KS"859" KOP GESCHEURD
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
Zeg heb ik het mis of zijn die C20XE's met die 859 koppen ook XE's met hun ijzeren carterpan i.p.v. alu met koelribben carterpan zoals bij mij?
Ik zag het in ieder geval wel al eens zo'n ijzeren carterpan bij een 94 C20XE Ik schrok me een bult
Is opel beginnen besparen in productie toen?
Had beter toen ook gekeken welke kop daar op zat.
Mijn koppie
Ik zag het in ieder geval wel al eens zo'n ijzeren carterpan bij een 94 C20XE Ik schrok me een bult
Is opel beginnen besparen in productie toen?
Had beter toen ook gekeken welke kop daar op zat.
Mijn koppie
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
Jep wist ik idd.Charles 16V schreef:dat is een ks 700 kop. zie je duidelijk staan
Maar ik trok die foto onlangs en nu het hier toch over typen koppen ging dacht ik effe uploade.
Nee maar echt toen 2 jaar geleden op de afbraak kwam waren ze er net eentje aan het slopen met 70000 KM
Stond tot op de laatste vijs origineel zelf de velgen!
Zeker van een hippe 50ger die hem niet meer onder controle had geweest
Daar kwam een C20XE uit met een ijzeren carter.
En de stroom verdeler was ook een nieuwer systeem dan bij mij
Net omdat het me zo verbaasde ging ik dichter bij kijken en ik moet zeggen dat dit toch sterk leek op het blokkie zn originele pan en dichtingen.
Zou me verwonderen mocht die pan er al ooit es afgehaald zijn.
Nu ja kan altijd knoeiwerk van een of ander lul zijn he.
Indien niet hoeven jullie niet te schrikken als jullie er ooit es eentje zien.
The brand new budget C20XE
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer:
Ik zou het echt niet weten.pluggie schreef:Komen KS400s nu later dan KS700s ?
Dat wil ik even weten.
Mijn blok komt uit een engelse calibra van 1992 dus als ik daar op af ga zou ik zo zeggen dat dit inderdaad het geval is.
Maar durf het echt niet te zeggen.
Van motornummer tot motornummer niet op te zoeken?
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
- Locatie: ridderkerk
- Contacteer:
de ks 400 koppen zijn de laatste serie
deze koppen schijnen los te komen van de koppakking zodat je dus olie water mengsel krijgt
de 700 serie is vanaf 1989 tot 1992/1993 geplaatst
deze is harder als de coscast kop maar scheurt ook op het olie water kanaal (buisje persen is de oplossing)
bij de 400 koppen is het een kwestie van nieuwe rekbouten omdat deze loslopen geen schade aan olie water kanaal dus
neem voor de zekerheid even contact op met ddv of andre botter voor een bypass (andre botter is die gene met die goude kleurige kadett turbo)
bypass buiten om schijnt niet zo goed te zijn scheuren enz enz
deze koppen schijnen los te komen van de koppakking zodat je dus olie water mengsel krijgt
de 700 serie is vanaf 1989 tot 1992/1993 geplaatst
deze is harder als de coscast kop maar scheurt ook op het olie water kanaal (buisje persen is de oplossing)
bij de 400 koppen is het een kwestie van nieuwe rekbouten omdat deze loslopen geen schade aan olie water kanaal dus
neem voor de zekerheid even contact op met ddv of andre botter voor een bypass (andre botter is die gene met die goude kleurige kadett turbo)
bypass buiten om schijnt niet zo goed te zijn scheuren enz enz
volle tank voor 19 euro hahahahaha
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nu je dat zo zegt bedenk ik mij ook ineens wat, had toen een blokkie die ik aan GSi twente heb verkocht daar zou ook de kop van gescheurd zijn maar bleek ook alleen de koppakking te zijn, was de zelfde kop volgens mijLaagvlieger schreef:Dus als ik het goed begrijp scheurt een KS400/859 kop niet, maar is het du sgewoon puur koppakking probleem. Kopje deraf, nieuw koppakking, nieuwe bouten (zo en zo als je kop loshaalt) klaar?
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: