Pagina 4 van 10

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 15 dec 2009 12:59
door Erwin_dude
ik moet nog ergens een beschrijfing hebben hoe je de handzenders opnieuw inprogrameert van gemini...

maar die moet ook on line staan , probeer dat eerst maar is..

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 15 dec 2009 13:29
door oenatje
oenatje schreef:ik heb toen mijn alarmkast laten modificeren, kosten. 300 euro
krijg je 2 nieuwe handzenders

ik moet er wel bij vertellen dat ik geen code kaart had van mijn alarm.

anders was het veel goedkoper geweest

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 15 dec 2009 16:01
door ASTRA LA VISTA
ik heb een beschrijving voor een ander type
waar kan men dan een code invoeren??


kan me ene helpen met de afstandsbediening calibreren ik heb alles gelezen maar ben niet zo goed in engels :D

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 15 dec 2009 16:22
door ASTRA LA VISTA
Gemini GE7090

Uitschakeling van de SO(wanneer het alarm is uitgeschakeld): Draai de contact- sleutel op "ON" en druk op knop 1 van de HZ.
Inleerprocedure: NB: Men heeft hiervoor een tweekanaals HZ nodig die correct werkt met de 5089 SO. Controleer de werking van alle sleutels op de startonderbreking!
Zet het contact aan en druk op knop 1 van de HZ. (en contact weer uit)
Open een van de deuren
Draai de contactsleutel op "ON"
Druk op knop 2 van de HZ
De LED zal oplichten
Draai de contactsleutel op "OFF" binnen 10 sec. (na 10 sec stopt de programmeerprocedure)
Druk knop 1 van de nieuwe HZ of steek de nieuwe NS in de LED houder.
De LED zal eenmaal knipperen om het inleren te bevestigen
Om een andere code op te slaan draait men de contactsleutel op "ON" en herhaal vanaf punt 6.
Om de procedure te stoppen dient men gedurende 15 sec geen handelingen te verrichten.

Gemini GE6090/6091 handzender inleren

Schakel het alarm UIT.(m.b.v. HZ of NS)
Zet DIP-schakelaar 5 op ON.
Zet het contact AAN en weer UIT.
Druk binnen 30 sec op de nieuwe HZ.
De knipperlichten geven een korte puls, ten teken dat de zender geprogrammeerd is.
Zet DIP-schakelaar 5 op OFF.
Controleer of alle afstandsbedieningen werken.

Inleren handzender Gemini 7590.

Zorg ervoor dat het alarm uit is.
Open de bestuurdersdeur en laat deze open.
Open de motorkap en laat deze open staan.
Draai de contactsleutel op ON positie.
Druk nu op een handzender die al eerder is ingeleerd op het systeem of noodsleutel. Nu gaat de LED knipperen en de knipperlichten lichten 2x op.
Druk op een van de twee knoppen van de handzender die ingeleerd dient te worden of druk een in te leren nieuwe noodsleutel in de houder. Het systeem zal het inleren van de handzender of noodsleutel weergeven met een knippersignaal van de LED. Herhaal de ene laatste stap voor alle nieuwe in te leren handzenders of noodsleutels. (Let op!! Max.8)

ik heb een 4002 met 2 knopjes op de HZ alarm+deuren of alarm deuren startonderbreker dus 2 kanaals??

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 09 jan 2010 19:25
door ASTRA LA VISTA
alarm check ik in de lente wel :P

even ander vraagje mijn vriendin zn corsa b sport 1.4 8v heeft een probleem.

na +-5 km rijden zette we de verwarming aan, dan is hij lkkr warm.
na 10 min ofzo komt opeens alleen maar koude lucht. En als ik de de temp regeling draai richting blauw word hij nog kouder.
Dan zette we de verwarming uit ... na 5 min weer aan en er is weer warme lucht tot opeensweer ijskoude lucht vanzelf komt :P

wat zou dat kunnen zijn ? de tempregeling werkt , en de andere knoppen ook van binnen van de verwarming

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 09 jan 2010 19:28
door Bart(astra)
ASTRA LA VISTA schreef:alarm check ik in de lente wel :P

even ander vraagje mijn vriendin zn corsa b sport 1.4 8v heeft een probleem.

na +-5 km rijden zette we de verwarming aan, dan is hij lkkr warm.
na 10 min ofzo komt opeens alleen maar koude lucht. En als ik de de temp regeling draai richting blauw word hij nog kouder.
Dan zette we de verwarming uit ... na 5 min weer aan en er is weer warme lucht tot opeensweer ijskoude lucht vanzelf komt :P

wat zou dat kunnen zijn ? de tempregeling werkt , en de andere knoppen ook van binnen van de verwarming

Geen reperaties gehad de laatste tijd ?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 09 jan 2010 19:38
door ASTRA LA VISTA
we hebben de auto pas 4 maande.

ik heb een beurt eraan gedaan en de vsnaar vervangen want we hoorde een fluiten.

fluiten is daarna niet weggegaan en vsnaar hoort joenkt soms als de neete.

denk de 1 van de polies niet lkkr meedraaid en daardoor de riem slipt.

Maar zonder verwaming bij -5 enzo is neit zo fijn :(

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 09 jan 2010 20:20
door Bart(astra)
ASTRA LA VISTA schreef:we hebben de auto pas 4 maande.

ik heb een beurt eraan gedaan en de vsnaar vervangen want we hoorde een fluiten.

fluiten is daarna niet weggegaan en vsnaar hoort joenkt soms als de neete.

denk de 1 van de polies niet lkkr meedraaid en daardoor de riem slipt.

Maar zonder verwaming bij -5 enzo is neit zo fijn :(
..ik zat te denken aan lucht in je koelsysteem, vandaar.

Ventilator draait wel gewoon door als de warme lucht koud wordt ?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 00:15
door Theo Gsi
ASTRA LA VISTA schreef:we hebben de auto pas 4 maande.

ik heb een beurt eraan gedaan en de vsnaar vervangen want we hoorde een fluiten.

fluiten is daarna niet weggegaan en vsnaar hoort joenkt soms als de neete.
Span hem wat is meer dan staat hij gewoon te slap

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 03:41
door ASTRA LA VISTA
men hoort oook een knarse bij het optrekken gggrr gggrrr rond 2000 toeren.

denk dat het dynamo lager na de klote is :P en het niet aan de riem spanning ligt

kan ik het koelsysteem ook handmatig ontluchten bij opel??

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 15:02
door Erwin_dude
dopje eraf en in een paar dikke slangen knijpen..

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 15:05
door Theo Gsi
Knijp niet in de slangen! Die zijn poreus door de jaren door en daar door kunnen ze kapot gaan!

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 15:06
door Erwin_dude
als ze dan kapot gaan heb je goede reden om ze te vervange..

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 15:43
door ASTRA LA VISTA
lol in de slangen knijpen :P

ach daar gebeurd wel niks :P
als die zo poreus zijn dan waren ze allang gesprongen door de druk :)

dacht er was een schroef op de cilinderkop om te omteluchten :) 7 jaar geleden heb ik eens met zo een blue-point op het werk gewerkt. Die deed het syteem vullen en meteen ontluchten :) was wel fijn

PS Erwin als j die beschrijving eens vind van de handzenders Pb me aub of post wat hier

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 15:44
door Theo Gsi
Wat denk je zelf 17 jaar lang koud en warm koud en warm!
Daar worden slangen poreus door en als je erin gaat knijpen komen door de haarscheurtjes het koelwater uit

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 16:07
door ASTRA LA VISTA
hij is pas 14 :P

ja ik snap wel dat dat poreus is :P weet je dan een andere oplossing ipv te knijpen :P?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 16:10
door gurdi
knijp altijd in die slangen, moeten ze gwoon tegen kunnen. zo niet zijn ze aan vervanging toe.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 16:11
door Laagvlieger
Gewoon in knijpen.
Mag best.

Wat denk je dat er gebeurd met de slangen bij gasgeven en bij stijgende temperatuur?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 16:31
door Erwin_dude
beschrijfing heb ik na zoeken niet gevonden , ben vande week even na italie zaterdag ga ik wel even bij automat langs die hebben ze wel kopieer ik hem wel even voor je,

gaat over inleren van nieuwe handzenders toch?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 jan 2010 18:11
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:Wat denk je zelf 17 jaar lang koud en warm koud en warm!
Daar worden slangen poreus door en als je erin gaat knijpen komen door de haarscheurtjes het koelwater uit
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dan heb je kwaliteit slangen !

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 11 jan 2010 14:58
door ASTRA LA VISTA
Erwin_dude schreef:beschrijfing heb ik na zoeken niet gevonden , ben vande week even na italie zaterdag ga ik wel even bij automat langs die hebben ze wel kopieer ik hem wel even voor je,

gaat over inleren van nieuwe handzenders toch?
ja zou super zijn als die kon fixxe :D

corsa verwarming werkt weer :P moest ook een liter koelvloeistof bijvullen :) ik hoop dat het niet de koppaking is :P

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 12 jan 2010 19:01
door Frank1987
Ik heb een Nasi-spruitstuk, gaat ook als de brandweer :mrgreen:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 13 jan 2010 17:45
door ASTRA LA VISTA
++

Sambal injectie en 2 chinese stokjes in je reet

Dan ben je de man :mrgreen:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 13 jan 2010 20:23
door marklukassen
de koppakking van zon 1.4 8v blok is makkelijk te vervangen. Voor 50-60 euro ben je klaar. De pakking, die rekbouten 10stuks, schuurpapier om de oude pakking weg te schuren als er nog wat resten zitten, nieuwe olie en koelvloeistof en een Zondagje gezellig sleutelen met je pa of een kameraad.
in de garage vragen ze iets van 500-600 (als het niet meer is...)

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 13 jan 2010 20:26
door Bart(astra)
marklukassen schreef:de koppakking van zon 1.4 8v blok is makkelijk te vervangen. Voor 50-60 euro ben je klaar. De pakking, die rekbouten 10stuks, schuurpapier om de oude pakking weg te schuren als er nog wat resten zitten, nieuwe olie en koelvloeistof en een Zondagje gezellig sleutelen met je pa of een kameraad.
in de garage vragen ze iets van 500-600 (als het niet meer is...)
en pakkingkit voor tussen nokkenashuis en cilinderkop zou ook wel handig zijn :wink: