Pagina 30 van 79
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 31 okt 2010 16:58
door oenatje
nice, is het een nieuwe?
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 31 okt 2010 20:09
door Bart(astra)
oenatje schreef:nice, is het een nieuwe?
Nee geen nieuwe.
Compleet gestraalt en gepoedercoat, en natuurlijk voorzien van pu-bussen !
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 31 okt 2010 20:18
door oenatje
toch is het vet, ziet er wel nieuw uit
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 31 okt 2010 21:56
door Theo Gsi
is nie gepoudercaut roest als n gek jonge
Gaat de goede kant uit bart! kom je nog wel eens bij je oude werkgever?
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 01 nov 2010 07:26
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:is nie gepoudercaut roest als n gek jonge
Gaat de goede kant uit bart! kom je nog wel eens bij je oude werkgever?
Ja, onderdelen halen !
Voorlopig niet meer, was weer duur genoeg
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 01 nov 2010 09:29
door oenatje
geloof ik gelijk
maar je hebt zeker toch wel een beetje korting gehad?
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 01 nov 2010 17:54
door Bart(astra)
oenatje schreef:geloof ik gelijk
maar je hebt zeker toch wel een beetje korting gehad?
Zeker !
Maar met brutoprijzen van bv €375 voor een riemset en €172 voor een waterpomp, loopt de prijs toch nogal snel op !
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 01 nov 2010 19:22
door GSI Racer
was die pomp van goud?
en die riem gaat zeker levenslang mee voor dat geld?
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 01 nov 2010 21:17
door Bart(astra)
GSI Racer schreef:was die pomp van goud?
en die riem gaat zeker levenslang mee voor dat geld?
sja laten ze net de riem verandert hebben, anders was hij iets van 200 nog wat
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 01 nov 2010 21:21
door Theo Gsi
Bart(astra) schreef:GSI Racer schreef:was die pomp van goud?
en die riem gaat zeker levenslang mee voor dat geld?
sja laten ze net de riem verandert hebben, anders was hij iets van 200 nog wat
is altijd!!!
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 02 nov 2010 12:48
door sens
pluggie schreef:Bart(astra) schreef:
en onderweg ook nog een museum
= Hermeskeil.
YoungPlug.
heyyy
jonge turk
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 02 nov 2010 14:44
door GSI Racer
uhm, verkeerd topic misschien?
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 02 nov 2010 14:49
door RedBill
Nee, dat is Pluggie, die is voor buitenstaanders onnavolgbaar. Je moet even iets verder terug lezen.
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 02 nov 2010 14:51
door GSI Racer
ohw okey, ik volgde het indd even niet. I'm sorry!
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 07 nov 2010 11:13
door Bart(astra)
Gisteren was het weer een dagje sleutelen aan de astra.
Verder met de voorbereidingen..
Eerst even bezig geweest met het eruit slopen van alle stuurbekrachtingingsleidingen.
Deze waren uitwendig best wel rot.
Dus hoogstwaarschijnijk ga ik de leidingen van een astra met airco (staat als donor op het werk) gebruiken.
Dit wordt nog wel even puzzelen omdat de twee vinnen nu op die plaats zitten. Dus de leiding met koelgedeelte moet daar achter komen. En dan moet de aircoradiateur er nog bij.
Verder ben ik vooral bezig geweest met de rembekrachtiger verplaatsen.
Zo is de normale situatie.
De oude steunen versus de aangepaste
blijkt ook de hoek van de bekrachtiger iets verandert te worden.
maar dat is beter omdat de stuurstangen anders zouden kunnen aanlopen, bij verlaging van de auto
Met kortere bevestigingsbeugels, moet de hevel natuurlijk ook worden ingekort
De nieuwe situatie na lang pielen, om de moertjes erop te krijgen..
Hierna had ik geen tijd meer...
De bekrachtiger zit nu nog scheef, en de dop van het reservoir zit net tegen de veerpootbrug. Dit probeer ik enigzins aan te passen (zal toch wel blijven dat de dop pas eraf kan na demontage van de veerpootbrug maargoed.
Ook kon ik zonder motor, mooi even onder de kap kijken hoe de luchtfilter zit.
Astra filterhuis.
vectra b v6 filterhuis..
Dit gaat niet passen (buiten de andere bevestigingen
Dus we proberen de deksel van het v6 huis, in de deksel van het astra luchtfilterhuis te verwerken.
(eerst even voor de goede werking en inbouw, en een tijd later probeer ik er dan een nette versie van te maken)
Het idee wordt dan...
sorry voor de soms onduidelijke foto's
(had geen tijd/zin om telkens mijn handen eerst te wassen..)
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 07 nov 2010 12:07
door The Undertaker
Ik zie aircoradiateur staan... Ga je airco erin zetten? Is wel gaaf.
Kan je bij de filterbak niet de bovenkant van de Vectra B nemen en de onderkant van de Astra, dus dat je onderkant inwerkt ipv de bovenkant? Krijg je meer een OEM look.
- Motor3.jpg (124.53 KiB) 8149 keer bekeken
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 07 nov 2010 12:42
door oenatje
goed bezig bart
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 07 nov 2010 20:10
door Bart(astra)
Airco-radiateur vanwege makkelijkere plaatsing
Luchtfilterbak is groter dan van de astra.
Als je die van de vectra aan de onderkant passend wil maken, dan hou je weinig onderkant over, omdat de bovenkant veel hoger is als die van een astra...
En dan zit je met het probleem ; hoe te bevestigen ?
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 13 nov 2010 14:33
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:oenatje schreef:nice, is het een nieuwe?
Nee geen nieuwe.
Compleet gestraalt en gepoedercoat, en natuurlijk voorzien van pu-bussen !
Hoeveel verschil maken PU-bussen eigenlijk
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 14 nov 2010 12:57
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:Bart(astra) schreef:oenatje schreef:nice, is het een nieuwe?
Nee geen nieuwe.
Compleet gestraalt en gepoedercoat, en natuurlijk voorzien van pu-bussen !
Hoeveel verschil maken PU-bussen eigenlijk
Ik zou het (nog) niet weten.
Ging er mij meer om dat dit subframe al compleet gestraald en gecoat was, wat mij weer tijd en gels scheelt
Bussen is voor mij extra.
Als ze niet bevallen, heb ik nog twee compleet nieuwe draagarmen liggen.
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 14 nov 2010 13:27
door Bart(astra)
Laatste missende deel is inmiddels ook binnen gekomen.
Schijnen niet meer gemaakt te worden, en dus nieuw bijna niet aan te komen.
Maar met een goede gebruikte is ook niets mis !!
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 14 nov 2010 17:56
door Bart(astra)
Gisteren maar weer eens verder gegaan met de voorbereidingen.
De rembekrachtiger van positie verandert dmv opvulringen, waardoor de hoek iets anders wordt.
Hopen dat het nog past zo met de inlaat van de motor strax
Even een impressie;
(let op positie tov de veerpootbrug)
origineel
Met kortere steunen
Met aanpassingen
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 14 nov 2010 18:05
door Bart(astra)
Mijn stuurbekrachtigingsleidingen waren niet al te best meer (al is het vooral optisch)
close up
omdat het koelgedeete (de lange lus) toch al niet meer op zijn originele plaats paste vanwege de koelvinnen,
heb ik die uit de donor astra gehaald. Omdat die veel beter waren.
Maar hier zit het koelgedeelte (korte lus met lamellen) ook op de plaats van de linker vin.
Dus dat werd weer flink aanpassen/passen en meten..
Zeker nu de radiateur ook erbij moest komen.
Alles op zijn plaats
Minimale ruimte (moeilijk te fotograferen, maar overal zit ruimte tussen voor evt "werken")
Zelfs de originele koelvin past er nog bij. Al weet ik niet of het een blijvertje is...
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 14 nov 2010 19:11
door boerbeun
tjee wat en werk allemaal zeg, beetje naief om te denken dat plof motor erin en gaan is.
maar petje af voor oog voor detail.
Re: Bart's Astra
Geplaatst: 14 nov 2010 20:14
door Bart(astra)
het is idd behoorlijk wat meer werk dan gedacht.
Voor het verplaatsen van bv de rembekrachtiger ben je zo 4-5 uur kwijt..
Ben inmiddels al 3 volle zaterdagen bezig met de voorbereidingen, en dan hou ik het nog vrij normaal.
Als ik meer tijd/geld had, pakte ik het wat grondiger aan !