ik wil mijn bakolie verversen,
moet ik dan de bodemplaat weg nemen, of zit er ergens een aftapplug? (deze kan ik niet vinden)
edit:
bak is volgensmij een F16.. kan dit kloppen? (c20ne 1986 kadett gsi cabrio)
bakolie verversen
bakolie verversen
Laatst gewijzigd door QuerulouS op 16 mei 2008 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
C20NE
Er zit geen aftapplug op een F16/F20 bak.
Dus wil je alle bakolie eruit laten lopen zal je idd het deksel los moeten halen.
Voor het vullen zit er aan de bovenkant van de bak een schroefje met en wit dopje die je los kunt draaien.
Aan de zijkant (motorzijde) van de bak zit naast de homokineet een schroefje die je los moet draaien, dan kun je 2liter bakolie in gooien en dan stroomt het teveel aan bakolie er vanzelf weer uit.
Even laten uitlekken, schoefje er weer op en klaar is kees!!
Dus wil je alle bakolie eruit laten lopen zal je idd het deksel los moeten halen.
Voor het vullen zit er aan de bovenkant van de bak een schroefje met en wit dopje die je los kunt draaien.
Aan de zijkant (motorzijde) van de bak zit naast de homokineet een schroefje die je los moet draaien, dan kun je 2liter bakolie in gooien en dan stroomt het teveel aan bakolie er vanzelf weer uit.
bedankt voor je info!Bartje, schreef:Er zit geen aftapplug op een F16/F20 bak.
en om het deksel weer te monteren heb ik zeker vloeibare pakking nodig, of is er een vastevorm pakking daarvoor?
C20NE