Pagina 36 van 91

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 21:47
door pluggie
100 km ja.

Dan ververs je je olie en filter ja na een revisie.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 22:18
door pluggie
Liefste eerder. en 2x spoelen eerste 100 km.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 22:23
door Antonyz
Heb je de 1e gang herkenning gebrugd? Als je dit nog niet gedaan hebt, moet je dat nog doen, anders wordt de turbodruk blijvend begrensd op 0,3 bar en heb je een foutcode.
Verder moet je de VSS ( vehicle speed sensor) aangesloten hebben( blauw/rood, van je km teller).
Enkele draden van de motorboom hoef je niet aan te sluiten, deze zijn voor bijvoorbeeld de boordcomputer van de calibra turbo.
Nog een ding, als je de 1e gangherkenning doorgelust hebt, mag je niet langer dan 10 seconden in de 1e gang rijden ( tussendoor even koppeling intrappen) anders krijg je ook storing en beheers je met optrekken, want als ie in de 1 boven de 0,3 bar komt, heb je ook motorstoring.
Ik praat uit ervaring, rij zelf met een F20 bak.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 23:38
door pluggie
pluggie schreef:
Rellie opt werk schreef:Niet om vuil resten te verwijderen, als je het goed doet is je motor na revisie brandschoon. Met mineraal olie loopt je motor beter in, als je dat niet doet loop je het risico dat je zuigerveren niet goed inslijten wat tot een hoger olieverbruik kan leiden of lagere compressie. Die C coupe wat ik hier heb heeft hetzelfde probleem, 3000 km geleden gereviseerd en gelijk vol syntheet race olie er in, mist nu compressie en de zuigerwanden zijn spiegel glad, gedeelte waar de veren niet komen zie je verste hoon sporten staan.
Na revisie loop je altijd risico ivm metaaldeeltjes, dus je ververst je olie na 100 km.
Compleet. Incl filter.
Dat dus, je motor is het allervuilste dattie ooit kan/zal zijn na een revisie. Les geleerd.

Compressie zuigerwanden heeft niks met je race olie verhaal te maken.
Waarmee wel, I dunno, met iets heel anders dat is mis gegaan.

Je gaat succes hebben nu ook. Je gaat niet met zilverschaafsel wat loskomt rondrijden. Komop zeg.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 23:46
door The Undertaker
Is het niet juist zo dat je motor 'inslijt' na revisie waardoor je slijpsel krijgt omdat alle onderdelen weer 'aan elkaar moeten wennen' ?

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 01:07
door pluggie
Heel simpel, ververs je olie en filter nu, klaar. BELANGRIJK, DOEN.

Gewoon heel erg belangrijk voor die auto, klaar.

En erna ga je maar keihard overleggen met wie dan ook, scheld mij maar maar verrot. maar je sloopt hem als je nu niet doet.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 02:50
door GSI Racer
dus, Plug. nu meteen nieuwe olie erop?
zal ik maandag dan maar even doen.

revisieboer zei pas na 1000km nieuwe olie.

@Antony, geen idee of ik die eerste versnelling er nog in heb zitten.
waarvoor is dat eigenlijk? en hoe kan ik die e.v.t uit programeren?
turbodruk van 0.3 bar zou wel laag zijn he. ben benieuwd hoe hij dan zal lopen op +/_1 bar :shock:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 02:53
door pluggie
PM of bel morgen maar, maar ja je moet bij een revisie binnen 100 km zeker je olie totaal flushen. Verder PM of bel maar.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 04:12
door pluggie
GSI Racer schreef:dus, Plug. nu meteen nieuwe olie erop?
JA. DOEN.
NU.
DOEN.

Je hebt nu alle revisie gruis opgevangen. DOEN.
Geen risico nu meer, DOEN.

Na revisie is je motor/kop, smerigste ooit. Na 100 km leegvegen wat er vanaf komt.

En je vervangt ook je oliefilter, MORGEN, en dat totaal mag geen 40+kosten,
En in jouw geval is dat BELANGRIJK.

Als jouwes nu rijdt, 140 km nu al zeg je moet je olie + filter nu vervangen, heel belangrijk voor jouw, Kan je dervan genieten. :worship:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 09:56
door Laagvlieger
GSI Racer schreef:dus, Plug. nu meteen nieuwe olie erop?
zal ik maandag dan maar even doen.

revisieboer zei pas na 1000km nieuwe olie.

@Antony, geen idee of ik die eerste versnelling er nog in heb zitten.
waarvoor is dat eigenlijk? en hoe kan ik die e.v.t uit programeren?
turbodruk van 0.3 bar zou wel laag zijn he. ben benieuwd hoe hij dan zal lopen op +/_1 bar :shock:
1000 km vind ik ook veel te lang.
Dan is eventuele kwaad al geschied.

Maar die begrenzing van de turbodruk en in de eerste en in zijn achterruit zit er om de aandrijving te beschermen.
In de eerste komt er natuurlijk een behoorlijk koppel vrij dus dat wordt een beetje geknepen om het spul heel te houden.
De meeste LET rijders hebben dit overbrugt :mrgreen:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 10:05
door Bart(astra)
en dan zeuren dat die F28 bakken slecht zijn :shutup:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 10:08
door Laagvlieger
ja maar dat betreft meer de syncro 2 en 3.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 13:32
door prs
die begrenzer is om de 4x4 verdeelbak te beschermen, heeft niks met die f28 te maken :wink: en ja de f28 is kut :mrgreen:
bij fase chips is die begrenzer eruit geprogrammeert dus je zou in de eerste versnelling meer druk halen als 0,3. maar de volle boost zal je waarschijnlijk niet halen in de eerste 2 versnellingen, daar zijn ze te kort voor :mrgreen:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 14:07
door GSI Racer
@Pluggie, morgen meteen even nieuwe olie erop gooien dan maar.
en wanneer dan weer wisselen?
bij 2000km?
1000km?

Als ik de vorige eigenaar moet geloven is het blok phase 2 gechipt.
heb er zelf geen idee van.
nog nooit met een standaard LET gereden, dus kan het niet echt vergelijken.

eerst maar eens uitlezen, dan zien we verder :wink:


@PRS,
zou je bij jou motor eens willen kijken hoe de draadkleuren op je amal valve zitten?
ik heb daar 2 losse kabelschoentjes op, dus kan op 2 manieren.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 14:47
door GSI Racer
ojah, voordat ik het vergeet, de foto's!! (van een zeer vieze Astra) :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 15:49
door oenatje
mooi hoor.

blok ziet er netjes uit. nu nog even de auto wassen

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 16:34
door pascal1109
nice man
Is jouw hoofd nu ook zo: :D
Of eerder zo: :mrgreen:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 17:25
door oenatje
:blijbakkes

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 19:08
door Bart(astra)
Netjes !

alleen vind ik de intercooler niet mooi op deze manier
(maar het gaat jou toch om functionaliteit, dus .. who cares)

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 21 aug 2011 20:02
door gsipiloot
ik heb ook 1000km ingereden niet meer als 2500 toeren

daarna alle olie + filters vervangen en gaat als de brandweer nu :mrgreen:
iedereen geeft andere adviesen maar bij mij ist zo gegaan en ist goed gegaan :mrgreen:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 22 aug 2011 00:23
door Haaye
Ik ben het ook met Plug eens dat 100 Km veel beter is. 1000 km is te lang. Vette foto's! En ik vind idd de intercooler te overdreven. Maar dat is smaak. Verder heeft het wel wat natuurlijk, als je dit in je binnenspiegel ziet aankomen ga je wel naar rechts... :mrgreen: :worship:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 22 aug 2011 10:08
door Rellie opt werk
pluggie schreef:
pluggie schreef:
Rellie opt werk schreef:Niet om vuil resten te verwijderen, als je het goed doet is je motor na revisie brandschoon. Met mineraal olie loopt je motor beter in, als je dat niet doet loop je het risico dat je zuigerveren niet goed inslijten wat tot een hoger olieverbruik kan leiden of lagere compressie. Die C coupe wat ik hier heb heeft hetzelfde probleem, 3000 km geleden gereviseerd en gelijk vol syntheet race olie er in, mist nu compressie en de zuigerwanden zijn spiegel glad, gedeelte waar de veren niet komen zie je verste hoon sporten staan.
Na revisie loop je altijd risico ivm metaaldeeltjes, dus je ververst je olie na 100 km.
Compleet. Incl filter.
Dat dus, je motor is het allervuilste dattie ooit kan/zal zijn na een revisie. Les geleerd.

Compressie zuigerwanden heeft niks met je race olie verhaal te maken.
Waarmee wel, I dunno, met iets heel anders dat is mis gegaan.

Je gaat succes hebben nu ook. Je gaat niet met zilverschaafsel wat loskomt rondrijden. Komop zeg.
100km is een beetje overdreven. Maar als je het wil doen, prima want het kan nooit kwaad om je olie te verversen. Het ene revisie bedrijf zegt 500 kilometer de ander 1000 en de volgende 1500 kilometer. Maar je lult verder weer poep, je weet niet waardoor het komt bij die Kadett C maar dat het niet aan de olie ligt weet je wel. Wist je dat er zelfs speciale inloop olie voor gereviseerde motoren? Die olie is schraler waardoor de zuigerveren beter op de cilinderwanden inlopen. Volgens mijn klant hadden de mensen waar hij de auto gekocht had de motor gehoond, zou heel goed kunnen kloppen omdat er een 1e overmaat zuiger in zat, de delen van de cilinderwanden waar de veren niet komen kun je hoonsporen zien staan de rest was donker en glad. Maar de maat van de cilinders klopten wel dus te groot geboord/gehoond was de oorzaak ook niet. Meerdere revisie bedrijven dachten dat de oorzaak daar dus gelegen heeft.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 22 aug 2011 20:39
door GSI Racer
wat adviseer jij dan Niels?
Qua oliewissel.

sommigen vinden de intercoolder indd. wat overdreven.
het gaat mij ook niet om het gevoel van ''kijk mij eens'', maar het gaat me om de functionaliteit. :wink:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 22 aug 2011 20:43
door oenatje
wat betreft die olie change, beter te vroeg dan te laat

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 22 aug 2011 22:09
door Laagvlieger
Ik heb verscheidene keren na revisie zooi teruggevonden in de olie.
Daarom beter vroeg dan laat.
Je weet nooit wat er achterblijft van de revisie aan zooi, je weet nooit wat er allemaal invalt als het open ligt.
En het is sneller kapot dan dat het weer heel is :mrgreen: