Bart's mini
Re: Bart's mini
Dat ziet er beter uit!
Goed bezig iig bart!
Hoe is het nu met de motor?
Goed bezig iig bart!
Hoe is het nu met de motor?
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Bart's mini
Het gaat niet snel, maar het gaat helemaal goed komen met dat autootje denk ik
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Niets gaat snel met een minipascal1109 schreef:Het gaat niet snel, maar het gaat helemaal goed komen met dat autootje denk ik
Alleen dit karwei duurde alweer een halve dag...
En na dertien weken elke zaterdag ('s morgens) eraan gewerkt te hebben, doe ik nu even rustig aan.
@Kakashi
Motor ratelt nog steeds en zal dat wel blijven doen denk ik.
Maar zo lang hij loopt, loopt hij !
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
De mini is inmiddels waterdicht gebleken met de nieuwe voorruitrubbert !
Ook hebben we waarschijnlijk de oorzaak van de ratel achterhaald.
Het is waarschijnlijk 1 of meerdere nokvolgers die kantelen (speling hebben)
Dus heb ik besloten het lekker zo te laten.
Ben inmiddels begonnen met de carburateur uit elkaar te slopen en te reinigen en voorzien van nieuwe pakkingen, sproeier en misschien ook naald.
Zal er binnenkort maar weer eens foto's van maken
Ook hebben we waarschijnlijk de oorzaak van de ratel achterhaald.
Het is waarschijnlijk 1 of meerdere nokvolgers die kantelen (speling hebben)
Dus heb ik besloten het lekker zo te laten.
Ben inmiddels begonnen met de carburateur uit elkaar te slopen en te reinigen en voorzien van nieuwe pakkingen, sproeier en misschien ook naald.
Zal er binnenkort maar weer eens foto's van maken
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Bart's mini
Hey broertje!
Het is ook wel een project wat je bezig blijft houden he?! Dat karretje is straks compleet gereviseerd!
Goed bezig!
Het is ook wel een project wat je bezig blijft houden he?! Dat karretje is straks compleet gereviseerd!
Goed bezig!
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Vandaag weer even bezig geweest aan de mini.
omdat de voorruit nu lekvrij is, begonnen met het interrieur terug te puzzelen...
omdat de voorruit nu lekvrij is, begonnen met het interrieur terug te puzzelen...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Update;
Omdat de voorruit wel dicht is maar de klapraampjes en achterruit nog niet 100% zit de vloerbekleding er nog steeds niet in..
...maar wel een optie bij gemaakt !
En helaas zijn er ook altijd weer mensen die niet van andermans spullen kunnen afblijven....
....maar gelukkig is dat mijn slechte deur, waar al een vervanger voor in de schuur staat te wachten op de juiste kleur.
Ivm met een benzinelekkage (slang van tank los geraakt) was de achterbank vol gelopen, en heb ik weer een andere op de kop kunnen tikken. Stoelhoezen zijn uitgewassen,en komen er waarschijnlijk nog weer overheen.
Maar zoals de voorstoelen is het originele interrieur dus.
En natuurlijk mijn nieuwe (tweedehandse) grille gemonteerd na een idioot die achteruit zijn trekhaak in mijn oude geboord had. Bumper voor is ook vervangen door een origineel echt chroom exemplaar, die ik gratis gekregen had bij de grille
De km-stand is inmiddels al 58.xxx, dus alweer dik 3000km gereden in 4,5maand
(en dat met een slippende koppeling..)
Omdat de voorruit wel dicht is maar de klapraampjes en achterruit nog niet 100% zit de vloerbekleding er nog steeds niet in..
...maar wel een optie bij gemaakt !
En helaas zijn er ook altijd weer mensen die niet van andermans spullen kunnen afblijven....
....maar gelukkig is dat mijn slechte deur, waar al een vervanger voor in de schuur staat te wachten op de juiste kleur.
Ivm met een benzinelekkage (slang van tank los geraakt) was de achterbank vol gelopen, en heb ik weer een andere op de kop kunnen tikken. Stoelhoezen zijn uitgewassen,en komen er waarschijnlijk nog weer overheen.
Maar zoals de voorstoelen is het originele interrieur dus.
En natuurlijk mijn nieuwe (tweedehandse) grille gemonteerd na een idioot die achteruit zijn trekhaak in mijn oude geboord had. Bumper voor is ook vervangen door een origineel echt chroom exemplaar, die ik gratis gekregen had bij de grille
De km-stand is inmiddels al 58.xxx, dus alweer dik 3000km gereden in 4,5maand
(en dat met een slippende koppeling..)
Re: Bart's mini
Ziet er weer goed uit Bart
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
net terug van de ring....heb ik morgen weer zo'n ritje..
Heb dit interrieurtje gekocht voor weinig
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 0%26fs%3D1
Dus morgen even op en neer naar assen !
Heb dit interrieurtje gekocht voor weinig
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 0%26fs%3D1
Dus morgen even op en neer naar assen !
Re: Bart's mini
Mooi interieurtje . Dat gaat zeker weten super staan
2003 Astra G OPC II 2.0 16v Turbo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
zekers
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Het hele verhaal gaat niet door !
Er is gisteravond een of andere klootzak geweest, die heeft gebeld naar die mensen en verteld heeft dat hij mijn vader zou zijn,en namens mij belt om de koop te annuleren (meneer van Rooijen)
Die mensen waren dus best wel pissed, en vertrouwden de zaak niet meer. Ook omdat ze hele avond zijn platgebeld door iedereen voor dat interieur.
Omdat ze een auto geleend hadden van kennissen om het interieur mee naar het werk te nemen (is dichterbij voor mij), hebben ze die dan ook maar 's avonds weer teruggebracht, en had de kennis ook wel interesse. Die heeft het interieur nu.
Interieur stond te koop voor €200,- wat ik ook binnen een kwartier na plaatsing geboden had en gemaild heb..
toch jammer als je weet dat ze gemiddeld €1000,- opleveren (was 's avonds laat nog overboden €400,-)
Er is gisteravond een of andere klootzak geweest, die heeft gebeld naar die mensen en verteld heeft dat hij mijn vader zou zijn,en namens mij belt om de koop te annuleren (meneer van Rooijen)
Die mensen waren dus best wel pissed, en vertrouwden de zaak niet meer. Ook omdat ze hele avond zijn platgebeld door iedereen voor dat interieur.
Omdat ze een auto geleend hadden van kennissen om het interieur mee naar het werk te nemen (is dichterbij voor mij), hebben ze die dan ook maar 's avonds weer teruggebracht, en had de kennis ook wel interesse. Die heeft het interieur nu.
Interieur stond te koop voor €200,- wat ik ook binnen een kwartier na plaatsing geboden had en gemaild heb..
toch jammer als je weet dat ze gemiddeld €1000,- opleveren (was 's avonds laat nog overboden €400,-)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's mini
Of... Ze zagen dat ze er veel meer voor konden krijgen en hebben het verhaal voor jou verzonnen om het aan een ander te kunnen verkopen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Kan, maar dan hebben ze het op een akkoordje gegooit, want ik heb nog een naam en tel.nr van die "vader" gekregen.RedBill schreef:Of... Ze zagen dat ze er veel meer voor konden krijgen en hebben het verhaal voor jou verzonnen om het aan een ander te kunnen verkopen...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's mini
Hmmm... dan zal het wel niet... Dan is het gewoon echt een enorme klotenstreek.Bart(astra) schreef:Kan, maar dan hebben ze het op een akkoordje gegooit, want ik heb nog een naam en tel.nr van die "vader" gekregen.RedBill schreef:Of... Ze zagen dat ze er veel meer voor konden krijgen en hebben het verhaal voor jou verzonnen om het aan een ander te kunnen verkopen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Austalie is achter de rug, dus het werd weer eens tijd voor een roadtripje;
Het was alleen zo'n pokke-weer gister, dat er geen foto's van de reis zelf zijn...
Dit lag onder het zeiltje...
...en voor de mini...
dus is de schuur nu best wel erg vol aan het raken....
Ik ga beginnen met de mini-motor, omdat dat mijn dagelijkse vervoer moet worden.
De koppelings van mijn mini begon wat door te slippen, en hij schoot vaak uit zijn tweede versnelling (synchromesh)
dus de motor moest er toch al uit....
Het was alleen zo'n pokke-weer gister, dat er geen foto's van de reis zelf zijn...
Dit lag onder het zeiltje...
...en voor de mini...
dus is de schuur nu best wel erg vol aan het raken....
Ik ga beginnen met de mini-motor, omdat dat mijn dagelijkse vervoer moet worden.
De koppelings van mijn mini begon wat door te slippen, en hij schoot vaak uit zijn tweede versnelling (synchromesh)
dus de motor moest er toch al uit....
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Bart's mini
Goed bezig even een collectie motoren ophalen .
Ga je nu je weer een baan hebt alsnog een MV6 inbouwen in de GSI?
Ga je nu je weer een baan hebt alsnog een MV6 inbouwen in de GSI?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Vandaag even gekeken of ik de atsjes nog netjes kan krijgen.
Met dit resultaat na 5 min poetsen..
Met dit resultaat na 5 min poetsen..
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Update;
(sorry voor de kwaliteit van de foto's maar mijn gsm is erg gevoelig, en ik te snel )
Afgelopen week, heb ik de hoofdremcilinder van de mini vervangen, omdat het steeds vaker voorkwam dat hij niet remde..
(en met alleen de handrem, werd toch wel wat lastig..)
Dit is de oude hoofdremcilinder
De nieuwe (gebruikte )
Alles loshalen met veel Roest-ex (soort wd40 maar dan 1000x beter)
En hier zit hij vast aan het rempedaal.
En dat lijkt makkelijk bereikbaar, maar let op ! Het is een mini hè !!
(sorry voor de kwaliteit van de foto's maar mijn gsm is erg gevoelig, en ik te snel )
Afgelopen week, heb ik de hoofdremcilinder van de mini vervangen, omdat het steeds vaker voorkwam dat hij niet remde..
(en met alleen de handrem, werd toch wel wat lastig..)
Dit is de oude hoofdremcilinder
De nieuwe (gebruikte )
Alles loshalen met veel Roest-ex (soort wd40 maar dan 1000x beter)
En hier zit hij vast aan het rempedaal.
En dat lijkt makkelijk bereikbaar, maar let op ! Het is een mini hè !!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Van de week ook nog even in de pauze bezig geweest met de achterwielen te voorzien van lichtmetaal.
De stalen velgjes waren 3,5j breed en de ats-jes 5j.
De banden zijn 145 maar dat past gelukkig ook op 5j ( omdat ze pas 1 jaar gebruikt zijn)
De stalen velgjes waren 3,5j breed en de ats-jes 5j.
De banden zijn 145 maar dat past gelukkig ook op 5j ( omdat ze pas 1 jaar gebruikt zijn)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
Zo staat hij nu (maar dan waarschijnlijk met weer een pak sneeuw erop ...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
vandaag weer druk met de mini geweest, aangezien hij 19 januari gekeurd moet zijn.
(zou een van de eerste worden op mijn naam )
Eerst maar eens begonnen met de remmen, omdat hij na het vervangen van de hoofdremcilinder nog steeds zijn druk ook niet vast hield.
De boosdoeners waren de wielremcilinders voor...
1 lek en 2 verdacht.
Dus meteen drie nieuwe gehaald en monteren die hap...
En na een hoop gesodemieter de nieuwe situatie rechtsvoor
Helaas is de remslang ook nog overleden, en merkte ik en scheurtje in de rubberhoes van de ball-joint (soort fuseekogel) op. Dus dat moet ook aangepakt worden.
Verder had de schokdempersteun wat roest... geen probleem want die zit met boutjes en kost maar een tientje ofzo.
Maar 1 van de boutjes brak halverwege nog fijn af, en na het verwijderen van de steun zat erachter ook een gat..
Dus dat wordt ook weer lassen..
Al met al heb ik maar besloten de mini voorlopig te schorsen,omdat het anders een weer een race tegen de klok ging worden..(laag tarief schorsen is ook maar 23,90)
(zou een van de eerste worden op mijn naam )
Eerst maar eens begonnen met de remmen, omdat hij na het vervangen van de hoofdremcilinder nog steeds zijn druk ook niet vast hield.
De boosdoeners waren de wielremcilinders voor...
1 lek en 2 verdacht.
Dus meteen drie nieuwe gehaald en monteren die hap...
En na een hoop gesodemieter de nieuwe situatie rechtsvoor
Helaas is de remslang ook nog overleden, en merkte ik en scheurtje in de rubberhoes van de ball-joint (soort fuseekogel) op. Dus dat moet ook aangepakt worden.
Verder had de schokdempersteun wat roest... geen probleem want die zit met boutjes en kost maar een tientje ofzo.
Maar 1 van de boutjes brak halverwege nog fijn af, en na het verwijderen van de steun zat erachter ook een gat..
Dus dat wordt ook weer lassen..
Al met al heb ik maar besloten de mini voorlopig te schorsen,omdat het anders een weer een race tegen de klok ging worden..(laag tarief schorsen is ook maar 23,90)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's mini
ook heb ik inmiddels de ats-jes van de bandjes voorzien en erop gelegd.