Pagina 1 van 1

Sorry, even een vraagje over een Astra G :P

Geplaatst: 27 apr 2008 23:00
door Baas J.
Stationair verbruiktie volgens BC 1.7l/h... mn gsi stond op 1.0l/h 1.7 lijkt me beetje veel? Ding draait nabij de 1000t stationair.

Laagvlieger?

Geplaatst: 27 apr 2008 23:03
door Laagvlieger
De X20XER is dat toch?

Stationair is wel een beetje hoog!

Verders geen verbruiksklachten dan?
Met gewoon rijden?

Wat ik eerst zou doen is de jongste softwareversie laten laden bij de dealer. Misschien is het een bug.

Geplaatst: 27 apr 2008 23:11
door Raymond-oud
loopt hij zo hoog stationair als hij koud is?

dan zuipt ie ook namelijk, dan loopt hij zeg maar ouderwets gezegt op de choke.

Geplaatst: 27 apr 2008 23:29
door Baas J.
X20XER inderdaad.

Was met warme motor (had net 150km gereden).

Vind m sowieso niet echt zuinig...

Misschien inderdaad maar es de langs de dealert (hebben ze dat standaard liggen daar..wat kost zoiets?)

Geplaatst: 27 apr 2008 23:53
door Laagvlieger
Update.
Das even TECH eraan. En software van de TIS DVD naar de auto laden.
Das kwartiertje werk ofzo.

Geplaatst: 28 apr 2008 08:00
door GrinX
Goed nieuws :lol:
X20XER verbruikt dat nu eenmaal ;)
450km op een tank dan istie toch echt leeg.

Ik heb als vergelijkingsmateriaal een X20XEV van mijn pa, en deze is waaaay zuiniger, en verbruikt 1.0 / 1.1 per 100 km stationair.
Mijn OPC welke inmiddels al 2x aan de Tech heeft gehangen, en 1x aan een Sun uitleessysteem geeft geen vreemde waardes aan.
Eigenlijk alles wat ook maar enigszins het woord sensor mag dragen is nu vervangen door nieuw en orgineel spul.
Zowel voor als na de cylinderkopbewerking is het stationair verbruik niet lager geworden.
Het verbruik stationair is tussen de 1.6 en 1.7 van de X20XER.
Ik geef de scherpere nokkenassen (standaard bij de X20XER) hiervan de schuld.
Stationair zal hij om en nabij de 970 toeren draaien, tevens zul je merken dat je motor dan nog ligt te schudden in het voorsteven.
Dit schudden, en rauw stationair lopen heeft elke X20XER en is normaal, en komt waarschijnlijk weer door de nokkenassen.
Als je hem een beetje de sporen hebt gegeven, zul je waarschijnlijk je ogen hebben dichtgeknepen bij het kijken op de BC.
Bij 80 km in zijn 5 is hij redelijk zuinig (al zuipt een gemiddelde GSI nog minder), maar bij 120 in zijn 5 gaan er al heel snel 8 tot 8.5 liters per 100km doorheen.
Volgens de dealer is dit verbruik normaal, kijkende ook naar andere OPC's rijders blijkt bovenstaande ook echt waar te zijn.
Ze klagen allemaal over het verbruik tussen de 400 en 450 km voordat de tank begint te kreunen om brandstof.
Kortgezegd... het is een prettige auto om in te rijden, echter zul je vaker aan de pomp staan dan met je GSI.

Geplaatst: 29 apr 2008 21:36
door GrinX
Goed nieuws!!! 480 km gehaald op 1 tank!!! :lol: :lol: :lol:
Het lampje begon op dat moment wel ontzettend te knipperen.. ik vermoed dat het de laatste druppels waren :cry:

Geplaatst: 29 apr 2008 22:06
door pluggie
C20XE kopen, gaat harder, rijdt zuiniger. :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 29 apr 2008 22:08
door GrinX
pluggie schreef:C20XE kopen, gaat harder, rijdt zuiniger. :lol: :lol: :lol: :lol:
Vertel mij wat :lol: :lol:
Als je het mij vraagt loopt een C20XE ook mooier dan een X20XER.

Geplaatst: 29 apr 2008 22:11
door Roy 2.0 16v
motorswap :D

Geplaatst: 29 apr 2008 22:12
door GrinX
Roy 2.0 16v schreef:motorswap :D
Lach niet maar ik heb erover zitten denken ja :lol:

Geplaatst: 29 apr 2008 22:15
door GrinX
Maar stiekum meer richting deze kant op ;)
Verbruik zal hetzelfde zijn (gok ik)...

http://nl.youtube.com/watch?v=uZ1tQyTIX0Q

of deze

http://nl.youtube.com/watch?v=CVEwWbtcIOo

:lol:

Geplaatst: 29 apr 2008 22:25
door Roy 2.0 16v
whahahahahaa die teller, heerlijk