LET OP: VEEL FOTO'S
In de maand mei is er weinig aan de auto gebeurd door omstandigheden. Dit leek deze maand weer te gebeuren, maar daar heb ik vorig week wat aan gedaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tijdens het dagelijkse rondje marktplaats/ebay kwam ik wat zeldzaams tegen, namelijk een setje Gabel koplampen voor de Astra F!
Ebay foto's:
Na een prijs overeengekomen te zijn met de Duitse verkoper, de geheel complete set gekocht. Het zal niet ieders smaak zijn, maar in eerste instantie had ik ze gekocht omdat ze zo zeldzaam zijn, of het mooi zou zijn was voor latere zorg (maar had natuurlijk al wel op internet rond zitten kijken en een photoshop gemaakt van mijn eigen auto)
De koop was net voor het pinksterweekend gesloten, dus de dinsdag na het weekend zijn ze op de post gegaan en ik had de doos donderdag al binnen!
Niets dan lof over de verkoper m.b.t. het verpakken:
Alles was dus heel aangekomen
Vrijdag is mijn vrije dag, dus even de auto opgehaald om de lampen te passen:
Conclusie is dat is het zelf wel gaaf vind staan op mijn eigen auto, maar dat er nog wel het een en ander moest gebeuren.
- Goed passend maken (wil overal de naden gelijk hebben enzo) i.c.m. knipperlichten
- steuntje maken voor bevestiging knipperlicht (zit origineel aan de koplamp, maar niet bij de Gabel behuizing....)
- Projectors goed schoonmaken (los halen van de behuizing)
- stukje kabelboom maken om de lampen aan te sluiten (word een kabelboompje gemaakt welke tussen de originele auto boom komt en de aansluiting op de Gabel lampen)
- Donkere knipperlichten monteren
- Gabel kappen in kleur van de auto laten spuiten
- nieuwe lampjes halen om er in te doen
+ nog wat kleine werkzaamheden
En wat is een weekend zonder iets aan de auto te doen... Dus het afgelopen weekend al aan het hamsteren / klussen geweest.
De projectors zitten met M5 bouten vast in de behuizing, maar zoals je wel kan verwachten van onderdelen van 20+ jaar oud, het ging niet zo makkelijk meer los. Uiteindelijk in 1 bout een sleuf moeten zagen om er een platte schroevendraaier in te krijgen (kop was helemaal verrot gedraaid) en 1 bout uit moeten boren. De overige gingen na WD40 en wat gematigd geweld wel los. Nadat alles los was gelijk met de tap en de draadsnijder alle m5 boutjes en en moeren weer netjes/gangbaar gemaakt.
Toen de projectors eens goed schoongemaakt, hier kwam aardig wat zwarte drap van af... Gelijk ook maar even de behuizing en de elektrische verstelling ontdaan van al het vuil:
Tevens zaterdag langs de Brezan gegaan voor nieuwe lampjes:
Tot slot, van het weekend ook maar meteen de donkere knipperlichten, de juiste stekkers en kleuren draad besteld zodat de draadboom van de week gesoldeerd kan worden
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)