Pagina 3 van 3
Geplaatst: 14 nov 2007 19:30
door Rellie opt werk
Zo simpel is het helaas niet, tis niet even een kopje vlakken en nieuwe geleiders.
- Kleppen slijpen
- Zittingen frezen
- Klep inslijpen op de zitting
- Kop vlakken
- Klepgeleiders monteren
- Kleprubbers monteren
- Cilinderkop spoelen
Geplaatst: 14 nov 2007 22:26
door 2.0 freak
jeetje nou dat had ik niet gedacht zeg.
Geplaatst: 15 nov 2007 10:32
door Rellie opt werk
Alleen een kop vlakken kost maar 25 euro ofzo, dure werk komt in die andere handelingen. Maar doe het wel goed, zet de kleppen er niet zo in, anders kost dat je straks weer je kop, als de kleppen lekken verbranden ze en kun je weer van voor af aan beginnen.
Geplaatst: 15 nov 2007 10:34
door RedBill
Rellie opt werk schreef:...anders kost dat je straks weer je kop, als de kleppen lekken verbranden ze en kun je weer van voor af aan beginnen.
Yep, ik heb ervaring...
Geplaatst: 15 nov 2007 17:06
door 2.0 freak
nee ik ga eerst die geleiders vervangen. anders kost het nog meer geld en dat ken ik even niet gebruiken.
Geplaatst: 15 nov 2007 18:20
door Rellie opt werk
Eerst de geleiders vervangen en dan ?
Geplaatst: 15 nov 2007 18:57
door 2.0 freak
dan de rest erin. kleppen nog even met het handje schuren(tot de blaren erop staan heb ik gehoord). misschien dat ik bij dat bedrijf kan regelen dat hun ook de kleppen erin zetten.mocht het dan niet goed zitten heb ik de garantie van dat bedrijf
Geplaatst: 15 nov 2007 19:01
door Rellie opt werk
NIET doen, ga nou niet eigenwijs doen die handelingen die ik noemde MOETEN gedaan worden. Niet eerst even, rooiekontenbill heeft er ervaring mee wat een slecht gereviceerde kop doet. Van die kop konden we alle kleppen na een tijdje weer WEG gooien.
Geplaatst: 15 nov 2007 19:04
door 2.0 freak
dus ik ga naar dat revisie bedrijf en geef door dat ie kromme kleppen had en waarschijnlijk ook de geleiders kapot zijn. of ze er dan naar kunnen kijken dan repareren. de kleppen erbij leveren en de kleprubbers bij leveren.
dus zelf doen:
-nokkenassen
-klepstoters
-pakkingen
-d-riem met toebehoren
Geplaatst: 15 nov 2007 19:25
door 2.0 freak
en als ik bij jou dit rijtje laat doen kost het 650 euro:
- Kleppen slijpen
- Zittingen frezen
- Klep inslijpen op de zitting
- Kop vlakken
- Klepgeleiders monteren
- Kleprubbers monteren
- Cilinderkop spoelen
Geplaatst: 15 nov 2007 22:57
door 2.0 freak
Geplaatst: 16 nov 2007 16:53
door Rellie opt werk
Gewoon gelijk goed doen, anders kost het je uiteindelijk nog meer. Ik kan je anders ook wel een ruil kop leveren met ook nieuwe kleppen en alles.
Geplaatst: 04 dec 2007 17:18
door 2.0 freak
kleine update:
de kop was er al een tijdje af. moest alleen nog even een revisiebedrijf in de buurt vinden. ik heb er nu 1 gevonden en heb daar afgelopen vrijdag me kop naar toe gebracht met de benodigde spullen zoals kleppen, klepseals.
nu werd ik vandaag gebeld dus ik dacht mooi zo hij is klaar ik kan hem afhalen. Nou mooi niet!!! Ze hadden nieuwe klepgeleiders besteld maar bleken niet te passen. Terwijl het geleiders waren voor een C20XE. De buiten maat was van mij 11mm en van de c20XE geleiders 13mm(of andersom
). tevens was de lengte ook verschillend. hij vroeg mij of ik er misschien een andere motor in had liggen maar helaas nee ik heb nog een gewone standaard motor.
Hij ging het nog even uitzoeken en dan zou ik terug gebeld worden. 10 minuten later belt ie op en vertelde mij het volgende: Ik heb ze gevonden, en het schijnt dat je kop een
c20NE is!!!
Dus ik zeg maar das tog een 8 klepper. Ja maar die koppen met dat type heb je ook in 16 kleppen. Ik snap er nix meer van. Maar goed als met al is het nu goed gekomen en verwacht hij dat de kop in de loop van morgen (woensdag 5 december) klaar is.
dan kan ik donderdag of vrijdag + het weekend er lekker aan klussen zodat ik maandag weer met de auto naar me werk kan!!!
weet iemand hier meer van hoe dat nou kan met die geleiders??
Geplaatst: 04 dec 2007 18:03
door Laagvlieger
raar verhaal. Denk eerder dat zijn bestellijst niet klopt.
Geplaatst: 04 dec 2007 18:07
door 2.0 freak
ja snapte er ook niets van misschien heeft ie gewoon verkeerd gekeken.
maar er bestaan dus geen c20NE met 16 kleppers?
Geplaatst: 04 dec 2007 18:18
door Laagvlieger
Noopz!
Geplaatst: 04 dec 2007 19:11
door Rellie opt werk
Mijn god, hoor steeds raardere verhalen
Nog gelukt trouwen marcel met die 1.6 ?
Geplaatst: 04 dec 2007 19:30
door 2.0 freak
ik vond het ook een frapant verhaal maar goed als het maar goed gemaakt wordt
Geplaatst: 04 dec 2007 19:30
door Laagvlieger
Ja hoor. Multec intern lek.
Hebben we nog nooit meegemaakt.