Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Mikeopel schreef:ok.
ik wil gewoon weten waar opel toentertijd foutjes over het hooft gezien heeft.
en dat verbeteren en extra aan passen.
mijn intentie is de 300kph aan gaan tikken en hopelijk er over heen en dat niet met absurd veel vermogen (bijv 600pk)
aerodynamica is voor meer dan 75% de boos doener dat je meestal niet sneller gaat.
wie snel wil zijn moet gewoon gestroomlijnt zijn
Nah als iedereen klaar is met het 'nut ervan te bekritiseren' zou ik graag hierop in willen haken;
heb je hier toevallig nog naar gekeken?
Alsin, hoeveel het zou schelen (los van nuttig op een straat met drempels), het gaat naar het idee wat erachter zit.
renej schreef:
Dat denk ik ook lekker, voor de openbare weg 50/60 en 120/130 harder mag je niet want dan ben je een grote crimineel tegenwoordig,
auto wil met of zonder dicht gespijkerde bodem ook 120.
m1/m3/m5 zijn puur sportauto`s maar hoe denk je dat zo`n bodem na 3 jaar gebruik in NL eruit ziet met alle drempels, denk niet dat er veel van over blijft.
Als je een auto hebt speciaal voor racen kan ik er nog enigszins inkomen. maar voor op de openbare weg.......
koop een seat marbella, die gaan ook 120. weinig verbruik
Ik hoef niet zuinig te rijden, maar schijnbaar slaat hier iets toe dat de gsi zuinig moet gaan rijden van sommigen door de bodem maar dicht te maken kom jongens spul is 20 jaar oud.....
kun je niet vergelijken met die milieu troep van tegenwoordig.
renej schreef:
Dat denk ik ook lekker, voor de openbare weg 50/60 en 120/130 harder mag je niet want dan ben je een grote crimineel tegenwoordig,
auto wil met of zonder dicht gespijkerde bodem ook 120.
m1/m3/m5 zijn puur sportauto`s maar hoe denk je dat zo`n bodem na 3 jaar gebruik in NL eruit ziet met alle drempels, denk niet dat er veel van over blijft.
Als je een auto hebt speciaal voor racen kan ik er nog enigszins inkomen. maar voor op de openbare weg.......
koop een seat marbella, die gaan ook 120. weinig verbruik
Ik hoef niet zuinig te rijden, maar schijnbaar slaat hier iets toe dat de gsi zuinig moet gaan rijden van sommigen door de bodem maar dicht te maken kom jongens spul is 20 jaar oud.....
kun je niet vergelijken met die milieu troep van tegenwoordig.
Voor zover ik het begrepen heb is het niet om m zuiniger te maken, maar om met aerodynamica hetzelfde te bereiken als een (veel) zwaarder blok. Dat de auto zuiniger kan worden van platmaken is een bijkomend voordeel.
Dat denk ik ook lekker, voor de openbare weg 50/60 en 120/130 harder mag je niet want dan ben je een grote crimineel tegenwoordig,
auto wil met of zonder dicht gespijkerde bodem ook 120.
m1/m3/m5 zijn puur sportauto`s maar hoe denk je dat zo`n bodem na 3 jaar gebruik in NL eruit ziet met alle drempels, denk niet dat er veel van over blijft.
Als je een auto hebt speciaal voor racen kan ik er nog enigszins inkomen. maar voor op de openbare weg.......[/quote]
koop een seat marbella, die gaan ook 120. weinig verbruik[/quote]
Ik hoef niet zuinig te rijden, maar schijnbaar slaat hier iets toe dat de gsi zuinig moet gaan rijden van sommigen door de bodem maar dicht te maken kom jongens spul is 20 jaar oud.....
kun je niet vergelijken met die milieu troep van tegenwoordig.[/quote]
Voor zover ik het begrepen heb is het niet om m zuiniger te maken, maar om met aerodynamica hetzelfde te bereiken als een (veel) zwaarder blok. Dat de auto zuiniger kan worden van platmaken is een bijkomend voordeel.[/quote]
Wat is nu het voordeel hiervan op de openbare weg totaal 0, 130 is eind wat je mag ga je harder kom je op de foto op een racebaan kun je onbeperkt jagen zo hard als je wil. ik zie totaal het nut er niet van in om een auto van 20 jaar auto de aerodynamica te verbeteren.
1. openbare weg heb je er geen r*k aan
2. auto zijn inmiddels de meeste +20 jaar oud
3. de gsi is al oude techniek motors zijn qua techniek allang achterhaald
4. Als je een gsi maakt voor een racebaan kan ik er inkomen dat je tot het uiterste wilt gaan maar alles wat het kost om te maken kun je beter een andere auto kopen voor het racen waar het model al veel doet.
5. Een orginele gsi is nog zeldzamer dan een met een dichte bodem.
6. Denk dat je beter geld in een gsi kunt steken en er een orgineel juweeltje van kunt maken die later meer opbrengt.
7. Een gsi die al vol hangt met extra tupperware etc beland voor de 100% op de sloop is geen vraag naar
8. tijdje terug stond er een orginele c20xe op marktplaats.nl die was zomaar verkocht.
9. vraag hier vaker gesteld wie bezit hier nog een orginele gsi antwoordt.. eigenlijks niemand.
Kijk, je hoeft het niet te doen Rene
En als je nou dolgraag de GSi rijdt, dan ga je toch geen andere auto kopen omdat het model beter is om te racen? Dan pak je gewoon de GSi en ga je zulke dingen doen.
Het zijn gewoon mensen die hardop denken en dan een keer een ander onderwerp aansnijden dan je GSi 100% origineel laten.
Er is nog niemand die het gedaan heeft he.
En als antwoord op je punt 9: ik
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
pascal1109 schreef:Kijk, je hoeft het niet te doen Rene
En als je nou dolgraag de GSi rijdt, dan ga je toch geen andere auto kopen omdat het model beter is om te racen? Dan pak je gewoon de GSi en ga je zulke dingen doen.
Het zijn gewoon mensen die hardop denken en dan een keer een ander onderwerp aansnijden dan je GSi 100% origineel laten.
Er is nog niemand die het gedaan heeft he.
En als antwoord op je punt 9: ik
Ik zeg ook niet dat hij het niet mag/moet doen het heeft totaal geen nut voor de openbare weg om een auto van 20+ jaar nog enigszins te veranderen.
waar kan ik eigenlijks foto`s vinden van dat juweeltje van jou ben wel erg benieuwd...
Je auto opbouwen en in een schuur zetten is ook redelijk nutteloos toch, want een auto is gemaakt om te rijden en niet om te staan. Zo is er voor alles wat wij doen wat te zeggen.
Het houdt je bezig, is toch leuk om te zien toch
Wie weet wat eruit komt. Voorlopig is het alleen speculatie.
En mijn wagen is te bewonderen in mijn garage. Foto's zijn (nog) niet geplaatst hier
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
pascal1109 schreef:Je auto opbouwen en in een schuur zetten is ook redelijk nutteloos toch, want een auto is gemaakt om te rijden en niet om te staan. Zo is er voor alles wat wij doen wat te zeggen.
Het houdt je bezig, is toch leuk om te zien toch
Wie weet wat eruit komt. Voorlopig is het alleen speculatie.
En mijn wagen is te bewonderen in mijn garage. Foto's zijn (nog) niet geplaatst hier
Blijft hij wel het langste goed!
Foto`s nog niet geplaatst is dat om een reden of.....
renej schreef:
Blijft hij wel het langste goed!
Foto`s nog niet geplaatst is dat om een reden of.....
True, maar niet iedereen denkt zo.
En ja, is voor een reden
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
mijn astra station c20xe is ook nog helemaal origineel. rijd er iedere dag mee.
iets exclusiver die station, zijn er bar weinig van met origineel c20xe
garage is niet echt goed voor een gsi tenzij ie verwarmd is of zeer goed geventileerd,
renej schreef:
Blijft hij wel het langste goed!
Foto`s nog niet geplaatst is dat om een reden of.....
True, maar niet iedereen denkt zo.
En ja, is voor een reden
zonde zonde zonde deel het met de mede gsi rijders
oenatje schreef:mijn astra station c20xe is ook nog helemaal origineel. rijd er iedere dag mee.
iets exclusiver die station, zijn er bar weinig van met origineel c20xe
garage is niet echt goed voor een gsi tenzij ie verwarmd is of zeer goed geventileerd,
Denk dat jij nog de enigste bent in NL, ventilatie is juist dodelijk voor een auto daarom staat hij in een geïsoleerde garage met vochtvreters in de auto en is nu harstikke droog.
renej schreef:
zonde zonde zonde deel het met de mede gsi rijders
Komt goed
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
geisoleerd en verwarmd is beter, maar als je dat niet hebt is een carpoort beter omdat in de garage je gsi te lang nat blijft als je in de regen ofzo gereden hebt. eigenlijk moet je met een museumstuk niet in de regen rijden
oenatje schreef:geisoleerd en verwarmd is beter, maar als je dat niet hebt is een carpoort beter omdat in de garage je gsi te lang nat blijft als je in de regen ofzo gereden hebt. eigenlijk moet je met een museumstuk niet in de regen rijden
uhh maar ik rij ook nooit in de regen met de rode gsi die komt alleen buiten met mooi droog weer, en in de winter staat hij altijd binnen, met regen ook, zelfs als het dreigt naar regen komt hij niet buiten. hebben we samen ooit eens afgesproken
Mikeopel schreef:deze topic is ook weer verkracht...
Mee eens dat we afwijken van het topic; daarom vraag ik dan ook of je toevallig al wat gespeeld hebt met het model wat er nagebouwd zou worden aan de hand van foto's? Praktisch of Niet-Praktisch ik vind het een erg interessant onderwerp.
Mikeopel schreef:deze topic is ook weer verkracht...
Mee eens dat we afwijken van het topic; daarom vraag ik dan ook of je toevallig al wat gespeeld hebt met het model wat er nagebouwd zou worden aan de hand van foto's? Praktisch of Niet-Praktisch ik vind het een erg interessant onderwerp.
deels mee eens, maar het nut ervan om de aerodynamica nu nog te verbeteren zeg ik op mijn beurt nee, 20+ jaar oud de meesten moet je niet meer aan rommelen heeft geen zin het blijft oude techniek.
Denk dat je beter bij de dealer nog de bodemplaat onder de motor kunt bestellen heb je die vast dicht en is dan ook nog origineel, ik heb een gehad maar die was aangetast door de tijd anders had ik hem in een envelop opgestuurd naar de ontwikkelaar hier.
Mikeopel schreef:deze topic is ook weer verkracht...
Mee eens dat we afwijken van het topic; daarom vraag ik dan ook of je toevallig al wat gespeeld hebt met het model wat er nagebouwd zou worden aan de hand van foto's? Praktisch of Niet-Praktisch ik vind het een erg interessant onderwerp.
deels mee eens, maar het nut ervan om de aerodynamica nu nog te verbeteren zeg ik op mijn beurt nee, 20+ jaar oud de meesten moet je niet meer aan rommelen heeft geen zin het blijft oude techniek.
Denk dat je beter bij de dealer nog de bodemplaat onder de motor kunt bestellen heb je die vast dicht en is dan ook nog origineel, ik heb een gehad maar die was aangetast door de tijd anders had ik hem in een envelop opgestuurd naar de ontwikkelaar hier.
owjaah wat denk je van de luchtvaart dan is toch ook al een heel oud techniek ofniet dan ? en dat wordt vandaag de dag ook nog verder en verder ontwikkeld net zoals met voertuigen en dat betekent niet dat je het niet kunt toepassen op oudere generatie voertuigen oude en nieuwe generatie combineren is juist om er nog meer uit te halen wat er in zit . al vind jij dat van niet het is een mening dat mag je hebben ....
ik kan er nog veel meer dingen over zeggen maar dat doe ik niet ,, dit is het laaste wat ik er over zeg ,,,,EN NU BACK ON TOPIC !!!!!!!!!
WestCoastPromo Team BonrathPromo Team Shell Helix Promo Team IrmscherPromo Team Astra GSi 2.0 8V (Becomes a C20XE M2.5) Astra GSi 2.0 16V (C20XE M2.8 )
DarkDaedelus schreef:Mee eens dat we afwijken van het topic; daarom vraag ik dan ook of je toevallig al wat gespeeld hebt met het model wat er nagebouwd zou worden aan de hand van foto's? Praktisch of Niet-Praktisch ik vind het een erg interessant onderwerp.
deels mee eens, maar het nut ervan om de aerodynamica nu nog te verbeteren zeg ik op mijn beurt nee, 20+ jaar oud de meesten moet je niet meer aan rommelen heeft geen zin het blijft oude techniek.
Denk dat je beter bij de dealer nog de bodemplaat onder de motor kunt bestellen heb je die vast dicht en is dan ook nog origineel, ik heb een gehad maar die was aangetast door de tijd anders had ik hem in een envelop opgestuurd naar de ontwikkelaar hier.
owjaah wat denk je van de luchtvaart dan is toch ook al een heel oud techniek ofniet dan ? en dat wordt vandaag de dag ook nog verder en verder ontwikkeld net zoals met voertuigen en dat betekent niet dat je het niet kunt toepassen op oudere generatie voertuigen oude en nieuwe generatie combineren is juist om er nog meer uit te halen wat er in zit . al vind jij dat van niet het is een mening dat mag je hebben ....
ik kan er nog veel meer dingen over zeggen maar dat doe ik niet ,, dit is het laaste wat ik er over zeg ,,,,EN NU BACK ON TOPIC !!!!!!!!!
Gaan we nu inderdaad on topic weer dan kunnen jullie een mooie dichte bodem maken voor een 20 jaar oude auto.
ik zou de ramen uit de auto halen dan wil de wind er beter doorheen.
renej schreef:Gaan we nu inderdaad on topic weer dan kunnen jullie een mooie dichte bodem maken voor een 20 jaar oude auto.
ik zou de ramen uit de auto halen dan wil de wind er beter doorheen.
Kom kom het gaat om het idee; maargoed; ramen eruit halen zou ik dan weer niet doen; Wel een mogelijkheid om die raambanden erop te zetten dat je de lijn anders laat lopen; kan de zijraam wel stukje open zonder dat je wind in de auto krijgt
In ieder geval; ik ben echt wel geïnteresseerd in wat eruit komt als je de onderkant daadwerkelijk plat/dicht zou maken.
Weet niet of hier nog verder naar gekeken is geworden ?
renej schreef:Gaan we nu inderdaad on topic weer dan kunnen jullie een mooie dichte bodem maken voor een 20 jaar oude auto.
ik zou de ramen uit de auto halen dan wil de wind er beter doorheen.
Kom kom het gaat om het idee; maargoed; ramen eruit halen zou ik dan weer niet doen; Wel een mogelijkheid om die raambanden erop te zetten dat je de lijn anders laat lopen; kan de zijraam wel stukje open zonder dat je wind in de auto krijgt
In ieder geval; ik ben echt wel geïnteresseerd in wat eruit komt als je de onderkant daadwerkelijk plat/dicht zou maken.
Weet niet of hier nog verder naar gekeken is geworden ?
opel heeft vroeger zelf al een kap ontwikkeld voor onder de motor dan heb je 50% al te pakken. gooi de achterbank eruit isolatie troep eruit scheelt allemaal weer in gewicht.
maargoed ik wens die gene hier succes met de ontwikkeling.
Ik vond hem niet zo handig, bleef allemaal zooi / troep / water / bagger in hangen, wat je subframe e.d. niet ten goede komt.
Maar ja, de functie van dat ding was ook meer beschermend dan de auto meer aerodynamisch maken natuurlijk
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________