Pagina 1 van 1

16v vragen

Geplaatst: 07 apr 2008 17:09
door gurdi
heey ik wil graag een 16klapper ipv mijn 8klapper laten leggen
nu wil ik weten wat hier zoal bij komt kijken,

het is WEL de bedoeling om te laten keuren

vraag 1 waar word zoal na gekeken?
1,1
mag het blok hiervoor een beetje meer pk's hebben?
of moet het helemaal origineel zijn?

vraag 2 ik heb een leuk blokje gezien en er zit een corsco kop op
is dit goed en heeft dit invloed op het vermogen.

vraag 3 er zit ook een lichter vliegwiel op, moet ik ergens opletten
met het test rijden om te kijken of die niet te licht is?
BLOK ZIT NOG IN EEN GSI

vraag 4 waar moet ik nog meer opletten bij aanschaf van een 16 klep
gaat vooral om het blok.

hoop dat er een paar vragen beantwoord kunnen worden.

Geplaatst: 07 apr 2008 17:16
door Baas J.
Hoeveel klappen wil je krijgen? :lol:

Geplaatst: 07 apr 2008 17:18
door gurdi
8 erbij:P
jij dan?

Geplaatst: 07 apr 2008 18:27
door 2.nullutje
kzou zeggen, neem even de tijd om dit topic even door te lezen...

viewtopic.php?t=5663&postdays=0&postorder=asc&start=0

Geplaatst: 07 apr 2008 18:38
door gurdi
jah heb het wel een beetje gevolgt maar waren allemaal problemen enzo werd beetje ingewikkeld voor mij:)

Geplaatst: 07 apr 2008 19:02
door 2.nullutje
Nja, er komt iig veel bij kijken om het helemaal c20xe te maken...

- motorblok
- kabelboom
- TC
- remsysteem

noem maar op..

Geplaatst: 07 apr 2008 19:17
door Matt
Remsysteem zijn van de 8v en 16v gelijk.

C20XE heeft ook nog een oliekoeler.

Wat je mee moet nemen:
Blok
Bak
Motorkabelboom
Oliekoeler, hoeft niet maar zou het gewoon meenemen

Niels of RoodKont zou je wel een lijst kunnen geven van wat je allemaal nodig hebt.

Is trouwens een Coscast kop, en dat heeft nergens invloed op. Deze scheuren alleen minder snel als een KS kop

Geplaatst: 07 apr 2008 19:17
door Baas J.
Dit gaat niet goedkomen :roll:

Geplaatst: 07 apr 2008 19:18
door Theo Gsi
gewoon een 16v kopen ;)

Geplaatst: 07 apr 2008 20:53
door RedBill
Ik zal binnenkort mijn projecttopic weer eens opschonen en overzichtelijk maken in een nieuw topic.

Geplaatst: 07 apr 2008 23:00
door gurdi
ik ga het niet zelf doen, hoef niet te weten wat er allemaal in moet om over te zetten,
ik koop dan een gsi waarvan blok goed is maar de carosserie niet goed van is of alleen een blok met alles wat nodig is om omtebouwen.

maar wil dus weten waar ze na kijken om hem om te keuren:)

Geplaatst: 08 apr 2008 09:20
door RedBill
Als je alles origineel Opel neemt heb je gegarandeerd geen enkel probleem bij de omkeuring. Ga alleen niet lopen beunen met zelfgemaakte motorsteunen, slechte lassen, blootliggende bedrading enzo.

De C20XE moet gewoon standaard zijn, dus tijdens de omkeuring geen SFI vervanger of open luchtfilter plaatsen. Als je dat graag wilt doe je dat gewoon na het omkeuren. Ook geen katvervangers e.d. want dan kom je niet door de CO meting.

Geplaatst: 08 apr 2008 11:28
door gurdi
nee motor steunen enzo alles origineel.
alleen ik had een blok op het oog zat wel een iets afgedraaid vliegwiel in en een costcast kop erop.
ook was er iets met high flow ofzo gedaan.
het was wel allemaal professioneel laten doen.
maar wat zijn de gevolgen voorde omkeuring.

als het veel problemen geeft kan ik alsnog die 16v opknappen maar hier moet heel veel aangebeuren.

roest. moet verhoogt worden want lag op de wielen te schrapen door verlagen.
uitlaat moest nog gerepareerd worden
vocht in de auto
achterlichten kapot
en paar deuken hier en daar

aangezien de mijne nu helemaal goed is behalve onder de kap dan
is het waarschijnlijk makkelijker om het blok over te laten leggen en omte laten keuren.

als dit is gebeurt dan is alles oke, dan is het nog onderhouden en wat extra luxe aanbrengen.

Geplaatst: 08 apr 2008 12:38
door pascal1109
overhangen is geen probleem hoor.
Wat redbill al zegt, als jij allemaal originele onderdelen gebruikt en netjes te werk gaat, is het geen probleem.
Tevens van 8v naar 16v hoef je geen geluids- en weggedrag test te doen als ik me niet vergis. Gewoon netjes inbouwen en het komt goed!

Geplaatst: 08 apr 2008 19:56
door oenatje
omkeuren kost rond de 60 euro omdat er al een type goedkeuring voor is

Geplaatst: 12 jun 2008 14:33
door gurdi
oke dan,

Vraag 1: word er wel een vermogens test gedaan? of valt dit onder de
weggedragstest die niet hoeft worden gedaan.

er liggen wel wat draden bloot maar dit ga ik allemaal wegwerken natuurlijk.

vraag 2: is de oliekoeler niet verplicht?

Geplaatst: 12 jun 2008 15:02
door Matt
1: Als het goed is krijg je gewoon een normale keuring zonder poespas dus

2: Nope, niet verplicht, wel beter uiteraard

Re: 16v vragen

Geplaatst: 12 jun 2008 15:24
door Rellie opt werk
gurdi schreef:corsco kop
Die had ik nog nooit gehoord :lol: :lol:

Geplaatst: 12 jun 2008 15:26
door Rellie opt werk
oenatje schreef:omkeuren kost rond de 60 euro omdat er al een type goedkeuring voor is
42 euro

Geplaatst: 12 jun 2008 15:26
door opelforum
zou eerst zorgen dat de rest goed is ,eer je gaat denken aan een motorswap

Re: 16v vragen

Geplaatst: 12 jun 2008 17:06
door gurdi
Rellie opt werk schreef:
gurdi schreef:corsco kop
Die had ik nog nooit gehoord :lol: :lol:
haha jah dat zei die kerel in de advertentie:P


@opelforum.

heb het blok er al uit dus motor swap gaat er wel komen.
verder heb ik nu bijna een jaar geleden de randen vervangen, deze waaren nog niet gespoten. in de kleur.

had het wel even met zwart spuitbusje gedaan.
heb vandaag de tectiel eraf gehaald en is nog geen roest te zien.
ik ga het deze dagen bitumen.

dan komt er dus een andere motor in, de achteras word verwisseld met een goede.
dan is er weinig slechts aan.
en word hij compleet overgespoten. maar dit staat allemaal al in mijn project topic.

Geplaatst: 13 jun 2008 18:41
door GSi Twente
Randen inzetten is beun.

Doe je best.

Geplaatst: 13 jun 2008 18:47
door gurdi
jah heb al genoeg commentaar gehad over de randen.
next time hele schermen.