Pagina 40 van 79
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 17 jan 2011 23:01
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:Ruimte genoeg maar hoeveel weet ik zo niet.
Inlaat heeft er maar heel even opgezeten, anders kon ik niet bij de waterslangen
Waarschijnlijk is het druklager uit de gaffel geschoten...
Kan dat gebeuren bij montage van de bak aan de motor?
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 17 jan 2011 23:10
door Erwin_dude
ja was bij mij ook, als de gaffel beetje bewogen wordt
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 17 jan 2011 23:12
door The Undertaker
Erwin_dude schreef:ja was bij mij ook, als de gaffel beetje bewogen wordt
OK, weer wat geleerd
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 18 jan 2011 12:19
door GSI Racer
Als je de bak van de motor af hebt en je geweegd dan de koppelingsvork te ver dan schuif je het druklager van de prise-as af.
Met de bak tegen de motor kan dit niet omdat je het druklager dan tegen de drukgroep aan drukt
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 19 jan 2011 21:25
door Peter_89
Opt werk ook wel is gehad. Vaak kom je er te laat achter
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 22 jan 2011 22:34
door Bart(astra)
Zo vandaag maar eens gekeken.
Subframe eraf gehaald en daarna de bak.
Druklager en gaffel werkten in uitgebouwde toestand gewoon perfect..
Wat er wel mis was, kwam door mijn eigen schuld.
Ik had namelijk gelezen, dat er mensen waren die met een verlicht vliegwiel, de koppeling niet goed vrij konden krijgen omdar er te weinig ruimte was.
Dus bij inbouw had ik besloten tussen het vliegwiel en de drukplaat, ringetjes te doen om de bevestigingsboutjes, om meer ruimte te creeeren. Dat had ik nooit moeten doen.....achteraf..
Maar nu is alles weer juist gemonteerd en werkt het koppelingsmechanisme weer helemaal naar behoren !
(Helaas wel weer een halve dag verspild )
Omdat het subframe er toch weer aflag, heb ik belsloten niet met de pu bussen in de draagarmen te gaan rijden.
Dit omdat het gewoon niets is voor dagelijks gebruik.
Dus nieuwe draagarmen die ik al had, moesten erop.
Maar eerst verstevigen
Ook heb ik de voorpijp van de v6, na de kat een stuk verlengd, zodat die weer netjes aansluit op een 16v uitlaatsysteem
en ineens zijn de leidingen voor de gasklepverwarming ook geschrapt
Verder nog een aantal kleine dingetjes aangesloten.
Volgende week maar weer verder bouwen
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 12:32
door Trompie
Je pakt het allemaal goed aan!
Ben heel benieuwd naar de kleurencombi van de inlaat straks!
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 12:34
door The Undertaker
Vanwaar dat de gasklepverwarming geschrapt is
Heb eigenlijk geen idee wat het doet en wat de meerwaarde ervan is
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 13:33
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:Vanwaar dat de gasklepverwarming geschrapt is
Heb eigenlijk geen idee wat het doet en wat de meerwaarde ervan is
Het heeft eigenlijk weinig meerwaarde.
Het zou ervoor moeten zorgen dat de gasklep niet vastvriest, maar daar hebben we in Nl weinig last van
Scheelt me weer wat slangen en less is more !
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 19:58
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:oenatje schreef:dat staat best stoer, hoe heb je hem passend gekregen?
en wat is het voordeel van deze ventilatoren ten opzichte van origineel?
met de slijptol en een lasapparaat krijg je bijna alles passend !
Voordeel;
Dubbel dus meer luchtverplaatsing.
Was eigenlijk voor erbij, maar geven zoveel wind, dat ik waarschijnlijk verder geen fan meer achter de radiateur zet.
Sja waarom, omdat het stoer is en kan !
En sowieso omdat v6en gevoelig zijn met koeling
(komen ook nog twee extra waterpompjes op)
Heb je dan straks 3 waterpompen erop zitten
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 19:59
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:Bart(astra) schreef:oenatje schreef:dat staat best stoer, hoe heb je hem passend gekregen?
en wat is het voordeel van deze ventilatoren ten opzichte van origineel?
met de slijptol en een lasapparaat krijg je bijna alles passend !
Voordeel;
Dubbel dus meer luchtverplaatsing.
Was eigenlijk voor erbij, maar geven zoveel wind, dat ik waarschijnlijk verder geen fan meer achter de radiateur zet.
Sja waarom, omdat het stoer is en kan !
En sowieso omdat v6en gevoelig zijn met koeling
(komen ook nog twee extra waterpompjes op)
Heb je dan straks 3 waterpompen erop zitten
Ja.
De originele op het blok en twee losse tussen de slangen om de doorstroming op gang te houden bij stilstand
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 20:03
door The Undertaker
Je hebt er echt over na gedacht of niet
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 20:05
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:Je hebt er echt over na gedacht of niet
Ik ben niet de eerste die een v6 ombouw doet, dus ik heb veel kunnen leren !
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 20:05
door pascal1109
De omega V6 is ook altijd voorzien van 2 extra pompjes volgens mij. Vectra / Calibra weet ik niet eigenlijk.
Maar een overbodige luxe is het echt niet om er een (of meer) te hebben.
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 23 jan 2011 21:07
door Raymond-oud
pascal1109 schreef:De omega V6 is ook altijd voorzien van 2 extra pompjes volgens mij. Vectra / Calibra weet ik niet eigenlijk.
Maar een overbodige luxe is het echt niet om er een (of meer) te hebben.
calibra /vectra hebben dat ook hoor
1 op de rad en 1 naast de motor boven de bak
ik heb die bij de radiateur niet omdat dat niet pas op mijn radiateur
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 25 jan 2011 21:26
door Bart(astra)
vandaag binnen gekomen..
Re: Bart's Astra --> X32SE
Geplaatst: 25 jan 2011 21:49
door GSI Racer
ga je er nu weer een turbo in bouwen?
leuk klokkenspel
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 25 jan 2011 22:02
door Bart(astra)
Jerremy schreef:mee eens, het laswerk/afwerking is niet echt fraai inderdaad.
Daarbij, ben bang dat eea toch krom kan gaan trekken, en dan is al het werk voor niets.
En daar lijkt me zo'n klepdeksel net iets te kostbaar voor om te verprutsen.
Ja, denk dat de kunststof afdek kap aanpassen dan wellicht een betere optie is.
Daar kan zelf iig nog wat me expermineteren, heb er nog 2 extra liggen, dus in ergste geval kan ik er nog is 1 verzagen.
Deze kwam ik per toeval nog tegen.
Re: Bart's Astra --> X32SE
Geplaatst: 26 jan 2011 10:31
door Haaye
Mooie Dash!!!
Re: Bart's Astra --> X32SE
Geplaatst: 26 jan 2011 21:39
door The Undertaker
haaye schreef:Mooie Dash!!!
Met mooi rood verlichte cijfertjes
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 29 jan 2011 13:02
door Trompie
Bart(astra) schreef:vandaag binnen gekomen..
Mooi man! Alleen bij mij gaat de toeren teller tot 7000. Zal dat nog uitmaken? Signaal is wel hetzelfde toch?
Re: Bart's Astra --> X32SE
Geplaatst: 29 jan 2011 13:09
door The Undertaker
Signaal is het zelfde, al zal de toerenteller in de afbeelding een andere waarde aangeven omdat deze de puls van een 4-cilinder hoort te krijgen en niet van een 6-cilinder.
De latere C20XE's, bijvoorbeeld die van oenatje, hebben een 260 teller met een toerenteller tot 7000tpm
Re: Bart's Astra --> X32SE
Geplaatst: 29 jan 2011 21:18
door Bart(astra)
De toerenteller wordt er 1 van een v6.
Alleen zal ik waarschijnlijk voor het mooie de witte tellerplaat behouden
(mits de afwijking niet te groot is)
Re: Bart's Astra --> X32SE
Geplaatst: 29 jan 2011 21:36
door Bart(astra)
Vanmorgen kon ik helaas niet op de brug (vanaf 14u pas zelfs)
Dus het is een dag van kleine dingetjes fixen geworden...
Alle waterslangen zitten er nu op met de extra waterpomp (de andere bleek helaas te lekken)
(dit is nog de lekkende die al vervangen is)
ook de tellerkabel moest er weer in omdat de digidash geen dienst meer gaat doen.
Alleen had ik het gat van de oude tellerkabel al gebruikt voor de stroomkabel van geluid...
Werd dus even flink pielen...
En omdat nu alle waterslangen op hun plaats zitten kon de inlaat er weer op
Kwaliteit van de foto's is niet geweldig, mijn phone deed vervelend vandaag...
Re: Bart's Astra --> X32SE
Geplaatst: 29 jan 2011 21:40
door oenatje
nice