Pagina 1 van 1
kachelradiator demonteren
Geplaatst: 02 mei 2008 21:41
door xrd
het gehele stuk met de draaiknoppen zou ik er graag compleet uit hebben uit het dashboard!
Om eens van naderbij te bekijken, want nu hapert de rechterknop enorm :-/
Iemand raad?
grtzz
Geplaatst: 02 mei 2008 21:45
door Roy 2.0 16v
daarvoor hoeft je kachelradiateur niet los, maar alleen je knoppenpaneel
aan de knoppen zit een stangetje, je rechterknop daarvan gaat het stangetje naar de voetruimte van de passagierskant, aan een hendeltje vast
naja heel dom systeem, je radio moet eruit, je kachelknoppen eraf trekken, en de schroeven achter de luchtroosters en dan schiet het al aardig op
volgens mij is er wel een mooie sloopbeschrijving met fotos op
www.steve010.nl te vinden en dan bij tutorials, omdat er achter die kachelknoppen weleens andere kleur leds gestopt worden
Geplaatst: 02 mei 2008 22:07
door 2.nullutje
De middenconsole haal je als volgt los:
- 1: Je haalt je radio los.
- 2. Met een punttangetje of inbussleuteltjes trek je de verwarmingsroostertjes voorzichtig eruit (gewoon met beleid trekken).
- 3. De linker en rechterdraaiknop trek je voorzichtig eraf, de middelste zet je op stand 1 en trekt hem uit zodat je achterruitverwarming aan gaat. Nu steek je onder in de knop (in het vierkante gaatje) een klein schroevendraaiertje o.i.d. Deze duw je in en vervolgens trek je aan de knop. De knop gaat als je het goed doet los.
- 4. Haal het rubber matje van je BC eruit en drai de schroefjes daarachter los.
- 5. Draai de schroefjes boven in de luchtroostergaten los.
- 6. Links- en rechtsonder van de midconsole zie je twee diepverzonken schroeven, draai die ook los.
- 7. Nu is je midconsole los. Voordat je hem er af haalt, trek je het kapje van je waarschuwingslicht eraf en daaronder zie je het knopje hiervan. Met een puntbektangetje trek je deze voorzichtig uit zijn adapter (wel even de klemmetjes indrukken aan de zijkanten).
- 8. Nu je de knop er uit hebt, trek je de console een stukje uit het dash en nu zie je dat er bovenin in de console een gat zit waar je de bovenkant van de adapter ziet, duw de adaptor met je duim met kracht naar beneden. Zo schuift deze uit zijn plek. Hierna kun je de complete console wegnemen.
Om het verwarmingsinstrument los te halen moet je even goed kijken hoe dit zit, er zitten namelijk drie kabels op aangesloten met ijzeren kabels erin. Deze zitten om de pennetjes geklemt en kun je met wat moeite losklikken...
Het verhaal over je rechterknop die hapert, dit is waarschijnlijk gewoon een geval dat er iets tegen de kabel van die rechterknop aan drukt, zodat de kabel niet in een soepele vorm weg kan lopen, kijk hier eerst even naar..
succes!
Geplaatst: 02 mei 2008 22:14
door xrd
"De linker en rechterdraaiknop trek je voorzichtig eraf"
Moet je daar niet enorm aan sleuren om dat eraf te krijgen?
Geplaatst: 02 mei 2008 22:15
door 2.nullutje
xrd schreef:"De linker en rechterdraaiknop trek je voorzichtig eraf"
Moet je daar niet enorm aan sleuren om dat eraf te krijgen?
kracht is relatief
je kunt ook voorzichtig kracht uitoefenen
Geplaatst: 02 mei 2008 22:23
door xrd
net even getest en ik heb niets van grip met m'n duim en wijsvinger op zo'n knop, ofwel ben ik gwn een watje
Geplaatst: 02 mei 2008 22:34
door Roy 2.0 16v
xrd schreef:net even getest en ik heb niets van grip met m'n duim en wijsvinger op zo'n knop, ofwel ben ik gwn een watje
gewoon kwaad worden en proberen
anders vraag je het even aan je zusje
Geplaatst: 02 mei 2008 22:46
door 2.nullutje
tangetje met een zeem ertussen
Geplaatst: 02 mei 2008 22:51
door 2.nullutje
owja, ik vergeet erbij te zeggen dat de behuizing rondom je stuur ook los moet. Dit ivm twee schroefjes waarmee de console vastzit.
Stuur kwartslag naar links en stuur kwartslag naar rechts, dan zie je voorop de behuizing links en rechts een schroefje, onder de behuizing zitten totaal drie schroeven, rubbertje van het contactslot eruit en je trekt de behuizing los.
Geplaatst: 02 mei 2008 22:52
door Buenie
flex drr op!(H)
Geplaatst: 02 mei 2008 23:30
door xrd
2.nullutje schreef:owja, ik vergeet erbij te zeggen dat de behuizing rondom je stuur ook los moet. Dit ivm twee schroefjes waarmee de console vastzit.
Stuur kwartslag naar links en stuur kwartslag naar rechts, dan zie je voorop de behuizing links en rechts een schroefje, onder de behuizing zitten totaal drie schroeven, rubbertje van het contactslot eruit en je trekt de behuizing los.
alles is al los hoor
enkel die fucking knoppen nog
Geplaatst: 03 mei 2008 20:43
door xrd
fout gevonden
:D
Er zit een knik in een van de ijzeren draadjes, vandaar het slechte draaien van de knop.
Maandag even een andere halen en alles trg ineen steken
op naar het volgende probleem
thx