Pagina 4 van 6
Geplaatst: 04 aug 2007 14:16
door Sounddragon
Zit ie er straks gewoon ondersterboven in ofzo, met de aanzuigbuis verkeerd weet ik veel... in bochten neemt ie gewoon een slok lucht, kán bijna niet anders....
Zit je straks gewoon wekenlang te kutten en posten hier, terwijl het een kwestie is van openmaken, pomp stukkie draaien en klaar is Klara...
Geen woorden maar daden, door posten hier gaat ie niet beter lopen, en van testrondjes doen ook niet... daarbij : van benzinegebrek wordt ie HEET, en daar kunnen XE koppen niet zo best tegen
Openrukken die handel...
Geplaatst: 04 aug 2007 19:12
door bobosocka
Waarom tank je hem niet even helemaal vol zodat de benzine in de bocht bijna nergens heen kan
Is wat makkelijker dan de pomp eruit halen want zo te lezen heb je daar ook geen zin in
Geplaatst: 04 aug 2007 20:42
door Roy 2.0 16v
ja als ik em vol tank kan ik de pomp er niet uithalen gok ik, zonder dat mn achterbank overloopt met benzinnnnn
maar inderdaad, kan hem eens vol tanken en kijken of ie dan nog lucht pakt in een rechterbocht.
tank is nu halfvol, moet gewoon goed zijn
en ik heb er hartstikke zin in om lekker te sleutelen enzo, maaaarrr
de auto staat niet bij mij thuis maar nog bij mn ouders (ik woon in de binnenstad, nog geen parkeervergunning auto totaal niet nodig en in de stad heb je elke maand wel een schade of een losse spiegel)
en bijna nooit tijd met 6 dagen per week werken
MAAARRRRR dan nog, ik moet even tips hebben waar die slangen zitten of wat dan ook, waar ie blijkbaar lucht pakt, ik zou niet weten waar
pomp lossen no problem, al een paar keer gedaan maar lijkt niks mis mee, slangen onder de auto kunnen geen knik krijgen, dat blijft recht als je een bocht maakt
dus welke slang van de tank kan het zijn?? en als de pomp verkeerd is zie ik dat ook niet omdat ik zo niet weet hoe de pomp eruit hoort te zien,. staat ook geen nummer op.
dus easy going, rustig aan maar ik moet wel weten waar ik moet zoeken
Geplaatst: 05 aug 2007 10:48
door orang-pinda
Dat inhouden in bochten lag bij mij aan de brandstofpomp.
En had laatst dat hij af en toe niet meer aanwou na een rit of helemaal niet, heb toen de pomp gewoon op een geschakelde plus gezet.
Contact aan=pomp aan.
Contact uit=pomp uit.
Geplaatst: 05 aug 2007 12:00
door AstraGSI
Misschien is het klemmetje van de aanzuigslang (dus die onder het deksel) van de pomp niet goed vast gezet. die schieten wel vaker los. Misschien is een andere optie dan je tank vacuum zuigt. bodem wordt als het ware naar boven gezogen en sluit op deze manier de toevoer af.
Geplaatst: 05 aug 2007 12:08
door Sounddragon
orang-pinda schreef:Dat inhouden in bochten lag bij mij aan de brandstofpomp.
En had laatst dat hij af en toe niet meer aanwou na een rit of helemaal niet, heb toen de pomp gewoon op een geschakelde plus gezet.
Contact aan=pomp aan.
Contact uit=pomp uit.
Als je je pomp op een geschakelde plus zet en je probleem is opgelost, dan ligt het dus NIET aan je pomp zelf, maar aan je brandstofpompRELAIS.
Is ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een iets ander probleem als hier
Heeft uiteraard ook wel met de pomp te maken, maar dan anders
Als het echt aan de pomp zelf ligt, dan zou het probleem met een constante plus in dit geval nog steeds niet over zijn...
Geplaatst: 05 aug 2007 21:45
door Roy 2.0 16v
Geplaatst: 05 aug 2007 22:19
door Raymond-oud
zit even te denken
jij zegt dat hij in de bocht 1 sec stilvalt
kan het niet zijn dat je ergengs een draadbreuk hebt
want je pomp pompt toch die rails vol waar je inspuiters aan zitten
dus op het moment dat jij een bocht maakt zit dat vol brandstof
en als de pomp lucht aan zou zuigen loopt hij echt wel langer dan 1 sec
slecht
het is maar een idee hoor
kan het wel fout hebben maar dat hoor ik dan wel weer van de experts
hier
Geplaatst: 05 aug 2007 22:23
door Sounddragon
Let bij terugmonteren dat ie rechtop staat in de tank, niet gedraaid dus..
Heb je geen nummertje opgeschreven ????
Volgens mij is het wel de zwaardere versie hij lijkt iig erg op de mijne
Geplaatst: 05 aug 2007 22:24
door Roy 2.0 16v
je wielen maken de bocht, dus welke draden of slangen moeten er klem gaan? ik weet er geen
en de motor valt weg in een bocht naar rechts, totdat de auto weer rechtdoor mag. dus jah inderdaad, als ik een rotonde rechtsom neem, kan ik hem een paar rondjes laten uitrollen omdat ie dan wegvalt totdat ik weer rechtdoor rij
normale bocht dus misschien 1 sec. en een rotonde net zolang tot ik weer recht rij
maar de pompfotos.. valt er wat aan te zien?? is ie korter dan een normale of whatever
Geplaatst: 05 aug 2007 22:26
door Roy 2.0 16v
en de pomp zit vast aan de deksel, deksel kan er maar op 1 manier op. dus deksel goed = pomp goed toch
Geplaatst: 05 aug 2007 22:28
door Sounddragon
moeilijk om zo te zien, volgens mij is de zwaardere pomp aan de buitenkant helemaal van metaal, en de lichtere versie zit nét even anders qua slangetje en aansluiting als ik me goed kan herinneren...
Maar je was dus niet zo slim om even het nummer op te pennen ???? dan heb je zekerheid, kan Marcel zo nakijken wat het is...
En heb je nog geprobeerd met 2 draadjes ofzo of hij het deed ????
Geplaatst: 05 aug 2007 22:39
door Roy 2.0 16v
pomp doet het altijd, alleen zuigt ie geen benzine aan in rechterbochten
nummertje zag ik niet, maar zal gerust wel ergens sneaky op staan. zal morgen nog wel een keer kijken
maar voor degene die het goede nummer weet, die lees ik dan graag
Geplaatst: 05 aug 2007 22:44
door Sounddragon
nog een ideetje, sluit even een multimeter aan op de stekker van de pomp, zodat je kunt checken of de stroom wegvalt in de bocht of dat simpelweg de pomp weigert...
OF.. zoals eerder gezegd, : zorg even voor alternatieve stroomvoorziening, zodat ZEKER weet dat er stroom op de pomp staat tijdens het uitvallen
Geplaatst: 05 aug 2007 22:46
door GSi Twente
Lijkt me eerder een electra probleem, een pomp is dood of levend en niet af en toe aan en uit, heeft puur met de aansturing te maken.
Maak anders een licht/onderbreking op de geschakelde stroom naar de pomp toe.
Aan de hand van b.v. een ledje kun je zien of de pomp altijd stroom krijgt, zo kun je dingen uitsluiten.
Ipv 10x de pomp te bekijken, en weer benzinelucht snuifjes nemen...
Wat raymond zegt kan best wezen, een draad wat knel zit, of massa maakt o.i.d.
Destijds zat kabelbomen gezien waar de draden die plastic goot in lopen, en als je ze eruit haalt, bleken ze beschadigd te wezen.
Zit het niet in de aansturing van injectoren?
Contact laag anders eens, en ga bij hem langs, hij kan met de speciale computer veel meer duidelijkheid erover krijgen.
Zo blijft het een speld in de hooiberg!
Geplaatst: 05 aug 2007 22:49
door Sounddragon
Ik vind het idd op een elektrisch probleem beginnen te lijken, ergens een stekker die bij bepaalde G krachten nét geen contakt maakt ofzo... lijkt me zoooo sterk dat het in de tank zit...
Geplaatst: 06 aug 2007 07:04
door Bart(astra)
Zit de stekker op de pomp zelf wel goed ?
En het stukje van de deksel naar de pomp ?
Anders even de twee pinnetjes in de (contra)stekker op het deksel beide een minimaal klein beetje verbuigen zodat ze beter contact maken met de stekker !
Geplaatst: 06 aug 2007 18:56
door Roy 2.0 16v
die ideetjes zijn heel handig, maar je weet dat de 2 draden bij de pompstekker erg kort zijn, je hebt geen ruimte. en het is niet een perfecte plek om te solderen of knippen vlakbij de benzine, om er een lampje of multimeter op te zetten.
maar het lijkt mij dat die 2 draden vanaf het relay af komen, daar is meer ruimte om even door te knippen en er iets tussen te zetten om te meten
blijf het niet snappen dat het alleen in een bocht naar rechts voorkomt....
Geplaatst: 06 aug 2007 21:10
door bobosocka
Geplaatst: 06 aug 2007 21:27
door chucky66
eff wat anders .....
heb je wel eens je bdp sensor bekeken de draad er van
dat is de draad die van je uitlaat spruitstuk naar n
langs je blok bij de dynamo zit loopt
schuurt die niet toevallig tegen je massa aan?????
niet om je in de war te brengen !!!!!!!!!
Geplaatst: 06 aug 2007 21:42
door Roy 2.0 16v
draad gezien ziet er goed uit, maar de mogelijkheid sluit ik niet uit dat er eventueel een sensor is geschuurd. tot nu toe niks te zien.
ik weet dat jullie denken dat ik hardleers ben... maar serieus het ligt aan de pomp zelf
alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal en op de pomp zelf staat geen nummer. vandaar dat ik elke dag hetzelfde post
dus wie heeft er een foto van een andere pomp of een pomp te koop/leen/ even langskomen en pomp uitwisselen als test
Geplaatst: 06 aug 2007 22:02
door chucky66
Geplaatst: 07 aug 2007 00:41
door Roy 2.0 16v
whaha niels dichtbij!! WHAT
1x heengeweest haast 3,5 uur
terugweg via andere route keihard doorgeplankt, nog ruim 2 uur (boetes worden nog verwacht)
kan beter naar marcel gaan op een dooie zaterdag, das even ruim een uurtje ofzo
maaarrrr misschien kan ik morgen even een pomp overzetten van een andere 20xe. dat moet de klus gaan klaren, opheldering alom
daarna speurtocht naar een goede pomp
en nee ik laat hier niemand met rust! ben allang blij dat ik eindelijk een probleem rustig aan kan aanpakken ipv moet deze week gebeuren want ik moet ermee weg..
trouwens val mij niet lastig met de waanzinnige manieren om de boel te testen wat ik toch niet probeer
laat liever zien hoe een juiste pomp eruit ziet
loop naar de pomp
Geplaatst: 07 aug 2007 06:08
door Sounddragon
www.opeldealer.nl : voor als je er zelf geen zin in hebt....
Geplaatst: 07 aug 2007 09:27
door pluggie
Roy 2.0 16v schreef:whaha niels dichtbij!! WHAT
1x heengeweest haast 3,5 uur
kan beter naar marcel gaan op een dooie zaterdag, das even ruim een uurtje ofzo
Die wonen geen 2.5 uur van mekaar af hoor.
Eerder 45 minuten.