Re: Zomaar wat Astra F foto's
Geplaatst: 27 feb 2011 09:12
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
Very nice ik heb 2 vraagjesThe Undertaker schreef:Ik nietGSI Racer schreef:k mis alleen het gsi logo
Ik vind dit eigenlijk nog mooier, plaat tussen de achterlichten zonder slot. Heb alleen nog geen goede oplossing gevonden om toch de auto in te kunnen bij een lege accu of batterij van de afstandsbediening als de deursloten ook weg zijn.
Voor mij geen zwarte Irmschers, niet mijn ding en ik vind de originele achterlichten erg mooi.
Zo'n plaat is niet maarzo te koop, daar horen 2 rechter handen bij!ASTRA LA VISTA schreef:Very nice ik heb 2 vraagjesThe Undertaker schreef:Ik nietGSI Racer schreef:k mis alleen het gsi logo
Ik vind dit eigenlijk nog mooier, plaat tussen de achterlichten zonder slot. Heb alleen nog geen goede oplossing gevonden om toch de auto in te kunnen bij een lege accu of batterij van de afstandsbediening als de deursloten ook weg zijn.
Voor mij geen zwarte Irmschers, niet mijn ding en ik vind de originele achterlichten erg mooi.
De kentekenplaat is zwart glansend en heeft geen slot. Waar is die verkrijgbaar?
Om de achterklep strak te maken zoals op de foto. Is het niet beter om een achterklep te maken van een facelift omdat bij hem het embleem niet wegvalt in het plaatwerk. Die heeft alleen de 2 gaatjes dan die men moet wegwerken.
maakt niks uitASTRA LA VISTA schreef:oke en thema achterklep ?? beter die van facelift pakken ivm embleem ?
Deze heeft ook geen gaten voor de achterspoiler, zal van de week eens kijken hoe dat er bij mij uit ziet en foto's maken.ASTRA LA VISTA schreef:oke en thema achterklep ?? beter die van facelift pakken ivm embleem ?
impster schreef:(Mods if i've done wrong by posting directly to here then please feel free to delete).
Ok, having got hold of a flame red Phase 1 GSi spoiler (thanks GSiSpence), I've put together a quick guide on how to put it on a lesser model...
Tools:
HEAVY DUTY VELCRO (about £5 from Halfrauds)
Some Heaxagonal screw thingies like allen keys but 'starry' in shape
A junior hacksaw
some newspaper
a 10mm spanner/socket
Cleaner (i used kitchen antibacterial cleaner)
Step one: Removing the existing spoiler:
There are 2 screws which you can see at the top corners of the bootlid after you open it. Undo them
There's also 2 screws which you need to remove from the outside. Near the lower edge of the spoiler.
The top part of the spoiler simply unclips now, leaving a bracket underneath. Remove this bracket by undoing 6 or so plastic nuts.
Feed the rear washer jet out of the bracket - you may need to unclip it first.
Step two: Preparing your new GSi spoiler bracket:
On either side of the bracket you'll see two bits sticking out that don't correspond to any holes on your spoiler. These bits need to be removed unless you want to drill your tailgate.
Put the bracket on the tailgate, and hand tighten the 6 or so plastic nuts. Ensure the bracket is pushed as far towards the roof of the car as possible.
Feed the washer jet into the center hole.
It should look a bit like this (ignore the black bits for now)...
Ok. Now you need to cut off the little lugs either side of the underside of the spoiler itself. There's two on each side. Simply use a junior hacksaw blade held flush, which leaves you with a couple of milimiters to sand off using whatever you want. Once this is flush, clean the surface where there shoud be some black rubber padding, and apply velcro like so:
Note the trimmed edges.
If you compare this with the first picture, you'll spot the other black stuff is the other side of velcro - can you see where I'm going with this??? Before someone says I've used whey too much velcro - consider that unless you drill extra holes, you're losing around 4 mounting lugs each side, so you need to compensate for that. with this velcro, the spoiler aint going far at all.
Here's a closer pic:
Ok, you should now leave everything for 15-30 minutes for the sticky velcro to 'go off'. use this time to contemplate world peace or something.
15 minutes later:
Ok, now you need (or at least I did) to cover the velcro on the car with some newspaper. basically you want to create a barrier between both sides of velcro as you adjust the spoiler into place. This heavy duty velcro is strong stuff....
Use masking tape to stick newspaper on the car so it covers the velcro completeley. make sure you've got enough 'slack' so that you can slide it out when the spoiler is in position.
now, put the spoiler onto the bracket. you need to attach the 4 screws that hold the spoiler onto the bracket, and then give it a knock into place. You may need to fiddle a little to get it right. Once it's right, take the spoiler off, and tighten the half dozen black plastic nuts. Then put the spoiler back on again.
Now, slowly slide the newspaper out. The velcro should attach to itself, and the spoiler should be quite secure. This is what I did this morning, and I'm quite proud of myself really...
here's the finished product:
Hope this helps someone...
Impster
Geen motorombouw doen dusoenatje schreef:gewoon met klitteband, nu hopen dat ie er niet af wappert
The Undertaker schreef:Deze heeft ook geen gaten voor de achterspoiler, zal van de week eens kijken hoe dat er bij mij uit ziet en foto's maken.ASTRA LA VISTA schreef:oke en thema achterklep ?? beter die van facelift pakken ivm embleem ?
Foto van mijn achterklep (ja hij is erg vuil):ASTRA LA VISTA schreef:hehe oke thnx
Nog nietoenatje schreef:mooi, heb je er meer foto's van?
Klopt.The Undertaker schreef:De sedan en de laatste twee gaan nog wel
Op de neus na is het wel een dikke stationBart(astra) schreef:Klopt.The Undertaker schreef:De sedan en de laatste twee gaan nog wel
Alleen vind ik de neus van de laaste helemaal nix