Pagina 27 van 29
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Geplaatst: 28 jan 2010 18:46
door oenatje
210 ofzo?
maar dat is netjes pascal.
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Geplaatst: 28 jan 2010 18:49
door pascal1109
Klopt, standaart is 211 pk en 270 nm, maar dat is aan de krukas
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Geplaatst: 28 jan 2010 18:50
door GrinX
Op welke klopgraad heb je hem afgesteld?
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Geplaatst: 28 jan 2010 19:41
door Laagvlieger
Binnenkort moet de mijne ook nog even gechipped en gemeten worden.
Benieuwd wat die gaat doen.
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Geplaatst: 28 jan 2010 21:01
door Haaye
Oke dan is het zeker netjes!
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Geplaatst: 28 jan 2010 22:25
door RedBill
Netjes pascal... Reken zo'n 8% overbrengingsverlies kom je op rond de 240 Pk aan de krukas... Nice!
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Geplaatst: 01 feb 2010 14:35
door pascal1109
Naast de pk-meting (wat er eigenlijk later pas bij kwam
) was de auto dus voor 2 redenen bij Niels.
1. Hij startte niet en wanneer dit wel gebeurde, liep hij niet goed (zie het
problementopic).
2. Eind vorig jaar had ik enkele upgrades aangeschaft en die moesten nog steeds gemonteerd worden.
Het probleem is dus opgelost, gelukkig. Bobine en krukassensor waren defect en zijn dus vervangen. Auto startte toen weer wel, maar liep nog steeds beroerd. Verder zoeken leverde op dat een van de bougiekabels toch niet goed was. Daarom nieuwe bougiekabels erop en omdat de bougie ook niet meer helemaal goed was daardoor, ook nieuwe bougies erop. Toen liep die weer als een zonnetje
Dit is het verhaal in een notendop. Ben in ieder geval blij dat Niels ernaar ging kijken en niet de lokale dealer, want het uurloon van de Opel monteur ligt "ietsje" hoger.
Verder met de upgrades.
De motor tikte nogal en dat werd ik een beetje zat, daarom 24 nieuwe klepstoters en nieuwe olie erin. Man wat is hij nu heerlijk "stil".
Ook is de groene powerfilter er eindelijk uit, is een
BMC Airbox ingekomen. Foto moet ik nog even maken, nog geen tijd voor gehad.
Verder was het al bekend bij enkelen onder ons dat we aan het stoeien waren om de juiste verlagingsset te vinden die wel alle krachten die erop kwamen te staan, fatsoenlijk aan kon. Eerst was de set te zwak. Daardoor raakte ik zeer regelmatig de grond, toen alleen met de lip en een enkele keer met het subframe. Echter met de groep A uitlaat had ik daar totaal geen behoefte aan, dat ding kost net iets te veel daarvoor, daarom Vectra V6 veren en dempers. Resultaat, hij stond een stuk hoger, maar nu weer veel te hoog.
Oplossing? Hippe schroefset van KW en niet de set die je lokaal bij je auto-tuning zaak kan halen
Before (gelukkig had ik geen hoogtevrees
):
En after:
Wegligging is echt ENORM verbeterd, misschien dat ik hem nog weer ietsje hoger zet, maar eerst maar is kijken zo. Heb nog niets geraakt dus misschien ook wel zo laten. Even aankijken dus.
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 01 feb 2010 15:03
door Trompie
Tikte hij trouwens de hele tijd, of alleen bij koude motor?
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 01 feb 2010 17:26
door oenatje
kei vet,
nou kom je bij ons die drempels niet meer op denk?
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 01 feb 2010 17:45
door Bart(astra)
Netjes !!
Maar wat is er zo speciaal aan de kw set van jou dan ?
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 01 feb 2010 22:19
door Astrid_fahrer
Zo de astra staat er super bij zo zeg
KW is zeker wel een goede keuze. Het kost dan wel een paar centen maar je krijgt er ook zeker wat voor terug
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 02 feb 2010 11:04
door Ricco
Das een topverbetering!
Staat netjes zo!
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 02 feb 2010 13:04
door Bartje,
Staat erg mooi op zijn wielen!!
Lekker zo laten, en die lip gebruiken waar die voor gemaakt is!!
Die van mij ligt aan de voorkant ook ongeveer zo als die van jou, en ik ben tot nu toe overal kunnen komen..
Maar ik moet wel zeggen dat die drempels bij oenatje achterom toch eigenlijk net een beetje te gek waren
Ook wel een erg nette score qua vermogen!!
Welke aanpassingen heeft het blok ondertussen al ondergaan?
En zijn er nog andere injectoren geplaatst, of is er iets met de brandstofdruk gedaan?
Gr. Bart
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 02 feb 2010 16:50
door RedBill
Nice!
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 02 feb 2010 18:18
door pascal1109
Trompie schreef:Tikte hij trouwens de hele tijd, of alleen bij koude motor?
Altijd, nu helemaal niet meer
oenatje schreef:nou kom je bij ons die drempels niet meer op denk?
Vrees het ergste, maar we gaan het gewoon een keer kijken hoe ver dat ik kom natuurlijk
Hoewel ik hier ook gewoon de straat in ben gekomen en m'n garagebox ging ook zonder problemen, terwijl je daar toch ook over een lelijke hobbel moet.
Bart(astra) schreef:Maar wat is er zo speciaal aan de kw set van jou dan ?
Hij was heel erg duur
Maar naast dat is het de variant 2 geloof ik dat die heet en dan iets aangepast ofzo. Was een beetje lang en vaag verhaal, maar tot nu toe ben ik er echt super tevreden over, dus money well spent in dit geval.
Bartje, schreef:Ook wel een erg nette score qua vermogen!!
Welke aanpassingen heeft het blok ondertussen al ondergaan?
En zijn er nog andere injectoren geplaatst, of is er iets met de brandstofdruk gedaan?
Blok is eigenlijk nog vrij standaard. Alleen die airbox zit er nu op, complete groep A uitlaat en op maat geschreven chip (nog geen fijn tuning op de bank).
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 04 feb 2010 17:21
door Rellie opt werk
Hey oenat, ik heb pascal ook even die Vectra 2000 spoiler mee gegeven die je nog van me zou krijgen.
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 08 feb 2010 21:10
door The Undertaker
he Pascal, is zo'n KW set nou nog een beetje comfortabel om mee te rijden?
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 08 feb 2010 23:04
door marklukassen
ziet er 10x beter uit
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 09 feb 2010 12:52
door oenatje
Rellie opt werk schreef:Hey oenat, ik heb pascal ook even die Vectra 2000 spoiler mee gegeven die je nog van me zou krijgen.
JAAA KEI BEDANKT
even passen, spuiten en monteren maar
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 09 feb 2010 19:17
door pascal1109
The Undertaker schreef:he Pascal, is zo'n KW set nou nog een beetje comfortabel om mee te rijden?
Hangt er vanaf wat je comfortabel vindt. En de set is ook in hardheid verstelbaar, staat nu extreem stug, maar wil ook niets anders. Klinkerwegen zijn dus niet zo geweldig, maar bochtenwerk juist weer wel.
Oja en doordat hij vrijwel niet inveert, raakt de uitlaat de grond niet en dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Dat heeft me genoeg gekost, hoeft niet nog meer bij
oenatje schreef:Rellie opt werk schreef:Hey oenat, ik heb pascal ook even die Vectra 2000 spoiler mee gegeven die je nog van me zou krijgen.
JAAA KEI BEDANKT
even passen, spuiten en monteren maar
Ligt inderdaad veilig hier in m'n garage
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 09 feb 2010 19:43
door Haaye
Ziet er netjes uit!! Zou hem niet hoger doen! Mooi laten zo!
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 13 jun 2010 23:02
door Buco
Hoi Pascal,
Die V6 klinkt goed hoor, hij ligt ook goed strak in de bochten heb ik gemerkt
.
Groet,
Peter
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 14 jun 2010 17:48
door pascal1109
Haha zag net op het opelforum dat jij het was. Gaaf ding man, die Scooby van je
Als je uit de buurt komt, spotten we elkaar vast nog wel is voor een langere babbel denk?
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 04 aug 2010 17:35
door The Undertaker
Welke remmen heb je er vóór eigenlijk onder zitten (kon het zo snel niet vinden) ?
FN54 of Girlings?
Zijn dat 308mm schijven of 288mm?
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Geplaatst: 04 aug 2010 17:37
door pascal1109
Girlings, 288mm. Remt goed en heeft geen last van faden (bij mij niet iig).