koelprobleem? slang kapot?
koelprobleem? slang kapot?
hee mensen...
ik heb ook sinds een dag een probleem met me gsi...
het koelvloeistof tankje is leeg binnen 3km rijden...
en achter me blok is het dan nat...
ik rij een c20ne...
kan het zijn dat ik een koel slang kapot heb (wat ik wel hoop)...
als de motor uit staat druppelt die niet leeg alleen schijnbaar als er druk op staat...
weet iemand hoe of wat...?
ik heb ook sinds een dag een probleem met me gsi...
het koelvloeistof tankje is leeg binnen 3km rijden...
en achter me blok is het dan nat...
ik rij een c20ne...
kan het zijn dat ik een koel slang kapot heb (wat ik wel hoop)...
als de motor uit staat druppelt die niet leeg alleen schijnbaar als er druk op staat...
weet iemand hoe of wat...?
ASTRA GSI 2.0 8v
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ja, zal lekkage zijn van een slang. Als je de komende dagen nog wel wilt kunnen rijden zonder dat binnen 30 meter je vloeistof op is kun je de dop gedeeltelijk los laten zodat het systeem geen druk opbouwt. Dan lekt het minder hard. Wel even zoeken naar het lek, en de slang vervangen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
ik had precies hetzelfde toen bleek dat het zo'n aansluitnippel op het reservoir zelf was dus die ook niet vergeten na te kijken. Eventueel kan het systeem ook nog afgeperst worden om het lek te vinden dat werkte bij mij toen heel goed (niet te hard persen trouwens he )
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Heb ik vorige week nog gehad!Astrid_fahrer schreef:ik had precies hetzelfde toen bleek dat het zo'n aansluitnippel op het reservoir zelf was dus die ook niet vergeten na te kijken. Eventueel kan het systeem ook nog afgeperst worden om het lek te vinden dat werkte bij mij toen heel goed (niet te hard persen trouwens he )
Bij de aansluitnippel aan de onderkant bleek die een scheur te hebben...
Groetjes
Quitters never win and Winners never quit!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Me 2 !QuerulouS schreef:heb ik ook gehad, het was de dikke slang rechtsachterin achter het blok.
dikke vette scheur erin.
succes.
Dikke slang achterkant blok vanaf waterpomp willen wel eens scheuren (doordat bv lfr er tegen drukt)
Maar kan ook vanachter de distributiekap komen, en dan is het je waterpomp
Pas op dat je de motor niet overhit, want dan gaat je koppakking eraan !
ik heb even gekeken net...
en het is idd de slang tussen de waterpomp zeg maar en de aansluiting naar de kachel...
die slang met die knik erin...
het eninge probleem nu is het losmaken...
ze zijn zo slim geweest om de slangenklem naar boven te draaien en ik kom er dus niet aan met een schroevendraaier (of ik moet me injectie systeem weghalen, of wat is het )...
maar komt goed...
hoef de auto toch niet te gebruiken...
voor me werk heb k een auto met airco dus veel beter met zulk weer
en het is idd de slang tussen de waterpomp zeg maar en de aansluiting naar de kachel...
die slang met die knik erin...
het eninge probleem nu is het losmaken...
ze zijn zo slim geweest om de slangenklem naar boven te draaien en ik kom er dus niet aan met een schroevendraaier (of ik moet me injectie systeem weghalen, of wat is het )...
maar komt goed...
hoef de auto toch niet te gebruiken...
voor me werk heb k een auto met airco dus veel beter met zulk weer
ASTRA GSI 2.0 8v
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
zo vandaag de slang vervangen en nieuw koelvloeistof erin...
geen lekkages meer...
alleen nu word de gsi niet warm (volges mijn metertje)...
moet ik hem ontluchte ofzo?
de thermostaat is 2maande terug ofzo vervangen door opel dealer hier uit de buurt...
kan iemand me vertelle hoe of wat
geen lekkages meer...
alleen nu word de gsi niet warm (volges mijn metertje)...
moet ik hem ontluchte ofzo?
de thermostaat is 2maande terug ofzo vervangen door opel dealer hier uit de buurt...
kan iemand me vertelle hoe of wat
ASTRA GSI 2.0 8v