Pagina 35 van 79

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 08 dec 2010 17:20
door sens
Bart(astra) schreef:een y32se met x25xe aanbouwdelen.

Dus een 3.2 !

Brandstof benzine
Cilinders 6 in V-vorm
Kleppen/cilinder 4
Brandstofsysteem multipoint injectie
Cilinderinhoud 3175 cc
Maximaal vermogen 160 kW/218 pk bij 6000 tpm
Maximaal koppel 290 Nm bij 3400 tpm
je kan een porsche net bijhouden ? :)
hoeveel kg weegt je astra dan ongeveer?

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 08 dec 2010 17:41
door pascal1109
sens schreef: je kan een porsche net bijhouden ? :)
hoeveel kg weegt je astra dan ongeveer?
Zal van de Porsche afhangen, een Carrera GT zal niet echt gaan vermoed ik, maar een Boxter zou ik net eens moeite aan besteden om maar even 2 uitersten te noemen :mrgreen:

Auto zal rond de 1200 kg gaan wegen.

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 08 dec 2010 18:18
door GSI Racer
nette waarden.

ben wel benieuwd naar een 0-100 sprintje
en sprinten vanaf 100/120 ofzo :lol:
top is ook wel interessant.
zal toch tegen de 250 aan liggen denk ik he

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 08 dec 2010 18:20
door pascal1109
GSI Racer schreef: top is ook wel interessant.
zal toch tegen de 250 aan liggen denk ik he
Gaat die wel overheen.

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 08 dec 2010 18:20
door GSI Racer
:speed: :worship:

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 09 dec 2010 21:46
door Bart(astra)
Top is niet zo belangrijk.
Wel hoe snel je er komt :mrgreen:

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 09 dec 2010 22:18
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:Top is niet zo belangrijk.
Wel hoe snel je er komt :mrgreen:
Meet van de zomer maar eens wat cijfertjes voor ons dan, uiteraard met beeldmateriaal :mrgreen:

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 09 dec 2010 22:20
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:
Bart(astra) schreef:Top is niet zo belangrijk.
Wel hoe snel je er komt :mrgreen:
Meet van de zomer maar eens wat cijfertjes voor ons dan, uiteraard met beeldmateriaal :mrgreen:

Eerst maar eens zorgen dat het zaakje ingebouwd is en loopt :wink:

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 10 dec 2010 15:14
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:
The Undertaker schreef:
Bart(astra) schreef:Top is niet zo belangrijk.
Wel hoe snel je er komt :mrgreen:
Meet van de zomer maar eens wat cijfertjes voor ons dan, uiteraard met beeldmateriaal :mrgreen:

Eerst maar eens zorgen dat het zaakje ingebouwd is en loopt :wink:
Weet ik, en daar willen we ook een mooi filmpje van :mrgreen:

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 13:09
door Bart(astra)
Vandaag maar verder met de motoropbouw, omdat ik gisteren pas de juiste distributie riemset heb gekregen...
Ook meteen nieuwe originele bougies en inwendig oliefilter
Afbeelding

Helaas zijn de laatste delen ook nog niet terug van de glasparelstraler, dus helemaal klaar voor het inbouwen gaat nog steeds niet lukken..

Eerst even de luchtgeleiderplaat die tussen de koppen komt.
Let op het verschil in doorlaatkanalen.
De 3.2 is veel ruimer, dus die gaat erin.
Afbeelding

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 13:14
door Bart(astra)
Dan de nieuwe distributie.

eerst de nokkenaskeerringen vervangen
Afbeelding

Dan het hele zaakje monteren incl de nokkenaspoulies
Afbeelding

Na alles op spanning gezet te hebben, zaten de nokkenaspoulies van 3 en 4 al precies op de juiste timing..
Afbeelding

1 en 2 nog net iets te vroeg
Afbeelding

Afbeelding

Toen alles precies getimed stond, de definitieve tandriemspanning...
Afbeelding

En klaar is het !
(makkie toch)
Afbeelding

kappie dicht
Afbeelding

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 13:37
door oenatje
nice

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 14:23
door Jerremy
Mooi werk Bart, ziet er echt goed uit ! :worship:
Maar ik zie dat je idd dat jouw bovenste looprol echt in het midden staat tov de banken.
Bij mij zit die uit het midden.
Afbeelding

Heb wel de versie met de brede riem voorzover ik weet.
Wat zou daar de reden van zijn dat ze dat dan tussen tijds nog veranderd hebben.
Weet overigens ook niet wat de laatste versie dan is of zou zijn, in het midden of uit het midden.

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 18:05
door GSI Racer
begint steeds mooier te worden!

hoe heb je de timing nu precies goed gekregen eigenlijk??
want het is geen complete tand wat erin zat he?

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 18:08
door Bart(astra)
Jerremy schreef:Mooi werk Bart, ziet er echt goed uit ! :worship:
Maar ik zie dat je idd dat jouw bovenste looprol echt in het midden staat tov de banken.
Bij mij zit die uit het midden.

Heb wel de versie met de brede riem voorzover ik weet.
Wat zou daar de reden van zijn dat ze dat dan tussen tijds nog veranderd hebben.
Weet overigens ook niet wat de laatste versie dan is of zou zijn, in het midden of uit het midden.
Ik had eerst ook dezelfde rollenset als jij. Alleen paste deze bij mij niet in de uitsparing van de achterplaat.
Dus op motornr laten opzoeken, waardoor ik weer bij deze set uitkwam.
Volgens mij wel met de bredere riem.
Op zich ben ik hier wel blij mee, omdat ik nu alle rollen kan afstellen ! :wink:

Ik had een tussenmodel. Dus ik denk dat jij de laatste versie hebt.

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 18:15
door Bart(astra)
GSI Racer schreef:begint steeds mooier te worden!

hoe heb je de timing nu precies goed gekregen eigenlijk??
want het is geen complete tand wat erin zat he?
De timing werkt als volgt;
Afbeelding

Eerst span je linksom de riem door de rollen (excentrisch) te verdraaien.
Vervolgens 2 krukasslagen rond draaien en weer op tijd zetten.
Dan checken met het timing gereedschap (die X vorm die ik gebruik)
Eerst 3 - 4. die lagen bij mij goed.
Dan 1 - 2. die niet. Dus dan kan je 1 - 2 afstellen door de looprol tussen 1 - 2 en 3 - 4 te verdraaien.
(mocht 3 - 4 niet goed staan, kan je die weer stellen door de looprol rechts beneden (tussen 3 - 4 en krukas))

Als laatste ga je dan de riem spannen met de spanner (2-4mm boven het streepje)

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 19:26
door Bart(astra)
de kleppendeksels maar eens gespoten.

Afbeelding

Omdat dit hittebestendige verf is dient het uit te harden bij 160gr celcius.
Dus...
Afbeelding

Het huwelijk tussen de twee koppen voltrokken !
Afbeelding

nieuwe draadeindjes voor de spruitstukken
(..die ik nog even moet dicht lassen ivm egr leidingen die ik er niet op wil hebben)
Afbeelding

startmotor en klopsensor..
Afbeelding

andere klopsensor en krukassensor ...
Afbeelding

Helaas kon ik niet echt veel meer doen, omdat ik veel delen nog niet heb, of klaar heb...

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 19:36
door Black jack
Echt super, wat je allemaal aan 't maken bent broer :D ! Weet je al wanneer je 't blok in je Astra wilt hangen?
Distributieriem was dus, toch de goeie, achteraf.

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 19:40
door pascal1109
Handig, zo'n oven :mrgreen:

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 19:45
door Bart(astra)
Black jack schreef:Echt super, wat je allemaal aan 't maken bent broer :D ! Weet je al wanneer je 't blok in je Astra wilt hangen?
Distributieriem was dus, toch de goeie, achteraf.

Nee distributie was de verkeerde... :wink:

Ik zou op het moment niet weten, wanneer ik het blok erin kan hangen helaas.... we zien wel

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 20:15
door Jerremy
Bart(astra) schreef:
Jerremy schreef:Mooi werk Bart, ziet er echt goed uit ! :worship:
Maar ik zie dat je idd dat jouw bovenste looprol echt in het midden staat tov de banken.
Bij mij zit die uit het midden.

Heb wel de versie met de brede riem voorzover ik weet.
Wat zou daar de reden van zijn dat ze dat dan tussen tijds nog veranderd hebben.
Weet overigens ook niet wat de laatste versie dan is of zou zijn, in het midden of uit het midden.
Ik had eerst ook dezelfde rollenset als jij. Alleen paste deze bij mij niet in de uitsparing van de achterplaat.
Dus op motornr laten opzoeken, waardoor ik weer bij deze set uitkwam.
Volgens mij wel met de bredere riem.
Op zich ben ik hier wel blij mee, omdat ik nu alle rollen kan afstellen ! :wink:

Ik had een tussenmodel. Dus ik denk dat jij de laatste versie hebt.
oh, ok maar volgens mij kan jij niet op meer rollen afstellen dan bij mijn motor als ik het zo is bekijk ?

Ja zou idd kunnen dat misschien laatste serie heb. Motor is van 2002 die ik heb.

Ziet er trouwens verder top uit Bart, die klepdeksel, heel mooi. Mooi werk.
Als ik mijn klepdeksel in de toekomst moet vervangen, dan ga ik er ook alu's opzetten van de Vectra X25XE, en las de olievuldop plek om. Die kunststof deksels is echt troep, snap niet dat ze dat ooit zo gedaan hebben..

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 20:15
door oenatje
haha om die foto moest ik toch wel lachen, doet me denken aan de vaat wasser die ik gebruikte om spulletjes schoon te krijgen

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 20:25
door Bart(astra)
oenatje schreef:haha om die foto moest ik toch wel lachen, doet me denken aan de vaat wasser die ik gebruikte om spulletjes schoon te krijgen
Ja en zelfs met toestemming van de vrouw ! :mrgreen:
Het begon wel wat te ruiken (maar daar hebben we dan weer een afzuigkap voor)

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 20:30
door Bart(astra)
Jerremy schreef:
Bart(astra) schreef:
Jerremy schreef:Mooi werk Bart, ziet er echt goed uit ! :worship:
Maar ik zie dat je idd dat jouw bovenste looprol echt in het midden staat tov de banken.
Bij mij zit die uit het midden.

Heb wel de versie met de brede riem voorzover ik weet.
Wat zou daar de reden van zijn dat ze dat dan tussen tijds nog veranderd hebben.
Weet overigens ook niet wat de laatste versie dan is of zou zijn, in het midden of uit het midden.
Ik had eerst ook dezelfde rollenset als jij. Alleen paste deze bij mij niet in de uitsparing van de achterplaat.
Dus op motornr laten opzoeken, waardoor ik weer bij deze set uitkwam.
Volgens mij wel met de bredere riem.
Op zich ben ik hier wel blij mee, omdat ik nu alle rollen kan afstellen ! :wink:

Ik had een tussenmodel. Dus ik denk dat jij de laatste versie hebt.
oh, ok maar volgens mij kan jij niet op meer rollen afstellen dan bij mijn motor als ik het zo is bekijk ?

Ja zou idd kunnen dat misschien laatste serie heb. Motor is van 2002 die ik heb.

Ziet er trouwens verder top uit Bart, die klepdeksel, heel mooi. Mooi werk.
Als ik mijn klepdeksel in de toekomst moet vervangen, dan ga ik er ook alu's opzetten van de Vectra X25XE, en las de olievuldop plek om. Die kunststof deksels is echt troep, snap niet dat ze dat ooit zo gedaan hebben..
Als het goed is kan jij de losse rol rechts onder niet stellen. Daarom loopt de riem bovenin ook uit het midden.

Mijn motor is ook uit 2002. Schijnen wel erg veel nummerwijzigingen op te zijn.

Alu klepdeksels zijn ideaal, als ik de andere fora mag geloven.
Die plastic deksels blijven lekken
voor sommige type auto's kan je niet eens meer een losse pakking krijgen, maar en compleet deksel (dacht Sintra v6)

Re: Bart's Astra

Geplaatst: 11 dec 2010 20:52
door Jerremy
Klopt, de losse rol rechtsonder kan ik niet stellen idd.
O.K. dus dat is ook de reden dat rol bovenin een off set kent tov de nokas tandwielen..

Ja, heb dat omlassen ook gezien op ander forum waar iemand met een Omega dat gedaan schijnt te hebben.
Echter afbeeldingen heb ik er nog nooit van gezien. Lijkt me secuur werk trouwens, goed fixeren, en hopen dat na lassen nog mooi vlak ik. Ja, dat plastic is echt niks. Bij mij is het aardig dicht nu, maar toch, weer op 1 boutje zit een wat vochtige plek omheen, je ziet welliswaar niet omdat de afdekkap erover zit, maar ik irriteer me daar gewoon aan. Zoveel moeite en toewijding, en dan nog steeds lekken. Het lijkt ook wel of ze veel makkelijker zweten. Daarbij, ze zijn erg gevoelig voor beschadigen. 2 jaar terug ben ik ook al door schade en schande wijs geworden, door ketting in de motor takel te gebruiken. Kwam aan voorzijde net iets klem/te strak te zitten, drukte tegen het deksel aan, en jahoor, stuk eruit... :roll: Gelijk nieuwe erop, a zoveel honderd euro.

Maar ja, nu zitten ze, en is lekvrij dus blijf er zoveel mogelijk van af.. Als het echt nodig is en ze moeten er van af, ga ik er ook alu's opzetten, en mee alvorens goed verdiepen in omlassen, zodat olievuldop op goede plek komt. Ook even kijken hoe moet passing zit van de afdek kap (c25xe)