Pagina 4 van 6

Geplaatst: 31 okt 2005 21:24
door GSi Twente
Ja, opzich heb je daar wel een punt mee, maar wat al gezegd werd, foto's zijn vaker anders als in real life.
Heb nu vanavond 2 mensen gebeld, en 1tje stuurt me morgen foto's van een Astra GSi c20xe.
Met close-up van de schermen heb ik duidelijk even gevraagd.

Met originele waaiers, koni geel, geen poespas spoilers, hopelijk kan ik ze morgen even plaatsen.
Die stond iig in Heemskerk.
Maar goed, morgen meer nieuws.

Keep u posted. :wink:

Geplaatst: 31 okt 2005 23:48
door Sounddragon
:!: :idea: Is dat niet die GSI waar GhanZ het wel eens over had ???? :wink:

Geplaatst: 01 nov 2005 00:15
door Blue Vectra
volgens mij staat er ook een mooie witte strakke gsi ergens hier te koop :roll:

:lol: :lol:

Geplaatst: 01 nov 2005 09:56
door GSi Twente
Hey Sjaak,

Weet er alles van, punt is alleen de kleur.
Maar mocht er niets anders goeds voorbij komen weet ik je te vinden.

:wink:

Geplaatst: 01 nov 2005 09:56
door GSi Twente
Sounddragon schreef::!: :idea: Is dat niet die GSI waar GhanZ het wel eens over had ???? :wink:
Ligt aan de kleur, deze was namelijk paars.

Geplaatst: 01 nov 2005 11:16
door Blue Vectra
GSi Twente schreef:Hey Sjaak,

Weet er alles van, punt is alleen de kleur.
Maar mocht er niets anders goeds voorbij komen weet ik je te vinden.

:wink:
hehe... wil wel met een verfroller even een ander kleurtje geven :lol: :lol:

gsi

Geplaatst: 01 nov 2005 12:57
door Delax80
kan je niet een "rotte" gsi kope voor +- 1500 en dan nieuwe randen inlassen?? stel dat kost je 800 euro dan heb je toch voor 2300 een goede gsi toch?

maar idd in 1x goed is mischien wel beter

Geplaatst: 01 nov 2005 14:44
door GSi Twente
Complete schermen tegenover wielranden hebben gewoon dubbel leven.
En dat zeggen veel meer mensen, zoals m'n plaatwerker.

Als ik het goed laat doen, dus schermen vervangen, kost ongeveer wel zo'n 800 a 1000 euro ex. spuiten.
En een lapjeskat ben ik ook geen fan van.

Maar ik ben nu even aan het kijken naar prijsklasse 1500 euro, dus even afwachten.
Heb nu die blauwe in Amsterdam om duidelijke foto's van de schermen e.d. gevraagd.
Hopelijk komen die vandaag of morgen via de mail.

Geplaatst: 01 nov 2005 17:23
door Rallyastra
Erwin ik wil je anders wel even mee helpen die schermen in in te zetten, heb ze toen bij dat rode hok van mij ook gedaan :wink: dan heb je ze er voor 600 euro in

Geplaatst: 01 nov 2005 19:34
door snarfjuh

Geplaatst: 01 nov 2005 19:37
door GSi Twente
Ik had de volgende al eerder vermeld:
http://www.speurders.nl/autos/opel/1489 ... i_16v.html

Zoals ik deze al zei, had foto's gevraagd, en kreeg deze foto's alvast toegestuurd, krijg de rest nog (motor, interieur, exterieur).
Foto's heb ik verkleind, heb ze op groot formaat, maar zag geen andere dingen behalve wat erg opvalt zoals de foto's zelf.

Afbeelding
Afbeelding
Linkerkant.

Afbeelding
Afbeelding
Rechterkant.

En kreeg het volgende volgens de email heute morgen:

Erwin,

Inmiddels heb ik de radiateur laten maken, dus de prijs wordt 1750,- Hoewel
hier nog wel over te praten is.... Ligt er aan hoe snel en waar je genoegen
mee neemt( 1500 was met lekke radiateur en is de inruilprijs die ik krijg
bij de dealer ).
Februari dit jaar heeft ie nog een grote beurt gehad, en is altijd
onderhouden door mijn broer die bij een opel dealer werkt.
Schade heeft ie niet, wel een paar krassies en een heel klein deukie.
Banden voor zijn niet zo goed meer, die moeten voor de winter wel vervangen
worden, alhoewel ze voor de APK nog goed waren.
Minpunten zijn de achterwisser, en er zit een blaasje op de wielkast, voor
de rest zijn die mooi schoon ( er rijdt geen ASTRA van deze leeftijd rond
zonder )
Kenteken is **-hf-fs :wink: , staat in autopas als het goed is...
Ik rijd er nu 3 jaar in !
Foto's komen er aan !

Geplaatst: 01 nov 2005 19:58
door GSi Twente
En dan niet alleen lezen, maar reageer eens met een mening. :wink:

Geplaatst: 01 nov 2005 20:06
door GSi Twente
snarfjuh schreef:Is deze niks :?:
Bedankt voor het meedenken, maar ik zoek eigenlijk de C20XE.
Puur omdat het dé motor is die ik graag wil hebben.
En ik heb zelf nog een compleet blok in de schuur liggen.
Heb het blokkie ooit eens toen gekocht, maar nooit wat mee gedaan.
Behalve dat ie open ligt... en netjes is opgeborgen.
Dus mocht er wat aan missen/veranderd worden, dan kan ik het daar af halen.

Geplaatst: 01 nov 2005 20:10
door snarfjuh
oke dat kan he :)
ikzelf ben erg tevreden over de c18xe.
is al de 2e astra wat ik heb met een c18xe en nog nooit geen problemen mee gehad 8)

Geplaatst: 01 nov 2005 20:11
door GSi Twente
Ik hou van het rauwe XE geluid. 8)

Geplaatst: 01 nov 2005 20:32
door GSi Twente
En deze moet z'n plek ook nog vinden. :wink:

Afbeelding

Geplaatst: 01 nov 2005 21:45
door Melbo
Op zich is die ene wel netjes voor die 1750 euro voor zover je dat van een foto en toelichting kunt beoordelen. Hij verkoopt hem voor die prijs, omdat hij dat bedrag als inruilwaarde krijgt bij de dealer...dat vind ik op de een of andere manier wel positief klinken. Tis niet dat hij hem voor zo 'weinig' verkoopt, omdat het ding totaal rot is langs alle kanten (zou je dan toch denken)!

Ik zou eens een kijkje wagen. Voor het bedrag dat je overhoudt kun je hem dan mooi strak zetten en nog een beetje naar jou zin aanpassen... :wink:

Geplaatst: 01 nov 2005 21:52
door Sin
strak zetten is meer dan alleen lassen
kom je em meteen aan het spuiten

kost t ding opeens kleine 4000 euro

Geplaatst: 01 nov 2005 22:01
door GSi Twente
Die adressen ken ik wel. :wink:
Maar klopt wel wat je zegt, als je het goed wilt doen, loopt het wel in de euro's.
Maar je moet toch ergens een aanschaf beginnen, en deze heeft zowaar na te gaan een lage km-stand gezien z'n leeftijd.
Ik wacht even de rest v.d. foto's af.

Maar heb nu a'dam en heemskerk op het oog, en dat ligt in de buurt van elkaar, zodat er maar 1 ritje noodzakelijk is.
En anders optie: sjaak z'n witte monster. :lol: en dan een zeer strak kleurtje laten overspuiten.

Geplaatst: 02 nov 2005 00:02
door Blue Vectra
GSi Twente schreef: En anders optie: sjaak z'n witte monster. :lol: en dan een zeer strak kleurtje laten overspuiten.
:lol: :lol: das pas klare taal erwin :lol: :wink:

Geplaatst: 02 nov 2005 00:16
door Blitzkrieg
--Inmiddels heb ik de radiateur laten maken, dus de prijs wordt 1750,- Hoewel
hier nog wel over te praten is.... Ligt er aan hoe snel en waar je genoegen
mee neemt( 1500 was met lekke radiateur en is de inruilprijs die ik krijg
bij de dealer ). --

beetje raar dat ie de prijs van de radiateur ineens meerekent :? , en hoe snel en waar je genoegen mee neemt? hoe bedoelt ie dat?

en bij deze zal er toch een scherm vervangen moeten worden (aangezien je geen randje wil) voor de rest ziet ie er wel goed en mooi uit

Geplaatst: 02 nov 2005 01:10
door pluggie
Melbo schreef:Ik zou eens een kijkje wagen. Voor het bedrag dat je overhoudt kun je hem dan mooi strak zetten en nog een beetje naar jou zin aanpassen... :wink:
Wat me dus opvalt, en das altijd zo hoor, kijk lipje hier en weet ik het daar, kost wel geld, maar boeien, velgje hier en daar 1000 euro, jaar werken in friettent en dat hebben ze der voor over, vergis je gewoon niet in kosten van goed schade herstel, of zoiets als echt nieuwe schermen inzetten. Bij mij is paar jaar gelee zijschampaanrijding, nieuw achterscherm ingegaan, zijkant gespoten, als kado is voorkant eraf geweest en gericht, praat je meteen over 2800 euro. Marcel bv 2 schermen + volledig spuiten endie heeft hem kaal aangeleverd, en zelf weer opgebouwd, bijna 2000 euro.

Dus verkijk je even niet op "even 2 schermen inzetten" als dat gewoon bij de vakman gebeurt. Als je dat zelf kunt met vriendjes die het echt kunnen, kan dat omlaag, maar verkijk je der gewoon niet op. Aanschafwaarde van 1500 met dikke velgen rot of 2750 met keiharde kasten lijkt die 2e duur, maar dat is dus niet.

Daarom moet je ook zo teeeering oppassen met die ET waarde van velgen en uitslijpen e.d.

Da's ook beetje maffe, dat je dan zo'n auto al paar jaar hebt, en tis net een herhaling van dingen altijd. Niet zo heel erg hier, maar dan struin je es wat van die fora af, en dan ja je hebt het al 10x gezien, en je reageert al niet echt meer, ja loopt aan, ja me band is duur. Weg sealing -> jaar later huilen. Maar verkijk je der gewoon niet op.

En dat is ook het maffe van 2e hands auto's ergens. Aan andere kant kan de suffe 2000 euro bak dus gewoon echt een knaller zijn.

En van dat 91/92 of 93/94 hadk al gezegt. 95+ ist over sowieso.

Geplaatst: 02 nov 2005 10:13
door Melbo
Naja...als je een goeie wilt hebben waarvan de wielkasten ok zijn vragen ze er meestal toch nog 3500 euro voor. En dan is het maar afwachten hoelang ze nog goed blijven!

Als hij dit ding voor 1500 meeneemt en vervolgens via de adresjes die hij al kent dat ding strak laat zetten is hij toch een stuk minder kwijt denk ik. En dan weet je dat ze net gedaan zijn en het gezeik voorlopig even wegblijft!

Kijk...de rest van de auto kun je natuurljk niets over zeggen, maar dat is bij die van 3500 euro ook zo...

Geplaatst: 02 nov 2005 12:17
door opelforum
ik had lekker een kant en klare gekocht
en na 1994 ben je van het meeste gezeik af
dan maar wat meer geld uitgeven dan de ellende van een ander op j enek halen
zowie zo 3000 gulden voor een auto met doorgerotte schermen :shock: :shock: :shock:

Geplaatst: 02 nov 2005 18:13
door GSi Twente
Nou, even gebeld vandaag naar de 1e Astra uit Alkmaar, en prijs zal zo rond de 2000 liggen als ik hem wil kopen.
Hij zou me nog even km-stand van laatste APK doorgeven.

Goeie punten:
- Motor is goed in orde, distributie gehad
- Homokineten zijn nog destijds alle 4 vervangen incl. ashoezen
- Goeie en complete uitlaat
- Lexmaul inlaatspruitstuk
- Apex verlaging, min of meer niet echt een pluspunt, maar het zit erop
- 17 inch velgen met Pirelli P7000 banden met veel zo'n 6/7mm profiel.

Minpunten:
- Inzetranden, zijn dan wel kort geleden gebeurt, maar blijft toch een spelende kwestie...
- Voorbumper beschadigd
- Achterbumper beschadigd
- Wellicht ooit eens kontschade gehad
- Remmerij zal met de tijd wel vervangen moeten worden

Opzich is iedere auto een vereiste om zoiets netjes te maken.
Kwa schoonheidsfoutjes denk ik dat het 2 bumpers en grille spuiten wordt.
Plus nog van die kleine dingetjes wat je zelf toch wilt vervangen.
En de wielranden, tja, net een tijdbom, hoe je het behandeld wordt het slechter of blijft het netjes voor een bepaalde tijd...

Astra 1: 2000,- bovengenoemde.
Astra 2: 1750,- die blauwe, verder nagenoeg standaard, zichtbare roest, minder km's, wel ingevoerd.
Astra 3: 2000,- origineel een c20ne geweest, maar beetje rommelig een c20xe ingebouwd, verder ook wel iets roest.
Astra 4: 1500,- vandaag even gebeld, roest vervangen, overgespoten in een andere kleur, alleen een c20ne, verder weinig opties, maar technisch wel fris.