Pagina 21 van 91

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 21:41
door GSI Racer
haha, jij kunt het weten :mrgreen:

maar toch zou ik het graag even willen weten...

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 21:42
door Haaye
GSI Racer schreef:weet je ook wat Thommy op top rijd met die bak?
of nog niet geprobeert?

graag echte kilometers aangeven en niet overdrijven :mrgreen:
niet dat ik altijd op top rijd, maar om eens een M3 het licht uit de ogen te rijden is ook wel leuk he :lol:
Nou als ik 225 op de teller rijd (is ook absolute top hoor) Maar goed, dan staat mijn toerenteller op de 6500.. En volgensmij draaid een LET 7500 Dus zou je zowiezo 240 moeten halen...... Omdat je dezelfde overbrenging houd...Denk ik hoor! Gokje!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 21:43
door GSI Racer
ik haalde al 230 met de XE.
toen zat ik op ongeveer 6000 toeren, harder ging hij niet omdat het gewoon op was...

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 21:48
door Trompie
19 inch? :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 21:49
door Haaye
GSI Racer schreef:ik haalde al 230 met de XE.
toen zat ik op ongeveer 6000 toeren, harder ging hij niet omdat het gewoon op was...
Best vreemd dat ik 6500 toeren 225 rij en jij met 6000 230 met dezelfde bak....

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 21:51
door pascal1109
Nou, als dat ding 240 echte kms rijdt met die F18 zou ik geen F18CR pakken voor de let. Je wilt niet weten hoe snel je daar al zit (of wel natuurlijk :mrgreen: ) en hoeveel er dan nog over is, wat je dan gewoon niet kan benutten.

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 21:56
door GSI Racer
jij weet precies wat ik bedoel, Pascal

F20 is dan misschien de beste optie als 5 bak?

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 22:06
door pascal1109
Ik blijf bij de F18WR als je per se een 5bak wilt.

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 07 jun 2011 22:58
door AstraVinnie
Als hij 120 rijdt zit ie in zun 5 op dik 3500 rpm, dus denk dat ie hem topt op 230+ (zun teller gaat maar tot 220)
Maar is echt niet fijn rijden zo een cr bak, wel stoplicht killer maar RSjes of Metjes pesten op de snel weg gaat niet echt..

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 12:47
door GSI Racer
hmm dat is indd niet echt ideaal :shock:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 19:13
door opel friend forever
Hallo heren, om nogmaals terug te komen over die versnellingsbakken, gekoppeld aan LET-motoren. De meeste jongens wat ik ken in het :opel: wereldje, gaan allemaal voor F28 bakken vanwege hun koppel. Bijv. Terry Beckers in het wereldje bekend met zijn blauwe D-Kadett station en K-Bett heeft zijn motor getuned met gerenomeerde tuners en spulle van VMax en EPD heeft momenteel 340 PK met een koppel wat tegen de 380 Nm gaat. Zijn F28 bak begint nu al na plus minus 4 jaar problemen te geven, Ander voorbeeld, Frank Janssen, ook geen onbekende in het wereldje levert geen enkele motor zonder F28. En zijn advies is niet meer dan 300 PK te gaan om problemen te voorkomen. Werkt tevens ook met bovengenoemde Bedrijven. Prive heeft hij met zijn C-Kadett 425 PK eruit weten te persen met een koppel van 480 Nm, om te kijken wanneer de problemen komen met de overbrenging. Momenteel experimenteert hij met F40 bakken daar de F28-bakken (lees goede) schaars worden. Heren vandaar mijn waarschuwing, doe het in 1x goed of laat je auto orgineel, dat kan ook veel plezier geven.
groetjes Peter :) :GSi:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 20:18
door oenatje
er zijn alleen niet erg veel goede f28 bakken, en iedereen vraagt er de hoofdprijs voor

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 20:25
door opel friend forever
oenatje schreef:er zijn alleen niet erg veel goede f28 bakken, en iedereen vraagt er de hoofdprijs voor
Dat is ook wat ik schrijf, maar ga je met dergelijke jongens in zee, geven deze wel een garantie voor 2 jaar. Zoals ik 11 jaar terug met m'n ASTRA OPC heb gedaan. Bij DBILAS en Mathijssen Techniek. En dan praat je inderdaad niet over Low-Budget tunen, maar over tienduizenden guldens toendertijd. :D :GSi:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 20:39
door RedBill
opel friend forever schreef:Hallo heren, om nogmaals...
...of laat je auto orgineel, dat kan ook veel plezier geven.
groetjes Peter :) :GSi:
Goede raad kerel!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 20:50
door prs
f28 bakken zijn overrated er zitten namelijk ook nogal wat nadelen aan. ik kocht mijn f28 zonder een kraakje, na een half jaar rijden begon de eerste syncro het te begeven en 2 maanden later nr 2. syncro van de 2e versnelling kost je even 120 euro.
een f18 bak met quaiffe diff kan het vermogen van een gekietelde let ook prima aan. hier zijn ook genoeg voorbeelden van. mocht je f18 stuk draaien? dan koop je voor 100 euro een nieuwe. even de cassete uit je oude bak halen en gaan. bij een f28 heb je dan een iets groter probleem. duur wilt ook niet altijd zeggen dat het beter is en garantie bij veel tuners is ook vaak een lachertje..

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 21:05
door opel friend forever
prs schreef:f28 bakken zijn overrated er zitten namelijk ook nogal wat nadelen aan. ik kocht mijn f28 zonder een kraakje, na een half jaar rijden begon de eerste syncro het te begeven en 2 maanden later nr 2. syncro van de 2e versnelling kost je even 120 euro.
een f18 bak met quaiffe diff kan het vermogen van een gekietelde let ook prima aan. hier zijn ook genoeg voorbeelden van. mocht je f18 stuk draaien? dan koop je voor 100 euro een nieuwe. even de cassete uit je oude bak halen en gaan. bij een f28 heb je dan een iets groter probleem. duur wilt ook niet altijd zeggen dat het beter is en garantie bij veel tuners is ook vaak een lachertje..
Ik ken die jongens al tientallen jaren, die staan voor hun woord. Idemdito Mantzell in Duitsland en Mattig om enkele te noemen. Meen jij nou dat mensen met zo een naam die te grabbel gooien, denk het niet. Maar wat verstaan jullie onder kietelen? :) :GSi:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 21:20
door prs
ik ken frank janssen enz. wel ja. enkele van onze club hebben een daar een motorswap of aanpassingen aan hun motor ondergaan..

met kietelen bedoelde ik dus een fase 3 let. dus 300+pk en 450 nm koppel en dan met m&h dragslicks eronder. versnellingsbakken zijn meestal niet echt blij met dragslicks gezien je daar gewoon volgas mee kan lanceren :wink:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 21:26
door opel friend forever
prs schreef:ik ken frank janssen enz. wel ja. enkele van onze club hebben een daar een motorswap of aanpassingen aan hun motor ondergaan..

met kietelen bedoelde ik dus een fase 3 let. dus 300+pk en 450 nm koppel en dan met m&h dragslicks eronder. versnellingsbakken zijn meestal niet echt blij met dragslicks gezien je daar gewoon volgas mee kan lanceren :wink:
Dan weet je ook dat Frank woord houdt :D :GSi:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 21:29
door prs
dat weet ik, maar ik ken nog veel meer grote namen die dat dus niet doen :wink: . en voor het geld dat de zogenaamde profs. vragen, kan je het zelf vaak 2 keer doen..
meestal is het ook zo moeilijk niet :wink:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 21:40
door opel friend forever
Ik neem toch aan dat het mensen zijn met een gezond verstand. Als je al van plan bent om er veel geld tegen aan te gooien om dan eerst advies en ervaringen te vragen, zodat men het koren van het kaft kan scheiden. En niet alleen voor de mooie naam en blauwe ogen te kiezen.

:) :GSi:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 08 jun 2011 23:48
door AstraVinnie
Dit geouwehoer slaat als een tang op een varken, Is allemaal geld kwestie, Ik durf me handen voor in het voor te steken
dat de vertandingen in alle bakken van opel en getrag de zelfde hardheid van staal hebben,

Maar dit gaat een beetje erg ver off-topic,

Info is nuttig, maar een welus nietus spelletjes niet, op gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer,

Ik vind een f18 of f20 onder een let met 300+ pk met sper een hele goede vervanger voor de f28 (die gewoon waardeloos zijn in syncro ringen)

PS: Heb zelf met een f18cr onder een zwaar gekietelde c20xe (200 pk 310nm) gereden,trok eerder mee steeksassen kapot als wat anders,

Maar we gaan weer even lekker on-topic,


Waar blijven de foto's ????? :D :D

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 09 jun 2011 12:59
door RedBill
AstraVinnie schreef:Ik durf me handen voor in het voor te steken
dat de vertandingen in alle bakken van opel en getrag de zelfde hardheid van staal hebben,
Wat zou je denken van asdiktes, tandbreedtes, lagersterktes e.d.?
Zijn meer factoren dan alleen de staalkwaliteit die bepalen hoeveel koppel een bak aan kan hoor!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 09 jun 2011 18:34
door GSI Racer
weer een hoop info allemaal.
maar toch denk ik dat ik voor een 5 bak ga (al is het maar voorlopig)
daarna kan ik altijd nog switchen voor wat anders :wink:

even een update over het blok:

deze heb ik gisteravond nog helemaal uit elkaar gedraait.
niks schokkends tegen gekomen.
alleen de lagers hadden ze flink op de kloten gekregen.
deze zaten helemaal door het witmetaal heen :shock:
en de krukaspoelie kreeg ik niet los van het tandwiel (fijn he, die 12 kant boutjes) :x
hier kan ik me dus nog even aan amuseren :shiny:

zaterdag ga ik verder met alles schoon te maken.
kop moet nog even uit elkaar
blok wil ik eigenlijk al weg brengen om te laten vlakken en honen.
krukas laat ik opmeten en polijsten

als de kop uit elkaar is wordt deze ook nagekeken
en kleppen laat ik opnieuw infrezen
geleiders controleren e.d

wil hem nu z.s.m weer in elkaar hebben :lol:

foto's komen morgen!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 09 jun 2011 19:01
door gsipiloot
kijk hier wordt tenminste actie ondernomen goed bezig maikel k hoop dat je snel kunt vlammen :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> C20LET project

Geplaatst: 10 jun 2011 10:07
door Laagvlieger
Nadeel van een standaard 5 bak is dat de topsnelheid niet zo hoog is vind ik.
Denk dat je tegen de 250 km/u max aanzit.