Pagina 1 van 1
uitlaatspruitstuk pakking vervangen
Geplaatst: 29 mar 2008 00:45
door Roy 2.0 16v
ik stond laatst bij de Mac
raam open, bestelling doorgeven, telkens als ik een beetje gas gaf hoorde ik eerst een korte sis, daarna pas uitlaatgeluid.
jaja ik weet, geluiden zijn niet na te doen met typen .
in ieder geval, ik gok dat me uitlaat ergens lek is en hierdoor wil ik de spruitstukpakking vervangen.
kan ik deze 4 bouten zo loshalen, spruitstuk opzij schuiven en pakking vervangen, daarna moeren vastdraaien en klaar?
lijkt me van wel?
moeren nog op bepaalde spanning/momentsleutel ( of gewoon loeivast)
er komt binnenkort al een nieuwe kat + middendemper onder met pakkingen en klemmen dus daar gaat het niet aan liggen
tips trucs, kom maarrrrr
Geplaatst: 29 mar 2008 10:04
door QuerulouS
vast is vast.. niet loeivast. als ze afbreken dan ben je het mannetje...
ik had hem zelf helemaal los gemaakt, zodat ik de oude pakking goed kon verwijderen, en je spruitstuk zit ook onderaan je blok vast met een beugel. Die moet je ook losmaken. (in mijn geval c2.0ne)
als je toch je kat gaat vervangen dan zal ik alles in 1 keer doen. en nieuwe pakkingen regelen. Die passen op je KAT! en natuurlijk op je spruitstuk.
succes
Geplaatst: 29 mar 2008 12:10
door c18xe
let goed op dat je echt alle oude pakking resten verwijdert,anders heb je kans dat ie straks alsnog niet goed afdicht
Geplaatst: 29 mar 2008 12:35
door RedBill
Spruitstuk zit niet met 4 bouten maar met 10 kopermoeren vast. Zijn iets conisch, waardoor ze zelfborgend zijn. Kun je het beste gelijk even nieuwe voor halen bij de dealer.
Verder moet je je spruitstuk losmaken van de kat en van het steunpunt onder het blok. Anders krijg je em er niet af. Hij moet namelijk een stuk naar je radiateur toe om em over de tapeinden heen te kunnen werken. Het beste kun je de fan van je radiateur even loskoppelen en verwijderen, dan heb je wat meer ruimte.
Geplaatst: 29 mar 2008 14:02
door Roy 2.0 16v
aha, er komt meer bij kijken dan paar boutjes los en vast
maar prima,. alles gaat gewoon in 1x
Heb ik nog even tijd om pakkingen, beugels, eventueel nieuwe middendemper te regelen
bedankt!
Geplaatst: 29 mar 2008 20:11
door Buenie
ik heb het laatst ook zelf gedaan, bij een 1816v..
voor die tijd motor goed laten warm lopen zodat je de bouten makkelijker los kan krijgen omdat ze uitgzet zijn,
mijn flens van de kat is vrij dun dus heb ik de uitlaat bij de voorbuis losgehaald van het spruitstuk ,
daarna de spruitstuk los, nieuwe pakking drr tussen,gelijk voorbuispakking vervangen. en gelijkmatig aandraaien!:P
Geplaatst: 29 mar 2008 20:18
door Peter_89
Buenie schreef:voor die tijd motor goed laten warm lopen zodat je de bouten makkelijker los kan krijgen omdat ze uitgzet zijn
Ik raad het aan om hem niet telaten warm lopen. Je spruitstuk word loei heet!!
Geplaatst: 29 mar 2008 21:28
door eddie gsi
Buenie schreef:ik heb het laatst ook zelf gedaan, bij een 1816v..
hebbie foto's
heb nog nooit een 1816 klepper gezien, ben je wel een tijdje mee bezig geweest gok ik
Geplaatst: 30 mar 2008 05:04
door Buenie
spruitstuk word goed heet ja, maar de bouten zetten uit als ze heet zijn , als je ze dan een slag los draaid..heb je meer kans dat ze makkelijker gaan.
@ eddie leuk grapje =/ 1.8 16v ..maar dat snap je ook wel lijkt me :S
Geplaatst: 30 mar 2008 12:55
door c18xe
@ beunie.. niet alles word hier serieus genomen
Geplaatst: 30 mar 2008 17:48
door Buenie
haha
kmoet goed letten op typefouten dus(A):P
Geplaatst: 30 mar 2008 21:44
door Bart(astra)
Buenie schreef:haha
Ik moet goed letten op typ
(e
)fouten dus(A):P
Geplaatst: 30 mar 2008 21:46
door Roy 2.0 16v
waar zitten allemaal nog pakkingen tussen de uitlaatlijn?
-spruitstuk op blok zowieso
spruitstuk op kat ??
kat op middendemper ??
Geplaatst: 30 mar 2008 23:20
door RedBill
Zitten verder nergens pakkingen tussen.
tussen spruitstuk en kat zit een staaldraad gevlochten afdichtring, tussen kat en middendemper idem.
Geplaatst: 31 mar 2008 00:22
door Roy 2.0 16v
RedBill schreef:Zitten verder nergens pakkingen tussen.
tussen spruitstuk en kat zit een staaldraad gevlochten afdichtring, tussen kat en middendemper idem.
ja die bedoel ik ook eigelijk
die zal ik deze week eens halen, misschien ook een nieuwe middendemper, eerst eens kijken in welke staat de huidge is.
zaterdag erop klussen
EN, ik ga eric botman eens bellen, die woont een paar straten verder
hij heeft een eigen zaak met tunen en afstellen met rollenbank
eens horen hoeveel een paar runs kosten, misschien kan ik nog wat vrienden optrommelen zodat het goedkoper wordt
Geplaatst: 31 mar 2008 18:07
door Laagvlieger
hmmmm toch niet zijn mobiele bank he
Geplaatst: 01 apr 2008 00:19
door Roy 2.0 16v
ervaring mee ? hij gaat weleens naar autocrosses en circuits.
maar om het verschil te meten met en zonder kat maakt het eigelijk niet uit of die bank niet klopt, foutief voor en foutief erna, het verschil is kloppend
meer geinteresseerden om voor 35,- te runnen ?
Geplaatst: 01 apr 2008 09:50
door Rallyastra
Nope geen interesse omdat die bank zo onzuiver is als de pest, is bovendien gunstig afgesteld om teleurgestelde gezichten te voorkomen op meetings.
Geplaatst: 01 apr 2008 16:08
door Roy 2.0 16v
op meetings misschien, maar dat zal ook wel meevallen
ik neem aan dat in zn bedrijf met motoren afstellen etc die bank wel goed moet zijn.
ik ga er iig wel voor en bel hem vrijdag voor een afspraak en zorg dat die bank goed is afgesteld
AnDeRs GaAt iE KlApPuH KrIjGeN