Pagina 37 van 42

Geplaatst: 15 nov 2007 18:23
door Harm
Rellie opt werk schreef:Als jij naar een 2.5 V6 gaat niet dan blijf je dr ook binnen.
kdacht dat v6 ong 170pk was??

115 + 40% = 161.....

een c20xe is 150pk dus zou ik binnen de 40% zitten.... snappie??
kdacht dat ik dan niet hoefde om te keuren in lelystad enz, alleen bij het lokale rdw kantoor... en dus 17,50 voor wegen, en 55 euri voor het keure....

hoe zit het nou??

Geplaatst: 15 nov 2007 18:24
door Rellie opt werk
Oja klopt jij hebt 115 pk :oops:

Geplaatst: 15 nov 2007 18:37
door pluggie
Verandering van cylinder aantal is altijd omkeuren.

Geplaatst: 15 nov 2007 18:43
door pluggie
Issie weer:


In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Wanneer u een motor in een voertuig zet met een andere motorcode, dan moet u kunnen aangeven wat voor motor er in het voertuig is gezet en uit welk voertuig deze motor afkomstig is (donorauto). Ook kunt u aangeven welke overige aspecten aan het voertuig zijn veranderd , bijvoorbeeld stuurinrichting, remmen, aandrijving, e.d.. Het is daarbij aan te raden dat u een motor in het voertuig zet dat van ongeveer hetzelfde bouwjaar is als het voertuig. De kans dat er dan voor het voertuig een conformiteitsverklaring (dit wil zeggen dat het voertuig voldoet aan een reeds bestaande typegoedkeuring) overlegd kan worden is groot.

In ieder geval zal uw auto te allen tijde opnieuw gekeurd moeten worden bij een RDW keuringsstation. Tevens wordt het voertuiggewicht opnieuw bepaald. Dit kan bij diverse RDW keuringsstations. Om een afspraak te maken voor een keuring van de auto kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van een keuringsstation van de RDW. Daar krijgt u ook informatie over welke documenten (zoals legitimatie, kentekendeel 1, eventuele conformiteitsverklaring, e.d.) u mee moet nemen naar de keuring. Zij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en van 13.00 tot 16.45 uur. Het telefoonnummer is: 0900-0739 (10 eurocent per minuut).

Indien het voertuig in de gewijzigde vorm niet geconformeerd kan worden, moet u een verklaring van de fabrikant van de motor of de gemachtigd importeur kunnen overleggen waarop het maximum motorvermogen en het bijbehorende toerental staat vermeld. In dit geval zal er altijd een geluidstest door het RDW testcentrum in Lelystad gedaan moeten worden. Bij een vermogenstoename van meer dan 40% zal eveneens een weggedragtest worden uitgevoerd. U zult deze testen ter plekke in het keuringsstation aan moeten vragen door het formulier "Opdracht vervolgbeoordeling" in te vullen.

De kosten zijn ongeveer:

- Wegen van het voertuig 17,00 euro
- Keuring wijzigingsmotor 37,50 euro
- Geluidstest 330,75 euro
- Weggedragtest 273,25 euro


Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW


De informatie in dit E-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde.

Geplaatst: 15 nov 2007 18:50
door Rellie opt werk
pluggie schreef:Verandering van cylinder aantal is altijd omkeuren.
Wijzigen van de motor code al ook al blijf je bij 4 cilinder

Geplaatst: 15 nov 2007 19:49
door Harm
Rellie opt werk schreef:
pluggie schreef:Verandering van cylinder aantal is altijd omkeuren.
Wijzigen van de motor code al ook al blijf je bij 4 cilinder
voor de apk is die regel tog veranderd?? het maakt nu tog niet meer uit als je van 4 naar 6 cilinder bijv gaat??

maar als ik dus een coformiteitsverklaring kan krijgen, van mijn auto met een c20xe dat moet ik alleen keuren op het rdw station zeg maar...........
en dus geen geluidstest + weggedrag.... dan denk dat ik tog maar voor de c20xe ga ipv de v6 :oops: :) anders kost het me toch wel veel duite :oops:

Geplaatst: 15 nov 2007 21:06
door Laagvlieger
hoezo. Prijs is hetzelfde hoor.

Conformiteitsverklaring kun je vergeten.
Die krijg je toch niet. Heb ik ook niet gehad.

Geplaatst: 15 nov 2007 22:27
door Harm
Laagvlieger schreef: Conformiteitsverklaring kun je vergeten.
Die krijg je toch niet. Heb ik ook niet gehad.
jah hoe zit dat?? hoe kan je die krijge trouwens?? en waarom zou je hem niet krijgen??

Geplaatst: 15 nov 2007 22:41
door Rallyastra
Ik word er beetje ziek van afentoe kan het 100.000 keer blijven zeggen APK EN DE WET IS NIET HETZELFDE wat voor de APK niet gecontroleerd hoeft te worden moet voor de wet wel op je kentegen staan. En of je nou van een 1.8 naar een 2.0 gaat en die 2.0 staat ook niet op je kenteken ben je gewoon net zo hard strafbaar als dat je van een 1.2 naar 10 liter v8 gaat.

Geplaatst: 15 nov 2007 22:42
door GrinX
Serieuse vraag: hoe zit het als je van een 2.0 16v naar een 1.0 gaat?

Geplaatst: 15 nov 2007 23:02
door Rallyastra
Exact hetzelfde als naar een grotere motor, als je een 2.0 rijd en die 1.0 heb je niet omngebouwd en er is geen type goedkeuring voor zou je gewoon naar TCL moeten. En als je aangehouden word en ze kijken het na ben je ook weer net zo fout als dat je van die 1.0 naar die 2.0 gaat. Zo moeilijk zijn die regeltjes niet, gezeur ook altijd over die motor ombouw, wel een dikke motor er in willen maar het mag niks kosten. Die Astra 2.5 v6 kost straks 2 cijfers met 3 nullen...

Geplaatst: 15 nov 2007 23:04
door GrinX
Rallyastra schreef:Exact hetzelfde als naar een grotere motor, als je een 2.0 rijd en die 1.0 heb je niet omngebouwd en er is geen type goedkeuring voor zou je gewoon naar TCL moeten. En als je aangehouden word en ze kijken het na ben je ook weer net zo fout als dat je van die 1.0 naar die 2.0 gaat. Zo moeilijk zijn die regeltjes niet, gezeur ook altijd over die motor ombouw, wel een dikke motor er in willen maar het mag niks kosten. Die Astra 2.5 v6 kost straks 2 cijfers met 3 nullen...
:)

Geplaatst: 15 nov 2007 23:08
door Rallyastra
Beetje typ fouten in de text maar goed, ben moe en ga nu pitten :lol:

Geplaatst: 16 nov 2007 18:09
door Laagvlieger
Mooi gesproken Niels.

Iedereen met vragen.
Lees nou gewoon even mijn V6 projecttopic door.
Staat in principe ALLES in dat je moet weten.

Geplaatst: 16 nov 2007 18:19
door Rellie opt werk
Als je dom lomp en analfabeet bent kun je altijd nog naar mij komen :lol:

Geplaatst: 16 nov 2007 22:03
door chucky66
hoezoom dat jullie dan met zijn twee zijn en jij je niet hoeft te schamen



hoe ist met BOBO zijn astra?????

die is ook weer van de aardforum verdwenen!!

Geplaatst: 17 nov 2007 00:20
door Rellie opt werk
Geen idee de auto staat hier alweer zo lang klaar dat de accu er plat van is gegaan :lol:

Geplaatst: 17 nov 2007 20:51
door Blue Vectra
soo... ben weer terug van niels.

lekker een nieuwe koppelingsset erin, en nog een nieuw benzinefilter, en een andere kat eronder(miauw) :lol:

niels het rijd heerlijk met me nieuwe spulletjes, koppeling pakt lekker laag op en gaat zalig licht :wink:

moest onderweg even pissen op een parkeerplaats, heb de motor laten draaien en wat denk je geen blauwe rook uitstoot + hij stonk niet meer :)

ben alleen me slotboutje vergeten bij jou niels :(

toppie gedaan niels bedankt voor de goede service weer :thumbsup:

Geplaatst: 17 nov 2007 23:13
door Rallyastra
Paas me je adres even dan stuur ik heb even op :wink:

Geplaatst: 18 nov 2007 01:12
door Rallyastra
Ghehe nog een foto van de ring :lol:

Afbeelding

Geplaatst: 18 nov 2007 06:53
door Blue Vectra
Rallyastra schreef:Paas me je adres even dan stuur ik heb even op :wink:

niels je hebt een PM :wink:

Geplaatst: 18 nov 2007 08:36
door pascal1109
Rallyastra schreef:Afbeelding
Die gaat hard, je ziet de bandensporen op het asfalt staan :o :D

Geplaatst: 18 nov 2007 18:12
door adriaan
hey cool, daar was ik ook nog bij maar na 1 rondje met de dett ben ik maar gestopt :P
later nog rondje met niels gereden met de combo :P 14 minuten en 30 sec ofzo gereden in de regen en dichte mist :P

Geplaatst: 18 nov 2007 18:13
door Rallyastra
Mwaa vaartje of 100

Geplaatst: 18 nov 2007 20:01
door adriaan
ging wel lekker hehe

ik met de kadeath :P

Afbeelding