3.0 V6 part II
Re: 3.0 V6 part II
Nee die sensor leest in feite hoe hard die tandjes op de aandrijfas voorbij komen (als ze niet meer voorbij komen blokkeert het wiel of je staat stil). ABS zit voor zover ik weet bijna nooit op de achterwielen, al zullen er ongetwijfeld wel grotere/duurdere/nieuwere auto's zijn die het wel hebben (weet dat de Toyota MR2 het wel heeft, maar daar is de gewichtsverdeling zo anders dan bij een conventionele set-up zoals een Astra dat het wel nut heeft). Zijn zat auto's met trommelremmen achter die ook gewoon ABS hebben (en met trommels kun je geen abs hebben). Mijns inziens ook onzin om ABS op de achteras te hebben, je remt amper met de achterzijde, die blokkeert niet zomaar.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
ABS werkt bij Opel op ALLE wielen! Vanaf het eerste moment dat het er was (Kadett E?) werkte hij al op alle wielen.
ETC werkt alleen op de voorwielen, en gebruikt dan de achterwielen als referentie. Maar de ABS werkt echt op ALLE!
Kun je ook zien omdat auto's met ABS in sommige gevallen zelfs geen remdrukbegrenzers achter hebben! Omdat de ABS dit al een beetje doet.
Ik weet toevallig dat Mitsubishi destijds op de Starion Turbo alleen achter ABS had!!! Dat is volgens mij een van de weinige uitzonderingden. Hoe het met andere jappen zit....Geen idee.
Ik weet alleen dat Duitsers volledige ABS hebben van Bosch.
ETC werkt alleen op de voorwielen, en gebruikt dan de achterwielen als referentie. Maar de ABS werkt echt op ALLE!
Kun je ook zien omdat auto's met ABS in sommige gevallen zelfs geen remdrukbegrenzers achter hebben! Omdat de ABS dit al een beetje doet.
Ik weet toevallig dat Mitsubishi destijds op de Starion Turbo alleen achter ABS had!!! Dat is volgens mij een van de weinige uitzonderingden. Hoe het met andere jappen zit....Geen idee.
Ik weet alleen dat Duitsers volledige ABS hebben van Bosch.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: 3.0 V6 part II
Tim82 schreef:Nee die sensor leest in feite hoe hard die tandjes op de aandrijfas voorbij komen (als ze niet meer voorbij komen blokkeert het wiel of je staat stil). ABS zit voor zover ik weet bijna nooit op de achterwielen, al zullen er ongetwijfeld wel grotere/duurdere/nieuwere auto's zijn die het wel hebben (weet dat de Toyota MR2 het wel heeft, maar daar is de gewichtsverdeling zo anders dan bij een conventionele set-up zoals een Astra dat het wel nut heeft). Zijn zat auto's met trommelremmen achter die ook gewoon ABS hebben (en met trommels kun je geen abs hebben). Mijns inziens ook onzin om ABS op de achteras te hebben, je remt amper met de achterzijde, die blokkeert niet zomaar.
waarom zal je met trommels geen abs kunnen hebben als truck's het met trommels wel hebben.
en abs zit op alle wielen.
gr rick.
Re: 3.0 V6 part II
Hmm ok ok, wist ik niet.. Heb het bij oudere Fordjes wel gezien dat het alleen op de voorwielen werkt. En bij oudere Golfjes geloof ik ook. Maar kennelijk is deze techniek dus allang achterhaald (ik ben dan ook een echte hobbybeun met de oudere troep hehe)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
Vandaag een pakketje uit Duitsland binnen:
Hmm nieuwe remschijfjes achter:
Nieuw montagemateriaal:
Er zit zelfs vet bij!!! Wat een luxe setje!
Blokjes achter:
En de schoentjes voor de handrem:
Binnenkort monteren!!!
Hmm nieuwe remschijfjes achter:
Nieuw montagemateriaal:
Er zit zelfs vet bij!!! Wat een luxe setje!
Blokjes achter:
En de schoentjes voor de handrem:
Binnenkort monteren!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: 3.0 V6 part II
en voor die prijs mag er ook wel vet bij zitten
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
pfff idd
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: 3.0 V6 part II
wat zit allemaal bij in?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: 3.0 V6 part II
even offtopic.rickopel schreef:Tim82 schreef:Nee die sensor leest in feite hoe hard die tandjes op de aandrijfas voorbij komen (als ze niet meer voorbij komen blokkeert het wiel of je staat stil). ABS zit voor zover ik weet bijna nooit op de achterwielen, al zullen er ongetwijfeld wel grotere/duurdere/nieuwere auto's zijn die het wel hebben (weet dat de Toyota MR2 het wel heeft, maar daar is de gewichtsverdeling zo anders dan bij een conventionele set-up zoals een Astra dat het wel nut heeft). Zijn zat auto's met trommelremmen achter die ook gewoon ABS hebben (en met trommels kun je geen abs hebben). Mijns inziens ook onzin om ABS op de achteras te hebben, je remt amper met de achterzijde, die blokkeert niet zomaar.
waarom zal je met trommels geen abs kunnen hebben als truck's het met trommels wel hebben.
en abs zit op alle wielen.
gr rick.
Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.
Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.
En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.
Re: 3.0 V6 part II
Die vrachtwagen zien er net zo uit!! Alleen een beetje groter en brederKevTech schreef:
even offtopic.
Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.
Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.
En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.
Maar de vrachtwagens met opleggers van tegenwoordig bijna allemaal op schijfremmen met EBS en ABS.
Re: 3.0 V6 part II
klopt, werking is hetzelfe.Syl-Astra schreef:KevTech schreef:
even offtopic.
Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.
Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.
En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.
Die vrachtwagen zien er net zo uit!! Alleen een beetje groter en breder
Maar de vrachtwagens met opleggers van tegenwoordig bijna allemaal op schijfremmen met EBS en ABS.
je ziet tegenwoordig inderdaad dat alles schijven wordt trekkers/motorwagens en getrokken materieel zijn bijna allemaal schijven.
Nadeel er aan vind ik, dat ze te heet worden en de remklauwen zitten 9 v/d 10 keer vast.V
Voordeel er van is als je blokken op zijn heb je er snel nieuwe in zitten. behalve als de klauw vast zit of de schijven zijn verrot. dan ben je meestal aan de beurt.
trommels daar in tegen zijn weer duurzamer. en minder gezijk mee. aleen als de voering op is heb je meer werk om het te vervangen.
@laag zijn dit ook grotere schijven achter of nog gewoon orginele maat.
Re: 3.0 V6 part II
idd, maar helaas kiezen er nog teveel voor trommels, zo ook mijn werkgeverSyl-Astra schreef:Die vrachtwagen zien er net zo uit!! Alleen een beetje groter en brederKevTech schreef:
even offtopic.
Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.
Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.
En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.
Maar de vrachtwagens met opleggers van tegenwoordig bijna allemaal op schijfremmen met EBS en ABS.
schijven zijn toch iets onderhouds gevoeliger
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hoe vaak komt het wel niet voor dat er een storing in het abs systeem zit daar blijf je mee bezig
edit:
nu zijn we al in 2 project topics van laag aan het praten over vrachtwagens
doe maar weer even ontopic dan
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
@RickOpel: Standaard maat gewoon hoor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
Vanmiddag was GSi time!!!
Tijd om de nieuwe remmetjes er eens op te zetten.
Uiteraard inclusief een fotorepo
Oud:
De oude remvoerings voor de handrem:
De nieuwe remvoerings:
Hele zooitje eraf gehaald:
Netjes de glijvlakken ingesmeerd met het bijgeleverde vet:
Voerings een montagemateriaal op de plaats waar het hoort:
Nieuwe glimschijf erop:
En de nieuwe blokken erin:
Andere kant ging precies hetzelfde. Daar heb ik dus geen foto's van
Parkeerrem heeft nu ten minste weer gevoel ipv dan hij er ineens inknalt.
Ook was het mechaniekje een beetje vastgeroest waardoor de handrem vrij zwaar erop ging.
Dat gelijk allemaal mooi gangbaar gemaakt en in het vet gezet.
A job well done!
Daarna De Astra even gewassen en weer naar zijn huisje gebracht
Tijd om de nieuwe remmetjes er eens op te zetten.
Uiteraard inclusief een fotorepo
Oud:
De oude remvoerings voor de handrem:
De nieuwe remvoerings:
Hele zooitje eraf gehaald:
Netjes de glijvlakken ingesmeerd met het bijgeleverde vet:
Voerings een montagemateriaal op de plaats waar het hoort:
Nieuwe glimschijf erop:
En de nieuwe blokken erin:
Andere kant ging precies hetzelfde. Daar heb ik dus geen foto's van
Parkeerrem heeft nu ten minste weer gevoel ipv dan hij er ineens inknalt.
Ook was het mechaniekje een beetje vastgeroest waardoor de handrem vrij zwaar erop ging.
Dat gelijk allemaal mooi gangbaar gemaakt en in het vet gezet.
A job well done!
Daarna De Astra even gewassen en weer naar zijn huisje gebracht
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: 3.0 V6 part II
nice, goed bezig, fijn he garage/ droog parkeerplek?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
Ja dan blijft ie droog en schoon. En onbeschadigd!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: 3.0 V6 part II
idd, ik ben ook erg blij met mijn garage.
Re: 3.0 V6 part II
Ziet er weer netjes uit Marcel !!
Re: 3.0 V6 part II
Netjes marcel mooi plaatsje voor de GSi BTW
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
GSi parking only!! De Blazer past er niet in
Die is te breed.
Die is te breed.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: 3.0 V6 part II
eeen helle mooie gsi zo echt super
dacht alleen dat die irmscher achterlichten nog donkerde waren
chris
dacht alleen dat die irmscher achterlichten nog donkerde waren
chris
GSI 2.5 24v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
Thnx
Komt door het lichtval er recht in.
Ene keer lijkt het donkerder dan de andere.
Komt door het lichtval er recht in.
Ene keer lijkt het donkerder dan de andere.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: 3.0 V6 part II
Wow die glimt wel echt supper mooi.
Je remme zien er nu ook weer netjes uit!.
Heb je je klauwe met die speciale remklauw lak gespoten? En wat is dan eigelijk het verschil met gewone lak?
Groetjes Geert
Je remme zien er nu ook weer netjes uit!.
Heb je je klauwe met die speciale remklauw lak gespoten? En wat is dan eigelijk het verschil met gewone lak?
Groetjes Geert
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: 3.0 V6 part II
Dat is hittebestendig 2 componenten lak als ik het goed herinner van Foliatec (duur) wat er een jaar of 6 terug op geschildert is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠