Pagina 3 van 3

Geplaatst: 23 jan 2008 12:34
door Mit
Gasklephuis moet nog schoon, stappenmotor is zaterdag vervangen.

Ik ga ook maar eens een Garage-Krik aanschaffen voor als ik volgende keer de stappenmotor moet schoonmaken. Had gezien dat het een heel leuk karweitje is :P

Geplaatst: 23 jan 2008 17:07
door 2.0 freak
Mit schreef:Gasklephuis moet nog schoon, stappenmotor is zaterdag vervangen.

Ik ga ook maar eens een Garage-Krik aanschaffen voor als ik volgende keer de stappenmotor moet schoonmaken. Had gezien dat het een heel leuk karweitje is :P
army gsi heeft ook lage toeren en daar is ook alles schoon. moet dus ergens anders zitten. en anders zit er op je gaskabel een klipje verzet je die 1 naar voren (dus strakker) kijken hoe die dan loopt.

Geplaatst: 23 jan 2008 18:23
door Diem
Mit schreef:Gasklephuis moet nog schoon, stappenmotor is zaterdag vervangen.

Ik ga ook maar eens een Garage-Krik aanschaffen voor als ik volgende keer de stappenmotor moet schoonmaken. Had gezien dat het een heel leuk karweitje is :P
ze waren in de aanbieding die garagekrikken bij een bouwmarkt hierzo :D

Geplaatst: 24 jan 2008 13:02
door Blitzkrieg
Marko schreef: Hmm die 802 lampje remvloeistof is volgens mij geen afkeur. Had ik ook met me kadett gsi, en is nooit wat over gezegd. Moeilijke APK keurmeester? Ik heb nog wel een beter adresje voor je, man is niet zo moeilijk..
Sorry voor het verkloten van je topic Mit, maar kan het wel even kwijt denk ik.

Kadett is paar dagen later gewoon goed gekeurd, lampje op check control brandt niet meer. En ja zit nog wel een lampje in :lol:

Ik had hem laten keuren bij Speedy, dat hoort bij de Mitshibutsi (goed geschreven? :oops: ) dealer hier op Spijk.

Maar daar kom ik nooit meer, was nu omdat ze de enige waren die snel een plekje hadden. Ze hebben me Mantzel lip daar verrot gereden, zelf de stuurkogel hoes kapot gemaakt en kennelijk weten ze niet wat B6 inhoud op je kenteken :?

Geplaatst: 24 jan 2008 17:18
door Mad Driver
:cry: wat een losers....dat ze die lip hebbe gemold...normal moet je tog ondertekenen dat als er iets kapot gaat niet hun verantwoordelijkheid is??
Anders kun je ze ervoor late opdraaie denk ik..

Geplaatst: 24 jan 2008 18:18
door Laagvlieger
Blitzkrieg schreef:en kennelijk weten ze niet wat B6 inhoud op je kenteken :?
Wat betekent dat dan?

Geplaatst: 24 jan 2008 18:38
door Blitzkrieg
Dat ik een uitstaat van 4,5 (eenheid) CO mag hebben..

Dat van de lip zag ik s'avonds pas toen die gelijk weer de brug op ging, en aangezien die vrijdag gekeurd is weekend er tussen etc heb ik het maar laten gaan.. ik maak hem wel

Geplaatst: 24 jan 2008 20:24
door Laagvlieger
Haha NIET waar!!!

B6 heb je voor de keuring nix mee te maken. Is gewoon een milieucode.
Die 4,5% haalt de keurmeester uit de CO tabel of het CO boek.
:wink:

Geplaatst: 25 jan 2008 00:25
door Blitzkrieg
Laagvlieger schreef:Haha NIET waar!!!

B6 heb je voor de keuring nix mee te maken. Is gewoon een milieucode.
Die 4,5% haalt de keurmeester uit de CO tabel of het CO boek.
:wink:
Daar zat jij natuurlijk al op te wachten? :wink:

Maar waar staan codes als B6, U9, S6 etc dan voor? alleen of ze zijn uitgerust met een geregelde kat enzo?

Wat een keurmeester van S&G vroeg aan mij de code op kenteken en bouwjaar en kon me gelijk zeggen dat het 4,5 was

Geplaatst: 25 jan 2008 01:18
door Diem
Wat een tering flikkers zeg.
Ik heb dat eens met mijn vectra gehad bij de opeldealer,hadden ze mijn booskijkers gebroken tijdens de apk :shock:

Geplaatst: 25 jan 2008 09:00
door JW
Daarom ga ik naar Marcel voor de keuring :lol: :oops:

Geplaatst: 25 jan 2008 10:21
door Rellie opt werk
Daarom ga ik hier naar de Opel dealer waar ze ook geen verstand hebben van keuringen HE Marcel :wink: :lol:

Geplaatst: 25 jan 2008 12:16
door Mit
Ik heb dinsdag een afspraakje bij Garage Albers in Zuidland.
Ben benieuwd of de auto er doorheen komt.

Trouwens niels.. heb jij niet misschien nog een antwoordje wat mij kan helpen :?:

Geplaatst: 25 jan 2008 15:34
door Rellie opt werk
Sorry had je nog een probleem ? :oops: had niet alles gelezen ..

Geplaatst: 25 jan 2008 20:00
door Laagvlieger
Blitzkrieg schreef:
Laagvlieger schreef:Haha NIET waar!!!

B6 heb je voor de keuring nix mee te maken. Is gewoon een milieucode.
Die 4,5% haalt de keurmeester uit de CO tabel of het CO boek.
:wink:

Maar waar staan codes als B6, U9, S6 etc dan voor? alleen of ze zijn uitgerust met een geregelde kat enzo?
Das in sommige gevallen nodig om te kijken op de uitstootkaart.

Geplaatst: 25 jan 2008 22:42
door Blitzkrieg
Ok dank je wel, zo worden alle "regeltjes" rondom de apk toch steeds duidelijker

Geplaatst: 26 jan 2008 09:35
door Laagvlieger
Eigenlijk is de apk helemaal niet zo moeilijk.
Problemen en twijfels ontstaan bij auto's waar een hoop aan is verandert.
Dus andere lampen erin, grote raambanden, opplakskirts dat soort dingen.

Geplaatst: 27 jan 2008 17:30
door gurdi
Laagvlieger schreef:Eigenlijk is de apk helemaal niet zo moeilijk.
Problemen en twijfels ontstaan bij auto's waar een hoop aan is verandert.
Dus andere lampen erin, grote raambanden, opplakskirts dat soort dingen.
even over dat raambanden.

mogen de ramen wel geblindeerd zijn voor de apk
mijn voorste zijrmen zijn meer geblindeerd als toegestaan.
maar dacht dat dit niet voor apk geld.

Geplaatst: 28 jan 2008 21:35
door Mit
geen idee. Het lijkt me zoiezo niet echt handig om je voorste ruiten ook zo geblindeerd te hebben. Je gaat er vroeg of laat toch wel problemen mee krijgen. Het valt net iets meer op dan als je een ietwat harder geluid hebt dan normaal lijkt me. en combinatie van beiden natuurlijk helemaal.

maar voor apk denk ik niet dat het in de weg zou zitten.

Morgen zelf ook op voor de apk.. Spannend :!:

Geplaatst: 28 jan 2008 22:08
door Laagvlieger
geblindeerde ruiten boeit niet voor de apk. Zolang de keurmeester fatsoenlijk naar buiten kan kijken.