Pagina 4 van 28

Geplaatst: 14 mei 2006 16:56
door Laagvlieger
keuring idd met nagenoeg standaard blok, maar das al goed voor 240 pk.
De ICE gaat eruit ja, meer niet. Wil ook nog iets gewicht achterin hebben want er komt ook nog zoiets als wegliggingstest. Moet natuurlijk niet alleen voorin gewicht zitten.
Je hebt er nix aan als ie hardstikke licht is en afgekeurd wordt op wegligging.
Daarbij wil ik er gewoon een nette auto bij de rdw hebben staan. Met truukjes maak je geen vriendjes. voelen hun zich genaaid, naaien ze terug. Snappie. Uniek in NL dus zal best even kritisch naar gekeken worden.
Dus geen gerommel. Dan maar schaaltje hoger in belasting.

Geplaatst: 14 mei 2006 17:19
door Sounddragon
Amen ! ! ! :worship:

Je zou voor evt extra gewicht een dikke plaat staal op maat gesneden onderin je reservewielbak kunen (laten) maken, dan heb je extra gewicht, én het is lekker laag qua zwaartepunt...

Maar eerst maar even inbouwen, en dan even wegen voor en achter ivbm de verdeling op de assen, dan weet je wat je waar moet gaan compenseren, en ook hoevéél :wink:

Je zou ook evt de binnenbalk van je achterbumper in staal ipv kunststof kunnen maken bedenk ik me net, of de achteras dichtlassen, voorzien van wat loodrolletjes :P alleen ga je dan aan het onafgeveerde gewicht van het onderstel klooien, en ik weet niet of dat gunstig is :roll:

Geplaatst: 14 mei 2006 19:32
door Rallyastra
watahyahknow schreef: het zou misschien wel verstandig zijn om voor de weging bij de rdw een zootje balast uit je auto te halen .
een thuiskomer inplaats van reservewiel , de demping vanonder je tapijt uithalen , de ice eruit , hoedenplank , electriese raammotoren , brandstofzender tijdelijk vastzetten op 3kwartvolle tank (geloof dat de tank zo vol moest zitten bij een weging en 1 liter is 1 kilo ), allemaal dat soort dingen .
wel even vragen wat er zichtbaar in moet blijven , ik wilde er indertijd de bekleding en de achterbank ook uittrekken maar daar deden ze toch moeilijk over .
het gewicht bepaalt hoeveel wegenbelasting je moet gaan betalen in de toekomst en je zal maar net een kilo of 10 boven de laatste gewichtsstap zitten .
En daarom krigjt nou niemand hier in nl bijna een V6 goed gekeurt met dit soort domme truukjes, precieswat Marcel al zegt hun voelen zich genaaid en ze naaien je terug :wink:

Geplaatst: 15 mei 2006 19:39
door Bossa'
Mooi project Marcel 8)

Wist er (ook) al van en ik weet OOK dat je dit gaat doorzetten! ;)
Mijn project is te zien op OTCN,jou project zal ik hier volgen.

Dat het allemaal maar mag meezitten..tegenslagen zullen er genoeg zijn! ;)

Suc6!

Geplaatst: 15 mei 2006 22:23
door Hans
gaaf hey marcel, strax kan je echt laagvliegen met een hele mooie sound, geen audio meer nodig! :D

Geplaatst: 16 mei 2006 16:08
door Rallyastra
Marcel je moet natuurlijk wel zon turbo fluitje in je uitlaat schroeven he :lol: das echte tuning

Geplaatst: 16 mei 2006 18:21
door Laagvlieger
pfffttt maak me gek :lol:

Geplaatst: 16 mei 2006 19:11
door pluggie
Blijf derbij gewoon gat in je stoel boren pijp deruit en een flinke scheet laten.

Geplaatst: 16 mei 2006 20:13
door GSi Twente
pluggie schreef:Blijf derbij gewoon gat in je stoel boren pijp deruit en een flinke scheet laten.
Uber scheizze geiles sound jah...! 8)

Geplaatst: 19 mei 2006 18:58
door Laagvlieger
ja ie was me al bekend. Tof dat je meedenkt!

Geplaatst: 19 mei 2006 19:05
door GSi Twente
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=47393

Misschien wel handig, als alle delen erbij zitten. :wink:

Geplaatst: 19 mei 2006 20:51
door Laagvlieger
om nou weer zo'n lomp blok te halen.
Kheb al gePMed voor kabelboom.

Geplaatst: 22 mei 2006 12:49
door Rallyastra
Ich muss sagen das mein Astra trotz des F25 sehr gut beschleunigt,kann das am Gewicht liegen? Mein Astra wiegt immerhin 215 kg weniger als ein Vectra V6. Finde das das F25 eigentlich gut übersetzt ist, naja 3.Gang bei 50 km/h hab ich 1750 U/min. Und im 5.Gang bei 254km/h 6200 U/min...
Wie gesehen kannste dir ziemlich sicher sein, dass die Zeit passt.

Kadett 2,5 V6, F28 = 5,87 sek...

Oooo pfuu we kunnen alleen maar raden wat een mv6 met F28 gaat doen 8) :lol: :shock:

Geplaatst: 22 mei 2006 18:44
door Laagvlieger
Cool!

Geplaatst: 22 mei 2006 18:57
door vexz
:shock:

Dan is het jah net of je je bestuurders stoel op een raket hebt gemonteerd :P

Geplaatst: 22 mei 2006 22:48
door Rallyastra
V6 roeleerd turbogat zuigt :lol:

Geplaatst: 27 mei 2006 20:14
door Laagvlieger
Kleine update met grote gevolgen! 8)

Gister gehaald:
F28 powerrrr:

Afbeelding

Geplaatst: 27 mei 2006 21:07
door Raymond-oud
he heb je al een kabelboom gevonden

ik moet maandag even naar de sloop en daar staat mijn oude omega
2.5 v6
ik weet niet of het er nog in zit maar kan wel even voor je kijken als het
nodig is :lol:

Geplaatst: 27 mei 2006 22:09
door Laagvlieger
kheb nog steeds geen kabelboom.
Omega boom heb ik helaas nix aan, die heb ik hier ook wel liggen :lol:

Moet echt Calibra of Vectra-A V6 wezen.

Geplaatst: 27 mei 2006 23:21
door Bossa'
Das een net bakje Marcel!:)
Gaat deze ook enige "revisie" krijgen of enkel verse koppeling+drukgroep en inbouwen?!

Geplaatst: 28 mei 2006 09:30
door Laagvlieger
koppelingsetje ja. Bak doe ik verder nix aan.
Beetje olie erin, en moet nog 2WD ombouwset op.

Geplaatst: 28 mei 2006 12:54
door Rallyastra
Laagvlieger schreef: en moet nog 2WD ombouwset op.

gheheh 8) :lol:

Geplaatst: 29 mei 2006 12:17
door Rallyastra
Ik vond nog wat bij onze duitse vrienden 8) 8)


Afbeelding


Afbeelding

Geplaatst: 29 mei 2006 13:33
door RedBill
Past een V6 Turbo ook nog in een Astra?