Pagina 26 van 28

Geplaatst: 04 nov 2006 02:08
door Sounddragon
Maar deze is toch opnieuw opgebouwd ??? OF gaan jullie dat stiekem niet vertellen ??? :twisted: :lol:

Geplaatst: 04 nov 2006 09:41
door Rallyastra
Sinds wanneer krijg je van opnieuw opbouwen meer pk's ? :lol:

Geplaatst: 04 nov 2006 09:56
door Sounddragon
sinds wanneer levert een standaard V6 in een Opel 310 Nm ???? :lol: :lol:

Geplaatst: 04 nov 2006 11:07
door Rallyastra
Sinds wanneer staat dat op kenteken ? :wink:

Geplaatst: 04 nov 2006 12:49
door Sounddragon
Sinds ze hem speciaal moeten keuren, lijkt me logisch, maar we zullen wel zien, gaat vast en zeker goedkomen 8)

Geplaatst: 04 nov 2006 17:04
door Rallyastra
Nee je komt er nu niet onderuit, sinds jaar en dag staan er geen NM of pk's op je kenteken alleen je motorcode als je een andere chip er in hebt blijft je motorcode wel hetzelfde :wink: En alles wat NIET op je kenteken staat hoefd dus NIET gekeurd te worden.

Geplaatst: 04 nov 2006 17:54
door GSi Twente
Lijkt me leuk, elke APK/RDW keuring een vermogensmeting erbij. :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 04 nov 2006 18:05
door Rallyastra
Moeten ze overal een bank aanschaffen :lol:

Geplaatst: 04 nov 2006 19:07
door Sounddragon
Kan je in het vervolg wel lekker cheapex banken elk jaar, kan je ook goed in de gaten houden wat je blokkie intern te lijden heeft :wink:

Geplaatst: 06 nov 2006 07:39
door DayWaLk3R
Rallyastra schreef:Nee je komt er nu niet onderuit, sinds jaar en dag staan er geen NM of pk's op je kenteken
Stiekum wel.. bij mij bijv. ook ... shhhhtt niet verder vertellen

Geplaatst: 06 nov 2006 13:52
door Rallyastra
DayWaLk3R schreef:
Rallyastra schreef:Nee je komt er nu niet onderuit, sinds jaar en dag staan er geen NM of pk's op je kenteken
Stiekum wel.. bij mij bijv. ook ... shhhhtt niet verder vertellen
SSSSHHHTTT marcel heeft geen flog, shhhtt niet verder vertellen :wink:

Geplaatst: 06 nov 2006 15:27
door RedBill
Tja, maar bij die dieseltjes moet je ook wel.

Van een gemiddelde 1.9 CDTI heb je ook drie vermogensvarianten, en aangezien het op het kentekenbewijs nog niet met mooie kleurtjes (TDI, TDI, CDTI) wordt gewerkt zullen ze het aantal Kilowatts wel moeten vermelden.

Geplaatst: 06 nov 2006 15:34
door DayWaLk3R
RedBill schreef:Tja, maar bij die dieseltjes moet je ook wel.

Van een gemiddelde 1.9 CDTI heb je ook drie vermogensvarianten, en aangezien het op het kentekenbewijs nog niet met mooie kleurtjes (TDI, TDI, CDTI) wordt gewerkt zullen ze het aantal Kilowatts wel moeten vermelden.
Wrom MOET dat wel ??

Ze kunnen toch ook met motorcodes werken ? .. tegenwoordig hebben ook de bezine modellen, allemaal een 2.0 16 met 3 verschillende vermogens. en al die vag tdi's hebben iig een andere motorcode uiteraard.
Bij mij had er dus ook kennen staan .. 1.9 AHF

en ik weet bijna zeker dat niet alleen een VW of Alleen diesels hun vermogen op de papieren hebben staan.

Magoed.. laten we maar weer on-topic gaan.

Geplaatst: 06 nov 2006 18:10
door RedBill
DayWaLk3R schreef:
RedBill schreef:Tja, maar bij die dieseltjes moet je ook wel.

Van een gemiddelde 1.9 CDTI heb je ook drie vermogensvarianten, en aangezien het op het kentekenbewijs nog niet met mooie kleurtjes (TDI, TDI, CDTI) wordt gewerkt zullen ze het aantal Kilowatts wel moeten vermelden.
Wrom MOET dat wel ??

Ze kunnen toch ook met motorcodes werken ? .. tegenwoordig hebben ook de bezine modellen, allemaal een 2.0 16 met 3 verschillende vermogens. en al die vag tdi's hebben iig een andere motorcode uiteraard.
Bij mij had er dus ook kennen staan .. 1.9 AHF

en ik weet bijna zeker dat niet alleen een VW of Alleen diesels hun vermogen op de papieren hebben staan.

Magoed.. laten we maar weer on-topic gaan.
Daar heb je een punt, even niet ver genoeg over nagedacht. Maar idd... Back on topic.

RDW al aan de lijn gehad voor het prikken van een datum?

Geplaatst: 06 nov 2006 18:12
door Rallyastra
Eerst auto klaar dan afspraak maken :wink:

Geplaatst: 06 nov 2006 18:36
door Laagvlieger
Yupz niet eerder RDW dan dat de auto technisch 100% is.
keuring is gewoon te duur om nu al een afspraak te maken.

Geplaatst: 08 nov 2006 02:08
door Rallyastra
Wij hebben dus een d- kadett wat op kenteken 1.2 N was, +/- 50 PK. In deze d- kadett hebben we een 2.0 16V GSI 150 PK ingebouwd, duidelijk over de 40% vermogenstoename grens. Toen hebben we besloten om deze keuring toch maar de doen om verzekerd te blijven.

- Eerst krijg je een Technische keuring bij de lokale RDW keuringstation. De kosten zijn € 55 keuren en € 17,50 wegen van de auto.

Wij zijn naar onze lokale RDW keuringstation geweest. We hadden een afspraak gemaakt konden eigenlijk direct de volgende dag terecht (je kunt ook zonder afspraak voor de middag proberen). Bij ons ging het als volgt. We melden ons aan en moesten eerst het geld voor het keuren en wegen betalen. De monteur kwam aanlopen en zei: “zo wat een strak kadettje” Rij hem maar naar binnen. Als eerst de motorkap open, hij zei: “dat hebben jullie netjes gemaakt”. Hij keek even naar de motor. Oké, even wegen, auto gewogen en weer naar binnen. Nog een keer de motorkap open, kwam er een collega aan die ook even onder de auto en motorkap keek en die vond het ook goed. Ze waren er eigelijk vrij snel klaar. Oja laten we maar even een co meting doen, wat ook aan de eisen voldeed. Uit belangstelling hebben ze samen nog even in de auto gekeken (wat voor deze keuring niks uitmaakt). Maar het moet er natuurlijk allemaal we degelijk uitzien. Ze waren allebei zeer tevreden over de auto. Papieren klaar gemaakt en hij was goed gekeurd voor de volgende test in Lelystad.
Ik denk niet dat het altijd zo makkelijk gaat ze hebben eigenlijk 2 A4-tjes met punten die ze naar kunnen en (moeten?? ) kijken. Als je maar zorgt dat alles wat je hebt aangepast er netjes en goed uitziet, helpt natuurlijk altijd, dat blijkt maar weer..

-Test Centrum Lelystad (TCL)
Een geluidstest en weggedragtest. Kosten geluidtest € 348 en weggedragtest € 275. Afspraak gemaakt, een wachttijd van een maand!!
Ook daar moet je eerst betalen voordat ze met de auto beginnen. Auto naar binnen gereden en hier wordt de auto pas echt goed nagekeken hier worden van de inlaat en de uitlaat de nr’s genoteerd, en er worden zelfs tekeningen van beide gemaakt . (Alles) wordt nagekeken de banden de ophanging enz.
Wij hebben een K&N luchtfilter waar ze helemaal niet blij mee waren, ze zeiden direct al dat wordt niks je komt hier voor een geluidtest met een K&N filter!!! We konden zo snel geen luchtfilterhuis vinden die past dus we moesten wel. De auto is van 1981 toen mocht er natuurlijk meer dan nu. Maar mijn broer en ik begonnen hem wel een beetje te knijpen. Vervolgens wordt er in de auto de Remvertraging meter en toerentellen geplaatst. En de persoon begint met de testen.

De testen bij geluid bestaan uit:

3 keer wordt het geluid gemeten bij een stilstaand voertuig bij een bepaald toerental (bij ons 4425 toeren/min). De 2 keer met rijdend voertuig, 2 keer in de 2de versnelling (bij ons 3600toeren/min). Bij 50 km aan het begin van de testpunt en dan vol acceleren tot het eind van het testpunt. Hetzelfde 2 keer in de 3de versnelling (bij ons 2500 toeren/min). Het max aantal dB wat onze auto mocht hebben in 1981 was 80 dB.Waar ze nog 2 dB mogen afwijking voor de weersomstandigheden en 1 dB voor de bestuurder die ook iets afwijkt in toerental. Dus 83 dB was de max.

De testen bij weggedrag bestaan uit:

De remvertraging wordt gemeten op verschillende manieren. Daarna gaan ze een paar ronden over de kombaan met een aardige snelheid en ze trekken het stuur 90 graden naar links en rechts en kijken wat de auto doet, of deze uitbreekt of zwaar in onbalans raakt.. Ze slalommen nog wat en rijden nog een paar rondjes om een indruk van de auto te krijgen.

Naar een uur wachten en kijken hoe een ander in jou auto over de testbaan heen rijdt, kwam bij ons het goede nieuws. Aan de auto is niks mis hij is goed gekeurd, ik vond het eigenlijk wel heel leuk om in deze auto te rijden zeer goed in balans en zeer goede wegligging zei de tester. Wat voor ons natuurlijk een heel mooi compliment was… Mijn vraag na de testen was natuurlijk hoeveel dB onze auto had. Hij zei in de tweede versnelling had de auto 85 dB en in de derde versnelling 80 dB. Afgerond hadden we 83 dB wat ook de max was.


Als je alle testen hebt doorstaan moet je je kenteken deel 1, 2 en 3 inleveren bij je RDW keuringstation waar je de technische keuring hebt laten doen en je krijgt binnen 2 tot 3 werkdagen een aangepast kenteken thuis gestuurd.

Kosten:
Technische keuring - € 55
Auto wegen - € 17,50
Geluidstest - € 348
Weggedragtest - € 275

Samen € 695,50 exclusief 1,5 vrije dag en benzine heen en terug

Mijn oordeel over het hele keuren van de RDW.
Bij de RDW technische keuring als je alles netjes en degelijk heb gemaakt gaat het al snel goed. Maar daar in tegen in TCL in Lelystad gaat het echt om de cijfers van de dB’s en het weggedrag hier zijn ze veel strenger.

Wat ik ook heel vreemd vind, is dat je komt voor een motor ombouw maar zowel in TCL Lelystad als bij de RDW keuringstation wordt er geen blok nr. of herkomst van het blok gevraagd!!

Al met al ben ik heel blij dat alles goed is afgerond en kunnen we met een Opel D-Kadett 2.0 GSI legaal rond rijden op de ring en daar buiten.

Bedenk wel het is een heel gedoe, maar als je een keer een zwaar ongeval of iets dergelijks krijgt en ze komen er achter dat je veel meer vermogen / ander blok hebt dan op het kenteken dat dan 700 euro niet opweegt tegen de kosten na zo’n ongeval.

Geplaatst: 08 nov 2006 12:37
door GSi Twente
Ik ken de persoon niet, maar ik mag hem nu al. :wink:

Geplaatst: 08 nov 2006 12:56
door Melbo
Leuk verhaal om te lezen...verwacht van Marcel natuurlijk ook zo'n verhaal nu hè!! :wink:

Geplaatst: 08 nov 2006 18:20
door vexz
Klinkt lekker ofniet dan?

Geplaatst: 11 nov 2006 16:31
door Laagvlieger
Weer even een tijdelijke auto gescoort.
Velgjes van de GSi eronde rgezet, ding had gladde banden:

BACK TO BASIC:
Afbeelding
Afbeelding

KROEPOEK!
Afbeelding
Afbeelding

en hef nog ska ook:
Afbeelding
Afbeelding

maargoed, het rijd. Ben er mee gered.
wederom 1.4 powerrrrrr zonder stuurbekrachtiging. :lol:
Van buiten een ramp, technisch beeldschoon. Net nieuwe koppakking op gezet. :wink:

Geplaatst: 11 nov 2006 20:35
door pluggie
Die GSI waaiers maken hem af.
Nu nog dikke AUSPUFF, en een heckflugel, een grote ONGESPOTEN bumper, folie met blaasjes, en dit is THE BOMB !




































Bijna vergeten, een gril met GAAS ! Niks is af zonder konijnegaas.

Geplaatst: 11 nov 2006 21:34
door GSi Twente
www.opelsjonnieclub.nl

Marcel gaat weer goed hoor. :wink:

Geplaatst: 11 nov 2006 22:31
door RedBill
Laagvlieger schreef:Afbeelding
Mooi stuur man! :wink:

Geplaatst: 11 nov 2006 23:21
door Laagvlieger
lekker fout allemaal he 8)
:lol: