Pagina 4 van 9

Geplaatst: 18 aug 2004 18:00
door RobbieS
Hahaha ja fijn is dat.

Maatje van mij ook met zn peugeot 205 net nadat we de gti motor erin hadden gebouwd. Kijk Robbie heb m aangesloten en hij start al.
Was ie wel bezig filter te wisselen en nog niet de nieuwe erop. Bij zo'n ding zit ie voorop. Pof een straal eruit :lol: :lol:

lekker off-topic, maargoed tis mijn topic ;)

Geplaatst: 18 aug 2004 18:05
door Bossa'
Nou gelukkig liet ik em alleen even stationair draaien,volgens mij draait dan de turbo niet mee... :roll: Maargoed,bouwde dus wel oliedruk op en zodoende spoot het eruit! Mja, morgen verder hobbyen..

Geplaatst: 24 aug 2004 18:27
door RobbieS
Heb ik dus meer als een week voor niks zitten wachten.
Had C&E geinformeerd naar aansluitmateriaal. Heel onduidelijk en slecht geholpen aan de telefoon, bijzonder onvriendelijk. Ik moest maar mailen met foto's. Zo gezegd zo gedaan. Lang geen gehoor. Toen zeiden ze aan de telefoon dat ik maar langs moest komen dat ze het konden zien. Want hij wist niet waarover ik het had. Terwijl die turbo daar gewoon vandaan komt :roll:

Nou ik vandaag dat roteind daarheen gereden. Files, omrijden in Amersfoort ivm werkzaamheden. Kom ik na LANG zoeken aan, sjonge jonge was dat nou HET C&E, midden in een woonwijk in een karig pandje. Had me dat wel heel anders voorgesteld als je de website ziet en leest. Was echt nog aan het twijfelen of het daar wel was, en of er geen borden hingen van een ander adres ofzo.

Kom binnen, "ja daar hebben we niks voor. Moet je zelf laten maken".
Ja ik moest langskomen. Jamaar we doen enkel turbo's, aansluitingen hebben we niet. En ik kon terug. Erg snel afgewimpeld door die lui.
Service is KUT, onvriendelijk als de pest. Ja misschien niet als je daar een nieuwe turbo koopt of laat reviseren als er weer een paar 100 binnengeharkt kan worden.
Snap nu wel dat Mathijssen daar zijn turbo's niet meer heenbrengt. Stelt geen drol voor daar.

Was behoorlijk over de zeik. Hadden ze aan de telefoon ook wel kunnen zeggen, of terugmailen.
Karig kutbedrijf, mij zien ze daar nooit terug :finger: .
Toen dat end weer terug, weer files en tot overmaat van ramp te weinig saus gekregen bij de MAC :D

Nu kan ik alsnog alles zelf op maat laten maken...

Geplaatst: 24 aug 2004 19:07
door Bossa'
Das minder Robbie.. :?

Je zei toch dat Dennis de Vos dezelfde Turbo heeft aangeschaft?Misschien kan je hem even vragen voor een adresje.

Geplaatst: 24 aug 2004 19:16
door RobbieS
Ja maar denk dat Dennis het druk heeft, want mn mails worden niet hard beantwoord, of incompleet beantwoord. Aan de telefoon kon ik ook nog niet echt opmaken hoever ie nu was.

Ik ga hier nog weleens wat rondinformeren bij de Cosworthmannen, en bij wat andere bedrijfjes.

Geplaatst: 24 aug 2004 19:22
door Nick-GSI
RobbieS schreef:Ja maar denk dat Dennis het druk heeft, want mn mails worden niet hard beantwoord, of incompleet beantwoord. Aan de telefoon kon ik ook nog niet echt opmaken hoever ie nu was.

Ik ga hier nog weleens wat rondinformeren bij de Cosworthmannen, en bij wat andere bedrijfjes.
hij heeft ook weinig tijd om zijn e-mail te kijken dus je kan hem beter bellen.

Geplaatst: 24 aug 2004 19:25
door Sounddragon
:shock: :? schiet lekker op dan zeg ....

Zou toch even bij DDV blijven vragen, hij heeft dus waarschijnlijk hetzelfde probleem strax. En als je hem dan tóch op maat moet laten maken, is 2 misschien wel goedkoper als 1 :wink:

Geplaatst: 24 aug 2004 19:31
door RobbieS
Ik heb m al aan de lijn gehad. Maar toen zei hij dat ik over een week of 3 terug moest bellen, dat ie er dan aan zou beginnen.
Maargoed naar zeggen heeft ie de turbo al liggen.

Heb m gemaild, of ie bepaalde tijden meer tijd heeft om het goed te bespreken. Want als ik nu weer ga bellen komt dat ook zo ongeduldig en opdringerig over.

Geplaatst: 23 okt 2004 19:46
door RobbieS
even weer een updateje

heb eindelijk na lang wachten mn spruitstuk binnengekregen.
Zie hier de verzamelde onderdeeltjes. We moeten zelf ook nog wat dingetjes draaien/frezen en lassen, maar dat is niet het meest ingewikkeld.

Wat een kleurenfestijn :lol:
Afbeelding

alle pakkingen nieuw, nieuwe draadeindjes en koperen moeren.
Met dank ook aan de Nissan dealer voor de SUPERservice tijdens het regelen van moeilijk verkrijgbare onderdelen :worship:

Geplaatst: 23 okt 2004 19:53
door Marty
Robbie Robbie Robbie,

JE weet wat de laatste trend is.... ALLES VERKOPEN wat je net hebt gekocht..


Je hebt me nummer toch?

Geplaatst: 23 okt 2004 19:58
door RobbieS
Hahah ja maar ik sla een andere weg in. Ik koop spullen en dan mag jij/jullie het voor 50% duurder van me overkopen :P :lol:

Nee als ik iets koop verkoop ik het niet. Ben een student dus moet ernstig op mn uitgaven letten, daarom dat ik eerst redelijk goed nadenk over hoe en wat.
Heb redelijk goed in mn hoofd zitten hoe de astra moet gaan worden :)
Ben zelf ook erg benieuwd of het allemaal goed gaat lukken. Ben nl de eerste met een C20let die er zo'n Garrett ophangt.
Dennis de Vos heeft er ook een liggen maar is er nog niet echt mee begonnen. Dus ik moest m aan hem laten zien als ie klaar is.

Geplaatst: 23 okt 2004 20:07
door Sounddragon
Ga je nou nog even rollenbanken vóór en na ?????

Moet je eigenlijk wel even doen he..anders weet je gewoon niet wat je gedaan hebt, en hoeveel winst je van je investering hebt..... :wink:

Ben erg benieuwd, ziet er goed uit allemaal..... :thumbsup:

GOED BEZIG GOOS !!!!!

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Geplaatst: 23 okt 2004 20:13
door RobbieS
Ja banken doe ik zeker,
maar ervoor reed ik gewoon helemaal poepie standaard, dus hou ik die op ca 200-210 pk.
Maar ik weet dus niet of deze turbo direct voor meer vermogen zorgt op een standaard motor, omdat de drukregeling gewoon standaard blijft en niet boven de 1 bar gaat. Drukopbouw zelf zou wel een stuk beter moeten zijn.

Het is zo dat deze turbo een stuk meer vermogen KAN geven als een K16 met de juiste aanpassingen. En deze turbo kan dat vermogen ook aan. Als je naar redelijk over de 200 gaat jaag je zo'n K16 flink over zn naad.
Ik zal wel zien wat het gaat brengen, kan nu niet meer terug :D

Geplaatst: 23 okt 2004 20:22
door Sounddragon
Meten is weten he, gokken doe je in het casino 8)

ik zou gewoon even voor en na banken, zeker met blowerblokkies zit er veel verschil in he, als het rendemaent van je turbo nét ietsie minder is, zit je er al gauw 10 PK naast te gokken en heb je strax gewoon meer winst als je denkt....banken :D -> andere föhn -> banken :D :D -> DDV -> banken :D :D :D -> grotere IC -> banken :D :D :D :D -> alwéér DDV :shock: :lol: -> banken :shock: :shock: :shock: :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 23 okt 2004 20:27
door RobbieS
Ik snap wat je bedoeld, ben zelf ook meer van eerst meten.
Maar ik heb geen goede K16 meer liggen, dus banken met een volledig originele setup gaat nie :(
Mn oude K16 was volledig gereviseerd dus die was nog goed, maar al verkocht.

Dus banken poepiestandaard zit er nie in tenzij iemand hier een goede K16 te leen heeft liggen :lol:
Als ik de bank nu op ga zit er een andere turbo op en een grotere intercooler.

Geplaatst: 23 okt 2004 20:31
door Sounddragon
Da's wel jammer dan ja, je had die ouwe K16 natuurlijk ingeruild.....

Mwah, ben toch benieuwd, ga je ook nog chippen dan daarna ????
Dan ben je fase 2 toch ???? 8)

[edit] Owneej :oops: fase 2 is standaard turbo met grotere IC + chippie ,dan wordt dit fase 2.5 :lol: [/edit]

Geplaatst: 23 okt 2004 21:16
door RobbieS
Chippen doe ik niet zomaar, ben ik niet zo heel erg fan van. Liever op maat afgestelde chip. Wanneer weet ik nog niet, maar dan blijft het in eerste instantie even "bescheiden"

Als ik ooit nog eens plannen krijg om het zaakje écht te laten werken ga ik eerst eens kijken of het blok het wel aankan, en zo niet de nodige onderdelen vervangen door veel betere, maar dat is verre toekomstmuziek, want hetgeen wat ik dan zou willen is keiduur en dat geld heb ik gewoon niet.

Eerst zo lekker doortuffen, loopt al prima. En ik heb nog andere projectjes die voorrang krijgen. Ben maar een student dus kan niet met mn geld gooien, dus moet altijd wat langer wachten voordat ik weer eens iets kan kopen. Maar dat maakt de hobby wel leuker, ipv dat je veel geld en het dan op korte termijn zo laat maken.

Geplaatst: 23 okt 2004 21:21
door Metal M GSI
Goed bezig goos!! :D

Geplaatst: 23 okt 2004 21:32
door Bossa'
Ik vind dat je t toch best aardig voor elkaar hebt ..jij als student.

Geplaatst: 24 okt 2004 01:32
door Sounddragon
Bossa' schreef:Ik vind dat je t toch best aardig voor elkaar hebt ..jij als student.
Psies Boss :)

@ Robbie : maar je gaat nu ook al je blok wat meer op zijn falie geven door er een dikkere föhn op te hangen he :wink: en wat dat chippen betreft, denk ik dat je bij Dennis helemaal niet verkeerd zit, want die schrijft de chippies toch ook op maat ???
ALS je trouwens doorgaat met je blok, dan is het misschien ook wel een goed idee om de turbodruk regelbaar te maken, dan blijft je wagen ook goed geschikt om dagelijks mee te rijden en als je even die extra power wilt, dan is het een kwestie van een slingertje aan de knop 8) en je hebt de evt extra slijtage van je blok en turbo zelf in de hand, is volgens mij echt ideaal... :)

Geplaatst: 24 okt 2004 02:02
door Rallyastra
Sounddragon schreef: @ Robbie : maar je gaat nu ook al je blok wat meer op zijn falie geven door er een dikkere föhn op te hangen he
Turbo is niet dikker alleen betrouwbaarder als de K16 :wink:

Geplaatst: 24 okt 2004 02:06
door Nick-GSI
Goed bezig robbie!!!!

Geplaatst: 24 okt 2004 05:16
door sandro
mooi project hoor..ga zo door...

even eenvraag heb jij de originele lucht filter of heb jij een open lucht filter????

als je de originele hebt ..past deze zonder aanpassen????

sandro

Geplaatst: 24 okt 2004 09:46
door bobosocka
K heb nog nooit een Astra LET gezien met orgineel filter. Volgens mij past dat geeneens.

Geplaatst: 24 okt 2004 09:51
door Bossa'
bobosocka schreef:K heb nog nooit een Astra LET gezien met orgineel filter. Volgens mij past dat geeneens.
Dit is er toch 1 met origineel luchtfilterbak?

Afbeelding