Astra F cabrio (Vincent_R)
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
wat een beauty is t geworden Vin
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Thanks Tim
Ben er zelf ook erg blij mee hoe het is geworden met de lampen.
Ben er zelf ook erg blij mee hoe het is geworden met de lampen.
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Gaaf gozer!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
wat een vette astra cabrio, .
die is echt super mooi,vincent .
danny gsi 666
die is echt super mooi,vincent .
danny gsi 666
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Gelukkig heb ik ze al gezien, want zie ze hier niet, maar mooi man!!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Leuk om te lezen heren ! Thanks
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Netjes gedaan !
Ik twijfel nog of ik de combinatie met de gsi grille nou zo geslaagd vind, maar dat is smaak
Ik twijfel nog of ik de combinatie met de gsi grille nou zo geslaagd vind, maar dat is smaak
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Mooi, mooi, mooi.
Koplampen geïntegreerd in de grille zou nog net weer een stapje verder zijn denk ik, maar daarvoor zijn deze lampen weer te zeldzaam.
Koplampen geïntegreerd in de grille zou nog net weer een stapje verder zijn denk ik, maar daarvoor zijn deze lampen weer te zeldzaam.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Geintegreerd in de gril dan kom je bij een Morette gril+koplamp combinatie uit welke er is geweest voor de Astra F.
Vind ik persoonlijk minder mooi, omdat de lijnen van de koplampen dan vervallen. Ondanks dat het allemaal de zelde kleur is er nu nog onderscheid tussen gril en koplampen. Maar dan is natuurlijk ook persoonlijke smaak
Vind ik persoonlijk minder mooi, omdat de lijnen van de koplampen dan vervallen. Ondanks dat het allemaal de zelde kleur is er nu nog onderscheid tussen gril en koplampen. Maar dan is natuurlijk ook persoonlijke smaak
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Hier is het een heel tijdje rustig geweest....
Maar dat betekend natuurlijk niet dat ik stil heb gezeten.
Voor de winter twee leuke goodies gekocht:
- Irmscher carbon (look) middenconsole
- Koplampsproeiers (set overgenomen van The Undertaker)
Om in Tell-Sell termen te praten, "Maar dat is nog niet alles...!!"
Mijn huidige C20NE ligt er nu sinds februari 2011 in, alweer 3,5 jaar. Hier wilde ik graag wat aan gaan doen.
Dan ga je een beetje rondneuzen op internet en bij wat bedrijven praten wat er mogelijk is. Alles komt neer op, "Hoe ver wil je gaan?/ Hoe gek wil je het maken?".
Voor mezelf de knoop doorgehakt en besloten dat er wat leuks in het vooronder gaat komen. Dus vorige week maandag een tweede C20NE opgehaald en Afgelopen vrijdag Naar Risse Motorsport in Duitsland geweest.
Waarom toch weer een C20NE en geen XE of LET? Ik wil graag wat anders dan anderen en vind een 8 klepper gewoon bij de auto passen. Daarnaast vind ik N/A tunen uitdagender. Dit is gewoon persoonlijke voorkeur. Als ik puur voor het vermogen zou doen had ik beter voor een LET kunnen gaan, maar daar gaat het mij niet alleen om.
Ik ga nog niet alles verklappen, want het moet natuurlijk wel een beetje een verrassing blijven
Maar een tipje van de sluier wil ik wel oplichten, haha:
- Custom made gesmede zuigers
- Custom made gesmede H-profiel drijfstangen
- Wat werk aan de cylinderkop en nokkenas
- Compressie gaat van 9.2:1 naar 11:1
- Het hele spul gaat draaien op een KMS vrij programmeerbare ECU
Waarschijnlijk is het blok in december klaar. Dan ga ik met de Astra naar Risse toe en laat ik hem daar achter.
Zij zullen het oude blok er uit halen en het nieuwe er in hangen. Dan zal er een nieuwe kabelboom gemaakt gaan worden en gaat hij wat uren op de testbank voor het afstellen en inlopen e.d.
Dit zal in totaal +/- 2 weken duren en dan ga ik hem weer ophalen
Ik verwacht dus dat de Astra in januari/februari (afhankelijk van het weer) weer terug in de garage staat om te wachten op de eerste zonnestralen....
Maar dat betekend natuurlijk niet dat ik stil heb gezeten.
Voor de winter twee leuke goodies gekocht:
- Irmscher carbon (look) middenconsole
- Koplampsproeiers (set overgenomen van The Undertaker)
Om in Tell-Sell termen te praten, "Maar dat is nog niet alles...!!"
Mijn huidige C20NE ligt er nu sinds februari 2011 in, alweer 3,5 jaar. Hier wilde ik graag wat aan gaan doen.
Dan ga je een beetje rondneuzen op internet en bij wat bedrijven praten wat er mogelijk is. Alles komt neer op, "Hoe ver wil je gaan?/ Hoe gek wil je het maken?".
Voor mezelf de knoop doorgehakt en besloten dat er wat leuks in het vooronder gaat komen. Dus vorige week maandag een tweede C20NE opgehaald en Afgelopen vrijdag Naar Risse Motorsport in Duitsland geweest.
Waarom toch weer een C20NE en geen XE of LET? Ik wil graag wat anders dan anderen en vind een 8 klepper gewoon bij de auto passen. Daarnaast vind ik N/A tunen uitdagender. Dit is gewoon persoonlijke voorkeur. Als ik puur voor het vermogen zou doen had ik beter voor een LET kunnen gaan, maar daar gaat het mij niet alleen om.
Ik ga nog niet alles verklappen, want het moet natuurlijk wel een beetje een verrassing blijven
Maar een tipje van de sluier wil ik wel oplichten, haha:
- Custom made gesmede zuigers
- Custom made gesmede H-profiel drijfstangen
- Wat werk aan de cylinderkop en nokkenas
- Compressie gaat van 9.2:1 naar 11:1
- Het hele spul gaat draaien op een KMS vrij programmeerbare ECU
Waarschijnlijk is het blok in december klaar. Dan ga ik met de Astra naar Risse toe en laat ik hem daar achter.
Zij zullen het oude blok er uit halen en het nieuwe er in hangen. Dan zal er een nieuwe kabelboom gemaakt gaan worden en gaat hij wat uren op de testbank voor het afstellen en inlopen e.d.
Dit zal in totaal +/- 2 weken duren en dan ga ik hem weer ophalen
Ik verwacht dus dat de Astra in januari/februari (afhankelijk van het weer) weer terug in de garage staat om te wachten op de eerste zonnestralen....
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Supervette plannen
Ben heel benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen.
Wat betreft de vrij programmeerbare ECU, was het geen optie om je gewone ECU aan te passen?
Ben heel benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen.
Wat betreft de vrij programmeerbare ECU, was het geen optie om je gewone ECU aan te passen?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Een optie is het werl, maar dan word tje o.a. beperkt in je nokkenas keuze. Meer als 280 graden is dan niet mogelijk (i.v.m. fatsoenlijk stationair lopen onder de 3.000 toeren.pascal1109 schreef:Wat betreft de vrij programmeerbare ECU, was het geen optie om je gewone ECU aan te passen?
Tevens is er met een vrij programmeerbare computer meer uit het blok te halen en is alles vele malen beter af te stellen.
Het kan dus wel met de originele computer maar dat is in dit geval half werk en dat doe ik niet graag
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Alleen moet je wel op letten dat de pingel sensor vervalt bij een kms systeem. Dat is wel het enige minpunt
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Daar komt een Wide-Lambda voor in de plaats met het KMS-CAN display
Dan is je AFR waarde live te zien.
Dan is je AFR waarde live te zien.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Nou, de reden dat ik het vroeg is omdat ik er ook wel eens naar heb zitten kijken.
Toen ik bij wat tuners aankwam, zeiden ze dat een originele ecu herschrijven hun voorkeur had, omdat daar de motor veel soepeler op loopt.
Let wel, dit is hun ervaring en is mij alleen verteld.
Ik mag hopen dat ze mij wel enigszins juist voorlichten natuurlijk
Bijkomend voordeel hiervan is overigens wel dat je bij een probleem gewoon een tech eraan kan hangen
Verder denk ik wel, dat als het blok door de heren opgebouwd en afgesteld wordt, dat dat gewoon goed gaat lopen.
Dus kom maar op met de updates
Toen ik bij wat tuners aankwam, zeiden ze dat een originele ecu herschrijven hun voorkeur had, omdat daar de motor veel soepeler op loopt.
Let wel, dit is hun ervaring en is mij alleen verteld.
Ik mag hopen dat ze mij wel enigszins juist voorlichten natuurlijk
Bijkomend voordeel hiervan is overigens wel dat je bij een probleem gewoon een tech eraan kan hangen
Verder denk ik wel, dat als het blok door de heren opgebouwd en afgesteld wordt, dat dat gewoon goed gaat lopen.
Dus kom maar op met de updates
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Of ik snap niet wat je bedoelt, of je wilt iets wat niet kan.Vincent_R schreef:Daar komt een Wide-Lambda voor in de plaats met het KMS-CAN display
Dan is je AFR waarde live te zien.
Je kan je pingelsensor niet vervangen door een (wide)lambdasensor, ook niet alleen de functie ervan. Al is je luchtmengselverhouding nog zo perfect, als hij op het verkeerde moment ontsteekt kan hij alsnog gaan pingelen.
Verder wel dikke plannen
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
@Ray
Lees mijn reactie terug en is inderdaad niet het antwoord op zijn vraag. Had het verkeerd gelezen.
Pingelsensor is iets wat komt te vervallen inderdaad, maar hiervoor kan je wel een knock-sensor aansluiten op het systeem, deze vervangt de originele pingel sensor.
@Pascal
Ik heb ook aardig wat research gedaan van te voren natuurlijk, met een dergelijke uitgaven ga ik niet over 1 nacht ijs.
Er zijn vele partijen die dit soort werk doen en ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening
Lees mijn reactie terug en is inderdaad niet het antwoord op zijn vraag. Had het verkeerd gelezen.
Pingelsensor is iets wat komt te vervallen inderdaad, maar hiervoor kan je wel een knock-sensor aansluiten op het systeem, deze vervangt de originele pingel sensor.
@Pascal
Ik heb ook aardig wat research gedaan van te voren natuurlijk, met een dergelijke uitgaven ga ik niet over 1 nacht ijs.
Er zijn vele partijen die dit soort werk doen en ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Vincent, dit klinkt echt als heel erg vet! Ik ben heel erg benieuwd. Gaaf dat je het zo aanpakt, en ik hoop dat je het hier ook deelt! Dit wordt echt smullen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Thanks voor het bericht!
Zal het hier zeker delen. Als ik de eerste foto's van Risse binnen heb zal ik ze hier ook posten
Ter zijne tijd zal ik de specs hier ook posten.
Zal het hier zeker delen. Als ik de eerste foto's van Risse binnen heb zal ik ze hier ook posten
Ter zijne tijd zal ik de specs hier ook posten.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
16 januari gaat de Astra naar Risse gebracht worden om daar een paar weekjes te overnachten !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Spannend!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
Gaaf man. Dan is die voor het nieuwe seizoen weer terug denk ik?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
En dan op de Dyno !Vincent_R schreef:16 januari gaat de Astra naar Risse gebracht worden om daar een paar weekjes te overnachten !
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
ben benieuwd
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F cabrio (Vincent_R)
super vet vincent,ben erg benieuwt naar de waardes.
vette cabrio,hoe ver ben je met de achterbumper ?
danny gsi 666
vette cabrio,hoe ver ben je met de achterbumper ?
danny gsi 666