Pagina 4 van 6

Geplaatst: 27 jan 2008 14:23
door 2.nullutje
Dat slangetje gaat naar je nullasdraaiversteller (grote zilveren ding). Die pompt als het ware lucht door. Misschien kan iemand anders dat beter uitleggen?

Geplaatst: 27 jan 2008 14:28
door Baas J.
Damn, een scheurtje in je slangetje is nooit goed....

Geplaatst: 27 jan 2008 16:50
door Laagvlieger
Bij gesloten gasklep toch nog lucht te krijgen voor stationairloop.
Deze luchthoeveelheid wordt geregeld door de stappenmotor.

Asjeblieft... de uitleg. :lol:

Geplaatst: 27 jan 2008 17:21
door gurdi
dus had ik toch gelijk voor het stationair lopen.
denk dat dit wel te maken kan hebben met het starten.

Geplaatst: 27 jan 2008 19:06
door Bart(astra)
gurdi schreef:dus had ik toch gelijk voor het stationair lopen.
denk dat dit wel te maken kan hebben met het starten.
Zie mijn eedere post

Geplaatst: 27 jan 2008 20:40
door gurdi
Bart(astra) schreef:
gurdi schreef:dus had ik toch gelijk voor het stationair lopen.
denk dat dit wel te maken kan hebben met het starten.
Zie mijn eedere post
ik zie het jah je had geod gegokt op de vlek afbeelding.
nu hopen dat dat het probleem is dan hoef ik niet verder te zoeken maar overmorgen apk.
zou handig zijn als ik morgen dit slangetje even vervang.

Geplaatst: 31 jan 2008 16:22
door gurdi
nou heb ondertussen de dynamo vervangen acuu bougies bougiekabels
verdelerkap +rotor
weet het echt niet meer

maar nu keek ik net nadat die niet wilde starten bougies helemaal zwart vochtig

leek wel oli, is dit normaal als die verzopen is??

Geplaatst: 31 jan 2008 18:05
door gurdi
hoeveel ampere moet een accu minstes geven?

akn het zijn dat de spanning wel genoeg is maar de stroom niet sterk genoeg?

dus genoeg Volt maar te weinig Ampere?


want heb weer de startkabels gepakt en vroemvroem..

Geplaatst: 31 jan 2008 18:30
door Laagvlieger
De manier om een accu te testen is ook onder belasting.
Andere manieren zijn er niet. Spanning meten geeft meer een indicatie van laadtoestand en evt kapotte cellen. Maar testen kun je hem niet daarmee.

Moet met een speciale tester.
Maar je kan het ook anders doen.
Rij naar de dealer en laat je accu testen.
Issie niet goed? kun je gelijk een goede originele Opel accu halen daar.
Betere zijn der haast niet.

Geplaatst: 31 jan 2008 18:51
door Rellie opt werk
*Hoest* Temparatuursensor *hoest*

Geplaatst: 31 jan 2008 21:15
door Bart(astra)
Rellie opt werk schreef:*Hoest* Temparatuursensor *hoest*
Ook al moest je hoesten, het is nog steeds Temperatuursensor ! :lol: :lol:

Geplaatst: 01 feb 2008 10:24
door gurdi
over accu:

die originele accu kan die het allemaal wel bjhouden als er een geluidsinstallatie in zit.
heb wel een powercap.
verder bij elkaar opgeteld iets van 800watt rms
en dvd speler en nog extra schermpje.

over tempEratuursensor:

wat zijn de kenmerken als die kapot is?
waar bevind deze zich
hoeveel eurotjes:(?

Geplaatst: 01 feb 2008 16:46
door gurdi
grr nu start ie ook niet met startkabels..
kan het niet de ontstekingsmodule zijn?
of heeft ie deze niet en zowel waar zit deze dan?

zit deze in de bobine??

en het zal de temperatuursensor niet zijn aangezien het probleem is dat ie niet vonkt.. denk ik?

de accukan het ook niet zijn aangezien hij het met startkabels ook niet doet.. of zeg ik iets raars?[/b]

Geplaatst: 03 feb 2008 12:56
door gurdi
is er niemand die dit weet?

Geplaatst: 03 feb 2008 17:45
door pascal1109
Jawel, alleen de experts vieren even weekend waarschijnlijk, dus nog even geduld :D

Geplaatst: 04 feb 2008 12:07
door gurdi
feest hoort er dezen dagen zeker bij:D

CARNAVAL

Geplaatst: 04 feb 2008 19:55
door Laagvlieger
gurdi schreef:
zit deze in de bobine??
[/b]
Neej eronder.

Geplaatst: 05 feb 2008 13:09
door gurdi
laag kan het niet zijn dat bij een 2.0 8v de module in de bobine zit want op de bobine zit alleen maar 2 draadjes met 12 volt en een massa
en een uitgang na de verdeler.


en ik zie ook op verschillende sites krachtbobines staan.
is dit wat, of is dit troep.

Geplaatst: 07 feb 2008 12:12
door gurdi
hier wat fotos van de bobine en beetje ruimte eromheen, maar zie niks van een module of kijk ik verkeerd?



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 07 feb 2008 14:04
door pluggie
Waarom ga je nou niet even langs iemand die er wel verstand van heeft ?

kSnap dat niet zo. Maanden aanklootviolen.
Is geen kritiek, maar dit schiet toch niet op. Rijden moettie.

Pcies wat er nu gebeurt, je hebt nu lukraak van alles lopen vervangen.
Meteen naar een goede garage gaan was nog goedkoper geweest ook.

Want weet je nu zeker dat het dit is dan ? (ik heb het niet super gevolgt de laatste tijd).

Geplaatst: 07 feb 2008 17:28
door gurdi
heej pluggie ik heb hem ook bij garage staan.
en die vertelt en laat mij zien wat er kapot is maar wil ik het wel zelf maken en vervangen..

en dynamo was idd kapot, want nu geeft ie wel een normale spanning.
(de andere licht nu uitelkaar om te kijken of de borsteltjes op zijn)
bougiekabels moesten ook zeker vervangen worden
en de verdelerkap daar had ik wel op gegokt.

en als er meerdere dingen kapot zijn( of niet helemaal goed werken) dan word het zoeken nog lastiger.

heb al een nieuwe bobine gehaald.
maar snap nog steeds niet waarom er geen module bij zit en snapt de garage ook niet..

is dan ook geen opeldealer ofzo, en ik vind het ook slecht waarom hij dit niet weet.

Geplaatst: 20 feb 2008 08:21
door Mit
we zijn alweer paar weken verder.
probleem al opgelost?

Geplaatst: 20 feb 2008 17:14
door 2.nullutje
Gurdi, je moet die van mij kopen :!: :wink:

:lol:

Geplaatst: 21 feb 2008 09:27
door Mit
doe je ook aan inruil :lol: ?

Geplaatst: 21 feb 2008 17:10
door gurdi
hij staat bij opel dealer maar ze waren nog niet begonnen hoorde ik omdat ze nog geen onderdelen binnen hadden.

@ 2.nulletje

als ik nou 2750 euro had had ik ja gezegt