Pagina 4 van 5
Geplaatst: 12 mar 2007 17:47
door GSi Twente
Dat is volgens mij de carterplaat van Niels z'n Astra.
Die ligt idd wel zo laag.
Geplaatst: 12 mar 2007 21:52
door vizier
ja dies van niels
zo laag wil ik die van mij niet eens hebben :O
moet ook nog mee gereden worden

Geplaatst: 23 mar 2007 10:13
door Rallyastra
Geplaatst: 23 mar 2007 12:26
door David
Je hebt het er maar druk mee Rellie ... garage staat bomvol met mooi spul iig

Geplaatst: 23 mar 2007 12:35
door Melbo
David schreef:Je hebt het er maar druk mee Rellie ... garage staat bomvol met mooi spul iig

Echt he...dat groene kratje bijvoorbeeld...erg pimp!

Geplaatst: 23 mar 2007 18:46
door Laagvlieger
Ik tel al 3 v6 -en

Geplaatst: 23 mar 2007 19:15
door Rallyastra
Wat nou Bugatti W16 ik maak er gewoon een W18 van

Maar goed verklaar me voor gek, ga kijken of ik de Astra kan ombouwen naar achterwielaandrijving, met de 3.0 die ik nu voor mezelf gekocht heb in lengte geplaatst

Maar dat ik tot gekke dingen in staat was wisten jullie al
Vandaag even het bakkie klaargemaakt voor de Corsa TR
Verder de mv6 verder gedemonteerd, nokkenastandwielen heb ik opgestuurd die worden verstelbaar gemaakt. Ga nog even het inlaatspruitstuk bewerken en er wat TB's op bouwen

Geplaatst: 24 mar 2007 18:03
door Rallyastra
Nou vandaag maar even bezig geweest met mn eigen 3.0 motor, iemand had voor mij deze motor meegenomen omdat hij via iemand van het opel forum (noem geen namen) ook een v6 gekocht had, denk nou mooi hoef ik zelf ook niet te rijden, eerst op msn al de staat van de motor besproken. Was in goede staat lag alleen 1 kop af en nog wat andere aanbouwdelen, nou oke kan ik mee leven. Toen ik de motor thuis kreeg zag ik dat er behoorlijk wat roest in de cilinderwanden zat. Nou oke wat word dus honen, probeerde de motor rond te draaien maar die zat vast. Cilinderkop er af gehaald omdat ik dacht dat de kleppen tegen de zuigers aan kwamen. Nou ja hoor de motor nog zo vast als een huis

Ik alles open geschroefd, tot mn grote schrik is het gewoon een compleet vastgelopen motor. Lagerschalen blauw uitgeslagen, sommige helemaal verwrongen. Maar goed foto's
Zo begonnen we vandaag
Nou daar kwamen de eerste lagerschalen al aan
Sommige zo vast gesmolten dat we ze er met een schroevendraaier uit moesten breken
Maar goed het "lijk" dus maar in de kofferbak gegooid en op weg naar de wasstraat
Alle olie er af gespoten en de oliekanalen schoongespoeld van al het slijpsel van de lagerschalen
De rest ook even ontroest
Daarna het onderblok goed ontvet met remmenreiniger
En opnieuw in de verf
De rest waar geen verf op zat zoals de cilinders en de lagerkappen van het blok ingespoten met WD40 tegen het roesten
Nog even een foto van de ingevreten krukas
Maar goed, heb de verkoper er al van op de hoogte gesteld dus we zullen zien. Betaal natuurlijk niet voor een vastgelopen motor, cilinders moeten gehoond worden, krukas geslepen 6x nieuw setje zuigerveren nieuwe lagerschalen dus gaat weer lekker in de kosten lopen.
Geplaatst: 24 mar 2007 18:09
door Bart(astra)
das balen Niels

Geplaatst: 24 mar 2007 19:10
door pluggie
Onderdelen bron maar ?
Geplaatst: 24 mar 2007 19:22
door Rallyastra
Nope, andere krukas er in of deze laten slijpen. Blok word weer opgebouwd met turbo zuigers die ik hier nog heb liggen, moeten alleen iets aangepast worden.
Geplaatst: 24 mar 2007 20:41
door Laagvlieger
Sjees wat een klootviool.

Geplaatst: 24 mar 2007 22:13
door Rallyastra
Geplaatst: 25 mar 2007 00:39
door pluggie
Succes maar dan, wat ik van Marcel even gesproken begreep is die gast sowieso een klootviool.
Nu een driedubbele klootviool huftert.
Geplaatst: 25 mar 2007 14:17
door GSi Twente
Die kerel prutst veels te veel, heeft ookal eens een Tigra omgebouwd naar XE waar tig problemen mee naderhand kwamen, en meneer niet thuis was.
Wat een iele zuigers trouwens, die V6 dingen...
Geplaatst: 25 mar 2007 14:19
door GSi Twente
Maare, Niels, zit net te denken, die V6 krukas wat ik nog heb liggen, das dan wellicht makkelijker.
Koop je die X25XE voor weinig ermee bij...?!?
Geplaatst: 25 mar 2007 15:50
door GSi Twente
Geplaatst: 25 mar 2007 17:28
door RedBill
Je bent zo te zien weer constructief bezig geweest Niels!
Geplaatst: 25 mar 2007 20:50
door Rallyastra
Krukas moet van een 3.0 zijn, 2.5 heeft andere slag

Geplaatst: 25 mar 2007 22:52
door Melbo
Dat rotte blok is in ieder geval in goede handen gekomen, want hij wordt weer lekker opgeknapt! Super dat hij nu een 2e leven krijgt!

Geplaatst: 25 mar 2007 23:05
door adriaan
nou maar die motor was ziet zo maar even vastgelopen
een paar lagerschalen van de drijfstangen waren zo heet geworden dat ze uitgedrukt waren naar de zijkanten en vast zaten tussen de lagertappen, deze kon je met de hand vervormen zonder dat ze braken en we moesten ze eruit halen met een schroeven draaier en er uit breken!!!!!!!
en het blok lag helemaal vol met ijzerslijpsel en rare olie met andere meuk:lol:
ik heb vaak blok lagers eruit gereden van CIH motoren maar dit heb ik zelfs nog niet meegemaakt, en als je dan zo'n motor gaat verkopen als goed????? heb je wel heel veel lef of een bord voor je hoofd en geen verstand van auto's, want dat tikkerd als een gek en je auto komt geen meter meer vooruit zo

Geplaatst: 26 mar 2007 18:42
door Rallyastra
Geplaatst: 26 mar 2007 19:11
door Sounddragon
Opzoute met die kap ! ! !

Geplaatst: 26 mar 2007 20:00
door Laagvlieger
Ja die kap kan hbij het vuil Ik heb er ook nog 2 liggen hier.
Even een weekje erop gehad, maar dat was echt een goedkoop gezicht.
WEG ERMEE.
Geplaatst: 31 mar 2007 18:31
door Rallyastra
Zuigers even netjes schoongemaakt, volgende week even bij de motor tuner langs om de klepuitsparingen te laten uitfrezen.
Nog even 2 zuigers er bij regelen en dan even opzoek naar 2 kleine turbo's.