Pagina 4 van 8

Geplaatst: 02 sep 2005 18:56
door Sin
4-2-1 bereik je volgens mij meer koppel mee
4-1 meer pk

Geplaatst: 02 sep 2005 19:02
door pluggie
ah okay.

Geplaatst: 02 sep 2005 20:32
door Rallyastra
pluggie schreef:Waarom blijven die pijpen zolang 4 pijpen eigenlijk ?
En niet daar al naar 4-2 ofzo ?

Ik heb er geen verstand van verder, vraag het maar.
Nou dat komt omdat ik nog niet precies weet hoe het gaat lopen en waar er ruimte is voor een collector, heb die pijpen zo lang door laten lopen zodat je ongeveer kunt zien hier het gaat lopen. En ik weet nog niet hoe ik met inventor een collector kan maken, tis best wel een moeilijk programma

Geplaatst: 02 sep 2005 20:48
door Sin
werktuigbouwkunde

isnie echt 3d prog

Geplaatst: 02 sep 2005 22:22
door Rallyastra
Zow dit lijkt er beter op

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 03 sep 2005 23:39
door Rallyastra
Nou vandaag hebben we het blok in de auto gehangen en uitgelijnd hier veeeeeel foto's :wink:

Onderblok helemaal schoongemaakt en opnieuw gespoten

Afbeelding

Kleppendeksel

Afbeelding

Chassis

Afbeelding

Tunnel

Afbeelding

Zuigers zien er nog goed uit

Afbeelding

Lekker hoor een lasapperaat van 17KW :lol:

Afbeelding

Altijd handig om in de schuur te hebben een CNC frees

Afbeelding

Als we dan toch bezig zijn :lol:

Afbeelding

Bak opgehaald vandaag, tis wel een 4 bak maar we gaan de auto alleen voor sprinten gebruiken topsnelheid boeit niet zo

Afbeelding

PU bussen voor de ophaning ( even 20x keer van die dingen bij elkaar denken :wink: )

Afbeelding

Huwelijk tussen de bak en onderblok

Afbeelding

Alu motorsteunen

Afbeelding

Zelf even een takel gemaakt

Afbeelding

Huppakee blokkie dr in

Afbeelding

RVS pijp, gaan we straks gebruiken voor de uitlaat

Afbeelding

Nog meer uitlaat meuk

Afbeelding

Afbeelding

BRZZZZZZZZZZZTTTT

Afbeelding

Lassie die niet likt :lol:

Afbeelding

Kuipstoelen van sparco

Afbeelding

Tuurlijk ook een boorstandaard aanwezig 8)

Afbeelding

Motor al op zn plekkie

Afbeelding

Een paar ophangpunten aan het chassis maken voor de motor rubbers

Afbeelding

Afbeelding

Baksteun ( word allemaal nog netjes afgewerkt

Afbeelding

Ophangpunt klaar

Afbeelding

Afbeelding

Dat lijkt er al meer op, kuipstoelen moeten nog lager komen alleen moeten we het chassis iets breder maken

Afbeelding

En hij hangt 8)

Afbeelding

Andere kant

Afbeelding

Stoelen van achter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsja wat moet ik hier nou van zeggen :lol:

Afbeelding

Van deze kant hoop je hem niet vaak te zien :lol: dan kon het wel eens zijn dat de auto boven op je lag

Afbeelding

Carter er iets onderuit voor rijwind koeling en een lager zwaartepunt

Afbeelding

Nou dat was het wel even weer :lol:

Geplaatst: 03 sep 2005 23:44
door GSi Twente
Super goed bezig! :D

Wordt tijd dat ik binnenkort kom buurten. :wink:

Geplaatst: 03 sep 2005 23:47
door Dafly
Wel een beetje gaaf! ben vet benieuwd naar de verdere vorderingen

Succes!

Geplaatst: 04 sep 2005 09:29
door Laagvlieger
Leuk man!!!!
:D

Geplaatst: 06 sep 2005 15:34
door Rallyastra
Er komt als goed is een Omega 3000 diff onder met sper, alleen nog even kijken hoe we uit komen met het geld. Foto's zal ik wel even plaatsen als we weer wat gedaan hebben :wink:

Geplaatst: 06 sep 2005 17:45
door Melbo
Rallyastra schreef:Kleppendeksel

Afbeelding

Afbeelding
Watskeburt met die PIMP klepjesdeksel?? :o :wink:

Geplaatst: 06 sep 2005 17:50
door Rallyastra
watahyahknow schreef:ziet er prachtig uit , zou je de middentunnel niet iets smaller kunnen maken inplaats van de auto breder om de stoelen te kunnen monteren das volgens mij minder werk .
Tunnel word ook iets smaller alleen hij kan niet te smal omdat je cardan as ook een uitslag heeft van een halve cm.

@melbo dit kleppendeksel hadden we er alleen even voor de foto op gelegd, kop en alles zit nog gewoon los want we moeten alle pakkingen en keerringen nog vervangen. Blok hangt er nu alleen in zodat we de rest van de auto er omheen kunnen bouwen, dan gaat het blok er uit als het hele chassis klaar is dan stralen en poedercoaten 8)

Geplaatst: 07 sep 2005 18:17
door Rallyastra
Update van het chassis

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 08 sep 2005 16:42
door Rallyastra
Bedankt voor de info maar het is alleen nog maar een update van het chassis, er komen nog veel meer diagonalen in anders houd die het idd niet :wink:

Geplaatst: 10 okt 2005 18:56
door Rallyastra
Nou de motor gaat ook al in de verkoop, gaat niks meer worden met het project hoor :(

Geplaatst: 10 okt 2005 19:29
door Laagvlieger
waarom nie dan?
Je was net zo lekker bezig....

Geplaatst: 10 okt 2005 20:10
door Sounddragon
Zaf het blokkie ook al staan idd, en waarom mag 'ie voor zo weinug weg dan ???? 350 € is geen geld man :? , blokkie is hardstikke netjes... (of is dat alleen maar de buitenkant ??)...

Ikke nie snappie :(

Geplaatst: 10 okt 2005 20:25
door pluggie
Ik ook nie snap nie !

Ik ben voor mijn kopje daalijk aan onderdelen tussen de 3 en 400 euro kwijt, verkoop jij heel blok voor, of der moet wat mee zijn idd.

Geplaatst: 10 okt 2005 21:59
door Rallyastra
Ik heb het blok zelf ook goedkoop gekocht dus ik hoef er geen woekerwinsten aan te maken. Nou ik steek jullie de gek maar aan eigenlijk, want we hebben een turbo blok voor de super 7 :wink: :lol: altijd leuk om even wat lui op stang te jagen :lol:

Geplaatst: 10 okt 2005 22:28
door Sounddragon
Lamzak :lol:

Vandáár dat plaatje bij het spelletje :twisted:

Geplaatst: 10 okt 2005 22:51
door Rallyastra
:lol: Tja die kameraad van mij wou eerst die LET in zn Frontera zetten, alleen gaat dat niet echt goed komen de eerste bocht lig je op de kant volgens mij :lol: dus tja nu hebben we straks 1 pk per 2 kilo. We gaan binnenkort ook weer verder, het was even wachten op wat onderdelen.

- Stuurhuis C Kadett binnen
- RVS staal voor de ophaning is in bestelling nog
- Omega 3000 Sper binnen
- Schokdempers in bestelling

Als het RVS binnen is dan gaan we weer verder, ook hangen we gelijk het turbo blok er in zodat we alles even kunnen uit meten. Volgende stappen moeten we nog doen

- Fase 1 chassis bouwen

We moeten de ophaning nog aan het chassis bevestigen, verder komt er nog een complete rolkooi binnen in het frame weer, mocht je nou een keer een tepper maken is het frame de kreukelzone en de rolkooi de bescherming. Dan het complete frame aflassen en alle naden na lopen.

- Fase 2 motor aanpassen

Carter aanpassen, verder moeten we nog een intercooler op maat maken en de inlaat naar links verplaatsen. De intercooler maken we van een vrachtwagen intercooler die we op maat maken.

- Fase 3 chassis afbouwen

Plaatwerk op maat maken en zorgen dat alles netjes besterm is, verder gaan we gebruik maken van aluminium en carbon panelen.

- Fase 4 Afwerking

Alles klaar maken voor het poedercoaten en onderdelen spuiten

- Fase 5

Auto weer opbouwen en aan het lopen maken


Nog genoeg werk voor de boeg maar over een half jaar moet hij toch wel klaar zijn 8)

Check dit

http://www.mathijssentechnics.nl

en dan even de galerij dan Super 7

Geplaatst: 11 okt 2005 10:24
door Melbo
Vette shit hoor...ben benieuwd wat dat gaat doen! :P

Geplaatst: 11 okt 2005 14:20
door DayWaLk3R
Melbo schreef:Vette shit hoor...ben benieuwd wat dat gaat doen! :P
ik gok op VLIEGEN :shock: