Pagina 1 van 2
Even 1 sec willen vonken en dan OP???
Geplaatst: 23 apr 2008 21:15
door SKITT
Mensen die er meer van weten dan mij, vraagje aan jullie.
Ik heb een X20XEV in mijn auto gelegd, alles hebben we overgezet dus ook de gehele kabelboom, zekeringkast computer enz.
Aangezien de auto waar ik mee bezig ben van een 8klepper was is dus niet alles hetzelfde, ofwel hou wat stekker over die ik nergens kwijt kan.....
dit komt zo, eerst even wat anders.
Het volgende:
Ik draai mijn contactsleutel om en de brandstofpomp slaat aan en geeft meer dan zat benzine. dan geeft hij vonken voor 1a2sec waardoor het blok aanslaat, na die 1a2 sec stopt hij met vonken en slaat dus weer af, waar kan dit aan liggen?
Ik vind het op een fout melding lijken maar ik ben absoluut gen deskundige hierin....
Geplaatst: 23 apr 2008 22:32
door 2.0 freak
slaan je bougies nat? ik had ook zoiets alleen sloeg ie bij mij helemaal niet aan. was toen een kabel breuk van me nokkenassensor.
Geplaatst: 24 apr 2008 00:37
door GrinX
DIS bobine naar zijn grootje of imobilizer ?
Geplaatst: 24 apr 2008 09:27
door SKITT
2.0 freak schreef:slaan je bougies nat? ik had ook zoiets alleen sloeg ie bij mij helemaal niet aan. was toen een kabel breuk van me nokkenassensor.
Nee ze slaan niet nat aan...
kabelbreuk zou wel mogelijk zijn maar hij loopt wel heel even dus vermoed dat dat het niet is.
Geplaatst: 24 apr 2008 09:28
door SKITT
GrinX schreef:DIS bobine naar zijn grootje of imobilizer ?
Kan me haast niet voorstellen dat de bobine kapot zal zijn want heb er toch zo'n 150km meegereden en heb er verder niet meer aangezeten toen we het blok overgezet hebben...
Dat andere zegt me niets, wat is je imobilizer?
Geplaatst: 24 apr 2008 09:29
door c18xe
even tech der aan hangen
Geplaatst: 24 apr 2008 09:38
door SKITT
c18xe schreef:even tech der aan hangen
wat bedoel je precies??
Geplaatst: 24 apr 2008 09:50
door RedBill
De tech 1, dat is het uitlees- en programmeerapparaat van Opel voor de auto's van pakweg 1985-1995...
Geplaatst: 24 apr 2008 12:49
door SKITT
RedBill schreef:De tech 1, dat is het uitlees- en programmeerapparaat van Opel voor de auto's van pakweg 1985-1995...
Die hebben ze bij de opel dealer?? of kan ik die ergens aanschaffen of wat dan ook??
Geplaatst: 24 apr 2008 12:54
door SKITT
Ik hou de volgende stekkers over
Deze zitten tpv de versnellingsbak, ik dacht zo dat deze voor de gordels kunnen zijn?
Deze komt onder de bestuurdersstoel uit, verder kan ik hem niet leggen?
Dus waar kan deze van zijn?
Bij de schade astra zat er bij het contactslot een extra stekker, volgens mij was deze van de airbags, klopt dat? en stel dat ik deze nergens aan vast kan maken, kan deze stekker dan een foutmelding geven waardoor hij niet wil starten?
Kan iemand mij hiermee helpen???alvast bedankt dame's en heren
Geplaatst: 24 apr 2008 13:21
door pascal1109
stekkers voor je gordels? Lijkt me stug. Kan stoelverwarming zijn waarvan de bekabeling er al ligt. Weet niet precies waar dat standaard "klaar" ligt...
Geplaatst: 24 apr 2008 18:07
door Raymond-oud
heb je de hele kabel boom uit de andere auto gehaald
omdat je er een ander moter in zet
je had toch ook alleen de moter kabelboom aan kunnen sluiten op
de kabelboom van de auto van de waar je de moter in zet
dat was toch een stuk makelijker geweest
Geplaatst: 24 apr 2008 18:41
door c18xe
die bij je stoelen zijn denk ik van de stoelverwarming...
Geplaatst: 24 apr 2008 18:45
door Laagvlieger
Die bij je contactslot is van de Imobilizer....
En laat me raden....die heb je er niet bij zeker?
Dus dan zal die nooit gaan lopen.
Regel een imobilizer die gereset is, evenals je motorstuurapparaat. Die meot ook gereset zijn/worden.
Dan zul je sleutels moeten hebben met een transponder erin en die inleren op de Immo.
Geplaatst: 24 apr 2008 18:54
door Raymond-oud
leuk zon x20xev
oplossing gewoon een c20xe er in gooien
Geplaatst: 24 apr 2008 20:46
door c18xe
of gewoon compleet set kopen haha
tech 1 is een uitlees apratuur wat ze bij elke opel dealer moeten hebben
oftewel een apparatje om fout codes uit te lezen en op te sporen
Geplaatst: 24 apr 2008 21:35
door Matt
Tech hebben ze bij elke dealer hoor!! Zelfs wij hebben em
Geplaatst: 24 apr 2008 22:14
door Peter_89
Matt schreef:Tech hebben ze bij elke dealer hoor!! Zelfs wij hebben em
Wij bij Saab ook
Geplaatst: 25 apr 2008 07:39
door SKITT
Laagvlieger schreef:Die bij je contactslot is van de Imobilizer....
En laat me raden....die heb je er niet bij zeker?
Dus dan zal die nooit gaan lopen.
Regel een imobilizer die gereset is, evenals je motorstuurapparaat. Die meot ook gereset zijn/worden.
Dan zul je sleutels moeten hebben met een transponder erin en die inleren op de Immo.
wat is en doet een imobilizer? waar kan ik deze kopen?
hoe ziet zo'n ding eruit?
En motorstuurapparaat daar bedoel je mee?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 25 apr 2008 16:17
door Laagvlieger
Immobilizer is de af fabriek startblokkering.
Die blokkeert op je ontsteking en brandstofpomp.
Hij werkt samen met het motorstuurapparaat. Ze delen een security code die Opel af fabriek erin heeft gezet. De Immo kastje (klein vierkant kastje met een ring om het contactslot heen) hoort dus uniek bij het motorstuurapparaat. In beide apparatan staat dezelfde 4 cijferige code. Er kan alleen gestart worden als deze code in beide apparaten matched.
Heb je dat immo kastje niet, dan zal het motorstuurapparaat dus geblokkeeert blijven. Nu moet je dus op zoek naar een immokastje. Liefst degeen die erbij hoort. Dan werkt het wel. Bij Opel kan je tegen betaling die security code opvragen aan de hand van het chassisnummer. Die code staat ook op de Car pass. Die pass zat destijds bij de auto en hoort de eigenaar goed te bewaren. maja die zal na al die jaren wel spoorloos zijn.
Kun je dat immo kastje niet vinden, zul je een andere moeten halen. Eentje waar geen code instaat. Eentje waravan je zeker weet dat die door de dealer is gereset. Dan ist goed. Of je moet er een vinden met een securitycode die je weet. Dan kun je die laten resetten bij de dealer. Samen met je motorstuurapparaat natuurlijk. En dan kun je zelfs een eigen code verzinnen. Als ze beide maar hetzelfde zijn.
Dus probeer even de originele te bemachtigen!
ow ja! en vergeet de originele transpondersleutels niet die bij die auto hoorde!
Geplaatst: 25 apr 2008 21:33
door Roy 2.0 16v
oei, net als je denkt helemaal klaar te zijn
wat een domper! hopelijk kun je het snel oplossen
Geplaatst: 26 apr 2008 08:59
door SKITT
iemand die toevallig nog een Immobilizer heeft liggen??
Hoor het graag, ben te bereiken op 0642974696
Geplaatst: 26 apr 2008 14:34
door Laagvlieger
Is het motorstuurapparaat wel gereset dan?
Geplaatst: 26 apr 2008 14:59
door RedBill
SKITT schreef:Deze zitten tpv de versnellingsbak, ik dacht zo dat deze voor de gordels kunnen zijn?
Deze komt onder de bestuurdersstoel uit, verder kan ik hem niet leggen?
Dus waar kan deze van zijn?
Deze stekkers zijn van de stoelverwarming. De bovenste twee horen aan de knopjes, de onderste aan de stoelen.
Geplaatst: 27 apr 2008 20:00
door SKITT
Laagvlieger schreef:Is het motorstuurapparaat wel gereset dan?
Nee, die zal dan door de dealer ook gereset moeten worden, hoeveel dat gaat kosten weet ik nog niet. Ga maandag bellen.
Heb jij er nog eentje dan?