Erwin_dude schreef:
heb gewoon minder onderhoudt dan aan de c18xe of c20xe
sja, als je elke keer een andere motor monteerd, heb je inderdaad weinig onderhoud
gisteren avond begaf mijn dynamo het eindelijk eens want hij was tenslote toch al 4 jaar oud! ding gaf 15+volt dus waarschijnlijk spanningsregelaar defect!
nu dacht mr prs; even gauw die dynamo vervangen vandaag! hij had tenslote al een (tijdelijke) vervanger liggen! dus bodemplaat eronderuit en wat ziet hij:
-ashoes van de gedeelde as kapoet! alles onder de zooi!
-korte as: ook ashoes kapoet! ook alles onder de zooi
-radiateur, beugels afgebroken(was al bekend) MAAR de radiateur heeft de kabel van mijn wideband lambda doorgeknipt '-'
oorzaak kapotte wideband dus gevonden
mja, voorbumper, radiateur en intercooler dus ook gelijk maar gedemonteerd
nu lag alles toch los! dus dan maar gelijk goed aan de gang!
-kvs en ruitensproeier tankje gedemonteerd. nieuwe liggen klaar voor montage!
-turbo gedemonteerd! even gecheckt en geen speling op de as
ik had eigenlijk wel verwacht dat hij zo onderhand is wat speling zou hebben?
- gaby,benny,chubby even laten kijken en die zag dus olie zitten op 3 uitlaatkleppen! zou het roken dan toch door versleten klepseals komen??
distributiekap gedemonteerd aangezien de kop eraf moet en de distributie gedaan moet worden.
het nieuwe spul ligt allemaal al grotendeels klaar!
planning staat nu al volgt:
-f28 bak eraf
- quaiffe diff uit de f28 sleutelen
-nieuwe diff lagers laten monteren door gaby
-diff overbouwen in mijn f18wr
-nieuwe pakkingen en keringen in de bak
-omp ongeveerde sinterplaat koppeling,vesterkte drukgroep en sachs druklager monteren.
-f18 bak terug monteren!
daarna
-kop eraf
-uitlaatspruitstuk draadeind uit laten boren(afgebroken vlak aan de kop)
-laten checken of hij nog helemaal vlak is
-hoogte kop checken ivm compressie verhouding
-stoters reinigen
-kop weer terug monteren
-c20xe inlaat nokkenas monteren
als het goed is wou b ? van b&c motorsport:
-kleppen opnieuw inslijpen
-nieuwe klepseals monteren
-verstelbare nokkenas poulies monteren en afstellen!
daarna:
-carterpan demonteren(lekt)
-drijfstanglagers (laten) controleren! en eventueel vervangen
-pakkingen vervangen
-oliedruk meter inbouwen
-oliekoeler monteren!
-aparte 2,5mm voeding voor de brandstofpomp leggen!
-alles weer vullen met het goude goedje van castrol
-porsche remmen demonteren! en 288mm 4gaats turbo remmen erop!
-gsi waaiers erop!
-porsches pesten
-motorrijders laten schrikken
-rondjes rijden om calibra's/astra v6jes
-bier drinken
-keihard verder aan mijn corsa