Pagina 35 van 91

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 18 aug 2011 22:54
door oenatje
nice, strax nog wat totaal plaatjes

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 18 aug 2011 23:27
door Haaye
Netjes!! Maar idd even wat meer fotos en filmpjes vriend! :mrgreen:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 10:06
door Rellie opt werk
Mooi dat die rijd! Je hebt er nu toch eerst wel mineraal olie in zitten neem ik aan? Dus niet gelijk een volsyntheet.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 10:19
door gsipiloot
mooi dat ie rijdt man! :thumbsup:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 10:21
door Haaye
Rellie opt werk schreef:Mooi dat die rijd! Je hebt er nu toch eerst wel mineraal olie in zitten neem ik aan? Dus niet gelijk een volsyntheet.
Waarom? (puur intresse hoor) :wink:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 10:40
door The Undertaker
Ik denk om eventuele oude resten vuil te verwijderen, ik weet dat Harley-Davidson/Buell dit ok hebben, de eerste olie vo0r 1500km rustig rijden om alles te 'flushen' en dan vervangen.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 10:43
door opel friend forever
:D Hoi Maikel, proficiat met je eind resultaat, veel rijplezier en veilige km's

Groetjes Pe :wink:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 20:35
door Rellie opt werk
Niet om vuil resten te verwijderen, als je het goed doet is je motor na revisie brandschoon. Met mineraal olie loopt je motor beter in, als je dat niet doet loop je het risico dat je zuigerveren niet goed inslijten wat tot een hoger olieverbruik kan leiden of lagere compressie. Die C coupe wat ik hier heb heeft hetzelfde probleem, 3000 km geleden gereviseerd en gelijk vol syntheet race olie er in, mist nu compressie en de zuigerwanden zijn spiegel glad, gedeelte waar de veren niet komen zie je verste hoon sporten staan.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 20:55
door The Undertaker
Rellie opt werk schreef:Niet om vuil resten te verwijderen, als je het goed doet is je motor na revisie brandschoon. Met mineraal olie loopt je motor beter in, als je dat niet doet loop je het risico dat je zuigerveren niet goed inslijten wat tot een hoger olieverbruik kan leiden of lagere compressie. Die C coupe wat ik hier heb heeft hetzelfde probleem, 3000 km geleden gereviseerd en gelijk vol syntheet race olie er in, mist nu compressie en de zuigerwanden zijn spiegel glad, gedeelte waar de veren niet komen zie je verste hoon sporten staan.
Dat was het :oops:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 19 aug 2011 22:57
door Raymond-oud
als je vin het niet doet zou ik eerst maar eens een nieuwe temp sensor halen
als hij het dan nog niet goed doet moet je eens kijken of je weerstand achter je radiateur vin nog wel goed is
of dat je die niet bent vergeten terug te zetten

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 07:44
door GSI Racer
thanks allemaal!!

@Niels,
zit nu gewoon 10w40 in
na 2000km komt er 10w60 op :wink:

@Raymond,
zometeen ga ik 2 nieuwe sensoren monteren, kijken wat hij dan doet.
dat weerstand verhaal snap ik nog steeds niet.
die zie ik bij mij totaal nergens zitten, en heeft er volgens mij ook nooit gezeten.
komt het misschien omdat er eerst een XEV in gelegen heeft? (orgineel)
fan heeft het altijd gedaan zoals het hoort.


Straks ga ik de auto even wassen, mag ook wel na een paar maanden......... :oops:
dan zal ik wat leuke foto's maken en een spyvideo :mrgreen:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 08:09
door GSI Racer
nog een even to do lijstje voor vandaag:

-veerpootbrug weer monteren, zou net moeten passen
-uitlijnen, auto gaat haaks links af bij het stuur los laten :mrgreen:
-fan goed werkend krijgen
-orginele teller inbouwen voor tijdelijk
-auto goed wassen
-en foto's maken!!!!!! :shiny:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 08:27
door pascal1109
GSI Racer schreef: dat weerstand verhaal snap ik nog steeds niet.
die zie ik bij mij totaal nergens zitten, en heeft er volgens mij ook nooit gezeten.
komt het misschien omdat er eerst een XEV in gelegen heeft? (orgineel)
fan heeft het altijd gedaan zoals het hoort.
Zit die weerstand er niet alleen op als je geen airco hebt?
Dus als je airco weg laat, moet die weerstand erop?

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 08:34
door GSI Racer
zou ook nog kunnen!
ik neem aan dat alle F's dat zo hebben?
anders even langs de sloop rijden.
maarja, dan heb ik die weerstand wel, maar hoe gaat dat dan weer met de bedrading?

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 08:42
door pascal1109
Als je op de sloop ben voor die weerstand, kun je gelijk kijken hoe de draden lopen ;)

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 09:04
door Raymond-oud
heeft hij het wel gedaan met de c20xe er in dan

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 13:17
door Laagvlieger
Bij versies met Airco ontbreekt de weerstand inderdaad.
Deze hebben ene tweede koelvin voor in het front welke ze d.m.v relais in serie schakelen op de lage stand en parallel in de hoge stond.
Zodoende krijg je halve en volle snelheid.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 14:01
door GSI Racer
probleem: opgelost!!!
oplossing: 2 nieuwe sensoren :wink:

vanmorgen weer meteen 2 nieuwe sensoren besteld.
dus ook die voor de airco.
erin gezet, fan begint mooi uit zichzelf te draaien bij 100 graden 8)
dus diegene wat ik erin gezet heb van de sloop Astra was ook stuk.
@Raymond, met de C20XE heeft hij het altijd gedaan ja. nu dus ook weer.
ben wel happy nu :D

alleen nieuw probleempje:
heb het mm lampje vervangen, deze brand nu, maar blijft helaas ook branden.
uitlezen gaat niet zo 1 2 3, daar moet ik een aparte Calibra stekker voor pakken. Is denk ik het makkelijkste.
motor schokt ook een klein beetje af en toe.
Denk krukassensor.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 14:37
door oenatje
dus toch de thermoschakelaar

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 15:44
door Raymond-oud
GSI Racer schreef:probleem: opgelost!!!
oplossing: 2 nieuwe sensoren :wink:

vanmorgen weer meteen 2 nieuwe sensoren besteld.
dus ook die voor de airco.
erin gezet, fan begint mooi uit zichzelf te draaien bij 100 graden 8)
dus diegene wat ik erin gezet heb van de sloop Astra was ook stuk.
@Raymond, met de C20XE heeft hij het altijd gedaan ja. nu dus ook weer.
ben wel happy nu :D

alleen nieuw probleempje:
heb het mm lampje vervangen, deze brand nu, maar blijft helaas ook branden.
uitlezen gaat niet zo 1 2 3, daar moet ik een aparte Calibra stekker voor pakken. Is denk ik het makkelijkste.
motor schokt ook een klein beetje af en toe.
Denk krukassensor.
als je alle draden die rechts bij je ecu zitten hebt aan gesloten kun je hem gewoon op de normale manier uitlezen hoor

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 19:38
door GSI Racer
maar dat heb ik helaas niet Ray.
ik heb nog een paar draden over, maar die komen niet kleur op kleur overeen

zwart/grijs en rood/wit weet ik even zo uit mijn hoofd.



Vandaag 140km gerden, nu totaal 240 ongeveer.
foto's zijn gemaakt, auto nog niet gepoetst. Had te veel zin om te rijden :lol:
bekijks heb je wel met zo'n auto moet ik zeggen!

motor loopt op de snelweg echt lekker.
geef gas in z'n 5 en hij gaat lekker vlot, hoef je met de XE niet te proberen.
als ik daar vlot mee wilde accelereren dan moest ik toch echt terug naar z'n 4.
200 toch al even stiekem aangetikt (achter een Passat aan) :mrgreen:
maar ik moet me beheersen, nog een aantal km's! :shutup:

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 19:42
door vincent
Schiet eens op met die foto's dan :P

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 20:57
door Raymond-oud
GSI Racer schreef:maar dat heb ik helaas niet Ray.
ik heb nog een paar draden over, maar die komen niet kleur op kleur overeen

zwart/grijs en rood/wit weet ik even zo uit mijn hoofd.
als je de bruin/geel bruin/wit en bruin /blauw wel hebt aan gesloten kun je hem gewoon uitlezen

en de ecu zal ook wel een rood blauwe draad nodig hebben van je speed imp

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 21:39
door pluggie
Rellie opt werk schreef:Niet om vuil resten te verwijderen, als je het goed doet is je motor na revisie brandschoon. Met mineraal olie loopt je motor beter in, als je dat niet doet loop je het risico dat je zuigerveren niet goed inslijten wat tot een hoger olieverbruik kan leiden of lagere compressie. Die C coupe wat ik hier heb heeft hetzelfde probleem, 3000 km geleden gereviseerd en gelijk vol syntheet race olie er in, mist nu compressie en de zuigerwanden zijn spiegel glad, gedeelte waar de veren niet komen zie je verste hoon sporten staan.
Na revisie loop je altijd risico ivm metaaldeeltjes, dus je ververst je olie na 100 km.
Compleet. Incl filter.

Re: GSi Racer z'n Project Topic --->> eerste Turbo km's gema

Geplaatst: 20 aug 2011 21:44
door The Undertaker
pluggie schreef:
Rellie opt werk schreef:Niet om vuil resten te verwijderen, als je het goed doet is je motor na revisie brandschoon. Met mineraal olie loopt je motor beter in, als je dat niet doet loop je het risico dat je zuigerveren niet goed inslijten wat tot een hoger olieverbruik kan leiden of lagere compressie. Die C coupe wat ik hier heb heeft hetzelfde probleem, 3000 km geleden gereviseerd en gelijk vol syntheet race olie er in, mist nu compressie en de zuigerwanden zijn spiegel glad, gedeelte waar de veren niet komen zie je verste hoon sporten staan.
Na revisie loop je altijd risico ivm metaaldeeltjes, dus je ververst je olie na 100 km.
Compleet. Incl filter.
Is 100km niet heel weinig? Niet eerder 1000km?

Heb er geen verstand van maar leer graag bij :wink: