Pagina 1 van 5
GSI staat in de garage...
Geplaatst: 12 apr 2008 00:11
door Mad Driver
ALs ik opde snelweg in de 5 130/140 rijd, en geef vol gas dan hikt de auto een beetje. Dit is niet altijd, maar de laatste tijd steeds meer.
Verder doortrekken in andere versnellingen heb ik er geen last van.
Lijkt net of die even te weinig brandstof krijgt ofzo. Of ontsteking?
Wordt steeds vaker, dus wil het snel verhelpen. Betreft een c18xe!
Ik hoor het wel...
Gr Maddie
Geplaatst: 12 apr 2008 12:50
door gsipiloot
rij jij je tank vaker helemaal leeg......... dan zou t misschien daar aan kunnen liggen dan komt t vuil wat helemaal onder in de tank ligt mee en dan kan die wel eens haperen (hikken)
gewoon int vervolg tanken voordat je boordcom aangeeft dat je nog maar 50km kan rijden.........
Geplaatst: 12 apr 2008 13:57
door Mad Driver
nee dat kan het niet zijn, ik tank ALTIJD bij halfvol.
Tank trouwens BPUltimate.
IK denk ergens bij de ontsteking....niemand zoiets meegemaakt?
Geplaatst: 12 apr 2008 14:04
door QuerulouS
Mad Driver schreef:nee dat kan het niet zijn, ik tank ALTIJD bij halfvol.
Tank trouwens BPUltimate.
IK denk ergens bij de ontsteking....niemand zoiets meegemaakt?
BPUltimate.... is dat niet 98+? zoja moet je even je blokkie omzetten
Geplaatst: 12 apr 2008 14:07
door pluggie
Gebeurt automatisch via klopsensor, en Ultimate is gewoon 98.
Geplaatst: 12 apr 2008 17:26
door Mad Driver
Miss langs de dealer??
Tenzij iemand hier een idee heeft..

Geplaatst: 12 apr 2008 17:32
door pascal1109
een ander blok inbouwen

Geplaatst: 12 apr 2008 19:52
door Roy 2.0 16v
oke, de auto hikt wat, maar pakt daarna weer op?
je kan nog wel 200 rijden als je wilt ?
hoe is de algemene staat van onderhoud? met name
filters en uitlaat
Geplaatst: 12 apr 2008 22:47
door c18xe
vin je het raar je hoort dan ook nog gewoon in ze 4e versnelling te zitten hoor

dan trekt ie hem prima door

Geplaatst: 12 apr 2008 23:52
door Mad Driver
Ja de auto pakt erna gewoon weer op....en zou de 200 makkelijk kunnen halen ja.
De staat van onderhoud is super...alle filters zijn 8 maanden geleden vervangen. Bougies, kabels, etc etc ook.
Enige waar ik miss over denk is de kat...ma weetnie of dit het wel kan zijn. Voor de rest is echt bijna alles aan de vervangen

Geplaatst: 12 apr 2008 23:56
door QuerulouS
pluggie schreef:Gebeurt automatisch via klopsensor, en Ultimate is gewoon 98.
ow dan is het in iedergeval bij een c20ne wel zo. (geel blokje)
Geplaatst: 13 apr 2008 01:29
door Rallyastra
QuerulouS schreef:pluggie schreef:Gebeurt automatisch via klopsensor, en Ultimate is gewoon 98.
ow dan is het in iedergeval bij een c20ne wel zo. (geel blokje)
Das verschil tussen 91 en 95, en geen 95 of 98. Maar gekkebestuurder, zet er even andere bougies in en nieuwe kabels.
Geplaatst: 13 apr 2008 15:07
door Mad Driver
Bougies en kabels zijn 8 maanden geleden vervangen...

nu al nade maan?
Geplaatst: 13 apr 2008 16:00
door Rallyastra
Brandstoffilter vervangen... injectoren verstopt. Denk beeldige dip..
Geplaatst: 28 apr 2008 11:29
door Mad Driver

tis geen denkbeeldige dip, da weetk zeker!!
Brandstoffilter is 6 maanden geleden vervangen.
Maar ik heb iets ontdekt eergsiteren.
Omdat ik na de ring ga van de week was ik alle schroeven langs aan het gaan of ze goed vast zaten.
Kom ik erachter dat mn spaghettie uitlaatspruitstuk 1 hele schroef mist.
Deze zat zo verstopt, dat ik al die tijd niet heb kunnen zien. IK zag het pas toen ik de auto startte, en door de hitte kwam er rook uit, toen keek ik helemaal onder, ja oor schroevje mist.
Nieuwe schroef erop, de rest van de schroeven zaten ook niet echt vast meer. De boel goed vastgezet, en ineens schokt de auto minder, kheb nog geen snelweg gereden, maar ik heb het gevoel dat dit gelijk de oplossing kon zijn voor de melding wat ik altijd op de snelweg krijg.

2 probleemjes in 1 keer opgelost. Maar ik laat het weten zodra ik zeker weet dat het allemaal hiermee te maken had

Geplaatst: 28 apr 2008 11:31
door pascal1109
Hoop voor je dat het aan een simpel schroefje lag. Zou wel beter zijn. Keep us posted!
Geplaatst: 28 apr 2008 11:38
door Mad Driver

kwam eig wel valse lucht uit, en merk al duidelijk dat de auto minder schokt bij gas loslaten...heb goeie hoop en ben ook benieuwd!

thx
Geplaatst: 29 apr 2008 22:18
door Bart(astra)
Mad Driver schreef:
kwam eig wel valse lucht uit, en merk al duidelijk dat de auto minder schokt bij gas loslaten...heb goeie hoop en ben ook benieuwd!

thx
Dan heb je dus hoogst waarschijnlijk een krom en dus lekkend uitlaatspruitstuk ! Komt vaker voor bij c18xe's
Geplaatst: 29 apr 2008 22:39
door pluggie
Ja klopt wat Bart zegt, zwak punt, C18XE spruitstuk. Gaan standaard stuk: standaard.
Geplaatst: 30 apr 2008 10:03
door GSi Twente
Ding had zo'n Supersprint uitlaatspruitstuk ?
Geplaatst: 30 apr 2008 12:46
door Mad Driver
Ik heb een spaghettie op zitten...hij miste gewoon een schroefje, zit nu weer goed.
Geplaatst: 02 mei 2008 15:22
door suaver
ok
Ik heb die moeren van mijn uitlaatspruitstuk ook aangedraaid.
Nu ken ik er een niet aandraaien omdat het draad meedraaid. Is dat draad een draadeind en zou je hem met twee moeren aan kunnen draaien? of is het draad in het blok verrrot. zo ja is daar een oplossing voor lijmen of zow??
Gaat hier bij mij wel om een C20NE.Of heeft dit type ook problemen met kromtrekken.?
Geplaatst: 02 mei 2008 15:25
door RedBill
Nee, het c20NE uitlaatspruitstuk trekt niet krom.
Geplaatst: 02 mei 2008 16:40
door Mad Driver
ok
Ik heb die moeren van mijn uitlaatspruitstuk ook aangedraaid.
Nu ken ik er een niet aandraaien omdat het draad meedraaid. Is dat draad een draadeind en zou je hem met twee moeren aan kunnen draaien? of is het draad in het blok verrrot. zo ja is daar een oplossing voor lijmen of zow??
Gaat hier bij mij wel om een C20NE.Of heeft dit type ook problemen met kromtrekken.?
Volgens mij draai jij de draad mee omdatie verrot is

niet doen dus!
Geplaatst: 02 mei 2008 20:02
door GSi Twente
Dan moet je er idd niet meer aan komen.