Pagina 4 van 6

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Geplaatst: 14 jan 2012 20:53
door Mikeopel
ook de grote, alleen af en toe bale als het telang duurt een tegenslag

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Geplaatst: 16 mar 2012 12:04
door Tim82
Om even aan te geven dat dit topic nog niet dood is.. ;)

Gisteren andere achteras gemonteerd met fatsoenlijke wiellagers. Tevens nieuw PU bussen en nieuwe remblokken. Schijven waren nog zo goed als nieuw. Ook eindelijk de dikke Eibach stabilisatorstang gemonteerd (door de achteras heen) en de 2 dunnere additionele 16V stabi's overgezet.

Opvallend was dat er op de 'nieuwe achteras' een veer gemonteerd zat, waarschijnlijk voor een remdrukverdeler. Die zit niet op mijn 16V dus heb ik het hele zooitje maar van de nieuwe as gesloopt.

Verder zijn onlangs de dorpels helemaal netjes afgelast en afgekit.

Komende week verder met nieuwe draagarmen/rubbers/kogels, stuurstang binnen/buiten en Eibach stabi voorzijde. Daarna nog nieuwe remschijven voor, alle sappen verversen, plaatwerk weer terug monteren, uitlijnen enz enz, nog genoeg te doen.

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Geplaatst: 16 mar 2012 12:37
door The Undertaker
Goed bezig daar!

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Geplaatst: 16 mar 2012 13:46
door pascal1109
Maare, pics?
Vooral van die stabi's waar je over spreekt graag :D

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Geplaatst: 16 mar 2012 14:39
door The Undertaker
Het is echt en mooie set van Eibach, jij had hem nieuw toen, helaas niet meer leverbaar :cry:

Onderwerp: Stabilisatorstang topic :)
Tim82 schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Liep er toevallig tegenaan, nieuw en ongebruikt in doos. Kan 'm nieteens terugvinden in de Eibach catalogus. Om één of andere reden een zeldzaam setje.

25 mm voor (origineel is 22 mm) en 20 mm achter (origineel is 15 mm)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Tim's Ringracer: sideskirt probleempje pagina 3

Geplaatst: 16 mar 2012 16:37
door Tim82
Die inderdaad, thanks voor de re-post. Zal volgende keer ook weer de digi-cam meenemen :)

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 16 mar 2012 19:27
door GSI Racer
schiet maar op Tim!
voor je het weet is het Ringseizoen weer om :mrgreen:

Goed bezig, en zeer leuke upgrades.
ga je zeker merken :wink:

:worship:

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 28 mar 2012 22:59
door Tim82
Kleine update. Inmiddels de draagarmen aan de voorzijde doorgelast en vervangen. Inclusief nieuwe rubbers uiteraard, en fuseekogels. Volgende stap is de stuur/spoorstangen vervangen.

Losdraaien van de bout die verticaal de draagarm/subframe in gaat bleek erg moeilijk, het moertje dat aan de binnenzijde zit vastgelast dreigde los te draaien. Bout was behoorlijk vastgerot. Oplossing: gaatje geboord aan de binnenkant van de auto (waar normaal de voeten zitten van de passagier) precies boven waar de moer moet zitten. Veel WD 40 en voila de bout kwam er keurig uit.

Inmiddels zijn ook de nieuwe remschijven en motorsteunen (3 kantelsteunen) per post binnen uit Duitsland.

Wordt vervolgd!

Afbeelding

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 29 mar 2012 08:24
door Mr.F
Gave GSI :D

Maar je hebt wel een heeele vroege Astra, Juli 1991! In augustus 1991 kwamen ze pas uit.
Wel gaaf, veel ouder zal je ze niet meer vinden..

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 29 mar 2012 12:15
door pascal1109
Tim82 schreef: Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.
Mr.F schreef: Maar je hebt wel een heeele vroege Astra, Juli 1991!
RDW zegt anders 16-10-1991 ??

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 29 mar 2012 18:15
door GSI Racer
merk je dat goed, Tim?
die doorgelaste armen

goed bezig geweest voor de rest.
ben nog niet Am Ring geweest dit jaar :(

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 30 mar 2012 21:52
door Tim82
Weet ik nog niet.. We gaan het merken! :) Alle beetjes helpen. Rolkooi ook, maar eigenlijk zou je de hele carroserie moeten doorlassen. En rubber verbindingen waar mogelijk vervangen door kogelverbindingen (de reactiestangen van de stabilisatorstang, en de stuur/spoorstangen). We zijn wel bezig om de nieuwe motorsteunen te 'tunen'.Ze zijn origineel niet massief, er zitten gaten in. Die worden nu gevuld met een kit die keihard wordt. Hopelijk op die manier een klein beetje stijfheid winnen.

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 30 mar 2012 22:13
door GSI Racer
alle kleine beetjes helpen. dat zeg je goed :wink:

die motorsteunen opvullen doen ze indd. wel vaker ja!

heb je ook al een rolkooi liggen?
die wil ik ook nog eens in de Astra

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 30 mar 2012 23:11
door Peter_89
Tim82 schreef:Weet ik nog niet.. We gaan het merken! :) Alle beetjes helpen. Rolkooi ook, maar eigenlijk zou je de hele carroserie moeten doorlassen. En rubber verbindingen waar mogelijk vervangen door kogelverbindingen (de reactiestangen van de stabilisatorstang, en de stuur/spoorstangen). Ik ben wel bezig om de nieuwe motorsteunen te 'tunen'.Ze zijn origineel niet massief, er zitten gaten in. Die worden nu gevuld met een kit die keihard wordt. Hopelijk op die manier een klein beetje stijfheid winnen.
Langs de zijkanten van de steun zeg maar even plaatje maken. Kan de kit er nooit uit. en blijf die ook steviger

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 31 mar 2012 01:38
door Readonly
pascal1109 schreef:
Tim82 schreef: Opel Astra GSI 2.0i-16v van 26/7/1991
Origineel een Duitse auto, naar Nederland gehaald in 1998
In mijn bezit gekomen eind 2007
Kleur is E266
Opties: Geen. Echt hélemaal niks.
Mr.F schreef: Maar je hebt wel een heeele vroege Astra, Juli 1991!
RDW zegt anders 16-10-1991 ??
whawha en doe nu eens kenteken... 69 fs rz.. op rdw
en kijk eens naar de datums

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 31 mar 2012 08:14
door pascal1109
16-10-91 8)

Die hebben achter elkaar op de band gestaan :mrgreen:

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 01 apr 2012 18:26
door Mr.F
Lol in zn beginpost stond juli 1991 :D

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 05 apr 2012 20:00
door Tim82
Zo. Alle 3 motor(kantel)steunen zijn inmiddels vervangen. De kit is mooi uitgehard.

Stabilisatorstang ook aan de voorzijde gemonteerd.

Nog te doen: monteren nieuwe stuur/spoorstangen, remschijven voorzijde en wat klein werk als motor/rem/stuurbekrachtigingsolie vervangen. Moet ook nog wat plaatwerk worden teruggebouwd, wat uitlaatrubbers vervangen enz. Nog best wat, maar kleine dingetjes. Einde is in zicht :) Ben benieuwd hoe de auto stuurt. Zou een flinke verbetering moeten zijn.

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 05 apr 2012 20:18
door AlexAstra
succes met het verbeteren/afbouwen van je Astra! erg gaaf allemaal 8)

en de rood-zwarte Astra van mij komt van bouwtijd:17-12-1991 :D

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 07 apr 2012 22:35
door Bart(astra)
problemen met vastzittende draagarmbouten ken ik ja..
Doorlassen trouwens ook 8)

Weer goed op weg nu !

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 08 apr 2012 11:44
door GSI Racer
lekker bezig.
dat zal vast leuk sturen worden!!! :worship:

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 13 apr 2012 22:20
door Tim82
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 13 apr 2012 22:35
door GSI Racer
Heel netjes Tim!!
zal zeker goed uitpakken die upgrades :wink:

ga je die stoelen nog opnieuw laten bekleden?

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 14 apr 2012 01:38
door Tim82
Die stoel ga ik wel even reinigen, nieuw kussentje er op en die kale plek opvullen en afwerken, maar niet opnieuw bekleden hoor, zonde van m'n geld :mrgreen:

Het is trouwens een "Stand 21" kuipstoel, uit een Renault Megane Cupracer. Stand 21 is inmiddels ter ziele gegaan, heet nu Corbeau. Ik heb 'm voor 50 euro gekocht, een koopje aangezien het geen polyester of carbon schaal is maar kevlar. Je tilt die stoel met je pink op, ongelooflijk licht. En hij zit nog lekker ook :)

Op de foto's te zien: de Eibach stabilisatorstang voor, de DIY sport-motorsteunen, de stabilisatorstang achter met de extra 2 OEM GM stangen in dezelfde foto. Aan de voorzijde wilden de reactiestangen niet zo fijn op de stabilisatorstang, dus daar hebben we een tooltje voor moeten maken; 2 moeren en een ring tegen elkaar lassen bleek uiteindelijk de oplossing. Ook te zien, de Meriva-schijven die niet lekker passen vanwege het te grote naafgat. Opgelost door 2 plaatjes te knippen van 1,5 mm dik plaatstaal. De snelle rekenaar (56,6 mm - 60 mm = 3,4) en (2*1,5=3) zal opmerken dat ik alsnog 0,2 mm per kant speling op de naaf heb, maargoed we zullen zien of dat een probleem oplevert. Verder nog de nieuwe dorpels te zien. En de nieuwe stuurstangen, helaas nog in het plastic.

Zaterdag weer een paar uurtjes verder rommelen, wordt zo langzamerhand wel wat.. :)

Re: Tim's Ringracer

Geplaatst: 14 apr 2012 07:32
door GSI Racer
we wachten weer af :D

kuipjes moet ik ook nog eens erin zetten.
even wachten op het vakantiegeld.
kost allemaal zoveel :shutup:

die motorsteunen was nog een goed idee voor de mijne trouwens :!: