Pagina 4 van 5

Geplaatst: 29 sep 2007 19:28
door Baas J.
Die kreeg je erbij?! Meriva schijven?

Geplaatst: 29 sep 2007 19:29
door Rellie opt werk
Heb je nog wat schoon gemaakt voor dat je je schijven gemonteerd hebt ?

Geplaatst: 29 sep 2007 19:42
door oenatje
Baas J. schreef:Die kreeg je erbij?! Meriva schijven?
nee 4 gaats schijven cali turbo 284x25mm

Geplaatst: 29 sep 2007 19:52
door Baas J.
Yep alles schoongemaakt (naaf etc..).

Geplaatst: 29 sep 2007 21:16
door Laagvlieger
weet je zeker dat het remintrappen tot de bodem lucht is????

Geplaatst: 29 sep 2007 23:30
door Rallyastra
Niet je hoofremcilinder stuk getrapt tijdens het vele pompen ? Ga eens vol op je pedaal staan en voel eens of hij langzaam weg zakt. Eerst de langste kant van je leiding ontluchten he !

Geplaatst: 30 sep 2007 09:34
door bobosocka
Volgens mij voelt het in het begin altijd een beetje sponsachtig als je nieuwe blokken gemonteerd heb. Dit gaat na een paar keer weg. Weet alleen niet hoe erg het bij jou is, beetje moeilijk bepalen zo via het forum.

Geplaatst: 30 sep 2007 12:51
door Baas J.
Eerst de langste kant van je leiding ontluchten he !
Wat bedoel je darmee?

Geplaatst: 30 sep 2007 13:03
door Marty
Dat je bij ontluchten van achter naar voren moet werken. Eerst de langste remleiding en dan korter / korter / korter.
Dus RechtsAchter -> Linksachter -> Rechtsvoor ->Linksvoor.

Geplaatst: 30 sep 2007 14:48
door Rallyastra
Auto's met ABS eerst de voorkant :wink: Eerst rechts voor dan links, en net zo lang ontluchten tot er geen bellen meer uit komen, als er gewoon een straal uit komt dan zijn ze ontlucht. Is je pedaal dan nog sponzig moet je het gewoon inremmen.

Geplaatst: 30 sep 2007 18:00
door Baas J.
Ok, grootste probleem waarschijnlijk opgelost..

Ik heb een stuk van het nieuwe remblok afgeslepen omdat die ronding bij het originele blok er niet zat.

Omdat het nieuwe remblok dus hoger was ging de veer er dus ook niet normaal op en kwam de klauw als het ware scheef op mn schijf te staan.

Nieuwe aangepaste blok erin en nu remtie wel over de hele schijfoppervlakte en het (meeste) sponsige is weg.

Enige irritante is het getril in m'n stuur wat alleen maar erger wordt als ik rem. :/ Maar snel ergens centreerringen scoren.. Rally?

Geplaatst: 30 sep 2007 18:48
door Raymond-oud
probeer dit set eens 355 schijven met jaguar xkr klauwen


Afbeelding

Afbeelding

moet je wel 17 inch velgen hebben :lol: :lol:

Geplaatst: 30 sep 2007 19:04
door Baas J.
Om nou te zeggen dat dit merkbaar beter remt :s t zal nog wel in moeten lopen ofzo..

Geplaatst: 30 sep 2007 19:32
door Bassion
raymond schreef:probeer dit set eens 355 schijven met jaguar xkr klauwen


Afbeelding

Afbeelding

moet je wel 17 inch velgen hebben :lol: :lol:
ruig.

wat kost dat :twisted: ?

Geplaatst: 30 sep 2007 23:51
door Rallyastra
Sound heeft misschien nog wel ringen...

Geplaatst: 01 okt 2007 00:08
door Baas J.
Monteurs check even:

Contact uit: Rem voelt hard aan en kan 'm minimaal intrappen, zo zou ie moeten zijn voor m'n gevoel.

Contact aan: Idem boven.

Motor gestart: Pedaal zakt nagenoeg tot de bodem, je moet ver trappen om een beetje te remmen.

Als je voorste remklauwen los zijn geweest, hiermee bedoel ik dus echt de remslang los, dan hoef je je achterste klauwen/leidingen toch niet te ontluchten?!

Kan iemand hier wat mee?

Geplaatst: 01 okt 2007 18:33
door Laagvlieger
ja das geen lucht. Pedaal akt niet weg.
Das gewoon heeeeeeeel simpel remblok die nog moet inslijten op een schijf.

Wat je ontluchtverhaal betreft, neej dat hoeft niet.

Geplaatst: 01 okt 2007 19:05
door GrinX
Ik heb dat destijds ook gehad met mijn Girling ombouw.
Controleer voor de gein eens of je remslang afdicht ringen (die messing dingen tussen je remslang en de klauw) er goed tussen zitten en niet stiekem lekken.
Dit kun je het beste controleren op een brug.
even iemand met een zonnebril / veiligheidsbril en oude kleren onder de auto laten kijken, auto op contact zetten (evt. motor laten draaien), en dan diep het rempedaal indrukken. een paar keer pompen (op druk brengen) en ingedrukt houden.
Bij mij waren er verkeerde (2e hands) ringetjes gemonteerd, waardoor ik ook het pedaal tot bijna op de grond in kon trappen.

Geplaatst: 01 okt 2007 19:39
door Baas J.
Ik heb die ringen vervangen door nieuwe... deze waren iets groter van buitendiameter.. echter ik had de klauw droog gemaakt en nadien nog een paar keer gekeken.. lekte niet (ik d8 nl hetzelfde).

Geplaatst: 03 okt 2007 20:10
door Baas J.
Zo ik kap er mee... genoeg gekloot....heb er t geduld niet voor... remmen in de verkoop!

Geplaatst: 03 okt 2007 20:24
door GSi Twente
1 ding, heb je met ontluchten een stuk hout o.i.d. als steunpunt op pedaal gehad, of heb je het pedaal los laten staan en zijn de voorste remslangen volledig leeg gelopen?
Want dan moet je volledig ontluchten.

Zoniet, rem die dingen maar eerst gewoon in.
Is wel vaker dat je remmerij eerst sponzig aanvoelt, na verloop van tijd gaan ze beter doen.

Is wel vaker zo als je remklauwen van binnen los hebt gehad.
Als het ontluchten goed is, dan is het gewoon punt van inremmen.

Geplaatst: 03 okt 2007 20:32
door Bassion
en de remclinder? als je die aanpast word je slag van je rempedaal ook anders. dat schijnt ook nogal wat te schelen. want je zuigeroppervlak van je nieuwe klauwen is neem ik aan groter als van je ori klauwen,

Geplaatst: 03 okt 2007 20:38
door Rellie opt werk
Altijd even met zn 2en ontluchten maar dat heb je vast ook wel gedaan. Rem ze nou maar gewoon eens in. Mijn girlings werkten in het begin nog slechter als mn originele remmen, moest echt 3x pompen voor dat die remde. Was na een paar dagen weg, ga gewoon eens beetje op rustige wegen rijden en rem ze eens in.

Geplaatst: 03 okt 2007 20:53
door oenatje
toen ik dat turbo setje had gemonteerd remde die als een gek meteen, niks sponzig.

Geplaatst: 03 okt 2007 20:56
door GSi Twente
En die klauwen waren ook vernieuwd met o-ring en stofhoes?
Gemonteerd met speciaal remmenvet?