vraagje over alarmsysteem

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
eddie gsi
forum-gebruiker

vraagje over alarmsysteem

Bericht door eddie gsi »

goedendag, ik heb een vraagje over een alarmsysteem in mn astra gsi.

het zit namelijk zo, ik had al gezien dat ik ultrasoontjes, led en een alarmhoorn had in de auto maar diegene waar ik de auto van kocht zei dat het alarm uit de auto was gehaald.

nu was ik vanavond bezig om een handzenderrelais (voor de centrale vergrendeling) van conrad erin te plaatsen, gewoon omdat ik het makkelijker vond.

alleen nu stond ik raar te kijken toen ik rechts vooronder in de passagiers voetenbak dit vondAfbeelding

ik heb is even gekeken, en er ligt een kroonsteentje daar staat een constante accu spanning op, er ligt een draadje bij die hebben ze afgetapet maar mijn vermoeden is dat die daarin moet.

en zoals op de foto te zien is er ook een kleine drukschakeltaartje aanwezig, deze is aangesloten op de 14 polige stekker op pen 1 (ik denk teminste dat het pen 1 is) links van een zwart gele draad en
pen 4 rechts naast een bruine draad.

kan iemand mij vertellen waarvoor die schakelaar dient en of ik er zelf nog een handzender in kan lezen, aangezien ik er helemaal GEEN handzender bij heb.

alvast bedankt, P.S. het gaat om een Getronic GT 51/52 alarmsysteem
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Volgende keer de foto even kantelen... Zat me helemaal suf te draaien met mijn hoofd hoe ik die foto nu moest bekijken.

Maaruh: Wat een bende!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Haal dat oude alarm eruit. Ding zit er nog in en heb je nix meer aan.
Kroonsteentjes is zo en zo hardstikke fout!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Laagvlieger schreef:Haal dat oude alarm eruit. Ding zit er nog in en heb je nix meer aan.
tapejes zijn erger :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik had het ook toen ik mijnes kocht, vond overal nog draden en kastjes. Ik heb alles eruitgetrokken. meterssssss

als je het wilt maken, je hebt al geen afstandbediening en het zal niet voor niets er zo bijliggen. ik voorspel 1 en al ellende en eind van de rit heb je alles vervangen en heb je alsnog vage bedrading

bewaar je energie om een nieuw setje in te bouwen, eventueel met cv inbegrepen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
eddie gsi
forum-gebruiker

Bericht door eddie gsi »

2.nullutje schreef:
Laagvlieger schreef:Haal dat oude alarm eruit. Ding zit er nog in en heb je nix meer aan.
tapejes zijn erger :lol:
ja, het zijn allebei hele slechte manieren om iets aan elkaar te krijgen, net zoals stroomdiefjes c.q. schots blokies (of hoe je het ook spelt).

Roy 2.0 16v schreef:ik had het ook toen ik mijnes kocht, vond overal nog draden en kastjes. Ik heb alles eruitgetrokken. meterssssss

als je het wilt maken, je hebt al geen afstandbediening en het zal niet voor niets er zo bijliggen. ik voorspel 1 en al ellende en eind van de rit heb je alles vervangen en heb je alsnog vage bedrading

bewaar je energie om een nieuw setje in te bouwen, eventueel met cv inbegrepen

ok, ik denk dat ik dan maar eens ga rondkijken voor een goeie set, weet ook precies waar ik hem al ga plaatsen.

iemand nog TIPS voor welk systeem ik het beste kan gaan kijken, ik hoef niet zo een uitgebreide te hebben.
alleen ultrasoontjes, schokschakelaar en brandstofpomp onderbreker is genoeg. ik weet wel dat ik een extra luidspreker onder de stoelen monteer, laatst ook al gedaan bij een maatje en ik kan je beloven dat niemand in die auto kan blijven zitten als dat alarm afgaat.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Plaats reactie