Algemeen foto topic
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen foto topic
bij die OPC zijn 2 opties die mooi zijn
1. de orginele look (een demper in het midden)
2. de middelste weg laten en dan de linker en rechter over houden
1. de orginele look (een demper in het midden)
2. de middelste weg laten en dan de linker en rechter over houden
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen foto topic
Meen je datHaaye schreef:Mijn R1 gaat 170 in de eersteGSI Racer schreef:kom op zeg
brommers kun je niet vergelijken met auto's
die zijn veeeeeel lichter en hebben meer vermogen (dan een C20XE Astra)
en wat halen die dingen in de 1e versnelling? 110ofzo?
dan heb je met de Astra al 1 of 2 keer moeten schakelen.
het neemt niet weg dat alles wat hard gaat gewoon leuk is. Behalve achtbanen
ik denk zeg eens 110, dan zul je wel in de buurt zitten
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Algemeen foto topic
GSI Racer schreef:Meen je datHaaye schreef:Mijn R1 gaat 170 in de eersteGSI Racer schreef:kom op zeg
brommers kun je niet vergelijken met auto's
die zijn veeeeeel lichter en hebben meer vermogen (dan een C20XE Astra)
en wat halen die dingen in de 1e versnelling? 110ofzo?
dan heb je met de Astra al 1 of 2 keer moeten schakelen.
het neemt niet weg dat alles wat hard gaat gewoon leuk is. Behalve achtbanen
ik denk zeg eens 110, dan zul je wel in de buurt zitten
Muwhahah das niet normaal, maja dan hou je 4 nog over voor een 100 km/h meer.
Dus ja dat is eigenlijk een verhouding van lik me vestje toch?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Algemeen foto topic
Je mocht willen dat je dat in je Corsa hadTheo Gsi schreef:Muwhahah das niet normaal, maja dan hou je 4 nog over voor een 100 km/h meer.
Dus ja dat is eigenlijk een verhouding van lik me vestje toch?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen foto topic
die verhouding is juist goed.
tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.
veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen
ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998
0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h
de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik
tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.
veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen
ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998
0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h
de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Algemeen foto topic
GSI Racer schreef:die verhouding is juist goed.
tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.
veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen
ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998
0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h
de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik
Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Algemeen foto topic
Weet idd niet precies de 0 tot 100 van mijn R1.. Zal wel niet veel sneller zijn want je moet gewoon super veel voorover hangen enzo.. Anders gaat ie op het achterwiel en verlies je weer snelheid... Maar iig ben je de meeste autos wel voorGSI Racer schreef:die verhouding is juist goed.
tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.
veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen
ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998
0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h
de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Algemeen foto topic
130 in de eerste?? WOW das echt snel! Wat voor bak zit daar achter dan??Theo Gsi schreef:GSI Racer schreef:die verhouding is juist goed.
tijdens sprinten gaat de meeste tijd verloren tijdens het schakelen.
en dat hoef je met de R1 dus niet.
veel auto's zijn blij als ze de 170 werkelijk halen
ik heb hier wat gegevens van een R1 uit 1998
0 naar 100 in 2.9 sec.
0 naar 160 in 5.9 sec.
kwart mijl (400mtr) in 10.2 sec. bij 211km/h
de van Haaye zal daar nog een schepje bovenop doen denk ik
Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Algemeen foto topic
130 km/h in zn 1 ???? en jij gelooft dat? hahaha zal wel een flinke tellerafwijking inzitten
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Algemeen foto topic
Idd wel een beetje gek ja...gsipiloot schreef:130 km/h in zn 1 ???? en jij gelooft dat? hahaha zal wel een flinke tellerafwijking inzitten
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Algemeen foto topic
Het is Theo, vergeet dat nietHaaye schreef:Idd wel een beetje gek ja...gsipiloot schreef:130 km/h in zn 1 ???? en jij gelooft dat? hahaha zal wel een flinke tellerafwijking inzitten
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Algemeen foto topic
Heb je gegevens van die versnellingsbak en wielen? want ik heb voor de grap even nagerekend wat een Astra GSi draait met een F20 bak op 205/50 R15 banden.Theo Gsi schreef:Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen
15 inch x 25,4 = 381 mm diameter velg
205 x 50% x 2 = 205 mm dikte aan band
(die "x 2" vanwege de band die zowel boven als onder de velg zit als je de diameter wil bepalen)
diameter wiel = 381 + 205 = 586 mm
omtrek wiel = pi x 586 = 1841 mm = 1,841 m
130 km/uur = 130.000 m/uur = 2167 m/min
2167 / 1,841 = 1177 rpm van het wiel
overbrengsverhoudingen hier vandaan geplukt.
motortoerental in de 5de versnelling om een vergelijking te kunnen maken:
1177 x 3,42 x 0,886 = 3566 rpm (klopt wel enigszins volgens mij)
motortoerental in de 1ste versnelling:
1177 x 3,42 x 3,545 = 14270 rpm
zit hier en daar een afronding in de decimalen, maar het gaat om het idee
Als het echt is, zal die Corrado wel een beestachtig hoge topsnelheid halen, of niet?
Of heeft zitten er onmenselijk grote wielen onder?
EDIT: na nog n berekeningetje kwam ik uit op velgen van 19 inch (uitgaande van dezelfde banddikte) bij 6000 toeren. Maar dat lijkt me niet te passen onder een Corrado...
Laatst gewijzigd door Ray op 05 apr 2011 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Algemeen foto topic
Nee, die gaat uit elkaar omdat hij kapot isTheo Gsi schreef:Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen
Ander topic
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Algemeen foto topic
Of hij heeft geen toerenbegrenser en kan 15.000 rpm draaien... Dan kan het ookRay schreef:Heb je gegevens van die versnellingsbak en wielen? want ik heb voor de grap even nagerekend wat een Astra GSi draait met een F20 bak op 205/50 R15 banden.Theo Gsi schreef:Ja dat is opzich niet verkeerd, me zwager z'n vr6 gaat 130 in ze 1 dus ook niet slecht.
Maar ze blok gaat nu uit elkaar voor wat meer vermogen
15 inch x 25,4 = 381 mm diameter velg
205 x 50% x 2 = 205 mm dikte aan band
(die "x 2" vanwege de band die zowel boven als onder de velg zit als je de diameter wil bepalen)
diameter wiel = 381 + 205 = 586 mm
omtrek wiel = pi x 586 = 1841 mm = 1,841 m
130 km/uur = 130.000 m/uur = 2167 m/min
2167 / 1,841 = 1177 rpm van het wiel
overbrengsverhoudingen hier vandaan geplukt.
motortoerental in de 5de versnelling om een vergelijking te kunnen maken:
1177 x 3,42 x 0,886 = 3566 rpm (klopt wel enigszins volgens mij)
motortoerental in de 1ste versnelling:
1177 x 3,42 x 3,545 = 14270 rpm
zit hier en daar een afronding in de decimalen, maar het gaat om het idee
Als het echt is, zal die Corrado wel een beestachtig hoge topsnelheid halen, of niet?
Of heeft zitten er onmenselijk grote wielen onder?
EDIT: na nog n berekeningetje kwam ik uit op velgen van 19 inch (uitgaande van dezelfde banddikte) bij 6000 toeren. Maar dat lijkt me niet te passen onder een Corrado...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen foto topic
130 in z'n 1. Never
Voor zover ik weet is een Corvette de enigste auto die 100 in z'n 1 haalt, laat staan een VW
Voor zover ik weet is een Corvette de enigste auto die 100 in z'n 1 haalt, laat staan een VW
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Algemeen foto topic
hij zal wel 130 in zn 2 bedoelen dan geloof ik het wel als je een beetje een gkietelde auto hebt moet zoiets wel haalbaar zijn maar in zn 1 dat geloof ik dus ook echt niet
mij turbo'tje loopt echt heel erg hard maar die haalt dus echt geen 100 in zn 1 (k zou ook niet weten hoe hard ie wel gaat in zn 1 want ik heb zeker wel allebei mn handen aan t stuur en mn ogen op de weg en omgeving nodig anders gaat t gigantisch mis)
mij turbo'tje loopt echt heel erg hard maar die haalt dus echt geen 100 in zn 1 (k zou ook niet weten hoe hard ie wel gaat in zn 1 want ik heb zeker wel allebei mn handen aan t stuur en mn ogen op de weg en omgeving nodig anders gaat t gigantisch mis)
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Algemeen foto topic
gsipiloot schreef:hij zal wel 130 in zn 2 bedoelen dan geloof ik het wel als je een beetje een gkietelde auto hebt moet zoiets wel haalbaar zijn maar in zn 1 dat geloof ik dus ook echt niet
mij turbo'tje loopt echt heel erg hard maar die haalt dus echt geen 100 in zn 1 (k zou ook niet weten hoe hard ie wel gaat in zn 1 want ik heb zeker wel allebei mn handen aan t stuur en mn ogen op de weg en omgeving nodig anders gaat t gigantisch mis)
idd type foutje van mijn kant ik bedoelde dat in ze 2
@The underthaker
Klopt maar hij gaat ook voor meer vermogen! dus ook daar voor gaat hij uit elkaar
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: Algemeen foto topic
GSI Racer schreef:Meen je datHaaye schreef: Mijn R1 gaat 170 in de eerste
ik denk zeg eens 110, dan zul je wel in de buurt zitten
om te beginnen heb je er 6 dus heb je er nog 5 over.. en hij stopt niet bij de 270 hoor die van mij moet in de theorie de 300 passeren.. de r1 van haaye moet de 325+passeren zonder moeite...
en inderdaad die 2,9sec halen jij en ik nooit op zon ding.. dat is gemeten op ideale omstandigheden,banden,wegdek en toppiloot.. Wanneer ik met de suuz vol opentrek komt ie meteen omhoog.. is meteen je seconden al verloren...
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen foto topic
.....en met een beetje pech gaat je motor er vandoor en blijf je verstijfd achter
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Algemeen foto topic
neej zo erg is t nou ook weer niet hey
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Algemeen foto topic
een kennis van mij heeft een chevrolet corvette zr nog iets. maar die haalt 130 in z'n 1 net. ook alleen als z'n banden warm zijnGSI Racer schreef:130 in z'n 1. Never
Voor zover ik weet is een Corvette de enigste auto die 100 in z'n 1 haalt, laat staan een VW
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen foto topic
Corvette ZR1 met Supercharger.
bruut beest met 647pk en 819Nm!!!
dat die 130 in z'n 1 gaat geloof ik wel.
want een 'gewone' Corvette loopt iets van 100 in z'n 1
bruut beest met 647pk en 819Nm!!!
dat die 130 in z'n 1 gaat geloof ik wel.
want een 'gewone' Corvette loopt iets van 100 in z'n 1
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Algemeen foto topic
Ik zeg FOTO!!!!!!GSI Racer schreef:Corvette ZR1 met Supercharger.
bruut beest met 647pk en 819Nm!!!
dat die 130 in z'n 1 gaat geloof ik wel.
want een 'gewone' Corvette loopt iets van 100 in z'n 1
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Algemeen foto topic
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst