Officier van justitie??

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Officier van justitie??

Bericht door Mad Driver »

Aangezien mn auto onder de naam van mn broer staat verzekerd heeft hij een brief gekregen. IK weet niet precies wat erin staat, maar er is een overtreding gepleegd, en ik moet morgen bellen en melden.

De overtreding is gepleegd op 24december 2007.
Als ik me nog goed herriner heb ik op die dag ergens waar je 50 mag 90 gereden (vol doorgetrokken in 2e versnelling). en ben toen ook geflitst geworden. Aangezien dat nu al 3 maanden terug is dacht ik dat ie niet meer zou komen. Maar nu moet ik me dus melden.

Wat kan dit allemaal betekenen? Een punt van mn rijbewijs en een forse boete?? :shock:

GVD dit is echt bout, en tis ook mn eigen domme schuld natuurlijk, net als ik me maand terug heb besloten om normal te rijden krijg ik alsnog een bericht uit het verleden.

Morgen laat ik meer weten.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1327
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Dat je je moet melden heb ik nog nooit gehoord zeg maar dat is zeker klote dan :shock: maar ze kunnen toch nooit aantonen wie er gereden heeft? dus dan kun je beter iemand zonder puntenrijbewijs en voldoende rijervaring sturen?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Hey dat is geen slecht idee eig...thx.
Ja het rare is, mn broer kreeg de brief gisteren binnen, en er moet iemand voor 24 april zich melden.
:shock: Is da nie beetje kortaf??
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

als het hetgene is wat je denkt dat het is zal het idd een punt + flinke boete zijn. maarja enige die beslist is dat mannetje bij justitie :)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1327
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

dat zeker zeg... ik heb er niet veel ervaring mee maar dit heb ik nooit gehoord. Ik dacht dat ze wanneer iemand geflitst is, ze alleen een flinke boete kunnen sturen (mits het echt rampzalig hard is).

Maar opzich als iemand met bv 25 jaar zijn rijbewijs erheen gaat en zegt dat hij het was dan kunnen hen verder niet aantonen dat ie liegt. Aangezien hij geen puntenrijbewijs etc of andere overtredingen heeft staan kunnen ze toch niks anders doen als een hoge boete uitschrijven?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

das minder.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Nee klopt, maar rijbewijs kank tog nie kwijtrake via een flitser??

even de prijslijst opgezocht :shock:
overschrijding van 31 tot 35 km/h € 200* € 260*
overschrijding van 35 tot 40 km/h € 250* € 320*
overschrijding van 40 tot 45 km/h € 300* € 380*
overschrijding van 45 tot 50 km/h € 360* € 450*
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

boven de 30 km in de bebouwde kom wordt geregistreerd, zie het als een soort strafblad. Maar na 5 jaar vervalt het weer (dacht ik zo)

je wordt opgeroepen omdat je meer dan 30 km per uur te hard hebt gereden en je niet staande ben gehouden en er moet iemand zich verantwoorden. Je zou inderdaad iemand anders kunnen sturen, maar die persoon krijgt wel een krabbel bij zijn naam voor iets wat ie helemaal niet heeft gedaan, mocht ie in de toekomst ook te hard rijden dan wordt zijn boete nog eens verhoogd omdat in zijn verleden al een te hoge snelheidsovertreding geboekt staat.

Ik zou als ik jou was gewoon lekker zelf gaan, dan maar lekker een punt. boete zal iets zijn van 300 euro ofzo. Je zegt zelf dat je het toch niet meer zo bont gaat maken, dus na 5 jaar (vanaf je behaalde rijbewijs) vervallen die punten.

onthoudt goed, binnen de bebouwde kom niet harder dan 30 en op snelweg niet harder dan 40km/h anders krijg je nog een punt.

edit, als je geflitst wordt en je rijdt harder dan 50km/h dan wordt je rijbewijs ingenomen! het maakt niet uit of je alleen geflitst ben of dat je staande ben gehouden. Maar in jouw geval raak je je rijbewijs niet kwijt.

zie ook dit
"Vroeger moest in beginsel iedereen voor de kantonrechter/politierechter voorkomen als hij te hard had gereden. Omdat het het OM zoveel werk had om al die mensen voor de rechter te brengen en dossiers bij te houden (waardoor ook veel snelheidsduivels de dans ontliepen) werd besloten om een systeem in te voeren waarmee de 'lichtere' overtredingen administratief, en vooral geautomatiseerd, konden worden afgedaan. Hiervoor werd begin jaren '90 de Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften in het leven geroepen, ook wel 'Wet Mulder', naar zijn maker.
Grofweg is de Wet Mulder procedure van toepassing op de overtredingen binnen de bebouwde kom tot 30 km/u te hard en buiten de bebouwde kom tot 40 km/u te hard (bijvoorbeeld voor provinciale wegen en wegwerkzaamheden gelden strengere regels)."

webpagina: http://www.flitsflits.nl/juridisch/procesgang.htm
Laatst gewijzigd door QuerulouS op 20 apr 2008 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
C20NE
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1327
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

rijbewijs kwijt door een flitser niet nee...

Misschien moet je wel bij Koos Spee op de koffie komen :wink: het was toch niet bij een school ofzo?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

Astrid_fahrer schreef:rijbewijs kwijt door een flitser niet nee...
raak je wel kwijt...

edit: toch? weet het even ook niet meer... laten we hopen van niet
Laatst gewijzigd door QuerulouS op 20 apr 2008 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
C20NE
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Ja morgen even bellen dan, ben benieuwd, en ik denk dat ik gewoon zelf ervoor ga opdraaien.

Moet ik maar opkomen voor mn stomme fouten, als ik zo dom ben om rijbewijs kwijt te raken of een punt dan accepteer ik dat.

Miss dat ik voortaan wel aan de wet kan houden.. :evil: ben ech boos op mezelf.

:evil: wat een land gek....hebje snelle auto kanje nergens plezier hebben..thx voor de reacties
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Denk niet dat je je rijbewijs kwijt ben maar een fikse boete kan je wel op rekenen denk ik inderdaad :roll:
Ook een punt zou wel is het gevolg kunne zijn!!!Ja we hebben allemaal wel is van die dagen dat je even lekker wil doortrappen maaja soms ben je net op de verkeerde plek en de verkeerde tijd :?
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Je zegt het, ik was onderweg naar feesje, goede zin!! was midnacht, bergaf en die flitser helemaal achter een boom geplant :roll:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

+30 is overtreding en wordt geregisteerd.
Rijbewijs kan je niet kwijtraken.
Voorkomen moet omdat je 'jeugdige bestuurder' bent.
Wij bv hoeven dat pas na 3 keer in paar jaar.

kWeet niet pcies uit je verhaal (lees het ook half nu na kampioensfeest) hoe hard het was. 40 zeg je, wat was dat na correctie ?

50+ kunnen ze alleen rijbewijs 'afvatten' (brabo kampioenfeesttaal) als het een heterdaad is.

Moet je voorkomen, ben je gewoon zo eerlijk als iets, zeg ja van dom.
Lekker naar toegaan, niet omheen lullen, gewoon eerlijk zijn, en zeggen dom. Verzin der een draai aan.

Ga niet verzinnen, val je door de mand, gewoon eerlijk zeggen kreed te hard. Valttie meeste mee.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Mad Driver schreef:Je zegt het, ik was onderweg naar feesje, goede zin!! was midnacht, bergaf en die flitser helemaal achter een boom geplant :roll:
Dat moet je dus niet zeggen. Zeg dat je uit van je werk kwam of vanaf buitenland op weg naar je ouders, net van snelweg af, en snelheid niet doorhad, dom was dat zeg.

Zoiets zou ik er van maken.

Dat feestje moet je er vooral uitlaten zeg maar.

Punt ben je wel kwijt, magoed, bv zonder puntenrijbewijs is 50+ voorkomen, en 3x 30+ idem, rijbewijs kunnen ze niet afpakken.

Kets eens je echte kms te hard neer wat op papierke staat. Chillen maar. Niks aan de hand. Ben gewoon eerlijk, eerlijk was dat je ging naar je ouders, was toch ? vanaf snelweg. Omdat die snel gingen slapen en die had je lang niet gezien. Weg was helemaal leeg, je reed in lege nacht, en je reed te hard, was dom. Zeg vooral dat dom was van je.

Komt wel goed. :wink:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Gewoon eerlijk zijn. En omdat je je toch voorgenomen had rustiger te gaan rijden zul je die andere twee punten wel gewoon houden, toch?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Nou het valt allemaal mee jongens. Heb vanmorgen gebeld, ik had gelijk, het ging idd om die flitser wat ik me herriner.

Was 34km te hard. IK krijg een aantekening onder mijn naam. Verder hoef ik nergens op te dagen ofzo.

Omdat het de eerste keer is, krijg ik gewoon een boete thuisgestuurd en dat was het. Volgens die mevrouw zou de boeten ong. 200 euro bedragen en ik verlies geen punt op mn rijbewijs.

Dus vind het allemaal wel meevallen opzich niet??
Een duur lesje weer voor maddie om gwoon aan de regels te houden.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Nou wel klote man, maar het valt wel mee als ik de bovenstaande verhalen zo lees ;)
Voortaan beter opletten dus he :P
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Idd, 200 euro voor 34 km te hard, dat is te doen, maar wel een dure les. Die herinner je je wel even...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:D jawel, ik heb me nu voorgenomen absoluut nergens hard te rijden.

:wink: en met die gespaarde benzine eens per zoveel tijd nade norshleife :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

brrr 4x tanken in een flits weg.. :cry:
je broer ook blij zeker? alle boetes op zijn naam in 1e instantie

Mijn ouders werden telkens laaiend ''nog 1 bekeuring en het gaat allemaal op je eigen naam'' :)

ach, even doorbijten, zonder die boete had je waarschijnlijk evengoed niks gespaard deze maand!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Mad Driver schreef: :evil: wat een land gek....hebje snelle auto kanje nergens plezier hebben..thx voor de reacties
89 rijden binnen de bebouwde kom is ook niet snugger van je... :roll:
Uiteraard kun je wel op stukken het gas intrappen, maar als je met een vaart van 89 een flitspaal al niet ziet staan, dan vraag ik me af hoe erg je dan met het verkeer bezig bent.

Maar goed, volgens sommige ben ik nu de moraalridder.
Maar buiten de bebouwde kom of snelweg kun je beter je gas vol intrappen dan binnen de bebouwde kom, vooral gezien de duurdere tarieven...

Je bent nu 1 punt kwijt, en als je binnen 2 jaar weer wat boven de Wet Mulder krijgt, tref je de recidieveregeling, een soort bonusregeling als boetebedrag.
Bekeuringen tussen 30 en 50 te hard hoef je niet voor te komen, boven de 50km te hard wel.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

uiteindelijk ga je je toch weer hekelen aan de snelheidslimieten op sommige stukken waarbij jij zoiets hebt van : gvd... waarom 50? 70 kan makkelijk. Uiteindelijk ga je toch gewoon weer 70 rijden.

Ik durf iig wel te wedden dat je niet al te lang je aan de regeltjes gaat houden :P enkel dat je wat voorzichtiger wordt.
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mit »

Roy 2.0 16v schreef:brrr 4x tanken in een flits weg.. :cry:
je broer ook blij zeker? alle boetes op zijn naam in 1e instantie

Mijn ouders werden telkens laaiend ''nog 1 bekeuring en het gaat allemaal op je eigen naam'' :)

ach, even doorbijten, zonder die boete had je waarschijnlijk evengoed niks gespaard deze maand!

Bij mij staat het vanaf het begin al op mijn naam, en toch blijven ze laaiend hoor :P
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Uiteraard kun je wel op stukken het gas intrappen, maar als je met een vaart van 89 een flitspaal al niet ziet staan, dan vraag ik me af hoe erg je dan met het verkeer bezig bent.
Het was om 12 uur in de nacht, en die flitspaal is gewoon letterlijk verstopt achter een boom. Ik kwam er laater nog eens langs, en als mn maat het niet aanwees had ik het nog niet gezien :shock:

Normal zie ik die dingen wel, anders zou dit niet de eerste boete zijn voor hard rijden. :shock:

Maar kost me geen punt hoor verder, wordt wel notitie van gemaakt.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Plaats reactie