
Mn nieuwe turbo project
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
Hoi Robbie
Ziet er veel belovend uit
Hij is een heel stuk groter als de k16,moet je nog veel ruimte maken tussen het blok en de radiateur
ik heb mijn ic achter mijn gril zitten waardoor mijn radiateur iets naar achterren kwam dus ik zowiezo al weinig ruimte maar moet ooit ook geloven aan een grotere turbo
grtjs jeffrey
Ziet er veel belovend uit

Hij is een heel stuk groter als de k16,moet je nog veel ruimte maken tussen het blok en de radiateur

ik heb mijn ic achter mijn gril zitten waardoor mijn radiateur iets naar achterren kwam dus ik zowiezo al weinig ruimte maar moet ooit ook geloven aan een grotere turbo
grtjs jeffrey
Gang is alles
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Tis idd HEEL veel zoek en puzzelwerk. Goeie collector waar de 4 pijpen bij mekaar komen in de flens van het spruitstuk is een énorm *piep* werk.
Hoeveel het gaat opbrengen zal afhangen van hoe goed onze zelfbouwdelen zijn, en de afstelling.
Dus durf er niet echt voorspellingen over te doen wat het vermogen/koppel zal worden. De turbo heeft een flowcapaciteit van ca 600pk dus daar gaat het niet aan liggen.
even vergelijk, GT28R vs GT35R


Hoeveel het gaat opbrengen zal afhangen van hoe goed onze zelfbouwdelen zijn, en de afstelling.
Dus durf er niet echt voorspellingen over te doen wat het vermogen/koppel zal worden. De turbo heeft een flowcapaciteit van ca 600pk dus daar gaat het niet aan liggen.
even vergelijk, GT28R vs GT35R
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Das een lekker verschil.. Je blaast je jezelf en de auto straks flink van de plek..RobbieS schreef:Tis idd HEEL veel zoek en puzzelwerk. Goeie collector waar de 4 pijpen bij mekaar komen in de flens van het spruitstuk is een énorm *piep* werk.
Hoeveel het gaat opbrengen zal afhangen van hoe goed onze zelfbouwdelen zijn, en de afstelling.
Dus durf er niet echt voorspellingen over te doen wat het vermogen/koppel zal worden. De turbo heeft een flowcapaciteit van ca 600pk dus daar gaat het niet aan liggen.
even vergelijk, GT28R vs GT35R
hmmz de pepsi is ook in de aanbeiding lol
Tekst..
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
En volgens mij krijt ie dan ERNSTIG ruimtetekort ... volgens mij word het behoorlijk kutten en puzzelen met 1 Garrett + spruitstuk .... OOOFFFF motorruimte vergoten misschien?? Beetje verlengen zou geen probleem mogen zijn denk ikRallyastra schreef:Volgens mij gaat hij gewoon een BI turbo setup makenkleine turbo voor meer koppel onder in toeren de grote turbo voor de pk's bovenin

323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
GT28R + mn oude motor en F28 zijn verkocht.Rallyastra schreef:Wat doe je met je oude turbo robbie ? weet er anders misschien nog wel iemand voor
Maar als er serieuze interesse is kan ik wel aan turbo's komen, heb goede contacten met iemand uit Duitsland die Garrett's importeerd.
Spruitstukken en downpipes kan ik ook nog regelen omdat we materiaal in grotere aantallen moesten afnemen. Genoeg materiaal voor een turbokit of 7.
Dus als er liefhebbers zijn, er is vanalles mogelijk.....
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dus je begint met een ander LET blok? En een andere bak? Wel weer en F28 bak?RobbieS schreef:GT28R + mn oude motor en F28 zijn verkocht.Rallyastra schreef:Wat doe je met je oude turbo robbie ? weet er anders misschien nog wel iemand voor
Maar als er serieuze interesse is kan ik wel aan turbo's komen, heb goede contacten met iemand uit Duitsland die Garrett's importeerd.
Spruitstukken en downpipes kan ik ook nog regelen omdat we materiaal in grotere aantallen moesten afnemen. Genoeg materiaal voor een turbokit of 7.
Dus als er liefhebbers zijn, er is vanalles mogelijk.....
Tekst..
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Versnellingsbak ben ik nog over aant rond informeren of er evt alternatieven zijn voor de F28. Maar tot nu toe weinig andere opties.
Die rechte vertandingskits zijn er niet voor de F28 zover ik heb opgevangen, en quaiffekits voor een F20 houden maar tot 300pk.
Bovendien vind ik die dogboxen veel te duur.
Dus het zal wss wel een normale F28 worden met sper. De enige bak waarvan ik enigszins weet dat ie het kan houden bij deze vermogens.
Of iemand hier moet nog wat alternatieven hebben.
@vexz ik begin niet met een ander LET blok, maar een kale 2liter, onderblok van een ecotec en een kop van een C20xe.
Die rechte vertandingskits zijn er niet voor de F28 zover ik heb opgevangen, en quaiffekits voor een F20 houden maar tot 300pk.
Bovendien vind ik die dogboxen veel te duur.
Dus het zal wss wel een normale F28 worden met sper. De enige bak waarvan ik enigszins weet dat ie het kan houden bij deze vermogens.
Of iemand hier moet nog wat alternatieven hebben.
@vexz ik begin niet met een ander LET blok, maar een kale 2liter, onderblok van een ecotec en een kop van een C20xe.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
we zijn weer bezig geweest
collector, heeft even geduurt maar dan heb je wel wat.



iets in deze geest moet het spruitstuk gaan worden, equal lengt runners. Deze steekt nu in een T25flens voor een vriend, maar de mijne zal ook zoiets worden. Alleen dan in een grotere turboflens en met een uitgang voor de externe wastegate.



collector, heeft even geduurt maar dan heb je wel wat.
iets in deze geest moet het spruitstuk gaan worden, equal lengt runners. Deze steekt nu in een T25flens voor een vriend, maar de mijne zal ook zoiets worden. Alleen dan in een grotere turboflens en met een uitgang voor de externe wastegate.
Laatst gewijzigd door RobbieS op 12 aug 2005 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"