Pagina 26 van 54

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 04 apr 2011 19:09
door GSI Racer
bij die OPC zijn 2 opties die mooi zijn

1. de orginele look (een demper in het midden)
2. de middelste weg laten en dan de linker en rechter over houden

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 04 apr 2011 19:09
door GSI Racer
Haaye schreef:
GSI Racer schreef:kom op zeg :mrgreen:

brommers kun je niet vergelijken met auto's

die zijn veeeeeel lichter en hebben meer vermogen (dan een C20XE Astra)
en wat halen die dingen in de 1e versnelling? 110ofzo?
dan heb je met de Astra al 1 of 2 keer moeten schakelen.

het neemt niet weg dat alles wat hard gaat gewoon leuk is. Behalve achtbanen :mrgreen:
Mijn R1 gaat 170 in de eerste 8)
Meen je dat :shock:
ik denk zeg eens 110, dan zul je wel in de buurt zitten :mrgreen:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 04 apr 2011 19:31
door Theo Gsi
GSI Racer schreef:
Haaye schreef:
GSI Racer schreef:kom op zeg :mrgreen:

brommers kun je niet vergelijken met auto's

die zijn veeeeeel lichter en hebben meer vermogen (dan een C20XE Astra)
en wat halen die dingen in de 1e versnelling? 110ofzo?
dan heb je met de Astra al 1 of 2 keer moeten schakelen.

het neemt niet weg dat alles wat hard gaat gewoon leuk is. Behalve achtbanen :mrgreen:
Mijn R1 gaat 170 in de eerste 8)
Meen je dat :shock:
ik denk zeg eens 110, dan zul je wel in de buurt zitten :mrgreen:

Muwhahah das niet normaal, maja dan hou je 4 nog over voor een 100 km/h meer.
Dus ja dat is eigenlijk een verhouding van lik me vestje toch?

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 04 apr 2011 19:36
door The Undertaker
Theo Gsi schreef:Muwhahah das niet normaal, maja dan hou je 4 nog over voor een 100 km/h meer.
Dus ja dat is eigenlijk een verhouding van lik me vestje toch?
Je mocht willen dat je dat in je Corsa had :mrgreen:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 04 apr 2011 20:39
door GSI Racer
die verhouding is juist goed.

tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.

veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen :mrgreen:

ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998

0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h

de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik :wink:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 19:50
door Theo Gsi
GSI Racer schreef:die verhouding is juist goed.

tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.

veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen :mrgreen:

ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998

0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h

de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik :wink:

Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen :D

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 20:02
door Haaye
GSI Racer schreef:die verhouding is juist goed.

tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.

veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen :mrgreen:

ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998

0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h

de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik :wink:
Weet idd niet precies de 0 tot 100 van mijn R1.. Zal wel niet veel sneller zijn want je moet gewoon super veel voorover hangen enzo.. Anders gaat ie op het achterwiel en verlies je weer snelheid... Maar iig ben je de meeste autos wel voor :lol:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 20:03
door Haaye
Theo Gsi schreef:
GSI Racer schreef:die verhouding is juist goed.

tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.

veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen :mrgreen:

ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998

0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h

de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik :wink:

Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen :D
130 in de eerste?? WOW das echt snel! Wat voor bak zit daar achter dan??

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 20:12
door gsipiloot
130 km/h in zn 1 ???? en jij gelooft dat? hahaha zal wel een flinke tellerafwijking inzitten :lol:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 20:20
door Haaye
gsipiloot schreef:130 km/h in zn 1 ???? en jij gelooft dat? hahaha zal wel een flinke tellerafwijking inzitten :lol:
Idd wel een beetje gek ja...

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 20:48
door The Undertaker
Haaye schreef:
gsipiloot schreef:130 km/h in zn 1 ???? en jij gelooft dat? hahaha zal wel een flinke tellerafwijking inzitten :lol:
Idd wel een beetje gek ja...
Het is Theo, vergeet dat niet :wink:



:mrgreen:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 21:08
door Ray
Theo Gsi schreef:Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen :D
Heb je gegevens van die versnellingsbak en wielen? want ik heb voor de grap even nagerekend wat een Astra GSi draait met een F20 bak op 205/50 R15 banden.

15 inch x 25,4 = 381 mm diameter velg
205 x 50% x 2 = 205 mm dikte aan band
(die "x 2" vanwege de band die zowel boven als onder de velg zit als je de diameter wil bepalen)
diameter wiel = 381 + 205 = 586 mm
omtrek wiel = pi x 586 = 1841 mm = 1,841 m
130 km/uur = 130.000 m/uur = 2167 m/min
2167 / 1,841 = 1177 rpm van het wiel

overbrengsverhoudingen hier vandaan geplukt.

motortoerental in de 5de versnelling om een vergelijking te kunnen maken:
1177 x 3,42 x 0,886 = 3566 rpm (klopt wel enigszins volgens mij)
motortoerental in de 1ste versnelling:
1177 x 3,42 x 3,545 = 14270 rpm :mrgreen:

zit hier en daar een afronding in de decimalen, maar het gaat om het idee ;)

Als het echt is, zal die Corrado wel een beestachtig hoge topsnelheid halen, of niet?
Of heeft zitten er onmenselijk grote wielen onder? :D

EDIT: na nog n berekeningetje kwam ik uit op velgen van 19 inch (uitgaande van dezelfde banddikte) bij 6000 toeren. Maar dat lijkt me niet te passen onder een Corrado... :P

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 21:12
door The Undertaker
Theo Gsi schreef:Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen :D
Nee, die gaat uit elkaar omdat hij kapot is :mrgreen:

Ander topic

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 21:29
door Haaye
Ray schreef:
Theo Gsi schreef:Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen :D
Heb je gegevens van die versnellingsbak en wielen? want ik heb voor de grap even nagerekend wat een Astra GSi draait met een F20 bak op 205/50 R15 banden.

15 inch x 25,4 = 381 mm diameter velg
205 x 50% x 2 = 205 mm dikte aan band
(die "x 2" vanwege de band die zowel boven als onder de velg zit als je de diameter wil bepalen)
diameter wiel = 381 + 205 = 586 mm
omtrek wiel = pi x 586 = 1841 mm = 1,841 m
130 km/uur = 130.000 m/uur = 2167 m/min
2167 / 1,841 = 1177 rpm van het wiel

overbrengsverhoudingen hier vandaan geplukt.

motortoerental in de 5de versnelling om een vergelijking te kunnen maken:
1177 x 3,42 x 0,886 = 3566 rpm (klopt wel enigszins volgens mij)
motortoerental in de 1ste versnelling:
1177 x 3,42 x 3,545 = 14270 rpm :mrgreen:

zit hier en daar een afronding in de decimalen, maar het gaat om het idee ;)

Als het echt is, zal die Corrado wel een beestachtig hoge topsnelheid halen, of niet?
Of heeft zitten er onmenselijk grote wielen onder? :D

EDIT: na nog n berekeningetje kwam ik uit op velgen van 19 inch (uitgaande van dezelfde banddikte) bij 6000 toeren. Maar dat lijkt me niet te passen onder een Corrado...
Of hij heeft geen toerenbegrenser en kan 15.000 rpm draaien... Dan kan het ook :wink:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 05 apr 2011 22:42
door GSI Racer
130 in z'n 1. Never :lol:

Voor zover ik weet is een Corvette de enigste auto die 100 in z'n 1 haalt, laat staan een VW :mrgreen:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 06 apr 2011 22:25
door gsipiloot
hij zal wel 130 in zn 2 bedoelen dan geloof ik het wel als je een beetje een gkietelde auto hebt moet zoiets wel haalbaar zijn maar in zn 1 dat geloof ik dus ook echt niet

mij turbo'tje loopt echt heel erg hard maar die haalt dus echt geen 100 in zn 1 (k zou ook niet weten hoe hard ie wel gaat in zn 1 want ik heb zeker wel allebei mn handen aan t stuur en mn ogen op de weg en omgeving nodig anders gaat t gigantisch mis)

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 06 apr 2011 22:35
door Theo Gsi
gsipiloot schreef:hij zal wel 130 in zn 2 bedoelen dan geloof ik het wel als je een beetje een gkietelde auto hebt moet zoiets wel haalbaar zijn maar in zn 1 dat geloof ik dus ook echt niet

mij turbo'tje loopt echt heel erg hard maar die haalt dus echt geen 100 in zn 1 (k zou ook niet weten hoe hard ie wel gaat in zn 1 want ik heb zeker wel allebei mn handen aan t stuur en mn ogen op de weg en omgeving nodig anders gaat t gigantisch mis)

idd type foutje van mijn kant ik bedoelde dat in ze 2

@The underthaker

Klopt maar hij gaat ook voor meer vermogen! dus ook daar voor gaat hij uit elkaar

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 06 apr 2011 23:25
door c18xe
GSI Racer schreef:
Haaye schreef: Mijn R1 gaat 170 in de eerste 8)
Meen je dat :shock:
ik denk zeg eens 110, dan zul je wel in de buurt zitten :mrgreen:

om te beginnen heb je er 6 dus heb je er nog 5 over.. en hij stopt niet bij de 270 hoor :lol: die van mij moet in de theorie de 300 passeren.. de r1 van haaye moet de 325+passeren zonder moeite...

en inderdaad die 2,9sec halen jij en ik nooit op zon ding.. dat is gemeten op ideale omstandigheden,banden,wegdek en toppiloot.. Wanneer ik met de suuz vol opentrek komt ie meteen omhoog.. is meteen je seconden al verloren...

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 07 apr 2011 23:35
door GSI Racer
.....en met een beetje pech gaat je motor er vandoor en blijf je verstijfd achter

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 08 apr 2011 08:24
door BertS
Haha :lol:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 13 apr 2011 23:12
door c18xe
neej zo erg is t nou ook weer niet hey :worship:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 14 apr 2011 09:58
door Mikeopel
GSI Racer schreef:130 in z'n 1. Never :lol:

Voor zover ik weet is een Corvette de enigste auto die 100 in z'n 1 haalt, laat staan een VW :mrgreen:
een kennis van mij heeft een chevrolet corvette zr nog iets. maar die haalt 130 in z'n 1 net. ook alleen als z'n banden warm zijn

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 14 apr 2011 17:41
door GSI Racer
Corvette ZR1 met Supercharger.
bruut beest met 647pk en 819Nm!!! :shock:

dat die 130 in z'n 1 gaat geloof ik wel.
want een 'gewone' Corvette loopt iets van 100 in z'n 1

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 14 apr 2011 19:06
door The Undertaker
GSI Racer schreef:Corvette ZR1 met Supercharger.
bruut beest met 647pk en 819Nm!!! :shock:

dat die 130 in z'n 1 gaat geloof ik wel.
want een 'gewone' Corvette loopt iets van 100 in z'n 1
Ik zeg FOTO!!!!!! :speed: :speed:

Re: Algemeen foto topic

Geplaatst: 14 apr 2011 19:20
door GSI Racer
Foto's?
Filmpjes zijn veel leuker :mrgreen:

Afbeelding

Die vent heeft ballen :shock:


http://www.abhd.nl/video/corvette-zr1/