Er heeft zich hier een aardige laag stof verzameld, dus dat moet weer even weg geblazen worden.
Mijn laatste update dateert van voor het laatste bezoek aan Risse Motorsport. Ondertussen zijn er wel weer een aantal dingetjes gebeurd, dus hierbij alvast een waarschuwing voor het vele aantal foto's....
Vrijdag 8 mei stond de afspraak om naar Risse te gaan en 11 mei had ik een afspraak staan met de taxateur, dus moeten de puntjes op de spreekwoordelijke 'i' gezet worden zodat hij er netjes bij zou staan.
Daarom als eerste maar even de ruitenwisserarmen eraf gehaald omdat deze aan de uiteinden een klein beetje oppervlakte roest vertoonde, wat er natuurlijk niet zo verzorgd uit ziet. Armen dus even netjes gestraald en voorzien van primer en diverse lagen zijdeglans zwart:
Irmscher middenconsole
Ook had ik nog een Irmscher 'carbon' middenconsole liggen dat ik een hele tijd geleden eens gekocht heb. Nu hadden twee lampjes in het middenconsole het begeven dus was het tijd om dit toch maar eens te vervangen.
Originele console eruit:
Alle lampjes vernieuwd nu ik er toch makkelijk bij kon en het Irmscher console geplaatst:
KMS display
Zoals je op de laatste foto kan zien lag het KMS display nog los bij het middenconsole en dit wilde ik graag mooi wegwerken. Ooit heb ik eens een aantal schakelaars in het asbakje gemaakt en dit leek mij een geschikte plek voor het display. Dus de tunnel eruit en alle oude draden en schakelaars uit het asbakje gehaald (en wat nog in gebruik was verlegd) en de KMS CAN cabel door het asbakje gehaald en vervolgens de houder in het asbakje pas gemaakt voor het display:
Het gat is exact passend zodat het scherm er met een beetje kracht in gedrukt moet worden en op deze manier dus klemt.
En waar het mij dan om begonnen was....
Asbakje dicht en er is niets meer te zien
Risse
En toen was het eindelijk 8 mei en kon ik naar Risse.
Omdat de originele brandstofpomp niet voldoende brandstof kan leveren is er een Bosch 044 geplaatst:
Ook is er nog een elektrische waterpomp geplaatst. Deze kan wanneer met de auto gereden is naderhand nog het water rondpompen zodat het water door het blok blijft stromen en samen met de fan het water af kan koelen + hij heeft een grotere capaciteit dan de originele distri aangedreven pomp.
Ondertussen dat hun lekker aan het sleutelen zijn heb ik heel de dag de tijd gehad om bij vele projecten te staan kwijlen
Aan het einde van de middag was het dan tijd om de auto de testruimte binnen te rijden:
Uiteindelijk nog even met Claus (de eigenaar) een rondje gereden en naderhand nog een kleine aanpassing gemaakt in de map. Nu rijd hij perfect!
Toen de auto volgetankt en met een smile van oor tot oor terug naar huis gereden:
Vakantie
De maandag erop is de auto dus getaxeerd (wat een beetje haast had), want 15 mei is hij mee gegaan op vakantie naar Tsjechië!
Onder het mom van, dan kan het blok lekker wat kilometers maken en meteen de grote vuurdoop of er nog problemen aan het licht komen. Alles is goed gegaan en een krappe 3000 kilometer gemaakt, met een hoge fun factor per kilometer (en de nodige dorst per kilometer, haha)
Ouders hadden ook een van de andere cabrio's mee genomen:
In Tsjechië nog eens naar het Skoda museum en fabriek geweest
Brandstofleidingen
Tot slot afgelopen maand nog even de brandstofleidingen van voor tot achter vervangen omdat de voedende slang in de motorruimte een heeeeel kelin beetje begon te ruiken bij het starten.
Dat was het voor nu even....
Wel staan er voor komende winter weer wat klusjes op het programma, maar ondertussen wordt er ook gezocht naar een eigen huis enzo......