moet worden dan houdt het voor mij op.
Als ik alles heb kan ik het er zo inbouwen maar dit is andere koek.
Geplaatst: 25 mei 2008 21:37
door Raymond-oud
heb je bij dat c20xe blok geen kabelboom en lmm dan ??
bedoel je heb de c20xe er nu beetje veel werk om er nu weer een c20xe met dis in te gaan hangen omdat je geen kabelboom heb
of heb je de c20xe gekocht zonder kabelboom
als ik het goed heb heeft Diem nog een kabelboom voor en c20xe te koop meende 60 euro
Geplaatst: 25 mei 2008 21:44
door Crazycarschris
Ik heb een compleet motorblok gekocht met kabelboom en lmm,enz,enz.
Maar er zat in de astra een motorblok met dis ontsteking.
Nu moet ik alles aan gaan passen om het C20XE blok aan de praat te krijgen.
Ik heb geen zin om in de kabelboom te gaan knippen want mijn vrouw met de kinderen zitten in de auto.
Snap je hem nog?
Ik heb een draadboom gekocht voor een C20XE uit 95 maar deze is ook met disonsteking.
die had ik over gezet niet wetende dat ik ook de computer,nokkenaspositiesensor,disonsteking en de rest van die troep ook nodig had.
Dus nu kan ik beter het motorblok eruit trekken en het motorblok met de dis onsteking er weer inhangen.
Dan moet ik mijn motorblok wel snel kwijt zijn snapje.
deze is helemaal compleet zonder versnellingsbak.
Geplaatst: 25 mei 2008 21:50
door Raymond-oud
volgens mij is de makelijkste weg gewoon een kabelboom van een m2.5
blok wat er in orgineel in zat had ook wel dis maar dat in een heel ander systeem
dus aanpassen moet je toch
Geplaatst: 25 mei 2008 21:55
door Crazycarschris
m2.5???????
Dus ik moet de originele draadboom van de C20XE er weer inhangen.
En dan?
hier stopt het voor mij.
Want de benzinepomp doet het dan niet en hij krijgt geen vonk.
Alle info is welkom want de auto moet weer rijden.
en het liefst voor niet weer 400/500 euro snapje.
Geplaatst: 25 mei 2008 22:02
door Laagvlieger
Wat ray zegt idd.
Je hebt een M2.5 motor (dus met verdeelkap, oude type).
Zoek nu een kabelboom van een Astra GSi met een M2.5 motor.
Dus een van 1991 en 1992 Astra C20XE.
Dan is het plug en play en passen ook de stekkers gewoon.
Geplaatst: 25 mei 2008 22:14
door Crazycarschris
Weten jullie niet iemand die dat misschien op voorraad kan hebben liggen?
Ik begrijp het nu al helemaal niet meer.
Geplaatst: 25 mei 2008 22:40
door Raymond-oud
Crazycarschris schreef:Weten jullie niet iemand die dat misschien op voorraad kan hebben liggen?
Ik begrijp het nu al helemaal niet meer.
Diem (hier op het forum) als ik het goed heb, heeft hij nog een kabelboom voor een c20xe te koop meende 60 euro
Geplaatst: 25 mei 2008 23:06
door Crazycarschris
ja maar is die van een Astra C20XE?
Ik heb er al eentje van een kadett C20XE.
Hoe kontakt ik hem?
Geplaatst: 26 mei 2008 18:30
door Laagvlieger
Met de PM knop onder zijn posts
Geplaatst: 31 mei 2008 11:27
door Raymond-oud
nou zijn we al iets wijzer heb je al een goede kabelboom
Geplaatst: 31 mei 2008 13:46
door Crazycarschris
Ik heb er een kabelboom in gelegd van een m2.5 origineel astra gsi 2.0 16V.
Maar ik heb een paar stekkers waar ik niet van weet waar die horen.
Ik heb ook aan de kant van de accu 2 draden losliggen wwar ik ook niet precies weet waar die horen.
1 draad moet zoiezo op de accu maar ik weet niet of het op de + of de - moet.
Bij de bobine zit een groen draadje die ook los ligt ik denk zelf dat die op de bobine moet maar ik ben bang als ik dalijk kortsluiting maak en een andere computer moet kopen.
Hij start nu nog niet.
Ik heb foto,s van de draadboom en die stekkers gemaakt.
Hier is de foto van die stekkers waar ik niet weet waar die op horen.
Hier ie de foto van de bobine en als je goed kijkt dan zie je de 2 draden losliggen en het groene draadje bij de bobine.
Ik hoop dat 1 van jullie het weten want ik wordt er gek van.
Gr Chris
Geplaatst: 31 mei 2008 13:47
door Crazycarschris
Op deze foto zie het beter.
Er ligt een draadje los bij de accupol.
Gr Chris
Geplaatst: 31 mei 2008 13:49
door Matt
Groene draad moest dacht ik inderdaad op de bobine, is voor de toerenteller dacht ik zo uit m'n hoofd.
Die laatste draad lijkt wel een massadraad.
Enne, een kwikfit accu?
Geplaatst: 31 mei 2008 15:11
door Raymond-oud
zal straks even bij mij onder de kap kijken wat waar hoort
denk dat je wel stekkers overhoud want je heb een kadett blok met een astra kabelboom
en astra heeft etc en kadett niet maar dat maakt niet uit
jammer dat je zo ver weg woont anders was ik wel even langs gekomen
Geplaatst: 31 mei 2008 15:28
door Raymond-oud
raymond schreef:zal straks even bij mij onder de kap kijken wat waar hoort
denk dat je wel stekkers overhoud want je heb een kadett blok met een astra kabelboom
en astra heeft etc en kadett niet maar dat maakt niet uit
jammer dat je zo ver weg woont anders was ik wel even langs gekomen
hier foto van bij mij onder de moterkap
ken je even vergelijken waar wat op komt.
ps: groene draad komt niet aan de bobine