KS"859" KOP GESCHEURD

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Heb net ook even gekeken, heb KS700 kop.
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

kheb net ook weer gekeken nog steed 859.
blijf net zolang kijken totdat er 700 op staat.
officier Groeneveld is 8)
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Kan je lang blijven kijken denk ik :(
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

Ja kheb de tijd.rijden doek namelijk nie meer met die KS 666
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Ik wil het eigenlijk al niet eens weten met al die motor ellende uit het verleden....... maar maak wel kans op 859 ivm 93er m2.8.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

gewoon niet kijken.

Tís eigenlijk alllemaal plug's zn schuld. :wink:

zonder hem had ik nu nog in mn droomwereldje gezeten
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

Bericht door djfloske »

ik zal ook eens gaan kijken :? :D
Ecotec Powerrrrrrr
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

Zeg heb ik het mis of zijn die C20XE's met die 859 koppen ook XE's met hun ijzeren carterpan i.p.v. alu met koelribben carterpan zoals bij mij?
Ik zag het in ieder geval wel al eens zo'n ijzeren carterpan bij een 94 C20XE :shock: Ik schrok me een bult :shock:
Is opel beginnen besparen in productie toen?
Had beter toen ook gekeken welke kop daar op zat.

Mijn koppie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Jij hebt een gewone kop, geen coscast kan niet zien of je een 400 of een 700 hebt maar coscast is het iig niet
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

neu dat lijkt me niks ermee te maken hebben
C20NE heeft ijzeren pan die past ook op XE

kunnen ze soms wel op XE zetten omda alu wat sneller haarscheurtjes heeft en lekt
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Weg gewichtsbesparing :cry: :cry: :cry: :lol: :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

dat is een ks 700 kop. zie je duidelijk staan
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

Charles 16V schreef:dat is een ks 700 kop. zie je duidelijk staan
Jep wist ik idd.
Maar ik trok die foto onlangs en nu het hier toch over typen koppen ging dacht ik effe uploade.
Nee maar echt toen 2 jaar geleden op de afbraak kwam waren ze er net eentje aan het slopen met 70000 KM
Stond tot op de laatste vijs origineel zelf de velgen!
Zeker van een hippe 50ger die hem niet meer onder controle had geweest :lol:
Daar kwam een C20XE uit met een ijzeren carter.
En de stroom verdeler was ook een nieuwer systeem dan bij mij
Net omdat het me zo verbaasde ging ik dichter bij kijken en ik moet zeggen dat dit toch sterk leek op het blokkie zn originele pan en dichtingen.
Zou me verwonderen mocht die pan er al ooit es afgehaald zijn.
Nu ja kan altijd knoeiwerk van een of ander lul zijn he.
Indien niet hoeven jullie niet te schrikken als jullie er ooit es eentje zien.

The brand new budget C20XE :D :lol: :lol:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Komen KS400s nu later dan KS700s ?

Dat wil ik even weten.
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

pluggie schreef:Komen KS400s nu later dan KS700s ?

Dat wil ik even weten.
Ik zou het echt niet weten.
Mijn blok komt uit een engelse calibra van 1992 dus als ik daar op af ga zou ik zo zeggen dat dit inderdaad het geval is.
Maar durf het echt niet te zeggen.
Van motornummer tot motornummer niet op te zoeken?
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Die 859 kop is daar niet preventief wat aan de te doen? Olie water kanaal reparatie van te voren ofzo? Of is het zowiezo een lost cause :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Tekst..
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

de ks 400 koppen zijn de laatste serie

deze koppen schijnen los te komen van de koppakking zodat je dus olie water mengsel krijgt

de 700 serie is vanaf 1989 tot 1992/1993 geplaatst
deze is harder als de coscast kop maar scheurt ook op het olie water kanaal (buisje persen is de oplossing)

bij de 400 koppen is het een kwestie van nieuwe rekbouten omdat deze loslopen geen schade aan olie water kanaal dus


neem voor de zekerheid even contact op met ddv of andre botter voor een bypass (andre botter is die gene met die goude kleurige kadett turbo)

bypass buiten om schijnt niet zo goed te zijn scheuren enz enz
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

opelforum schreef:turbo)

bypass buiten om schijnt niet zo goed te zijn scheuren enz enz
Idd dit vertelde ddv mij ook. Omdat hij dan altijd bij die koppeling na een tijd kon gaan lekken enz.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Dus als ik het goed begrijp scheurt een KS400/859 kop niet, maar is het du sgewoon puur koppakking probleem. Kopje deraf, nieuw koppakking, nieuwe bouten (zo en zo als je kop loshaalt) klaar?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

ja dat maak ik ook op uit het verhaal.

maar waarom zijn er bij de ks400/859 dan geen olie water kanaal problemen.
is toch raar want die koppen zijn zachter dan de 700.

dan moet dus de constructie van die olie kanalen in een ks400 kop anders zijn lijkt me?
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

een zachter materiaal zal elastischer reageren op temperaturuswisselimgen dan een harder materiaal he.
Klinkt wel logisch dan dat ze niet zouden scheuren.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Of je bekijkt het zo,
Ze zacht dat ze eerste kapot gaan bij de koppakking.

maar ja blijft gewoon klote want heb ook al weer verhalen gehoord van als je enmaal een kop er vanafhaalt dat hij dan weer meer kans maakt om te lekken.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Laagvlieger schreef:Dus als ik het goed begrijp scheurt een KS400/859 kop niet, maar is het du sgewoon puur koppakking probleem. Kopje deraf, nieuw koppakking, nieuwe bouten (zo en zo als je kop loshaalt) klaar?
Nu je dat zo zegt bedenk ik mij ook ineens wat, had toen een blokkie die ik aan GSi twente heb verkocht daar zou ook de kop van gescheurd zijn maar bleek ook alleen de koppakking te zijn, was de zelfde kop volgens mij
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

...uiteindelijk kon ook ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen...

Ik heb een Ks 700 kop met dus een M2.8 ! JEUH



:roll:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

even wachten op reactie van Danny....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie